Tretorn saappaat eivät kestä

Bara två torn

Oli sitten viimeiset Tretorn kumisaappaat, jotka meidän talouteen ostetaan. Oikein mukavat ovat jalkaan, mutta kun eivät kestä. Juuri huomasin, että vajaa kaksi vuotta sitten ostetut saappaat ovat halkeilleet monesta kohtaa. Edellisille kävi samoin, mutta kestivät hieman pidempään.

22

5078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mehtien mies

      Mulla hajos reilu vuodessa kanssa ihan perus mökki käytössä ja syksyllä kanalinnun perässä kävellessäni. Murtumia tuli nilkan yläpuolelle missä saapas taittuu kävellessä ja vesi pääsee sieltä saappaaseen. Muuten kanssa tykkäsin että istuivat hyvin jalkaan. Itselläni kunnon kumisaappaat ovat olleet aina hakusessa johtuen että teen metsurin työtä. Raivatessa ei tarvitsisi turvasaappaita mutta huskun turvasaappaat ovat kestävimmät. Näistä ammatti käytössä varsi hajoaa noin seitsemässä kuukaudessa kun normi nokian letkut heti kun oksa painaa tietyssä kulmassa läpi. Ovat ymmärrettävisti myös raskaat kävellä. Nyt käytössäni ovat olleet töissä Dunlopin saappaat joissa ei turhia saumoja ole ensimmäisenä hajoamassa ja olen yllättynyt. Parin vuoden käytön jälkeen päivittäisessä liikkumisessa raivuulla ovat edelleen murtumattomat ja ehjät. Kärjessä on turväkärkikin mikä ei tosin täytä moottorisahauksen normeja mutta estää varvas vahingot jos raivuu puu putoaa esim tyveltä varpaille. Kyseiset saappaat aion ostaa myös vapaa ajan käyttöön. Ovat myös miellyttävän kevyet kulkea. Hinta pyörii muistaakseni 70-80e luokilla mitä pomo ne mulle taannoin hommas. Kannattaa kokeilla!

    • Tretornseulat

      Minulla murtuivat Tretornit muutamassa kuukaudessa.

      Valmistettu varmaan paskan ja muovin seoksesta.

    • koirantaluttajasateessa

      Kas, muillakin samoja havaintoja Tretorn - saappaista. Minulla kestivät yhden kesän ja seuraavana kesänä olikin molemmissa saappaissa halkeama. Kiitti mutta ei kiitos samaa virhettä enää toista kertaa.

      Nyt on edelleen käytössä Suomen Kumisaapastehtaan valmistamat huopakumisaappaat, joihin on kantalappu jouduttu uusimaan käytön vuoksi jo kolmeen kertaan. Näillä on kävelty noin kymmenentuhatta kilometriä ja ikää näillä kymmenisen vuotta.

      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/nokian-kumisaapastehdas-hiljenee/1965646

      Todella ikävä juttu että tehdas suljettiin vuonna 2008 eli seuraavat sitten jotakin muuta merkkiä.

    • samatkokemukset

      Oli mullakin Tretorn kumisaappaat pilkki ja metsästys käytössä. Pykimiä ja yllättäviä reikiä taite kohtiin vuoden vanhoina kumin laatu on huono. Olen pitänyt kymmenkunta vuotta Sievin vihreitä kumppareita ja on vahvat. Ammatti metsuri käytössä kesti parhaat yli kolme vuotta. Ei ole kovan pakkasen kengät mutta vielä 10- kelissä pärjää.

      • Anonyymi

        sama täällä tretonit kesti metsurilla 2kk.


    • Hyvä_saapas

      Mulla on tuossa kaapissa Tretornin harmaa mustat saappaat. On nuo varmaan ollu jo sen 10 vuotta. Olen pitänyt silleen, että käytön jälkeen tippa mäntysuopaa ja pesu, sitten esim. suihkaus kuminhoitoainetta ja pimeään kaappiin pois UV sätelyn tuholta. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta UV säteily todella pilaa saappaat. Menee pinta harmaaksi ja lopulta halkeilee.Ei ei säilytetä porstuassa vaan mielummin porstuan kaapissa suojassa valolta. Joku laadukas kuminhoitoaine myös antaa jatkoaikaa. vaikka tuommonen...

      http://www.motonet.fi/fi/tuote/602629/Korrek-Kirkastesuihke-350ml

    • LuovonJussi

      Moro. En halua riitaa haastaa, mutta olethan lankannut niitä bootsejas sillä mällillä joka tulee tretornien mukana? Omani ovat täysin moitteettomassa kunnossa kolmas vuosi nyt menossa. Pistän sitä "lankkia" aina välillä niihin.

    • laukkuryssä

      Miks te toistuvasti haksahdatte ostamaan ala-arvoisia gummisaappaita, vaikka olette jo hyväksi havainneet Nokialaiset tai Sieviläiset. Ja vaikka ne maksavat ehkä vähän enemmän kuin Tretonit yms, niin 10 vuoden sijoitusmielessä hinta ei paljon päätä huimaa.

      Olen itse tallustanut Vikingin kumiteräsaappailla ainakin 12 vuotta ja kaapissa on jemmassa Sievin 44 kumisaappaat, eikä ole tarvetta uusia hommata. Kumiteräsaappaitten terät maksoivat 35 euroa ja saappaitten varsinahat 10 e/kpl. Kumiterät mie ostin, mutta varret leikkasin ja tein itse ja ompelin ne myös kumiteriin kiinni. Tulee hyvät, kun itse tekee. Ja on hyvä mieli, kun ei tarvitse märissä kumisaappaissa märistä.

    • akdjöfldkajf

      Eivät kestä muutkaan. Minulla Sievin kumpparit halkesivat juuri tuosta nilkan yläpuolelta hyvin nopeasti. Sen jälkeen aukesivat isonvarpaan läheltä. Nokialaiset, ilmeisesti Tsekeissä tehdyt eivät halkea niin helposti, mutta ovat muuten vain hajonneet. Hinta-laatusuhteeltaa parhaaksi ovat osoittautuneet Ruotsin armeijan kumpparit, maksoivat uutena 25 euroa army-kaupassa, ovat kanadalaiset.

    • Anonyymi

      Ei murtunut tretorn, mutta pohjaosa rupesi irtoamaan ja vesi meni läpi. 2 - 3 vuotta vanhat.

    • Anonyymi

      Vikingin kumisaappaat samaa, ala-arvoista laatua. Ostin, kun olivat hyvännäköiset ja erittäin hyvin muotoillut. Eivät kestäneet satunnaisessa marjastus- ja kalastuskäytössä kahta vuotta. Kaveri osti samanlaiset ja hänelläkin hajosivat. Eli kumi murtuu ja irtoaa saumoista. Aikanaan sieviläiset kestivät toistakymmentä vuotta, mutta poltin vahingossa ne nuotiossa :-(

    • Anonyymi

      Kaikkia nykyajan kumisaappaita pitää jaksaa voidella kuminhoitaineella, jotta materiaali kestää. Ilmeisesti entisajan saapasmateriaalit kesti paremmin ilmankin, syytä en tiedä. Sievin "kumpparit" joita monet tässä hehkuttaa taasen ovat uretaania, eivät kumia. Nehän on hyvin kevyet, mutta pohja ei ehkä yhtä pitävä kuin kuminen.

    • Anonyymi

      Sama täällä. Sain pojalta syntymäpäivälahjaksi tretornit, otin ne käyttöön huhtikuun puolivälissä 2020. Vesi meni saappaaseenreilun kahden kuukauden käytön jälkeen. Varsissakin kolmen kuukauden käytön jälkeen 10 cm repeämät ja pohjaliimauksista näkyy varpaat. Ihan peetä Prisma kauppaa.

      • Anonyymi

        Kekkosen aikana kumisaapat olivat parempia


      • Anonyymi

        Sama täällä ja ei ole prisman syy. Niitä myydään vaikka missä välillä kovillakin hinnoilla. Minäkin erehdyin ostamaan kun siitä niin kauniisti kerrottiin verkkomyynnissä. Ruotsalainen vakaa yhtiö joka on perustettu 1900 alkupuolella jos oikein käsitin. Pari kk ja vesi kenkään. Hinta kova. Lopulta huomasin että sisällä lukee made on china. No nämä piti olla valmistettu ruotsissa. Kyllä jatkan whis tilauksia kun sama malli löytyi sieltäkin parilla kympillä. Sitten saa hajotakin kun tuo rahan menetys ei ole suuri. Siinä meidän trenor kumpparit. 78 euroa joten ketuttaa.


    • Anonyymi

      Sama kokemus Tretornin saappaista. Mulla taitaa olla kolmannet jotka hajoaa alle vuodessa. Harmittaa kun jalkaa hyvä ja tukeva saapas.

      • Anonyymi

        Sama ne on nämä "kotimaiset" Nokian kumisaappaat, Kaira ja Tuura merkkiset. Aktiivisessa käytössä murtuu varsinkin nilkan kohdalta ja varren suun lumilukon hihnan kanava rispaantuu rikki herkästi. Muuten kyllä tukevat ja Suomalaiseen jalkaan sopiva lesti ja tarkenee huopasisuksen villasukan kanssa kovassakin pakkasessa.
        Sitkeästi olen näitä kuitenkin ostanut, viimeksi ostetuista uutena oikeanpuoleinen kenkä ei pitänyt vettä, vettä tihkui sisään kengän kärjestä, vedin mustan sikaflexin kengän ns. ranttiin" ja tukin nastojen reiät silikonilla niin nyt pysyy kuivana.


    • Anonyymi

      No ostakaa Sievin kumpparit, eipä ole vuotoja

      • Anonyymi

        Tuskin nekään kestää sen paremmin. Venäjältä voisi saada parhaat kumisaappaat.


    • Anonyymi

      Minun saappaat kesti vuoden. Sama juttu halkeilevat.

    • Anonyymi

      Miten olette paikanneet Tretornin saappaita? Muoviin ei tunnu tarttuvan mikään.

      • Anonyymi

        Pystyuunissa poltin.Nyky saappaat näyttävän olevan kaikki samaa laatua.😫😫😫


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2654
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    Aihe