Taas tämmönen hallituspalstalla

varsin tylsää

1

107

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekkamiesmäooonn

      Tälläinen tuo mesooja on

      | Itä-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut porvoolaisen, vuonna 1950 syntyneen miehen kunnianloukkauksesta 40:ään seitsemän euron päiväsakkoon eli yhteensä 280 euron sakkoihin.

      Mies kirjoitteli vuonna 2008 huhtikuun ja lokakuun välisenä aikana internetin keskustelupalstoille kahdesta sosiaalityöntekijästä valheellisia tietoja ja vihjauksia. Mies nimesi kirjoituksissaan naiset.

      Mies oli tuomittu samojen naisten kunnian loukkaamisesta jo vuonna 2007. Sen tuomion jälkeen loukkaavien lappujen tulo loppui, mutta vuonna 2008 mies jatkoi törkykirjoituksiaan internetissä.

      Sosiaalityöntekijät olivat olleet mukana miehen lapsia koskeneessa huostaanotossa.

      Mies kiisti syytteen. Hän väitti kirjoittaneensa internetiin vain totuudenmukaisia asioita ja että hänen tarkoituksenaan ei ole ollut loukata ketään.

      Oikeus katsoi, että mies on syyllistynyt siihen rikokseen, josta hänelle on vaadittu rangaistusta. Kirjallisina todisteina esitetyt lähes sata tulostettua kirjoitusta osoittavat oikeuden mukaan, että viestien sisältö on loukannut naisten kunniaa.

      – Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen ratkaisukäytännön mukaan sananvapauden piiriin kuuluvat myös yliampuvasti ja kärjekkäästi ilmaistut mielipiteet. Sananvapaus ei kuitenkaan koske valheellisia väitteitä rikollisesta toiminnasta, käräjäoikeus perustelee päätöstään.

      Käräjäoikeus otti rangaistusta mitatessaan huomioon, että mies on tuomittu aiemminkin samoihin henkilöihin pitkälti samoista syistä kohdistuneista kunnianloukkauksista. Sakkorangaistus oli kuitenkin oikeuden mukaan riittävä ja oikeudenmukainen seuraamus.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe