Kun vaihtaa tehoputken vakio kevariin pitääkö laittaa uusi suutin kaasarin ja uus ilmansuodatin, vai voiko ajella vakio-osilla tehoputki? kevari on siis Aprilia Rs 125 2008
tehoputken vaihto
4
2804
Vastaukset
- suutin
suutin pitää ainankin vaihtaa ismompaan
- mp seniori
Polttoaineen kulutus kasvaa, äänet kovenevat ja saatava käytettävissä oleva tehoalue pienenee ja laskee. Hommasta hyötyvät vain varaosakauppiaat.
DIY pyörästä hyvitetään aina vähemmän myydessä kuin vakiopyörästä JOKA ON KUNNOSSA JA TOIMII.
Miksi valmistaja ei jo tehtaalla ole laittanut ns.tehoputkea pyörään ja isompaa suutinta jos se lisäisi tehoa? Sehän olisi mainiota myynnin edistämistä.
Odota muutama vuosi, hanki ajokokemusta orkkis kevarilla ja vaihda se sitten isompaan pyörään.- matkamotoristi_
Nettimotossa nuo omistajansa modaamat tee-se-itse raaserit tai streedrodit (caferaaserit) roikkuvat keväät syksyt myynnissä.
Ei kelpaa omistajansa silmäterät kellekään, miksiköhän?
Saman pyörän saa kunnossaolevana halvemmalla ja sen liikenteessäpitäminen on edullisempaa.
Jos meinaa pitää pyörän itsellä "paaliin" asti, se on eriasia.
Laittamalla tälläinen modattu pommi eteenpäin, pitäisi olla rikoslaissa kohta näitäkin varten. - sduke
"Miksi valmistaja ei jo tehtaalla ole laittanut ns.tehoputkea pyörään ja isompaa suutinta jos se lisäisi tehoa?"
Mp senori näköjään elää menneisyydessä tai ajaa vain vanhemmilla moottoripyörillä.
Jos oikeasti tietäisit asioista tekniikan osalta niin olisit jo tietoinen siitä asiasta että nykyajan moottoripyörisssä yksi syy siihen miksi vakiona ei ole tehoputkia on syynä eu direktiivien päästö/melurajoitukset.
"saatava käytettävissä oleva tehoalue pienenee ja laskee."
Ei pidä paikkaansa läheskään aina. Tämä riippuu täysin tehopakoputki valinnasta ja myös polttoaineseoksien säädöistä. Nykyajan moottoripyörillä hyvinkin monessa moottoripyörässä teho ja vääntö nousevat tehopakoputkella, vapaavirtaussuodattimella ja polttoaineseoksien säädöllä. Toki joissakin tapauksissa voi joutua säätämään sytytysjärjestelmän ajoituksia.
Mikäli tehoalue huononee pakoputken vaihdon takia niin syynä on yleensä joko huonosti suunniteltu pakoputki(esim. useimmiten leovincen vaimentimissa oleva palanen missä vain on muutama pieni reikä) tai liian avoin(useimmiten suora/sisältä tyhjä) pakoputki. Toinen syy on laihalle menneet polttoaineseokset pakoputken vaihdon jälkeen mikäli polttoaineseoksia ei ole säädetty uudelle pakoputkelle sopivaksi.
"Polttoaineen kulutus kasvaa"
Hui kauheaa, ei lisäteho ilmaiseksi tule. Polttoaineen kulutuksia on ihan turhaa miettiä ellei sitten ole pirun köyhä ihminen.
"DIY pyörästä hyvitetään aina vähemmän myydessä kuin vakiopyörästä JOKA ON KUNNOSSA JA TOIMII."
Edes yksi asia mikä pitää useimmiten paikkansa löytyi viestistäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun634571KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1643512Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?632854- 1492811
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492674- 241913
- 241801
- 301646
- 1741630
- 421342