Tartto

baltta

Hei,
Ajatus lähteä katsomaan minkälainen kaupunki on Tartto ja olisin onnellinen vinkeistä.
Onko syksyllä ihan out paikka, kun esim Tallink ei näköjään tee ollenkaan matkoja sinne syksyllä ja talvella.
Me mennään omalla autolla ja varataan hotelli myös netin kautta.
Kauppa ja iltaelämä kiinnostaa...

11

2147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no.

      jos noita lähtee pääasiassa hakemaan. Muuten Tartto on kiva kaupunki. Arki-iltaisin varsinkin Tartto on syksyllä ja talvella aika uinuva kaupunki.
      Iltaelämää voit katsella raekojaplatsilta netissä weebikaamerasta:

      http://www.tartu.ee/?lang_id=1&page_id=658

      • tubli mees

        Tarto on opiskelijakaupunki. Siellä on paras meno nimenomaan syksyisin ja talvisin, kun tuhannet eestiläiset opiskelijat täyttävät sen kadut ja baarit. Kesällä se on aika hiljanen paikka ja kaduilla kävelee vain suomalaisturisteja.


      • no.
        tubli mees kirjoitti:

        Tarto on opiskelijakaupunki. Siellä on paras meno nimenomaan syksyisin ja talvisin, kun tuhannet eestiläiset opiskelijat täyttävät sen kadut ja baarit. Kesällä se on aika hiljanen paikka ja kaduilla kävelee vain suomalaisturisteja.

        en nyt menis millään hulabaloolla kehumaan vaikka opiskelijoita siellä tietysti riittää. Ravintoloissa ei juuri tapaakaan yli 25-vuotiaita. Viikonloppuisin tietysti on "menoa" jonkin verran mutta ravintoloihin yms. on yleensä hyvin tilaa jne., arki-illat su ovat kuitenkin melko hiljaisia (opiskelijoidenkin budjetti on rajallinen). Tästä syystä kuitenkin itse pidänkin Tartusta. Se on rauhallinen, turha häslääminen on vähäistä.


    • tartto
    • Käyn usein

      Moi!

      Kiva kaupunki, varatkaa aikaa vanhassa kaupungissa kävelyyn. Kivoja ravintoloita on aika paljon, yksi hyvä pizzeria on vanhassa kaupungissa, joenrantakadun varrella.

      KGB-museo on mielenkiintoinen. Sitten siellä toompean mäen takana on muitakin museoita, valitse kiinnostuksesi mukaan. Pub Wildessa on hyvä meno.

      • baltta

        Kiitos hyvistä vinkeistä ja lisääkin saa kertoa...
        Tämä KGB-museo varmasti kiinnostaa ystävääni, onkohan auki sunnuntai aamusta ?


      • KGB

    • sue

      tarttossa on maailman korkein kellariravintola..suosittelen ehdottomasti käyntiä siellä.ruoka on hyvää ja edullista.esiintyjiäkin on. täältä lisätietoa www.pyss.ee

    • mieeee!!!!

      Minun mielestä Tartto on IHANA kaupunki MIHIN VUODENAIKAAN TAHANSA !!!
      Toomemägi on oikein kaunis myös syksyisin, ja tietysti riippuu mitä matkaltaan toivoo ja odottaa. Kauppojakin Tartosta löytyy, vanhassa kaupungissa on PAAAALJON kivoja pikkuliikkeitä.
      Jos museot kiinnostavat, niitäkin on Tartossa vaikka millä mitalla, niitä ei TODELLAKAAN yhdessä päivässä kaikkia kierretä! :)

    • apv

      Hei!
      Mielestäni mukavin ruokapaikka on Gruusian Suurlähetystö keskustassa. Olen ollut siellä kolme kertaa. Varmintä lienee tilata matka suoraan laiväyhtiöltä. Samalla saa varmistuksen vartioidusta autopaikasta. Opiskelijat tekevät
      kaupungista varsinaisesti mukavan.
      Itse olen nähnyt autolijoita yöpymässä Rehe-hotellissa (vähän sivusta keskustasta) varattava suoraan hotellista mutta edullisempi.

    • Siellä viihdyn

      Tarttoon kannattaa tutustua milloin vain. Siellä on paljon katseltavaa ja ostettavaakin, jos sellaista mielii.
      Olen suurimman osan lomastani Tartossa (meillä on siellä asuntokin) enkä koskaan kyllästy Tarton meininkiin. SIeltä on lyhyt matka muuallekin Eurooppaan, jos välillä haluaa pyörähtää muissa paikoissa!
      I LOVE TARTU!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2762
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      93
      2069
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe