mittelspitz trimmaus

rohoroho

Voiko mittelin turkin leikata lyhyeksi ilman että se menee lopullisesti pilalle? Olen kuullut että joillakin roduilla trimmauksesta tulee pysyvä ulkonäköhaitta.

7

5428

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipyhäsylvi

Mix leikkaisit ?

Aja mielummin oma pääs klanix.

• Niin juuri,miksi?

Miksi tärvellä jotain kaunista? Itselle ei kertaakaan tullut edes mieleen niiden 13,5 vuoden aikana jona minulla mitteli oli.Sehän on helppohoitoinen turkki muutenkin.Mietippä vielä kerran:)

• rohoroho

Niin mutta kun sillä on kesäisin niin kuuma. Sen takia olen harkinnut asiaa. En toisaalta halua pilata koirani turkkia.

• koirulii

itsekkin olen miettinyt että voiko karvan pitää koko aikaisesti lyhyenä? :)

• kannattaa miettiä...

Turkki voi muuttaa laatua ja väriä ajamisen jälkeen. Tämäkin on tosin yksilöllistä. Jos turkin, jossa on päälikarva ja pohjavilla ajaa lyhyeksi, turkii ei toimi enää niin kuin sen kuuluisi. päälikarva ei suojaa auringolta ja ötököiltä ja pohjavilla tukkii päälikarvan kasvua, Turkki ei ole enää niin suojaava. Parempi olisi pitää turkki puhtaana ja kammata pohjavillaa pois. Ja siis puhtaasta koirasta irtoaa pohjavilla paremmin. :)

• Anonyymi

Hei!
        Kysyin turkin ohennusta mittelilleni trimmaajalta hän sanoi ,että ei ole trimmattava koira.Pohjavilla suojaa koiraa jos ohennus tehdään voi käydä niin että ei kasva enää takaisin.Siispä harjaan koiraani ja vien koiran pesetettäväksi/harjattavaksi esim. Musti Ja Mirri tekee sitä ei ole hinnan kirous 70 euroo.Koiraa ei tarvitse kovin usein pestä kokonaan tassut ja takapuoli mahanalusta jos on kurainen keli.Kun turkin harjaan avaa takut säännöllisesti ei ongelmia synny.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei!
        Kysyin turkin ohennusta mittelilleni trimmaajalta hän sanoi ,että ei ole trimmattava koira.Pohjavilla suojaa koiraa jos ohennus tehdään voi käydä niin että ei kasva enää takaisin.Siispä harjaan koiraani ja vien koiran pesetettäväksi/harjattavaksi esim. Musti Ja Mirri tekee sitä ei ole hinnan kirous 70 euroo.Koiraa ei tarvitse kovin usein pestä kokonaan tassut ja takapuoli mahanalusta jos on kurainen keli.Kun turkin harjaan avaa takut säännöllisesti ei ongelmia synny.

Mitteli on sen verran pieni, että kyllähän sen itsekin pesee, ainakin omat mittelini käyttäytyvät siivosti pestessä. Mahanalustaa joutuu kuivailemaan kurakelillä ja peppua pesemään useitakin kertoja kuukaudessa, kun sattuvat syömään ruisleipää tai muuta veteläksi tekevää. Koko koiraa ei tarvitse pestä kuin pari kolme kertaa vuodessa ja näyttelyiden edellä. Pohjavilla kyllä kasvaa takaisin, vaikka sen välillä harjaisi varsin perusteellisesti pois

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      133
      4859
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3296
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2654
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2241
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      261
      1771
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1709
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1577
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1526
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1500
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1221
    Aihe