mittelspitz trimmaus

rohoroho

Voiko mittelin turkin leikata lyhyeksi ilman että se menee lopullisesti pilalle? Olen kuullut että joillakin roduilla trimmauksesta tulee pysyvä ulkonäköhaitta.

7

4924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipyhäsylvi

Mix leikkaisit ?

Aja mielummin oma pääs klanix.

• Niin juuri,miksi?

Miksi tärvellä jotain kaunista? Itselle ei kertaakaan tullut edes mieleen niiden 13,5 vuoden aikana jona minulla mitteli oli.Sehän on helppohoitoinen turkki muutenkin.Mietippä vielä kerran:)

• rohoroho

Niin mutta kun sillä on kesäisin niin kuuma. Sen takia olen harkinnut asiaa. En toisaalta halua pilata koirani turkkia.

• koirulii

itsekkin olen miettinyt että voiko karvan pitää koko aikaisesti lyhyenä? :)

• kannattaa miettiä...

Turkki voi muuttaa laatua ja väriä ajamisen jälkeen. Tämäkin on tosin yksilöllistä. Jos turkin, jossa on päälikarva ja pohjavilla ajaa lyhyeksi, turkii ei toimi enää niin kuin sen kuuluisi. päälikarva ei suojaa auringolta ja ötököiltä ja pohjavilla tukkii päälikarvan kasvua, Turkki ei ole enää niin suojaava. Parempi olisi pitää turkki puhtaana ja kammata pohjavillaa pois. Ja siis puhtaasta koirasta irtoaa pohjavilla paremmin. :)

• Anonyymi

Hei!
        Kysyin turkin ohennusta mittelilleni trimmaajalta hän sanoi ,että ei ole trimmattava koira.Pohjavilla suojaa koiraa jos ohennus tehdään voi käydä niin että ei kasva enää takaisin.Siispä harjaan koiraani ja vien koiran pesetettäväksi/harjattavaksi esim. Musti Ja Mirri tekee sitä ei ole hinnan kirous 70 euroo.Koiraa ei tarvitse kovin usein pestä kokonaan tassut ja takapuoli mahanalusta jos on kurainen keli.Kun turkin harjaan avaa takut säännöllisesti ei ongelmia synny.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei!
        Kysyin turkin ohennusta mittelilleni trimmaajalta hän sanoi ,että ei ole trimmattava koira.Pohjavilla suojaa koiraa jos ohennus tehdään voi käydä niin että ei kasva enää takaisin.Siispä harjaan koiraani ja vien koiran pesetettäväksi/harjattavaksi esim. Musti Ja Mirri tekee sitä ei ole hinnan kirous 70 euroo.Koiraa ei tarvitse kovin usein pestä kokonaan tassut ja takapuoli mahanalusta jos on kurainen keli.Kun turkin harjaan avaa takut säännöllisesti ei ongelmia synny.

Mitteli on sen verran pieni, että kyllähän sen itsekin pesee, ainakin omat mittelini käyttäytyvät siivosti pestessä. Mahanalustaa joutuu kuivailemaan kurakelillä ja peppua pesemään useitakin kertoja kuukaudessa, kun sattuvat syömään ruisleipää tai muuta veteläksi tekevää. Koko koiraa ei tarvitse pestä kuin pari kolme kertaa vuodessa ja näyttelyiden edellä. Pohjavilla kyllä kasvaa takaisin, vaikka sen välillä harjaisi varsin perusteellisesti pois

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1658
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      162
      1236
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1199
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1135
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      108
      1095
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      1076
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      959
    Aihe