Cotton de tulear!!!!

Hermonsa menettänyt!!

Kertokaa hyvät ihmiset miksi tämä koirani (cotton de tulear) ei opi mitään! on aivan sama komennanko lempeästi vai ankarasti, vai otanko niskasta, niin mikään ei mene kaaliin! 2 vee olen yrittänyt kaikkea mahdollista, mutta ei! onko muilla kyseistä rotua? esim. hiljaa oleminen, tai ruuan odottaminen, tai omalle paikalle meneminen, ei mikään mene jakeluun! onko vika minussa vai koirassa? kovasti tätä helvetin kallista hyvärotuista koiraa kuitenkin kehutaan!

13

2554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katarina

      eli sinuna ottaisin yhteyttä ongelma koirakouluttajaan, joka osaa arvoida mikä koira/isäntä suhteessa on pielessä jos koira ei opi! Yleensä se on jonkintason johtajuusongelma. Kaikki koirat oppii. Yleensäkin elukoitten kanssa maltti on valttia.

      Jos minä olen opettanut ajokoiran tavoille niin kyllä varmasti pienen avustusken jälkeen saat "cottonin" kuosiin ;))

    • paula68

      Heippa!

      Olen samoilla linjoilla Katarinan kanssa.
      Käy koira-asiantuntijalla(koirakonsultilla).

      Aina ei voi tietää miksi hauveliini ei aina ymmärrä meidän tarkoitusperiä....

      Koirat kun ovat aina yksilöitä -oli rotu mikä tahansa;)
      En usko etteikö koirasi voisi oppia mitään hän ei ehkäpä osaa lukea sinun käytöstäsi.Puhut ehkäpä "hepreaa" hänen mielestään?

      Emmehän me ihmisetkään aina ymmärrä toisiamme(kielivaikeudet) miksi oletamme että koiramme täytyisi...
      Rauhallisuus nimittäin siiryy koiraan niikuin muutkin käyttäytymistapamme;)

      Hyvää jatkoa harrastamisiin ja koulutuksiin;)

    • Pipa

      Olen harrastanut vuosia agilitya ja tottelevaisuuskoulutusta koirieni kanssa ja tavannut kentällä eri rotuisia koiria tosi paljon. Mm. muutamia cottoneja(5-10 kpl), ja kyllä ne ovat ihan nopeimpien joukossa olleet uutta oppimaan.

    • Hermonsa menettänyt..

      Niin, lisäisin vielä hieman tuosta hiljaa olemisesta.. Minulle sanottiin eläinkaupassa, että 95% koirista oppii kuukaudessa olemaan hiljaa sitruunapannan avulla. Ostin kyseisen pannan jo puoli vuotta sitten, mutta eipä sekään ole haukkumista estänyt/vähentänyt. En ymmärrä tätä, ilmeisesti koirani kuuluu siihen 5%, jotka eivät opi silläkään mitään?

      • ainoa asiallinen apu

        Että kannattaa ehdottomasti hakea lähialueelta hyvä koira koulu/tai kouluttaja. Tältä palstalta kun ei koiran ja omistajan suhdetta pääse kovinkaan hyvin seuraamaan ;)


      • Vanu

        Meillä on 1v cotton ja hän oppii temppuja ja kaikenlaista jos ensin koiralla näytän mitä pitää tehdä ja annan sille herkun niin se oppii melkein heti<3 Ja kyllä sille kannattaa mielummin puhua lempeästi koska ainakin meidän Vanilja tykkää siitä ja möys silloin tottelee<3


    • Kannattaa kokeilla

      Luepa vaikka Tuire Kaimion Pennun kasvatus, se sopii myös aikuisille koirille. Siinä puhutaan just noista kommunikointi vaikeuksista ihmisen ja koiran välillä. Ja muuta käyttäytymisesi koiraasi kohtaan esim. niin, että koira on Sinulle pelkkää ilmaa esim. viikon,ainostaan välttämätön ruokinta ja ulkonakäynti mahdollisimman vähäeleisesti, muuten et kiinnitä koiraa mitään huomiota tekee se sitten sitä tai tätä. Jos tekee tuhmiaan, voit eristää sen huoneeseen, jossa ei ole mitään rikkimenevää tms.
      Ja kannattaa tosiaa pyytää apua, älä menetä hermoja, kai koira on sinulle kuitenkin rakas?

      • paula68

        En oikein ymmärtänyt "jujua", miksi koiraa ei saisi huomioida tai se jopa pitäisi eristää sen vuoksiko, "ettei opi mitään"....

        Uskon, että sillä voisi jopa olla päinvastainen vaikutus.Koira stressaantuu entisestään ja pahaolo lisääntyy;(

        Jos koira ei opi, niin pitäisikö meidän vielä olla epäoikeudenmukaisia koiraa kohtaan?

        Koirat ovat AINA yksilöitä.
        Joku oppii nopeammin toinen tavitsee enemmän toistoja(samanlaisia).

        Syitä "oppimattomuuteen" voi olla monia.

        Koira on erittäin vilkas luonteeltaan,
        huono keskittymiskyky,
        rauhattomuuus(koira on levoton),
        ei ymmärrä omistajansa sanomaa(viestiä, eli kommunikointi/kehonkieli ei toimi oikein), opetetaan ehkäpä "väärin" keinoin tai monta asiaa kerrallaan tai harjoitellaan liian pitkiä aikoja,jolloin motivaatio laskee.
        Riittääkin 5min/harjoitus/pvä),

        tilanne on ehkäpä rauhaton(paljon häiriötekijöitä),stressaantunut, ei jaksa keskittyä, ei ole kiinnostava tehtävä, puuttuu iloisuus ja hauska tekemisen halu,muutunut tylsäksi suorittamiseksi, saattaa jokin vaivakin oireilla jne.....

        Ei koira voi "ymmärtää" ja yhdistää eristämistä ja huomiotta jättämällä, sitä että "ai minua rangaistaan siitä, kun ohjaaja ei osaa opettaa minua...metsään mennään ja varmasti...

        Ja viikko rangaistusta koiralle, voi, voi.
        Aivan liian pitkä aika.Eihän se ressukka enään tiedä syytä eli "miksi" ohjaaja EI VÄLITÄ MINUSTA.

        Oppimistilanne ja "oikea ajoittaminen" on kaiken a ja o;)
        Palkinto tuleekin suorituksesta heti, ei rangaistusta viikon päästä....

        Kasvattaminen ja opettaminen kuuluvatkin koiran arkipäivään ja -elämään. Jos toimitaan johdonmukaisesti ja aina samanlaisessa tilanteessa -ympäristöstä riippumatta onnistutaan takuu varmasti.

        Jokainen arkipäiväntilanne(ruokailu,ulosmeno ovesta, autoon hyppääminen jne... ovat hyviä oppimistilanteita.


      • minelan

        ´


        nimimerkki, kannattaa kokeilla ja Paula..
        Olen 100 prosenttisesti samaa mieltä, koiraa ei pidä komentaa ja käskeä
        koskaan, nuo viikon rangaistuksethan tekevät koirasta sekopään,


    • Mullakin on Cottoni...

      Joo, Minulla itsellä on 2wee myös Cotton koira- Barbie. Barbie on erittäin tottelevainen,ja huomionhaluinen Koira. En tiedä mikä koirassasi sitten mättää..? Itselläni Barbie sai pentuperheen,ja nekin on ihan äärettömän mukavia koiria! :)

    • JosSeOnTYhmä

      Jospa koirasi on yksinkertaisesti tyhmä. Ihmisissäkin on aika huikea ero normaalijärkisen ja sitten semoisen penaalin tylsimmän kynän välillä. Ja kun koirilla normaali ei kovin korkealle yllä niin tyhmempi pää lienee kyllä jo aika tyhmä.

      Mutta jos muu ei auta niin ainahan voit päivittää koiran nimen sentään muuta olemusta vastaavaksi, vaikka Sven Tuuvaksi:

      "Niin uupumaton oli hän kuin tuskin yksikään,
      hän maata polki tömisti ja astui hiessään;
      mut käännöstä kun käskettiin, he pettyi ainiaan,
      tek’ ”oikeaan” ja ”vasempaan”, päinvastoin aina vaan."

    • Tällaistakuulin

      Veikkaan että koirasi pn tyhmä ja että olet myös itse aika surkea tapaus.

    • suntäytyy

      ulostaa ja kusta sen päälle. Näin se oppii tietämään, että olet lauman johtaja. Niin eläinmaailmassa toimitaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1373
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      1019
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      969
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      954
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      860
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      859
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      851
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      848
    Aihe