ehdotelkaa koirarotuja!

bloggey

heippa kaikki! Eli olen perheeni kanssa miettinyt koiran ottoa, mutta sopivaa rotua ei mahda löytyä. Perheeseeni kuuluu minä, isäni ja kaksi pikkusikoani (jotka ovat ala-koulu ikäisiä) rodun tulisi olla pieni (sylikoira) , ja mahdollisimman vähän haukkuva. Luonne taas ihmis/lapsirakas, ja helposti koulutettava. Turkki voisi olla myös mahdollisamman helppohoitoinen (ei pakollinen kriteeri) Ulkonäkö tietenkin mahdollisimman söpön näköinen, ei mielellään lytty naamaa tai vinttikoiraa. Kiitos etukäteen kaikille vastaajille!

7

219

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :')

pomerian?

• Tämä ota!

Suomenpystykorva?

• bloggey

Pomeriaa oon harkinnut, mutta tykkäisin mielummin lyhytkarvaisessta.. Mutta harkinassa on! ja suomen pystykorva on liian iso ja haukkumis herkkä ja sehän on vielä metsästyskoira? Eli metsästysvietti on varmaan hyvin korkea.

• kunvor

Lelukoira on sulle paras

• laps parka

Voi hyvä lapsi, hae koirakirjoja kirjastosta ja tutki sieltä.

MITEN kuvittelet, että täällä netissä ventovieraat ihmiset osais tietää, mikä sun perheelle on sopivin rotu, jos ette itse edes tiedä.

Paras on kun unohdatte koirahankinnan ja ostakaa vaik kilpikonna.

• Ai niink

No voi tantta-kulta. Et taida tietääkään että myös kilppareita on monta eri rotua. Mikä niistä siis olisi aloittajan perheelle mielestäsi paras? Ja meinaatko todella, ihan aikuisena ihmisenä, että kilpparit olisi jotenkin helpompia kuin koira? Ei ole, read my lips: Ei ole!

• Mie ja 2 koiraa

Tiibetinspanielia ainakin suositellaan joissain yhteyksissä ensimmäiseksi koiraksi. Muita mieleen tulevia olisi villakoirat (monta kokoa), bichon frise, perhoskoira.. Tutkikaa kotona yhdessä tietoa eriroduista. Kennelliiton sivuilla on testi, jossa voi katsoa mitkä rodut koneen mielestä voisivat sopia kriteereihinne. Voitte sitten tutustua sieltä tuleviin rotuihin paremmin. Lisäksi tutustukaa koiranomistajan peruskurssiin ja katsokaa oletteko oieasti valmiita koiralle! Koira vaatii todellapaljon, mutta paljon se sitten myös antaa.

http://www.koiranomistajanperuskurssi.fi/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      194
      1855
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      117
      977
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      127
      902
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      210
      704
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      656
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      60
      655
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      624
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      602
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe