Lapsi varasti

Voihan kekkilä

Eilen kävi niin että lapsi meni katsomaan koulutarvikkeita, osti penaalin ja maksoin loppusumman värikynistä, koska vitosella ei paljoa saa (lapsen omia rahoja). lapsi kotona sanoi että oli saanut kaverilta pyyhekumeja ja täytelyijyjä. Kyselimme miksi kaveri antaa sellaisia kun sen äitihän ne on maksanut ja käskimme antaa takaisin.

Lapsi tuli saunan jälkeeen ja sanoi että on asiaa vain äidille, menimme alakertaan ja hän sanoi että "sinähän lupasit että et suutu jos kerron totuuden?" Minä tietenkin sanoin että en tietenkään. Tyttö kertoi että oli varastanu kaupasta pyyhekumit jota kauhistuin ja hän säikähti että ookko sie vihanen, minä sanoin että ei niin saa tehdä ja en ole vihainen vaan pettynyt.

Isä kuuli kaiken toisesta huoneesta, vaikka hän pyysi etten sano hänelle, mutta olin tiukka ja sanoin että kyllä pitää sanoa. Isä nuhteli häntä ja hän itki peiton alla vähän aikaa. En ole varma oliko täytelyijytkään kaverilta ja pyysimme häntä antamaan ne takaisin. Pyyhekumit olisimme vieneet takaisin kauppaan ja maksaneet mutta siinä kaupassa käymme vain viikottain ja se on kaukana. Niin ja pakkauskin oli aukaistu joten heitimme ne roskiin.

Tyttö siis tunnusti itse se oli erittäin hyvä asia ja rangaistukseksi annoin kaksi viikkoa ilman tietokonetta, koska se oli silti rangaistava teko. Kerroin että hän saattaa minut häpeään kun varastaa, koska ihmiset ajattelevat että en voi ostaa tytölle mitään ja hänen pitää varastaa... Tyttö on erittäin kultainen ja ihana, voi kun ei tarvitsisi enää ikinä käydä tallaista läpi... Rakastan pientä tytärtäni hyvin paljon

6

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tajusin provoksi :)

Vastaanpa silti.
      Kumien heittäminen roskiin on minusta huonoa kasvatusta. Lapsi oppii haaskaamaan käyttökelpoista tavaraa. Olisit soittanut kauppaan, että tulette maksamaan pyyhekumit, kun asioitte kaupassa seuraavan kerran.

• voihan kekkilä

Voi käydä vielä maksamassa. Ei ollu provo. Mitä itse ajattelit että varastetulla tavaralla pitäisi tehdä? Luulitko että on oikein antaa lapsen pitää se? Tarkoittaako se provo niinku sitä, että tällaista ei oikeassa elämässä tapahdu. En ymmärrä...

• vm.-65

"Tarkoittaako se provo niinku sitä, että tällaista ei oikeassa elämässä tapahdu. En ymmärrä..."

Ei, mutta kirjoittajalle niin ei ole tapahtunut. Eli provo sepittää tarinoita ja toivoo, että joku ottaisi todesta.

• Tajusin provoksi :)

Vähän sinua, provoperttikekkilä fiksumpi vanhempi ei olisi antanut tytön käyttää kumeja, ennenkuin hän on käynyt ne maksamassa. Onneksi olet ikisinkku, eikä sinulla ole lapsia kasvatettavana.

• 17+12

Käytte yhdessä siinä kaupassa ja selität myyjälle tapahtuneen. Tyttö maksaa omista viikkorahoistaan tavarat tai sinä joudut maksamaan ja tyttö ei saa yhtään rahaa muutamaan viikkoon tai kunnes kuvitellusta viikkorahasta on tavarat kuitattu.
      Uskon että hän oppi läksynsä ja kehittyy rehelliseksi.
      Tätä ei kannata pitkään vatkata. Kun lapsi on pyytänyt anteeksi ja kaupassa tapahtuma selvitetty, se siitä ja eteenpäin elämässä.

• gkff

Reissu kaupalle ja anteeksipyyntö, niin ei varmasti kehtaa uudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5597
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1707
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      998
    Aihe