ehdotelkaa koirarotuja!

bloggey

heippa kaikki! Eli olen perheeni kanssa miettinyt koiran ottoa, mutta sopivaa rotua ei mahda löytyä. Perheeseeni kuuluu minä, isäni ja kaksi pikkusikoani (jotka ovat ala-koulu ikäisiä) rodun tulisi olla pieni (sylikoira) , ja mahdollisimman vähän haukkuva. Luonne taas ihmis/lapsirakas, ja helposti koulutettava. Turkki voisi olla myös mahdollisamman helppohoitoinen (ei pakollinen kriteeri) Ulkonäkö tietenkin mahdollisimman söpön näköinen, ei mielellään lytty naamaa tai vinttikoiraa. Kiitos etukäteen kaikille vastaajille!

7

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :')

pomerian?

• Tämä ota!

Suomenpystykorva?

• bloggey

Pomeriaa oon harkinnut, mutta tykkäisin mielummin lyhytkarvaisessta.. Mutta harkinassa on! ja suomen pystykorva on liian iso ja haukkumis herkkä ja sehän on vielä metsästyskoira? Eli metsästysvietti on varmaan hyvin korkea.

• kunvor

Lelukoira on sulle paras

• laps parka

Voi hyvä lapsi, hae koirakirjoja kirjastosta ja tutki sieltä.

MITEN kuvittelet, että täällä netissä ventovieraat ihmiset osais tietää, mikä sun perheelle on sopivin rotu, jos ette itse edes tiedä.

Paras on kun unohdatte koirahankinnan ja ostakaa vaik kilpikonna.

• Ai niink

No voi tantta-kulta. Et taida tietääkään että myös kilppareita on monta eri rotua. Mikä niistä siis olisi aloittajan perheelle mielestäsi paras? Ja meinaatko todella, ihan aikuisena ihmisenä, että kilpparit olisi jotenkin helpompia kuin koira? Ei ole, read my lips: Ei ole!

• Mie ja 2 koiraa

Tiibetinspanielia ainakin suositellaan joissain yhteyksissä ensimmäiseksi koiraksi. Muita mieleen tulevia olisi villakoirat (monta kokoa), bichon frise, perhoskoira.. Tutkikaa kotona yhdessä tietoa eriroduista. Kennelliiton sivuilla on testi, jossa voi katsoa mitkä rodut koneen mielestä voisivat sopia kriteereihinne. Voitte sitten tutustua sieltä tuleviin rotuihin paremmin. Lisäksi tutustukaa koiranomistajan peruskurssiin ja katsokaa oletteko oieasti valmiita koiralle! Koira vaatii todellapaljon, mutta paljon se sitten myös antaa.

http://www.koiranomistajanperuskurssi.fi/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1093
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      521
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      464
    Aihe