ehdotelkaa koirarotuja!

bloggey

heippa kaikki! Eli olen perheeni kanssa miettinyt koiran ottoa, mutta sopivaa rotua ei mahda löytyä. Perheeseeni kuuluu minä, isäni ja kaksi pikkusikoani (jotka ovat ala-koulu ikäisiä) rodun tulisi olla pieni (sylikoira) , ja mahdollisimman vähän haukkuva. Luonne taas ihmis/lapsirakas, ja helposti koulutettava. Turkki voisi olla myös mahdollisamman helppohoitoinen (ei pakollinen kriteeri) Ulkonäkö tietenkin mahdollisimman söpön näköinen, ei mielellään lytty naamaa tai vinttikoiraa. Kiitos etukäteen kaikille vastaajille!

7

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :')

      pomerian?

    • Tämä ota!

      Suomenpystykorva?

    • bloggey

      Pomeriaa oon harkinnut, mutta tykkäisin mielummin lyhytkarvaisessta.. Mutta harkinassa on! ja suomen pystykorva on liian iso ja haukkumis herkkä ja sehän on vielä metsästyskoira? Eli metsästysvietti on varmaan hyvin korkea.

    • kunvor

      Lelukoira on sulle paras

    • laps parka

      Voi hyvä lapsi, hae koirakirjoja kirjastosta ja tutki sieltä.

      MITEN kuvittelet, että täällä netissä ventovieraat ihmiset osais tietää, mikä sun perheelle on sopivin rotu, jos ette itse edes tiedä.

      Paras on kun unohdatte koirahankinnan ja ostakaa vaik kilpikonna.

      • Ai niink

        No voi tantta-kulta. Et taida tietääkään että myös kilppareita on monta eri rotua. Mikä niistä siis olisi aloittajan perheelle mielestäsi paras? Ja meinaatko todella, ihan aikuisena ihmisenä, että kilpparit olisi jotenkin helpompia kuin koira? Ei ole, read my lips: Ei ole!


    • Mie ja 2 koiraa

      Tiibetinspanielia ainakin suositellaan joissain yhteyksissä ensimmäiseksi koiraksi. Muita mieleen tulevia olisi villakoirat (monta kokoa), bichon frise, perhoskoira.. Tutkikaa kotona yhdessä tietoa eriroduista. Kennelliiton sivuilla on testi, jossa voi katsoa mitkä rodut koneen mielestä voisivat sopia kriteereihinne. Voitte sitten tutustua sieltä tuleviin rotuihin paremmin. Lisäksi tutustukaa koiranomistajan peruskurssiin ja katsokaa oletteko oieasti valmiita koiralle! Koira vaatii todellapaljon, mutta paljon se sitten myös antaa.

      http://www.koiranomistajanperuskurssi.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe