Annetaanko ennen struumaleikkausta esilääke tablettina vai pistoksena peppuun? Olen neulakammoinen...
esilääke
6
223
Vastaukset
- butt shot
Rauhoittava esilääke, jos sitä tarvitaan, annetaan pistoksena pakaraan. Nopeampi vaikutus eikä pahoinvointia tule. Voidaan antaa myös lihaksia rentouttavaa pistoksena. Pari piikkiä peppuun ei pahenna lapsellista piikkikammoa.
- pillerj
Yleensä esilääke annetaan pillerinä. Butt shot nyt suotta pelottelee.
- On helppoa
Näin on! Ja sen jälkeen kun on saanut esilääkityksen pillerinä, ei välitä yhtään mitään vaikka pistettäisiin kuinka. Osa leikkauksen yhteydessä käytettävistä piikeistä laitetaan vasta nukutettuna. Aika iso osa lääkityksistä (mm. nukutusaineet) annetaan yhdestä kyynärlaskimoon laitetusta neulasta.
- Totuus sattuu
Meinasitko tosiaan selvitä leikkauksesta ilman piikkejä? Esilääkkeet, puudutukset, tipat, kipupiikit jne annetaan useimmiten piikillä suoraan suoneen, tai lihakseen....
- sedative injection/pill
Kiitos, helpotti että sen saa pillerinä. Sairaalassa on eri tietoja; toiset puhuu että kipulääkkeet ja esilääkkeet annetaan lihaksensisäisesti ja jotkut sanoo että annetaan kipulääke suoraan tippakanyyliin ja esilääke tablettina.
Pyydän tablettina. Tippakanyyli ja verikokeet ei pelota yhtään mut lihakseen pistäminen kyllä. Johtuu varmaan siitä että -70 luvulla rokotusohjelma oli erilainen ja neuvolakäynneiltä jäi mieleen usein että piikkiä tuli peppuun. En oo piikkikammon takia ottanu rokotuksia vuosikymmeniin.- Jokasorttia
Aikuisella pistetään hyvin harvoin peppuun. Koska lihaksia löytyy käsivarsistakin, rokotukset annetaan yleensä aina käsivarteen.
Jos kipulääkkeitä annetaan ruiskeina, ne pistetään yleensä peppuun jotta lääke saadaan suurempaan lihakseen. Kipulääkkeitä voidaan antaa myös pillereinä tai laastareina (pilleri on yleisin matalan tason kipulääkkeen antotapa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298