Missä parhaat snorklausvedet?

aurinkoa rakastava

Onko rannoilla eroja snorklauksen suhteen? Olen jostain lukenut, että itärannoilla olisi paremmat koralliriutat, pitääkö tämä paikkaansa? Jos majoitumme itärannikolle, onko siellä ravintoloita, kuppiloita, kauppoja vai onko All Inclusive siellä järkevin?

1

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ap.

      Jospa minä vastaan taas vaihteeksi! :)
      Sitä itärannikkoa on useampi kymmenen kilometriä joten mitä kaupunkia tarkoitat?
      Jos tarkempi paikka on jo tiedossa niin ravintoloiden määrä selviää helposti tuosta ravintolaoppaasta. Kauppoja on kyllä joka kylässä.
      Itäpuolella olen uinut muutamalla rannalla ja ainakin ne syvenivät aika jyrkästi kun taas Flic en Flacin ranta länsipuolella oli niin matalaa että riutalle pääsi helposti moninpaikoin snorkklaamaan jopa ilman venekyytiä. Ei siis tarvinnut retkiä ostaa ja venekyytejä järjestellä. Meni vain kun itselle sopii.
      Siellä on myös syvä kraateri joka on ainakin laitesukeltajien suosiossa.
      Olen snorklannut myös pohjoisessa lähellä Coin de Mire-hotellia ja siellä oli matalampaa kivikkorantaa ja pystyi snorklaamaan heti rannasta.
      Näin useita kymmeniä eri kaloja, merimakkaroita ja pari mureenaa.
      Jos olet vaativampi harrastaja etkä mikään tavallinen turistisnorklaaja niin sitten kannattaa etsiä paikka josta tehdään veneretkiä riutalle.
      Muuten snorkkallaamaan pystyy melkein missä vaan eli kannattaa miettiä paljonko lomallaan snorklaa ja minkä painoarvon sille laskee!
      Idässä saattaa olla se ongelma että jos majoitutte johonkin kalliiseen ja hyvätasoiseen hotelliin niin se voi olla eristyksissä eli taksilla joutuu ajelemaan jos käy muualla syömässä. Tällöin all inclusive on hyvä vaihtoehto ajansäästön takia mutta useissa hotelleissa myös erittäin kallis!
      Kannattaa ehkä tutkia sateliittikuvaa ( googlemaps) rannikoista ja etsiä mikä paikka miellytttää omaa silmää eniten ja sitten kaivaa siitä lisätietoja.
      Hyviä paikkoja snorklata on Ile aux Cerfin saariretki ja katamariini retki Grand Baysta pohjoisen Flat Islandille. Siellä on aika kova virtaus joten ehdottomasti räpylät mukaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe