Vain muovilusikka soseille?

kizzukka

Miksi vauvojen ruokapurkeissa lukee että tarjoa vain muovilusikalla? Onko tavallinen lusikka jotenkin haitaksi vauvalle? Ihmettelen vaan...

5

3396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhgljh

Nykyisin uskotaan että normaali (metallinen) lusikka voi vahingoittaa hampaiden tuloa ja aiheuttaa suussa vahinkoa (terävämmät reunat ja lapsi voi "pureskella" lusikkaa) joten pehmeämmät paksut muovilusikat on siksi suosituksissa. Muovilusikalla ei tarkoiteta kuitenkaan kertakäyttölusikkaa koska sen reunat on teräviä ja ne on heikkoja (ei kestä pureskelua).

Mutta onko se normaali lusikka todellisuudessa haitallinen? En tiedä ja en sano että vahingoittais hampaita välttämättä..

• hutkittu juttu

Ota sitte hiomapaperia taihin viila ja hio ne terävät reunat veke. Nykyään tosiaan on just tätä, et ekana sanotaan yhen asian olevan tutkitusti haitallista ja kohta tutkitaan tarkemmin ja sanotaan et ei se olekaan..

hutkimuksia,hutkimuksia toisensa perään ;)

• hyvä kysymys
        hutkittu juttu kirjoitti:

Ota sitte hiomapaperia taihin viila ja hio ne terävät reunat veke. Nykyään tosiaan on just tätä, et ekana sanotaan yhen asian olevan tutkitusti haitallista ja kohta tutkitaan tarkemmin ja sanotaan et ei se olekaan..

hutkimuksia,hutkimuksia toisensa perään ;)

Kyllä mulla ainakin aina tekee pahaa kuulla se ääni kun vauva purasee metalli lusikkaa! Parempi se muovilusikka tietenkin on, kokeilkaapa itse pureskella sitä tavallista lusikkaa.

Tietysti se että onko tuo nykyinen käsitys oikea, on todennäköisesti juuri tälläinen "ensin puhutaan, sitten tutkitaan ja perutaan" mutta tuskin siitä haittaakaan on jos muovilusikalla syöttää, joten miksi sitten ei syöttäisi.

Kyllä minä aina välillä syötän metallisella jos on esim. unohtunut oma lusikka kotiin ja ollaan vaikka kahvilassa. Monissa asioissa pärjää kuuluisalla maalaisjärjellä :)

• kätevää ja nopeempaa

Nykyisin suositaan että syödään sormilla, antakaa sosepurkki niin siitä ne ottaa ihan omilla sormillaan sosetta.

• Ei tarpeen

Jos lapsi syö sormin, niin eipä niitä ruokia tarvitse silloin soseuttaakaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      883
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      738
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      613
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      613
    5. 39
      608
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      601
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      595
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      36