Neuvokaa viisaammat, kun olen antanut itselleni ymmärtää, että ko. pyörästä saa kannentiivisteen vaihdettua ilman koneen irroittamista. Luku sinänsä, että ensin piti purkaa ihan hermona tavaraa, että pääsi edes yrittämään, mutta kansi ei mahdu nousemaan sylinterissä kiinni olevista pinnapulteista niin paljon ylös, koska runko ottaa vastaan.
Alkaa hermo meneen, kun kohta ei ole kahta osaa toisissaan kiinni. Koneen kiinnityskin näyttää niin monimutkaiselta, että ei huvittaisi sitäkin purkaa!!!!!!
Aprilia Pegaso 650 kannentiiviste
9
1105
Vastaukset
- pahvi
En osaa auttaa asiassa, mutta kerrotko miten palanut kannentiiviste oireili?! Itselläni on samanlainen mopo ja kiinnostaisi tietää että osaan tilannetta seurata. Jos olet jo remontin tehnyt niin paljonko paloi rahaa?!
- sylinteri
Omastani löytyi öljyä jäähdytysnesteen seasta, sakkaantui paisuntasäiliön seinämille. Öljy oli päässyt nokka-akseleille menevästä kanavasta kannentiivisteen välistä vesitilaan. Syy löytyi sylinteristä, jonka kantta vasten tuleva pinta oli painunut "kuopille" useista kohdista. Helppo korjata sorvissa. Kone piti irroittaa ennen kuin kannen ja sylinterin sai pois.
- sylinteri
Oman -93 mallin koneremppaan osat tilasin täältä http://www.apriliagenuineparts.co.uk/navigation-aprilia-parts-pegaso-21.php Laakerit kytkinakselin takapään tiivisteellistä laakeria lukuunottamatta,sekä stefat löytyivät paikallisesta laakeriliikkeestä vielä edullisemmin.
- sylinteri
Rotaxin koneille manuaalit löytyy ilmaiseksi osoitteesta: carlsalter.com
- mika_motorhead
vaihdoin sen purkamalla katteet, tankin, jäähdyttimen, ym edestä pois. Vaihtoehtoina on joko rungon purkaminen (menee osiin) tai hidas pyörittely vähän huonossa asennossa. Valitsin jälkimmäisen, onnistuu silläkin mutta aikaa menee kannen pulttien pyörittämiseen 1-2 tuntia. Pultit kokonaan pois ja sen jälkeen 1 cm ylöspäin ja liuta kansi pois. Se on siinä. Toki nokkaketjun joudut irroittamana. Käytä kansi samalla hionnassa ja venttiilien tarkistus ja säätö > ajat seuraavat 50.000 km samalla koneella
- Pintavika
Pelkkä kannen oikaisu ei välttämättä riitä, kannattaa myös sylinterin yläpinta tarkastaa ja tarvittaessa oikaista samalla niin kannentiiviste pitää varmemmin.
- Jutustelija1
Pintavika kirjoitti:
Pelkkä kannen oikaisu ei välttämättä riitä, kannattaa myös sylinterin yläpinta tarkastaa ja tarvittaessa oikaista samalla niin kannentiiviste pitää varmemmin.
Ja ah, ei riemulla rajaa kun puristuksia nostaa!
- Jutustelija1
Jutustelija1 kirjoitti:
Ja ah, ei riemulla rajaa kun puristuksia nostaa!
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html - Pintavika
Jutustelija1 kirjoitti:
Ja ah, ei riemulla rajaa kun puristuksia nostaa!
Niin, ellei laita paksumpaa tiivistettä sylinterin alle. Grafiittitiivisteitä löytyy 4mm:n asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1133864
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413203- 2362866
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?402386- 361684
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241496Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411476- 141371
- 181345
- 221271