Mä en jaksa koko ajan kuunnella mun veljien riuhumista ja huutamista ja aina kun mä sanoin äitilleni jotain tyyliin voisitko sanoo mun veljille että on hiljempaa äiti asettuu mun veljien puolelle (olen siis keskimmäinen lapsi kolmesta ) ja kertoo miten mun pitäs muuttaa asenteitani Mä en lyödä sanoja jolla voisin kertoo tästä kavereilleni, enkä todellakaan aio puhuu äidille mitään mua myös ahdistaa hirveesti tilanteet joissa on paljon porukkaa ja koulussakin välitunneilla meen aina ulos yksin kävelee. Kotona kun oon yksin mä vaan ajattelen kaikkee tätä ja mua suututtaa hirveesti ja tekis mieli hakata ja potkii ja huutaa. Mulla ei oikein koskaan oo nälkä enkä koulussakaan syö kunnnolla. Mä en tiiä mitä mun pitäs tehä.
en kestä enää
3
129
Vastaukset
- sympatiat sinulle
Aika usein lapsista keskimmäinen jotuu harmaaseen maastoon. Kasvaa ja menee siinä toisten mukana. Ja kumma että tytöiltä odotetaan enemmän kiltteyttä ja sopeutuvuutta ja pohjat saavat riehua.
Ei noita käyttäystymisasioita tehdä tahallaan vaan ne menevät vaistomaisesti kasvattajilta.
Sinulla on kertynyt sydämeesi hiljaista vihaa ja jopa patoumaa. Koet että sinua ei kuunnella ja oteta todesta.
Puhuminen asiasta helpottaa jonkin verran. Olekojutellut terkkarin tai kuraattorin kanssa.
Koetko että tämä tilanne on jatkunut jo pitkään? Kyllä sinulla onoikeus tulla kuulluksi. Äidillä olisi myös asenteen muutoksen paikka. Hyvä että koet ja tunnistat, että sinua kohdellaan väärin?- Tyttö 14.v.
Koen että tilanne alkoi kasaantumaan ennen seiskan loppumista eli noin vuosi sitten. Olen jutellut vähän saman ikäiselle serkulleni mutta näemme hyvin harvoin eikä viestittelykään suju koska vanhempani ottavat puhelimeni iltaisin kello kahdeksan ja aikaa viestitelyyn ei oikein löydy
Hei "Tyttö 14.v."
Tilanteesi kuulostaa huolestuttavalta. Ei ole hyvä, jos sinua ahdistaa ja on paha olla. Jos et voi äidillesi kertoa asiasta, niin voisit mennä juttelemaan tilanteestasi terveydenhoitajan tai kuraattorin kanssa. He osaavat varmasti neuvoa tilanteessasi ja voitte yhdessä alkaa selvittää tilannetta siten, että sinun olisi helpompi olla kotona ja koulussa.
Toivon sinulle voimia!
Terveisin,
Nettisaapas/ Toni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1137097Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945251Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463230Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t362302Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681138- 1111133