Seuraavaksi Keniaan!

15+6

Olemme kerran käyneet Afrikassa ja kokemus oli huikea Aasia kolunneille reissaajille ja seuraavaksi olisi tarkoitus lähteä Keniaan, joten kysellään teiltä vähän suosikkipaikkoja ynnä muuta.

Eli haaveena olisi löytää rauhallinen keskeisellä sijainnilla oleva paikka, jossa ei liiemmin turisteja pyörisi, mutta paikasta pääsisi helposti kiertelemään maata esimerkiksi vuokra-autolla. Mikäs sellainen paikka olisi? Tottakai maisemat ja villieläimet on suurta plussaa.
Onko Keniassa turvallista oikeasti liikkua missä tahansa valkoisena turistina? Tuleeko myyjiä, taksikuskeja ja muuta rantapoikaa iholle heti valkoisen nähtyään?
Tiedän, että leijonia ja ihan kaikkia villieläimiä Keniassa asustelee, mutta pääseekö niitä vierestä katsomaan jonkinlaisella safarilla helpostikin? Minkä hintaista?
Mikä muuten on Kenian hintataso aina vaatteista illalliseen?

Kaikki vastaukset varmasti löytyisi Googlella, mutta jos joku jaksaa vastailla niin kiitän suuresti! :)

6

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • freshytuu

      Ihan yksin vuokra-autolla en lähtisi. Jos saat luotettavan kuskin, ajele hänen kanssaan hänen autollaan. On turvallisempaa. Samalla hän pitää osan myyjistä loitolla. Safarilla pääset katsomaan suuret eläimet aivan läheltä autosta. Sekin sujuu saman kuskin kanssa, ei tarvitse eri opasta.
      Kun olet kirjautunut esim. Nairobissa johonkin hotelliin, ota taxi siitä ulkopuolelta ja ajele ympäriinsä. Jos kaikki sujuu ongelmitta, toista samaa ja mene vähän kauemmas. Mikäli ei yritä huiputtaa sinua pahasti, voit harkita luottaako häneen pidempää reissaamista ajatellen.Sovi hinta aina etukäteen.

    • Keniamatkaaja

      Kenia ei ole reppumatkakohde! Valkoisen on siellä vaarallista liikkua yksin/kaksin. Kaikkein parasta on olla joku
      paikallinen tuttu tai opas mukana lähes kokoajan. Ja varsinkin pimeän aikaan! Koskee myös rannikkoa.
      Safareita on erihintaisia riippuen mitä se sisältää ja montako yötä. Suosittelen!
      Minne ajattelitte siellä matkustaa?

    • 16+10

      Kenian puistoista suosikkeja Samburu ja Aberdare, Mount Keniallekin voisi kiivetä.
      Masai Maran läpi kesällä menee se knuiden ja seeprojen vaellus ja Nakurun flamingot jos sattuu olemaan paikalla. Huomiotava seikka on sekin että jos sattuu autokolaria tms niin aina valkoinen on syyllinen ja tilanteet saattavat olla varsin uhkaavia.

    • freshytuu

      Tuo liikenne unohtuikin mainita. Se on tosiaan järkyttävää. Vaikka hiki nousee pintaan ehkä enemmän kun joutuu takapenkillä seuraamaan, on se vissiin silti parempi kuin olla itse kuskina.
      Minusta Maasai Maran ja Nakurun puistot ovat ainakin ne mielenkiintoisimmat.
      Mombasaan suosittelen menemään Junalla. Siinä tuntee hyppäävänsä suoraan kolonialismin aikaan (hyvässä mielessä). Bussilla sama matka on hikinen, kylmä, tukala ja huonosti nukuttu.
      Tuosta oppaan eli kuskin hankinnasta vielä. En osaa muuta neuvoa hyvään valintaan kuin itse nähdä miten toimii. Jos tuntee jonkun maasta, kannattaa häneltä pyytää apua.
      Pimeällä ei kannata liikkua esim. Nairobissa lainkaan kadulla edes paikallisen kanssa vaan taksilla suoraan ravintolan ovelta hotellin eteen.
      Vaikka itse olen siellä kulkenut paikallisten kanssa, tuli kerran pieni kilpajuoksu kun lähdettiin ravintolasta pimeähköä katua pitkin kävellen hotelliin. Oltiin nopeampia ja ennen hotellia ne sitten luovuttivat.
      Varovainen pitää olla kuten kaikkialla maailmassa.
      Pääasiassa ihmiset ovat siellä iloisia ja hyväntahtoisia kaikesta köyhyydestä huolimatta.
      Itse olen ollut Keniassa viisi kertaa ja muutaman kerran muualla Afrikassa. Nyt olen ollut pari vuotta poissa ja kova kuume on miettiä minne siellä seuraavaksi.
      Afrikan kuume on kai vakava tauti ;)

    • 15+6

      Loistavuutta! Parhaan kuvan maasta saa ennen omaa matkaa lukemalla ennestään siellä olleiden kokemuksia :)

      Varsinaista kohdetta ei ole päätetty, mutta Nairobiin on yllättävän halvat lennot, joten eiköhän sinne mennä ja todennäköisesti hotelli otetaan muutamaksi yöksi kerrallaan useammasta eri puljusta. Suhteellisen pienellä budjetilla yleensä ollaan matkassa. Tai ennemminkin voisi sanoa, että tyydytään lomalla aurinkoiseen säähän ja mahdollisimman monen eri paikan näkemiseen. Olen jo pidempään miettinyt, että onkohan suomalaiset matkaajat edes tietoisia miten halvalla oikeasti Afrikkaan pääsee? :D Äkkilähtönä reilusti alle tuhannella eurolla pääsee vaikkapa Gambiaan pariksi viikoksi, mutta valitettavan moni silti valitsee ne Kanariansaaret...

      Lomalla on ärsyttävää miettiä raha-asioita, mutta osaatteko hintatasosta vielä sanoa? Mitä maksaa perusruoka oluella? Löytyykö Keniasta mitään länsimaalaista vaatteista koriste-esineihin? Varmasti kädentaito on sielläkin korkea, joten veistoksia yms. löytyy?

      • 6+1

        Isoista nakumat supermarketti keskittymistä löytyy kaikki , niinkuin meidän prismat melkein sama konsepti , vähan enemmän eri palveluita ja muun muassa usein lääkäri keskus.(malaria hivi ynm muut näytteet)
        -halvin ja paras tapa tutustua Keniaan on ottaa halpis teltta kentta safari paikan päältä. -makuupussin saa halvimmillaan nakumatista 12€ ja muut kamat ja ruuat kuuluu paketteihin.
        -olin itse helmikuussa 10 päivän lake turkana kenttäsafarilla ja moista reittiä olisi ollut tosi mahdotota junailla omin päin ainakin talla hintaa, 1000€ puistomaksuineen.
        Nairobissa eikä oikein Mombasassakaan kannata paljolti aikaa viettää ellei ole
        jotain henkilökohtaista tarkoitusperää oleskeluun.
        Lamussa helppo olla ja tulla ja mennä, Kisumu ehkä, Sansibariin halpa mennä ja
        aikaa kun on niin viipyillä jossain ranta paikoissa kunnes alkaa taas vietti viedä maatkalle.
        Jos on kiire ja rahat vähissä niin valmis jutut on helppo tapa päästä alkuun ja nähdä eläimiä .luontoa heimoja. Omin päin liikkuminen ei aina ole halpaa eikä tee sinusta sankarimatkailijaa.Turvallisuusteen kannattaa panostaa , välillä voi olla pienestä ymmärtämättömyydestä kiinni että kaikki menee.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe