Ensin laturi seinään vai kännykkään?

älyphone

Eli kumpi on se parempi tapa: Ensin laturi kiinni pistorasiaan ja sitten kännykkään vaiko ensin kännykkään ja sitten pistorasiaan? itse olen elänyt siinä uskossa, että ensin pistorasiaan on kännykälle parempi.

11

3344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän se ole ihan sama. Ei ole ainakaan S3 malliin tullut ongelmia vaikka olen laittanut molemmilla tavoilla.

      • akkumees

        älyphone 20.4.2014 14:27

        "Eli kumpi on se parempi tapa: Ensin laturi kiinni pistorasiaan ja sitten kännykkään vaiko ensin kännykkään ja sitten pistorasiaan? itse olen elänyt siinä uskossa, että ensin pistorasiaan on kännykälle parempi."

        Joo, Nokia Lumia 520 luurin ohjeissa on neuvona: "Kytke ensin laturi pistorasiaan ja sitten laturin kaapeli mikro-USB-liitin puhelimeen"
        Kun taas ZTE Blade Q luurin latausohje kehottaa kytkemään mikro USB-liittimen
        puhelimeen ja sitten laturi pistorasiaan.

        Autojen ja traktoreiden akkuja vuosikymmeniä verkkovirralla latailleena muistan
        ikiaikaisen ohjeen kytkeä latauskaapelit ensin akkuun ja vasta sitten latauslaite verkkovirtaan. Eli näin toimien vältettiin turha kipinöinti kun akku räjähtäessään
        on melkoinen pommi.
        Itse kyllä kytken puhelimen lataukseen ihan miten sattuu, vaikka selkäytimestä
        usein tulee käsky kytkeä laturi viimeksi pistorasiaan ja latauksen loputtua
        irroittaa laturi ensin pistorasiasta.


    • Ensin tietysti pistorasiaan eikä sitä laturia sitten sieltä oteta pois. On paljon helpompi ladata kännykkää, kun laturi on valmiiksi seinässä.

    • Itse otan laturin pois aina latauksen jälkeen. Siitä on tullut eräänlainen tapa vaikke se sähköä säästäkään paljoakaan.

      • aikoihin eletty

        okaro 21.4.2014 02:07

        "Ensin tietysti pistorasiaan eikä sitä laturia sitten sieltä oteta pois. On paljon helpompi ladata kännykkää, kun laturi on valmiiksi seinässä"

        Tiiä sitten mikä oikea tapa on mutta kyllä ihmetyttää, että vasta tänä talvena
        Oulussa on kehitetty paloturvallinen puhelimen laturi joka osaa akun täyttyessä
        katkaista virran.
        Itse kyllä pitäny useinkin luuria koko yön latauksessa kun luullut,
        että lataus loppuu kun akku on täysi.
        Eipä ois uskonu kuinka tyhmiä puhelimen valmistajat ovat olleet.

        http://m.kaleva.fi/teemat/digi/oulussa-kehitettiin-paloturvallinen-kannykkalaturi/660094/


      • Tapansa kullakin. Tuolla säästää ehkä 30 senttiä vuodessa.


    • ahqq

      Nokia ohjeistaa laittamaan laturin ensin seinään, sitten kännykkään. Irroitus ensin kännykästä. Tämä johtuu muistaakseni siitä, että (ainakin joskus ennen vanhaan oli) on pienen pieni mahdollisuus sille, että laturi saattaa antaa pienen virtapiikin kun se laitetaan seinään tai irroitetaan seinästä.

      Samsung ohjeistaa laittamaan laturin ensin kännykkään, sitten seinään. Irroitus ensin kännykästä.

      --
      Sähkönsäästöä "oleellisempi" (lue: kahdesta pienestä se vähän isompi) asia laturin irroittamisessa seinästä silloin, kun sitä ei tarvita, lienee turvallisuusnäkökohta: onpahan yksi sähkölaite eli potentiaalinen vaaranaiheuttaja vähemmän kiinni sähköverkossa.

      • turha sitä on irrotella

        "onpahan yksi sähkölaite eli potentiaalinen vaaranaiheuttaja vähemmän kiinni sähköverkossa"

        Uskomatonta että joku voi pelätä jotain laturia. Seinässä sen pitää olla kokoajan niin saa nopeesti lataukseen. En oo kertaakaan irrottanu seinästä ekankaan älypuhelimen laturia (4 vuotta yöpöydän vieressä) ja sillä samalla latautuu nykyinenki puhelin.
        Vuodesta 1997 aina oon pitäny puhelimen laturin pistorasiassa enkä oo sitä turhaan irrotellu. Sähkölaskut on pieniä eikä mitään ongelmia ole ollut koskaan.


    • kynsille
    • Anonyymi

      Samsungin Galaxy A8 ilmoitti sähköviasta kun kytkin sen laturin ensin verkkovirtaan. Kun kytkin sitten ohjeen mukaan ensin mikro USB (C) liittimen koneeseen ja sitten laturin verkkoon, vika hävisi.

    • Anonyymi

      Viime vuodet ensin laturi puhelimeen sitten seinään ja pois päinvastoin. Laturia ei jätetä seinään roikkumaan kun lataus valmis vain naiset sen tekee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe