Haluaisin antaa tyttärellemme nimen, joka on jo veljeni lasten serkulla. Nimi löytyy kalenterista, muttei ole mikään kovin suosittu. Emme ole tekemisissä kyseisen perheen kanssa, mutta mietityttää, onko hölmöä jos veljeni lapsilla on kaksi samannimistä serkkua?
Missä teidän mielestä menee raja, kenen lapsen nimen voi antaa omalleen? Sisaruksen/ serkun/ ystävän/ työkaverin vai naapurin lapsessa? Vai ei samaa nimeä kuin kellään tutulla lapsella?
Sama nimi
3
284
Vastaukset
- siitä vaan...
Minkä tahansa nimen saa ja voi antaa, jos siitä pitää. Useinhan ennen vanhaa annettin pojalle isän nimi jne. Teidän yhteytenne on niin löyhä tuohon kummin kaiman serkuun, etten asiaa edes miettisi.
- posti
Ei enää anneta isän, isänisän, isänisänisän nimeä.
On julmaa siirtää suvun syntejä isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle.
Jos sukunimi on eri, niin sitten postit ei ainaskaan mene väärään osoitteeseen, myöhemmässä vaiheessa. - älä emmi turhaan!
"On julmaa siirtää suvun syntejä isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle."
Nimimerkki "postin" kommennttiin viitaten: Ei synnit nimen mukana periydy!
Etkö ole kuullut koskaan sananlaskua: "Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä"?
Kaikki nimet ovat "vapaata riistaa". Jos pidätte ko. nimestä, niin siitä vaan. Ei ole yhtään tavatonta, että lapsilla on samannimisiä serkkuja. Teidän tapauksessanne sukunimi on kuitenin eri (kai?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk664002Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n152107Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj61867Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361224- 271209
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et11953Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit70828Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.43799- 39717
Peuran liikenne ajovaloissa
Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup24674