Auton vaihto olisi edessä ja ajattelin tuota Mégane Break 2,0 16V Autom Confort. Kysymys olisi tuosta automaatista, eli miten se on toiminut?
Muutenkin kaikki kommentit kyseistestä autosta kiinnostavat. Mitä lisävarusteita kannattaa ottaa? Ovatko hintansa arvoisia?
Meganen automaatti
4
671
Vastaukset
- Omistaja
Ei ole kokemusta kuin tästä yhdestä automaatista, Megane Break 1,6 l:n koneella (vm. 2000), mutta loistavasti on toiminut. Ei pienintäkään moitteen sanaa voi antaa. Automaatti toimii loistavasti. Pehmeä ja looginen vaihtaminen sujuu ihan huomaamatta. Tehoakin automaatti osaa tarvittaessa antaa suhteellisen pienestä koneesta tarvittaessa sen 115 hv.
Bensapihikin tuntuu olevan. 4-portaisen automaatin välityssuhteetkin on 5-portaista suuremmat (vai pienemmät, vai miten päin pitäisi sanoa) - siis joka tapauksessa kierroksia on automaatin "nelosella" vähemmän kuin manuaalin viitosella. - mmra
Työkaverilla 1,6 automaatti vaihdettiin alle 100 tkm ajon jälkeen ja uudella lootalla ongelmana, että jurnuttaa liian pienillä välityksillä kiihdytysten jälkeen. Voi olla tietty, että kestävyysongelma tullut ajotavasta, joten ei voine
yleistää. Muuten ajaminen ollut ongelmatonta.
Ko. Megane herra suosittelee Webastoa, jos talvella starttailet ulkoa. Vaikka maksaa, niin mukava istahtaa 25 asteiseen autoon kun on sen ajastanut tekstiviestillä. - Hese
Itselläni 2.0 Megane tomaatilla, enkä ole ollut kovin tyytyväinen automaatin toimintaan. Varsinkin vähänkin ripeämmissä kiihdytyksissä takkuilee ja sitten saavutetaan haluttu nopeus, mennään vielä pitkät ajat kierrokset tapissa. Olen ajanut monilla uudemmilla automaateilla ja väittäisimpä, että yksi huonoimmista on Meganossa. Siksi menossa vaihtoon.
- Omistaja
Mitä vuosimallia teidän Meganet ovat?
Olen itse hieman päinvastaista mieltä tuosta pienellä vaihteella jurnuttamisesta. Automaatti nimenomaan selvästi haistelee kaasupolkimen painalluksen nopeutta, jos kaasua säätelee vauhdikkaasti, niin laatikko pitää hieman pienempää vaihdetta päällä, jotta tehoa löytyy nopeasti enemmän ja jos kaasua painelee maltilla (siis ei tee äkkinäisiä liikkeitä), automaatti pitää mahdollisimman suurta vaihdetta päällä, jolloin kulutuslukemat ovat pienet.
Jos kiihdyttää nopeasti vaikkapa 80:n vauhtiin, kannattaa silloin kun tuo tavoitenopeus ollaan saavuttamassa, nostaa kaasua kevyesti, jolloin automaatti kyllä vaihtaa välittömästi suurimmalle. Jos kaasun nostaa tuossa tilanteessa nopeasti ylös, voi automaatti päätellä, että kohta haluat jälleen paljon tehoa ja pitää edelleen pienemmän vaihteen päällä.
Eikös tuo jo sanota manuaalissa tai esitteessäkin, että automaatti adaptoituu ajotavan mukaan. Itse ajan aika rauhallisesti. En tiedä miten automaatti soveltuu urheilulliseen tai repivämpään ajoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202870Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3572537Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o452308Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262282Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581868Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181399Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121392- 721303
- 551250
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?91229