Voiko koneella olla kahta palomuuria yhtäaikaa käytössä?
Mulla on nyt norton internet security käytössä, mutta en tiedä uskallanko siihen luottaa. Zonealarmista on myös kokemusta ja oon tullu siihen tulokseen, että sen kautta on helpompi seurata eri tapahtumia kuin nortonin lokilistoista. Mitähän tapahtuis jos laittaisin molemmat toimimaan yhtäaikaa? Kumoaako ne toisensa toimintaa jotenkin?
Kaks palomuuria.. Mahdollista?
6
1163
Vastaukset
- Ongelmia tulee
Jos kaksi samantapaist aohjelmaa hoitelee samaan aikaan samoja hommia ongelmilta ei voi välttyä. Joko niitä ilmaantuu heti tai silloin kun kaikken viimeeksi niitä kaipaisi.
- osku
kahta palomuuria!!ei ei ei!!!!
- hdhsh
Voi tosiaan, mutta kahta antivirusohjelmaa ei voi.
- hähö
2 palomuuria voivat paikkailla hieman
toistensa hommia, vie tietysti tehoja
ja voi aiheuttaa ongelmia.
Netti-kilpi (kernel-ajuri) ja zonealaram (sovellustason ajuri) pelaavat kuitenkin yhteen toisiaan häiritsemättä.
Käytännön hyödystä voi olla montaa mieltä.
Norton ja zone muistaakseni "tappelevat" keskenään, kun varaavat ilmeisesti samoja resursseja käynnistyessään ja aiheuttavat
välillä jumeja.
Jos et pelkkään softaan luota, niin rautaa väliin,
mutta niissä on ollut vähän sekavat konffaukset / käyttöliittymät, ainakin aloittelijalle ja
varsinkin pelaajille, kun peleihin täytyy
usein avata milloin mitäkin portteja, mutta
kyllä pelaminenkin onnistuu, kun aikansa
säätää.- seppov
älä vaan sano nettikilpee palomuuriks.. ei siitä oo mitn hyötyä. pelkkä vitsi!
- ja kyllä!
XP:n palomuurista faktaa
Kirjoittanut: varmistettua tietoa 5.10.2004 klo 10.05
Soitin hetki sitten Microsoftille tukholmaan sekä F-securelle ja kysyin saako XP:n palomuuri ja oma erillinen palomuuri ohjelma olla yhtäaikaa toiminassa ja onko siitä haittaa:
XP:n oma palomuuri saa olla päällä vaikka käyttäisi samaan aikaan myös esim.F-secure,Norton tms.omaa palomuuri ohjelmaansa.
XP palomuuri on käyttöjärjestelmässä ja sen toiminnan ovat virustentojunta ohjelmia valmistavat firmat huomioineet omissa palomuuri ohjelmissaan joten ne ei millään tavoin häiritse toistensa toimintaa.
Sen sijaan kahta erillistä palomuuri ohjelmaa Ei Saa käytää yhtäaikaa, koska ne häiritsevät toistensa toimintaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000004886110
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894474Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363529- 513210
- 432852
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222402- 232106
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161781Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725