Hidastavat virustorjunnat?

Lapin ukko ja Pallas

Siis onko niitä?Ajattelin laitta Avastin koneelle.Toisella koneella MCfee, ja Avira.
Toiset väittää,että Avast hidastaa ja ei hyvä,mutta jos puhutaan ilmaisista ohjelmista,mikä olisi paras?Avira win7,haetaan ohjelmaa win8.

57

2627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atkproxx

      Avast on mielestäni erinomainen. Ei hidasta konetta js toimii hyvin.

      • Lapin ukko ja Pallas

        Eli Avastin saa ilmeisesti säädettyä,mitä komppaa?Asennettaessa?


      • asdfasdfadsfasdfasd

        Kaikki virustorjuntaohjelmat hidastavat konetta, jotkut enemmän, toisen vähemmän. Itse siirryin Avastista F-secureen (maksullinen) ja mielestäni F-secure on kevyempi kuin Avast sen lisäksi, että se on tarkempi. Niin ne asiat kehittyy. Joskus vuosia sitten F-secure oli todella raskas, kun taas nykyään se on yksi kevyimmistä ostettuaan joltain toiselta yritykseltä lisenssin uuteen engineen. Jotenkin noin se meni.


      • fakta
        asdfasdfadsfasdfasd kirjoitti:

        Kaikki virustorjuntaohjelmat hidastavat konetta, jotkut enemmän, toisen vähemmän. Itse siirryin Avastista F-secureen (maksullinen) ja mielestäni F-secure on kevyempi kuin Avast sen lisäksi, että se on tarkempi. Niin ne asiat kehittyy. Joskus vuosia sitten F-secure oli todella raskas, kun taas nykyään se on yksi kevyimmistä ostettuaan joltain toiselta yritykseltä lisenssin uuteen engineen. Jotenkin noin se meni.

        F-secure on kalleutensa lisäksi viranomaisten kanssa yhteistyössä kehitetty vakoiluohjelma, jonka asentamalla annat viranomaisille todella helpon kanavan katsoa etänä aivan kaikki minkä koneellesi tallennat ja mitä koneellasi teet. Ja törkeän raskas juuri em. ominaisuuden takia. Ja jotkut vielä mokomasta maksaa....


    • paras kaikista
      • jaaaaa...

        Kotimainen Maalaisjärki 1.0 on parempi...


    • Avastin asennusvaiheessa voi ottaa turhat ominaisuudet pois.

      Oman testin mukaan Panda Cloud free on sitä kevyempi.

    • WpQzsk

      Kaikki virustentorjuntaohjelmat hidastavat konetta. Toiset enemmän ja toiset vähemmän. Mikäli halua kokonaan eroon hidastelusta täytyy poistaa torjuntaohjelma ja aloittaa järjen käyttö. Tietysti voi myös vaihtaa Linuxiin, jossa ei moisia ohjelmia tarvita.

      • Joo, vanhemmilla koneilla (~10v) täys turvasuite hidastaa aika merkittävästikin konetta.


      • Linuks ei ratkaisu

        Linuksilla taas tulee kaikki muut ongelmat päälle, jos ne ei ole virusuhkia.


      • WpQzsk
        Linuks ei ratkaisu kirjoitti:

        Linuksilla taas tulee kaikki muut ongelmat päälle, jos ne ei ole virusuhkia.

        Mitkä ongelmat?


      • WpQzsk kirjoitti:

        Mitkä ongelmat?

        Käyttöjärjestelmä jonka nimeä ei edes haluta sanoa ja siinä olevat mielikuvitusongelmat joita ei tietenkään oikeasti ole olemassa.


    • Kaikki virustutkat hidastavat.

    • Ite oon käyttäny kasissa defenderiä yli vuoden keveyden takia. Defender on ehkä paskin kaikista virustorjunnoista "torjuntaprosentiltaan". Jos koneelle on päässyt (useasti) vuoden aikana haittaohjelmia, niin tietoturvassa on jotakin pielessä.

      • Jotain on pielessä jos sotkee jonkun virustutkan jollain tavalla tietoturvallisuudesta huolehtimiseen.


      • M-Kar kirjoitti:

        Jotain on pielessä jos sotkee jonkun virustutkan jollain tavalla tietoturvallisuudesta huolehtimiseen.

        En käytäkkään mitään ostettavia tai muita ilmaisia virustorjuntoja. Käytän defenderiä, koska se sattuu olemaan kasissa valmiina, eikä siitä mitään haittaakaan ole. Käytän sitä kerran kuukaudessa koneen tarkistamiseen.

        Olen käyttänyt muita virustorjuntoja, kun joku ilmaiskokeilu on sattunut kohdalle. Vuosien kuluessa, kun mitään haittaohjelmia ei ikinä löytynyt luovuin näistä. Ohjelmien ja käyttiksen päivittäminen ajan tasalle, sekä sandboxien käyttö on auttanut saamasta ikinä mitään haittaohjelmia.

        Virustorjunnat ovat apuvälineitä tyhmille käyttäjille, jos vahinko on sattunut jo tapahtumaan. Ja olet oikeassa siinä, että virustorjuntoja ei pidä sotkea tietoturvallisuudesta huolehtimiseen.


      • Pohtija 42
        wenge kirjoitti:

        En käytäkkään mitään ostettavia tai muita ilmaisia virustorjuntoja. Käytän defenderiä, koska se sattuu olemaan kasissa valmiina, eikä siitä mitään haittaakaan ole. Käytän sitä kerran kuukaudessa koneen tarkistamiseen.

        Olen käyttänyt muita virustorjuntoja, kun joku ilmaiskokeilu on sattunut kohdalle. Vuosien kuluessa, kun mitään haittaohjelmia ei ikinä löytynyt luovuin näistä. Ohjelmien ja käyttiksen päivittäminen ajan tasalle, sekä sandboxien käyttö on auttanut saamasta ikinä mitään haittaohjelmia.

        Virustorjunnat ovat apuvälineitä tyhmille käyttäjille, jos vahinko on sattunut jo tapahtumaan. Ja olet oikeassa siinä, että virustorjuntoja ei pidä sotkea tietoturvallisuudesta huolehtimiseen.

        "Virustorjunnat ovat apuvälineitä tyhmille käyttäjille, jos vahinko on sattunut jo tapahtumaan. Ja olet oikeassa siinä, että virustorjuntoja ei pidä sotkea tietoturvallisuudesta huolehtimiseen. "

        Asia ei ole noin yksinkertainen. Esimerkiksi tavallinen googlen (tai minkä tahansa muun hakukoneen) haku voi johtaa mihin tahansa sivulle, josta voi saada viruksen ilman virustorjuntaa.

        Ymmärrän tietoturvasta mielestäni kohtuullisen paljon maallikoksi ja kokemusta on todella pitkältä ajalta. Parinkymmenen vuoden aikana minulla on ollut tietokoneviruksia 4-5 kertaa.

        Jos kuvittelet että tietokoneohjelman ajaminen suljetussa ympäristössä suojaa sinut viruksilta, olet väärässä. Vaikka et käyttäisi mitään ohjelmia käyttöjärjestelmän lisäksi, voit saada virustartunnan vain sillä, että koneesi on yhteydessä internettiin, vaikka todennäköisyys näillä reunaehdoilla onkin pieni.


      • Pohtija 42 kirjoitti:

        "Virustorjunnat ovat apuvälineitä tyhmille käyttäjille, jos vahinko on sattunut jo tapahtumaan. Ja olet oikeassa siinä, että virustorjuntoja ei pidä sotkea tietoturvallisuudesta huolehtimiseen. "

        Asia ei ole noin yksinkertainen. Esimerkiksi tavallinen googlen (tai minkä tahansa muun hakukoneen) haku voi johtaa mihin tahansa sivulle, josta voi saada viruksen ilman virustorjuntaa.

        Ymmärrän tietoturvasta mielestäni kohtuullisen paljon maallikoksi ja kokemusta on todella pitkältä ajalta. Parinkymmenen vuoden aikana minulla on ollut tietokoneviruksia 4-5 kertaa.

        Jos kuvittelet että tietokoneohjelman ajaminen suljetussa ympäristössä suojaa sinut viruksilta, olet väärässä. Vaikka et käyttäisi mitään ohjelmia käyttöjärjestelmän lisäksi, voit saada virustartunnan vain sillä, että koneesi on yhteydessä internettiin, vaikka todennäköisyys näillä reunaehdoilla onkin pieni.

        "Jos kuvittelet että tietokoneohjelman ajaminen suljetussa ympäristössä suojaa sinut viruksilta, olet väärässä. Vaikka et käyttäisi mitään ohjelmia käyttöjärjestelmän lisäksi, voit saada virustartunnan vain sillä, että koneesi on yhteydessä internettiin, vaikka todennäköisyys näillä reunaehdoilla onkin pieni."

        Tiedän, että mikään ei ole 100% varmaa. Käytänkin sandboxieta siksi, että minulla on pienempi todennnäköisyys "saastua", kuin pelkään virustorjuntaan luottamalla. Lisäksi yksinään käytettynä käyttää vähemän resusseja, kuin virustorjunta. Kaikki on todennäköisyyksistä kiinni. Jos saisin tartunnan esim. kerran 10:ssä vuodessa olen mielestäni hoitanut asiat tietoturvan kannalta hyvin.


      • Pohtija 42 kirjoitti:

        "Virustorjunnat ovat apuvälineitä tyhmille käyttäjille, jos vahinko on sattunut jo tapahtumaan. Ja olet oikeassa siinä, että virustorjuntoja ei pidä sotkea tietoturvallisuudesta huolehtimiseen. "

        Asia ei ole noin yksinkertainen. Esimerkiksi tavallinen googlen (tai minkä tahansa muun hakukoneen) haku voi johtaa mihin tahansa sivulle, josta voi saada viruksen ilman virustorjuntaa.

        Ymmärrän tietoturvasta mielestäni kohtuullisen paljon maallikoksi ja kokemusta on todella pitkältä ajalta. Parinkymmenen vuoden aikana minulla on ollut tietokoneviruksia 4-5 kertaa.

        Jos kuvittelet että tietokoneohjelman ajaminen suljetussa ympäristössä suojaa sinut viruksilta, olet väärässä. Vaikka et käyttäisi mitään ohjelmia käyttöjärjestelmän lisäksi, voit saada virustartunnan vain sillä, että koneesi on yhteydessä internettiin, vaikka todennäköisyys näillä reunaehdoilla onkin pieni.

        "Asia ei ole noin yksinkertainen. Esimerkiksi tavallinen googlen (tai minkä tahansa muun hakukoneen) haku voi johtaa mihin tahansa sivulle, josta voi saada viruksen ilman virustorjuntaa."

        Käytännössä samalla tavalla kuin virustorjunnan kanssa. Sen sijaan turvapäivityksillä voi ne virukset estää tehokkaasti. Oletat nyt että joku virustutka jollain oleellisella tavalla suojaisi, mikä ei pidä paikkaansa.

        "Parinkymmenen vuoden aikana minulla on ollut tietokoneviruksia 4-5 kertaa."

        Minulla ei kertaakaan omissa laitteissa muita kuin se mitä olen itse tehnyt ja testannut valvotusti.

        "Vaikka et käyttäisi mitään ohjelmia käyttöjärjestelmän lisäksi, voit saada virustartunnan vain sillä, että koneesi on yhteydessä internettiin, vaikka todennäköisyys näillä reunaehdoilla onkin pieni."

        Päivitetyllä käyttöjärjestelmällä se on lähes mahdotonta.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Asia ei ole noin yksinkertainen. Esimerkiksi tavallinen googlen (tai minkä tahansa muun hakukoneen) haku voi johtaa mihin tahansa sivulle, josta voi saada viruksen ilman virustorjuntaa."

        Käytännössä samalla tavalla kuin virustorjunnan kanssa. Sen sijaan turvapäivityksillä voi ne virukset estää tehokkaasti. Oletat nyt että joku virustutka jollain oleellisella tavalla suojaisi, mikä ei pidä paikkaansa.

        "Parinkymmenen vuoden aikana minulla on ollut tietokoneviruksia 4-5 kertaa."

        Minulla ei kertaakaan omissa laitteissa muita kuin se mitä olen itse tehnyt ja testannut valvotusti.

        "Vaikka et käyttäisi mitään ohjelmia käyttöjärjestelmän lisäksi, voit saada virustartunnan vain sillä, että koneesi on yhteydessä internettiin, vaikka todennäköisyys näillä reunaehdoilla onkin pieni."

        Päivitetyllä käyttöjärjestelmällä se on lähes mahdotonta.

        "Päivitetyllä käyttöjärjestelmällä se on lähes mahdotonta. "

        No huhhuh, nyt oli paksua. Käyttikset on edelleen täynnä aukkoja, vaikka olis tämän päivän päivitykset ja niitä paikkailaan sen mukaan kun aukkoja löytyy.


      • timekillerx kirjoitti:

        "Päivitetyllä käyttöjärjestelmällä se on lähes mahdotonta. "

        No huhhuh, nyt oli paksua. Käyttikset on edelleen täynnä aukkoja, vaikka olis tämän päivän päivitykset ja niitä paikkailaan sen mukaan kun aukkoja löytyy.

        Nollapäivä reikiä on toisinaan, mutta nollapäiväreikiä joihin pääsee madolla sisään, on äärimmäisen harvoin.


      • virus turvallisuus
        M-Kar kirjoitti:

        Nollapäivä reikiä on toisinaan, mutta nollapäiväreikiä joihin pääsee madolla sisään, on äärimmäisen harvoin.

        Ilman virustorjuntaa MIKÄÄN ei estä niitä viruksia jos ne lähtee "tulille"! mitkään tietoturvapäivitykset ei auta jos lataa netistä viruksen sisältävän tiedoston tai troijan hevosen ja se lähtee tulille, lataa koneen täyteen kaikenlaisia mainosohjelmia ym. ties mitä shittiä.


      • virus turvallisuus kirjoitti:

        Ilman virustorjuntaa MIKÄÄN ei estä niitä viruksia jos ne lähtee "tulille"! mitkään tietoturvapäivitykset ei auta jos lataa netistä viruksen sisältävän tiedoston tai troijan hevosen ja se lähtee tulille, lataa koneen täyteen kaikenlaisia mainosohjelmia ym. ties mitä shittiä.

        Aina kun korjaa turvapäivityksellä reiän, 100% tähän reikään kohdistetuista viruksista lakkaa toimimasta. Ne ei vaan tartu.

        Troijalaiset ja mainosohjelmat eivät ole viruksia. Ne on ihan tavallisia ohjelmia ja ne ei tarvitse mitään turvareikiä asentamiseen vaan tarpeeksi idiootin käyttäjän joka itse asentaa sellaisia.


      • Horinaa
        M-Kar kirjoitti:

        Jotain on pielessä jos sotkee jonkun virustutkan jollain tavalla tietoturvallisuudesta huolehtimiseen.

        Taasko se täällä puhuu mitä sattuu, virustorjunta on tietoturvallisuuden lisäämistä.


      • kkk...kkk...kkk...
        M-Kar kirjoitti:

        Aina kun korjaa turvapäivityksellä reiän, 100% tähän reikään kohdistetuista viruksista lakkaa toimimasta. Ne ei vaan tartu.

        Troijalaiset ja mainosohjelmat eivät ole viruksia. Ne on ihan tavallisia ohjelmia ja ne ei tarvitse mitään turvareikiä asentamiseen vaan tarpeeksi idiootin käyttäjän joka itse asentaa sellaisia.

        eix MSE Microsoft Security Essentials ole hyvä ???????


      • kkk...kkk...kkk...
        kkk...kkk...kkk... kirjoitti:

        eix MSE Microsoft Security Essentials ole hyvä ???????

        pitääx Avast/MSE:n lisäx vielä erikseen palomuurit..?


      • slowmovirusdetection
        M-Kar kirjoitti:

        Jotain on pielessä jos sotkee jonkun virustutkan jollain tavalla tietoturvallisuudesta huolehtimiseen.

        Sotkee jonkun virustutkan... nyt oli kyllä sellasta siansaksaa ettei mitään rajaa


      • slowmovirusdetection kirjoitti:

        Sotkee jonkun virustutkan... nyt oli kyllä sellasta siansaksaa ettei mitään rajaa

        Virustutka ei tarkoita että on "tietoturva". Virustutkalla ei suojata mitään.

        Jostain syystä porukalla on ihme hinku asennella virustutkia ja laiminlyödä tietoturvasta huolehtiminen.


    • vapunen

      Ne on tosiaan apuohjelmia ja jopa ilman niitäkin pärjää jos vain huolehtii tietoturvasta.

      • 0hm0

        Vapunen: Joko osaat luetella mitä tietoturvaan kuuluu?


      • Free siis

        Moi ! Påivitin juuri Avast-ilmaisohjelman,tuli kysymys" lisää palomuuri"

        Lisäänkö,vai onko joku jekku tulossa?


      • Free siis kirjoitti:

        Moi ! Påivitin juuri Avast-ilmaisohjelman,tuli kysymys" lisää palomuuri"

        Lisäänkö,vai onko joku jekku tulossa?

        Avastin ilmaisversiossa ei ole palomuuria.


    • Free siis

      " Avast on ilmaisten tietoturvaohjelmistojen parhaimmistoa,mutta ei sisällä palomuuria".


      Hämmästyin kovasti,kun juuri nyt tuli päivitys ja sen yhteydessä pyyntö/toivomus "lisää palomuuri".

      Pelkään,että menee maksulliseksi.

      • Free siis

        Asia kunnossa.Jätin painamatta. Onneksi.


    • hasjkhajkdshdsahk

      Win7 käytin Microsoft Security Essentialsia. Ei paras, mutta kevyt ja huomaamaton. Nyt Win 8.1 on Microsoftin Defender integroituna, pyörikööt taustalla - ihan sama softa kuin MSE mutta uusi nimi. Mitään muita tietoturvaohjelmistohäkkyröitä en halua konettani sotkemaan.

      Tietysti MSE/Defenderin tukena minulla on tiukemmalle ruuvattu Windowsin palomuuri reitittimen NAT, Java disabloituna selaimesta, rajoitettu käyttäjätili ja kaikkein tärkeimpänä maalaisjärki. MIKÄÄN tietoturvahimmeli ei auta, jos käyttäjä on täysin pönttö.

      • essentials

        Essential on kevyt,ja kaiken muun tuossa jo sanoitkin

        MIKÄÄN tietoturvahimmeli ei auta, jos käyttäjä on täysin pönttö.


      • poistaJava

        Javalla ei tee mitään, sen voi poistaa kokonaan koneelta


      • joskus-välttämätön
        poistaJava kirjoitti:

        Javalla ei tee mitään, sen voi poistaa kokonaan koneelta

        On melko välttämätön jos harrastaa Java-ohjelmointia.


    • Laiskimus maksimus

      Antivirusohjelmien testituloksista artikkeli. Alkuperäisessä englanninkielisessä taulukossa näkyy myös se kuinka paljon ohjelma kuormittaa konetta. Mitä suurempi luku (max 6) sitä vähemmän kuormittaa. Rahalla saa ja hevosella pääsee.
      http://www.mbnet.fi/artikkeli/tietokoneet/av_testin_tietoturvaohjelmakokeen_karu_lopputulos_ala_luota_microsoftin_virusturvaan
      Pitäisi ilmeisesti siirtyä ilmaisohjelmissa Panda Cloud Antivirus Free:n käyttäjäksi, vaikka on hieman Avastia raskaampi. Vaan onko siinä samanlaista etätukijärjestelmää kuin Avastissa? On nimittäin todella kätevää ratkoa sukulaisten koneprobleemeja matkustelematta satoja kilometrejä klikkaamaan jotakin härpäkettä ruudulla.

    • Itseasiassa se on Avastia kevyempi.

    • Ja sikäli Panda olisi parempi koska sitä ei tarvitse rekisteröidä vuoden välein toisin kuin Avast.

    • Laiskimus maksimus

      Eikös testituloksissa suurempi luku kohdassa "System load" tarkoita parempaa myös kuormituksen osalta?

      Kaspersky Lab maksullinen (testin paras) 5.8
      Avast Free 4.5
      Panda Cloud Antivirus Free 4.0

      Tuossahan pisteitä on laskettu yhteen kokonaistuloksen saamiseksi. Tuskin suurempi kuormittavuus lisäisi testissä ohjelman saamaa kokonaistulosta? Tekstissä kerrottiin, että F-Securen tulos oli huono nimenomaan kuormituksen osalta ja sillä pisteet tuosta kohdasta 4.3 eli Panda on sitäkin raskaampi kuormituksen aiheuttaja.

      "Testin kolme parasta olivat Kaspersky Lab, joka keräsi vertailussa 17,8 pistettä. Toiseksi ylsi Bitdefender 17,5 pisteellä. Kolmantena listalta löytyy Avira, joka saalisti pisteitä 16,3.

      Suomalaisittain F-Secure löytyy ilahduttavasti listan sijalta 7. Se sai turvallisuudestaan täydet 100 prosenttia, mutta pisteitä napsittiin pois ohjelmiston järjestelmälle aiheuttamasta kuormasta."

      • asdfasdfasdfasdff

        Vaikutus suorituskykyyn on oman kokemukseni mukaan varsin vähäinen, vähäisempi kuin Avastin. Pelit voi jättää jatkuvan tarkkailun ulkopuolelle jos haluaa ja antaa skannerin käydä ne läpi silloin tällöin, jos se pelottaa.

        100% suojaus testissä on varsin hyvä saavutus ja mitä Kasperskyyn tulee, se Venäläistä alkuperää. En välttämättä halua millään venäläisellä taholla olevan pääsyä lähellekään tietokonettani.


    • Testien tuloksiin ei kannatta aina uskoa täysillä.

      • 124321

        Mutusen juttuihin ei aina kannata uskoa täysillä.


    • Jorma3000

      Jaa'a, ite oon ainakin käyttänyt aviraa jos vuosia ja ollut tyytyväinen.

    • hyödytön lehtiäasöld

      Yksi lehti kotimikro julkaisi muka tutkimuksiaan. Lehden teemana tietoturva mukana levy muka ilmaisia tuntemattomia virustorjuntaohjelmia. Ihan huuhaata koko lehti. Ei mitään tarpeellista tietoa mistään tarpeeksi,nonsenseä koko aineisto.

    • Nuukaa

      Mulla on keskitehoisessa kannettavassa Aviran virustutka ja ZoneAlarmin palomuuri ... silloin tällöin ajan Spybotin.

      Vanhemmassa koneessa oli W7 (95,98, 2000, XP) ja tässä nykyisessä W8 ( Classic Start Menu)

      Viimeisin pöpö oli joku CIH vuonna 2000, sen jälkeen ei mitään ongelmia.

      Ja käyn jatkuvasti pahimmilla sivuilla...

      • Heti voisi poistaa tuon palomuurin ja Spybotin. Niille ei ole tarvetta ellei sitten tee paljon palomuuri säätöjä.


    • Olli-Pekka

      Miksei kukaan puhu AVG.stä.

    • Pistät tehokkaan prossun, ssd-kovalevyn ja lisäät keskusmuistia, niin ei viruksentorjunnat hidastele konetta ;)

      • l33t

        Näimpä. Käytän avastin premieria jossa antivirus, palomuuri jne toiminnot. Ei ole takkuillut yhtään kun tehokas prossu, ssd-kovalevy ja 16gt muistia. Se on ihan käyttäjn koneesta kiinni minkälainen virustorunta käy. Tuskin kukaa lähtee p4-koneeseen asentelemaan esim. Kasperskya.


      • tutkailija
        l33t kirjoitti:

        Näimpä. Käytän avastin premieria jossa antivirus, palomuuri jne toiminnot. Ei ole takkuillut yhtään kun tehokas prossu, ssd-kovalevy ja 16gt muistia. Se on ihan käyttäjn koneesta kiinni minkälainen virustorunta käy. Tuskin kukaa lähtee p4-koneeseen asentelemaan esim. Kasperskya.

        Minulla eläissäni ollut aina huonot koneet vanhat nuhapiiput, on aina
        fikasttava että toimivat ja siinä niitä värkkäilessä olen huomannut että
        useasti asentelen pandan välillä oli tuo microsoftin oma virusohjelma
        mutta siinäkin jotain häikkää ei välillä päivittänyt jäi punaiseksi-
        ainoa mikä ilman vikurointia toiminut on PANDA olen toki koittanut aviraa avastia voin kokemuksesta sanoa ei ketakaikkiaan kannata vaipua niin alas että joutuu
        taistelemaan kun pitäis toimia ei heleketti senttäs
        samoin ammoin oli f-sekure sehan siis oli järkyttävä, meni nettisurffailu ilo kun se jumi oikein kunnolla.
        ilamseksi saisin nytki en ota, tuttavalta jolla lisenssi ei kelpaa mulle.
        ainiin enhän minä enään tässä koneessa käytä yhtikäs mitään jarruja koska on linuxmint16 käyttöjärjestelmä.
        paitti tuossa vanhassa hp koneessa läppäri on xp ja panda ja omapalomuuri toimii.


    • sdkjirut_____

      Kuka ääliö vastailee kolme vuotta vanhaan viestiketjuun.

      • ääliö_sinä

        Sinä näköjään.


    • Anonyymi

      Itellä on hp ja avast on käytös eikä oo tullu ku kerra virus mutta avast esti sen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      422
      2948
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2266
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      343
      1939
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1737
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    7. 158
      1202
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe