Haluaisin tietoa Bullmastiff rodusta. Mielellään käytännön kokemuksia, eikä pelkkää kirjoista luettua. Sekä jos on tiedossa kirjallisuutta kyseisestä rodusta, niin kuulisin mielelläni minkälaisia.
Olen hankkimassa ensimmäistä ikiomaa koiraani ja myönnettäköön että olen aikalailla ummikko. Tosin en mikään täydellinen luupää.
Kaikki tieto on enemmän kuin tervetullutta.
Kiitoksia etukäteen.
Tietoa Bullmastiffistä
5
364
Vastaukset
- Molossi
Bm ensimmäisenä koirana voi olla aika haastava, mutta toisaalta se on myös paljon pennusta kiinni. Itse kasvatan Mastiffeja ja kesällä mieheni toivomuksesta perheeseen muutti kaksi Bm pentua (toinen ulkomailta ja toinen suomalaiselta kasvattajalta) ja ovat kuin yö ja päivä. Narttu on tavattoman kovapäinen ja raisu ja uros voisi olla tosiaan vaikka ensimmäinen koira jollekin, kuuliainen ja kiltti. Etsi jostain (netistä) Bm kasvattajia jos vaikka löytyisi jostain läheltäsi ja käy tutustumassa rotuun paikan päällä.
- Aloittelija
Olinkin jo ajatellut, että näin varmasti pitäisi toimia. Harkintani on kuitenkin vielä alkutekiöissä ja kasvattajalla käyminen saattaisi vaikuttaa päätöksen tekoon liian syvästi. =) Luulenpa että nyt on aika ottaa se toinen askel monen kuukauden jälkeen, ja käydä tutustumassa noin vaikka tiedonhankinnan puitteissa.
Oliko muuten tiedossa jotakin kirjaa, joka kertoisi BM:sta?
- Aloittelija
Onko BM nopea oppimaan uusia asioita? Vai kykeneekö lainkaan esim. TOKO:oon? Voiko kyseisestä rodusta kouluttaa esimerkiksi suojeluskoiran?
Vastailkaa te viisaammat kun itse en tiedä.- Aloittelija
Siis eikö kenelläkään ole tietoa Bullmastiffin oppimiskyvystä?
- koirallinen
Aloittelija kirjoitti:
Siis eikö kenelläkään ole tietoa Bullmastiffin oppimiskyvystä?
että muistaakseni jossain vaiheessa kennelliiton lehdessä oli mastiffeista pitkä juttu. En nyt muista lehden nroa ym, mutta olisko ollut keväällä. Toivottavasti saat jostain käsiisi noita lehtiä, en tiedä löytyiskö kennelliiton sivuilta toi artikkeli. Samoin mastiffi-järjestön sivuilta löydät varmasti linkkejä, joista voit tietoa etsiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770