Onko rannoilla eroja snorklauksen suhteen? Olen jostain lukenut, että itärannoilla olisi paremmat koralliriutat, pitääkö tämä paikkaansa? Jos majoitumme itärannikolle, onko siellä ravintoloita, kuppiloita, kauppoja vai onko All Inclusive siellä järkevin?
Missä parhaat snorklausvedet?
1
534
Vastaukset
- Ap.
Jospa minä vastaan taas vaihteeksi! :)
Sitä itärannikkoa on useampi kymmenen kilometriä joten mitä kaupunkia tarkoitat?
Jos tarkempi paikka on jo tiedossa niin ravintoloiden määrä selviää helposti tuosta ravintolaoppaasta. Kauppoja on kyllä joka kylässä.
Itäpuolella olen uinut muutamalla rannalla ja ainakin ne syvenivät aika jyrkästi kun taas Flic en Flacin ranta länsipuolella oli niin matalaa että riutalle pääsi helposti moninpaikoin snorkklaamaan jopa ilman venekyytiä. Ei siis tarvinnut retkiä ostaa ja venekyytejä järjestellä. Meni vain kun itselle sopii.
Siellä on myös syvä kraateri joka on ainakin laitesukeltajien suosiossa.
Olen snorklannut myös pohjoisessa lähellä Coin de Mire-hotellia ja siellä oli matalampaa kivikkorantaa ja pystyi snorklaamaan heti rannasta.
Näin useita kymmeniä eri kaloja, merimakkaroita ja pari mureenaa.
Jos olet vaativampi harrastaja etkä mikään tavallinen turistisnorklaaja niin sitten kannattaa etsiä paikka josta tehdään veneretkiä riutalle.
Muuten snorkkallaamaan pystyy melkein missä vaan eli kannattaa miettiä paljonko lomallaan snorklaa ja minkä painoarvon sille laskee!
Idässä saattaa olla se ongelma että jos majoitutte johonkin kalliiseen ja hyvätasoiseen hotelliin niin se voi olla eristyksissä eli taksilla joutuu ajelemaan jos käy muualla syömässä. Tällöin all inclusive on hyvä vaihtoehto ajansäästön takia mutta useissa hotelleissa myös erittäin kallis!
Kannattaa ehkä tutkia sateliittikuvaa ( googlemaps) rannikoista ja etsiä mikä paikka miellytttää omaa silmää eniten ja sitten kaivaa siitä lisätietoja.
Hyviä paikkoja snorklata on Ile aux Cerfin saariretki ja katamariini retki Grand Baysta pohjoisen Flat Islandille. Siellä on aika kova virtaus joten ehdottomasti räpylät mukaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713879- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241585
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181096Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016