Mitä se tarkoittaa että netissä varauksessa Flybe liikennöi lennon eli onko se Finnairin kone niinkuin varasin vai? Vai onko Flyben kone
Kokemuksia olisi kiva saada miten finnair ja flybe tekevät yhteistyöstä :)
Flyben liikennöi lennon
11
433
Vastaukset
- sano vaan kyyniseks
Flyben kone, Flyben miehistö, ei tarjoilua eli kannattaa ottaa ainakin omat eväät mukaan.
Eivät ne yhteistyötä tee, vaan Finnair ulkoistaa hintapaineisia reittejä puoliksi omistamalleen halpalentoyhtiölle, koska omat kantturat maksaa liikaa. Flyben henkilökunta on palkattu halvemmalla töihin, ja näin saatu hinta alas. Suomen työlainsäädäntö estää muunlaisen henkilöstökulujen laskun.- lentooon
On kyllä kumma kun valitsee just finnairin lennot ja sit tuleekin tommonen että hei tämä onkin Flybe.
Olen lähdössä kuukauden päästä Osloon mutta luin ettei flybe lennä sinne helsingistä - väärää tietoa
lentooon kirjoitti:
On kyllä kumma kun valitsee just finnairin lennot ja sit tuleekin tommonen että hei tämä onkin Flybe.
Olen lähdössä kuukauden päästä Osloon mutta luin ettei flybe lennä sinne helsingistäKyllä Flybe sinne lentää Helsingistä ihan varmasti, itsekin ollut mukana ja flightradar24 mukaan taas tämän päivän aamupäivälento oli Flyben lento. Sanoisin että päivittäin jokin vuoro on vähintään Flyben lento, ehkä jos useampi ja voi joku päivä olla ilmankin.
- Näin on
Et huomaa tuota Flybeä muuten kuin, että se mainitaan kuulutuksessa. Kone on Finnairin väreissä, samoin henkilökunta, ja sinut toivotetaan tervetulleeks Finnairin lennolle. Finnairin Embraer-koneilla tehtävät lennot operoi Flybe.
- Osuus virma
Finnair omistaa 40% Flybe FInlandista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Flybe_Finland
Osa koneista on Finnairin rahoitusyhtiön ja osa muiden omistuksessa.
http://www.trafi.fi/ilmailu/ilma-alusrekisteri
Vähän sama kuin tilaisit kiitolinjalta tai kaukokiidolta rahdin toimituksen, mutta pihalle tuleekin "ville rahtari" rekkansa kanssa... - Ville rahtari
Osuus virma kirjoitti:
Finnair omistaa 40% Flybe FInlandista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Flybe_Finland
Osa koneista on Finnairin rahoitusyhtiön ja osa muiden omistuksessa.
http://www.trafi.fi/ilmailu/ilma-alusrekisteri
Vähän sama kuin tilaisit kiitolinjalta tai kaukokiidolta rahdin toimituksen, mutta pihalle tuleekin "ville rahtari" rekkansa kanssa...Niin ja se Ville rahtari ajaisi autoa joka on kaukokiidon väreissä ja mainoksin sekä pukeutuu kaukokiidon työvaatteisiin. Eli et tietäisi että kyseessä on Ville rahtari ellei hän esittelisi itseään niin.
- valaiseva esimerkki
Ville rahtari kirjoitti:
Niin ja se Ville rahtari ajaisi autoa joka on kaukokiidon väreissä ja mainoksin sekä pukeutuu kaukokiidon työvaatteisiin. Eli et tietäisi että kyseessä on Ville rahtari ellei hän esittelisi itseään niin.
Ja sen sijaan, että Ville Rahtarilla olisi kunnon työsopimus ja irtisanomissuoja, kuten Kaukokiidon työntekijöillä, se on voitu palkata hommiin huonommilla työehdoilla ja lyhyemmällä koulutuksella. Ville Rahtari on Kaukokiidon työntekijöihin nähden kakkosluokan kansalainen.
Ja vaikka Villellä on Kaukokiidon värit ja mainokset, voi olla, että Villen kuljettamaan rahtipalveluun ei kuulukaan ihan kaikki palvelut, jotka Kaukokiidon kuljetukseen kuuluu. Jos vaikka haluaa, että rahti pysyy kylmänä, siitä joutuu maksamaan erikseen. - 6+1
valaiseva esimerkki kirjoitti:
Ja sen sijaan, että Ville Rahtarilla olisi kunnon työsopimus ja irtisanomissuoja, kuten Kaukokiidon työntekijöillä, se on voitu palkata hommiin huonommilla työehdoilla ja lyhyemmällä koulutuksella. Ville Rahtari on Kaukokiidon työntekijöihin nähden kakkosluokan kansalainen.
Ja vaikka Villellä on Kaukokiidon värit ja mainokset, voi olla, että Villen kuljettamaan rahtipalveluun ei kuulukaan ihan kaikki palvelut, jotka Kaukokiidon kuljetukseen kuuluu. Jos vaikka haluaa, että rahti pysyy kylmänä, siitä joutuu maksamaan erikseen.Asiakasta tuskin kiinnostaa millä sopimuksella ja minkä luokan kansalainen Ville on. Ne ovat Ville omia murheita.
Asiakasta kiinnostaa ainoastaan hinta jonka hän joutuu palvelusta maksamaan. Asiakas on tyytyväinen kun pääsee perille kuten on sovittu. Asiakas tietenkin tarkistaa mitä palveluita hän tarvitsee ja tekee ostopäätöksen vasta sen perusteella. Turhahan se edes olisi maksaa palveluista joita ei tarvitse.
Asiakas on tyytyväinen ja se onko Ville tyytyvinen on siten Villen ja Kaukokiidon välinen asia. - kaikki vaikuttaa
6+1 kirjoitti:
Asiakasta tuskin kiinnostaa millä sopimuksella ja minkä luokan kansalainen Ville on. Ne ovat Ville omia murheita.
Asiakasta kiinnostaa ainoastaan hinta jonka hän joutuu palvelusta maksamaan. Asiakas on tyytyväinen kun pääsee perille kuten on sovittu. Asiakas tietenkin tarkistaa mitä palveluita hän tarvitsee ja tekee ostopäätöksen vasta sen perusteella. Turhahan se edes olisi maksaa palveluista joita ei tarvitse.
Asiakas on tyytyväinen ja se onko Ville tyytyvinen on siten Villen ja Kaukokiidon välinen asia.Mutta se, että Villeä hatuttaa kovasti, voi näkyä siinä palvelussa, minkä asiakas saa. Itellan postinkuljetus on hyvä esimerkki - paketit tulee muussina kotiin, jos tulee.
Se, että lentoemoilla on hyvä työpaikka, näkyy monesti työotteessa. No ok, ei Finnairilla, kun on rollaattoriemo-ongelma, mutta varsinkin siinä vaiheessa, kun etuisuuksia ollaan kovasti vähentämässä, tulee yleensä hapannaamailmiö, koska työntekijät on stressaantuneita. Finnairilla/Flybellä on ihan karsea lentää nykyään, ei ollut vielä 10v sitten.
British Airways esim. tiedosti ton hyvin, ja kun se alkoi palkkaamaan halpatyövoimaa, sille tehtiin oma "fleet" (aiemmat oli Eurofleet ja Long Haul Fleet, uusi on Mixed Fleet eikä kolmea fleettia koskaan laiteta samaan koneeseen). Vanhat ja uudet työntekijät pidetään toisistaan visusti erossa, ja molemmilla on mielestään hyvät työehdot. Palvelu säilyy. Tai itse asiassa on parantunut, Mixed Fleet on tosi kilpailuhenkinen. - 2+20
kaikki vaikuttaa kirjoitti:
Mutta se, että Villeä hatuttaa kovasti, voi näkyä siinä palvelussa, minkä asiakas saa. Itellan postinkuljetus on hyvä esimerkki - paketit tulee muussina kotiin, jos tulee.
Se, että lentoemoilla on hyvä työpaikka, näkyy monesti työotteessa. No ok, ei Finnairilla, kun on rollaattoriemo-ongelma, mutta varsinkin siinä vaiheessa, kun etuisuuksia ollaan kovasti vähentämässä, tulee yleensä hapannaamailmiö, koska työntekijät on stressaantuneita. Finnairilla/Flybellä on ihan karsea lentää nykyään, ei ollut vielä 10v sitten.
British Airways esim. tiedosti ton hyvin, ja kun se alkoi palkkaamaan halpatyövoimaa, sille tehtiin oma "fleet" (aiemmat oli Eurofleet ja Long Haul Fleet, uusi on Mixed Fleet eikä kolmea fleettia koskaan laiteta samaan koneeseen). Vanhat ja uudet työntekijät pidetään toisistaan visusti erossa, ja molemmilla on mielestään hyvät työehdot. Palvelu säilyy. Tai itse asiassa on parantunut, Mixed Fleet on tosi kilpailuhenkinen.Se että Villeä hatuttaa kovasti on sitten sen merkki että Ville on epäonnistunut ammatinvalinnassaan tai allekirjoittanut työsopimuksen joka ei ollutkaan hänen mieleisensä. Se taas ei enää liity mitenkään alkuperäiseen kysymseen.
Mikäli Villen palvelu koetaan huonoksi niin asiakas tietysti valittaa ja valitsee seuraavalla kerralla ehkä eri lentoyhtiön. Kun Ville on saanut tarpeeksi valituksia niin kuljetusyhtiö todennäköisesti potkii Villen pihalle.
Jokaisessa työpaikassa on aina tyytymättömiä työntekijöitä mutta nyt keskustelu meni jo aivan eri asiaan kuin mistä oli alunperin kysymys.
Kysymys oli alunperin Flyben operoimasta Finnairin lennosta ja siitä kuinka se nkäkyy asiakkaalle. Se ei näy asiakkaalle mitenkään, korkeintaan kuuluu kuulutuksessa jossa toivotetaan tervetulleeksi Finnairin lennolle jonka operoi Flybe. - Kyllä se näkyy
2+20 kirjoitti:
Se että Villeä hatuttaa kovasti on sitten sen merkki että Ville on epäonnistunut ammatinvalinnassaan tai allekirjoittanut työsopimuksen joka ei ollutkaan hänen mieleisensä. Se taas ei enää liity mitenkään alkuperäiseen kysymseen.
Mikäli Villen palvelu koetaan huonoksi niin asiakas tietysti valittaa ja valitsee seuraavalla kerralla ehkä eri lentoyhtiön. Kun Ville on saanut tarpeeksi valituksia niin kuljetusyhtiö todennäköisesti potkii Villen pihalle.
Jokaisessa työpaikassa on aina tyytymättömiä työntekijöitä mutta nyt keskustelu meni jo aivan eri asiaan kuin mistä oli alunperin kysymys.
Kysymys oli alunperin Flyben operoimasta Finnairin lennosta ja siitä kuinka se nkäkyy asiakkaalle. Se ei näy asiakkaalle mitenkään, korkeintaan kuuluu kuulutuksessa jossa toivotetaan tervetulleeksi Finnairin lennolle jonka operoi Flybe.Se näkyy asiakkaalle siinä että palvelu business-luokassa on hapuilevaa ja puutteellista. Ei tule alkudrinkkiä suolanaksuineen, vaan drinkkitilausta kysytään siinä vaiheessa kun jo tuodaan sitä ruokatarjotinta. Mikä alkudrinkki se sellainen on?
Takkia ei oteta naulakkoon muuta kuin erikseen pyytämällä.
Viimeksi ei ollut edes kuumia pyyhkeitä ennen ateriaa.
Mitään näistä jutuista ei ole koskaan käynyt silloin kun lento todellakin on ollut Finnairin.
Ja sen verran tiedoksi että lennän busineksessa Euroopan lentoja siksi että se on paras tapa käyttää kertyneitä pisteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911575
Asiallinen lähestyminen
Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk1721253En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse1041080Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."
Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll151007- 86910
- 68841
Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?44838Kirjoita nainen meistä jotain tänne
tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K60764Vedalainen metafysiikka
Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli289753Ai jaa sinä oletkin ahnas
Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.107738