Kissanpennun hinta?

pentuja?

Ihan mielenkiinnosta nyt kyselen että paljonko ihmiset ovat valmiita maksamaan maatiais kissanpennuista?

Tai minkä hinta olisi mielestänne kohtuullista pyytää?

85

8264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pennut suosittuja

      100e

    • _Irmeli_

      Ei se ole hullu joka pyytää, vaan ... .

    • ei köyhälle

      Komeista pennuista voi pyytää vaikka 150e,
      ja se maksaa joka aidosti kissaa rakastaa :)

    • HsoLf

      Jos pentu on madotettu tarpeeksi usein, rokotettu ja sirutettu ja muutenkin todettu täysin terveeksi eläinlääkärillä, niin voisin maksaa kissasta jotakin. Jos on se on koulutettukkin perusteellisesti ( kuten totutettu muihin eläimiin ja lapsiinkin muun peruskoulutuksen yhteydessä) hyvin, niin voisin maksaa 300€. Jos pentu on jo leikattukkin niin senkin perusteella voisin suostua antamaan lisää rahaa, koska leikkaamisen menisi muutenkin vähintään 100€.

      • hyvä alku hyvä kissa

        Minä voisin maksaa kissanpennusta sen verran miten paljon siihen menneet kulut ovat. Kahdesti rokotetusta, useasti madotetusta, eläinlääkärin tarkastamasta ja laadukkaalla ruualla ruokitusta maatiaispennusta maksaisin minäkin 200-300 euroa.
        Jos myyjä pyytää 0-50 e, ei pennun terveydestä ole mitään takuita.


      • Tan4a
        hyvä alku hyvä kissa kirjoitti:

        Minä voisin maksaa kissanpennusta sen verran miten paljon siihen menneet kulut ovat. Kahdesti rokotetusta, useasti madotetusta, eläinlääkärin tarkastamasta ja laadukkaalla ruualla ruokitusta maatiaispennusta maksaisin minäkin 200-300 euroa.
        Jos myyjä pyytää 0-50 e, ei pennun terveydestä ole mitään takuita.

        Hei, kaikilla on omat syyt.. Itse olen antamassa rotukisupentuja, koska päätän näin, mutta toiseksi kaikki tervitavat menot maksaa uusomistaja.(ei ruoka, vitamiineja, tai hiekkamenoja vaan ainoastaan eläinlääkärin kulut (tarkistus, sirutus, rokotus, ym.)


      • kisusäkis

        Eli sinulta saa ns sian säkissä.
        Onko kyse sairaista pennuista, jotka tiedät viallisiksi, vai vahinkopentueesta, jota ei voi rekisteröidä? Tämmöiset on ensimmäiset mietteet, kun sanat annetaan luin.


      • Tuusulalainen

        Minkälainen koulutus kissanpennulle pitäisi antaa? Ensimmäistä kertaa kuulen tuollaisesta,vaikka vuosikymmeniä olen eläinten kanssa elänyt ja työskennellytkin


      • Anonyymi
        Tuusulalainen kirjoitti:

        Minkälainen koulutus kissanpennulle pitäisi antaa? Ensimmäistä kertaa kuulen tuollaisesta,vaikka vuosikymmeniä olen eläinten kanssa elänyt ja työskennellytkin

        Siis niin samoin aattelin, kun tekstin luin. Meit on moneen lähtöön, ja osaa jää as...


      • Anonyymi
        Tuusulalainen kirjoitti:

        Minkälainen koulutus kissanpennulle pitäisi antaa? Ensimmäistä kertaa kuulen tuollaisesta,vaikka vuosikymmeniä olen eläinten kanssa elänyt ja työskennellytkin

        Koulutus tapahtuukin kissan uudessa kodissa. Kun omistaja on koulutettu, kissalla on takuu siitä, että sopimus yhteiselosta pitää, loppuun asti.
        Kissalle voi kärsivällisyydellä opettaa arjen ohessa jotain- mutta, se shokkikoulutus suuntautuukin aina kissasta omistajan suuntaan. Niin hyvät naurut sain, että vatsa on krampissa nyt.


      • Anonyymi
        Tuusulalainen kirjoitti:

        Minkälainen koulutus kissanpennulle pitäisi antaa? Ensimmäistä kertaa kuulen tuollaisesta,vaikka vuosikymmeniä olen eläinten kanssa elänyt ja työskennellytkin

        Kissanpentuja ei kouluteta. Niiden annetaan ensin olla ahkerasti emon nisillä, emon hoivissa, ja niitä pidetään käsissä ja sylissä että tottuvat ihmiskäsien kosketukseen. Myöhemmin, kun leikkiriehut alkavat villiintyä, annetaan riehua sisarusten keskenään, kuljeksia emon perässä.
        Tässä vaiheessa totutetaan ihmisten toimiin, eli kissanpennut oppivat olemaan pelkäämättä ihmisiä, erilaisia kodin askareita. Pennuille annetaan hyvälaatuista lisäruokaa.
        madotukset tietysti, eka rokotus, uusi koti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulutus tapahtuukin kissan uudessa kodissa. Kun omistaja on koulutettu, kissalla on takuu siitä, että sopimus yhteiselosta pitää, loppuun asti.
        Kissalle voi kärsivällisyydellä opettaa arjen ohessa jotain- mutta, se shokkikoulutus suuntautuukin aina kissasta omistajan suuntaan. Niin hyvät naurut sain, että vatsa on krampissa nyt.

        Tuossa olet oikeassa. Jokainen kisasa kun on yksilö. Vaikka aiemmistakin kokemusta, kyllä nykyisen kissan kanssa hämmästyin jo ekana yhteisenä aamuna. Kahvini lensi. Valui seinältä. Pöydältä...
        En voinut kuin nauraa, kippurassa silloin. Kissahan oli suorastaan terve, ikäisekseen. Ja se jaksoi hypätä syliini, siitä pöydälle niin äkkiä etten tajunnut kuin mukin liikahtavan nopeasti.
        Kyllä minä monestikin olen kyseisen kissan suhteen hämmästynyt.
        Enää en yllättyisi, jos se kuorisi perunat, tai raastaisi porkkanan.


      • Anonyymi
        hyvä alku hyvä kissa kirjoitti:

        Minä voisin maksaa kissanpennusta sen verran miten paljon siihen menneet kulut ovat. Kahdesti rokotetusta, useasti madotetusta, eläinlääkärin tarkastamasta ja laadukkaalla ruualla ruokitusta maatiaispennusta maksaisin minäkin 200-300 euroa.
        Jos myyjä pyytää 0-50 e, ei pennun terveydestä ole mitään takuita.

        kissan hinta pitää olla max 25 kantturoissa"ei yhtään enempää"


      • Anonyymi
        Tuusulalainen kirjoitti:

        Minkälainen koulutus kissanpennulle pitäisi antaa? Ensimmäistä kertaa kuulen tuollaisesta,vaikka vuosikymmeniä olen eläinten kanssa elänyt ja työskennellytkin

        Ei kissanpentuja kouluteta. Emon hoivissa,ja ihminen totuttaa ne ihmisen käsittelyyn,sekä ihminen alkaa antaa pennuille lisäruokaa sopivassa vaiheessa tarjolle.
        Sisäsiisteyden oppivat jos oikein toimitaan,että emolla on vessa lähellä,sitä myöten,kun seuraavat emon esimerkkiä tutustuessaan vessaan.
        Madotus,eka rokotus.
        Ja uuteen kotiin.
        Jotain 200-300 euroa on sopiva hinta. Onhan emokin pitänyt hoitaa hyvin,että jaksaa pennut hoitaa.
        Maatiaiskissakin kuuluu hoitaa hyvin. Oma 200 eurolla jo 2,5 v sitten ostamani kissa köllii tuossa lähellä. Hyvän kissan sain,virtaa riittää välillä,ja syö kunnollista viljatonta.


    • ihmettelevä

      Kyllä kissasta pitää maksaa kunnon hinta vaikka olisi ihan maatiaskissa.
      En ymmärrä niitä ilmoituksia jossa lukee otetaan tai hinta max 30e!!! Tuleehan pennuista kustannuksia tuon 12vko aikana....Madotus, ruokinta ja hiekat.
      Ja aikaa vievää touhua pentujen kasvatus on laatikolle opettelu, ruokkiminen useita kertoja päivässä. pennun sosiaalistaminen että niistä kasvaa tasapainiosia kissoja. ym....
      Kyllähä emo tietysti hoitaa oman osansa mutta kyllä "kasvattajalta" vaaditaan myös paljon.
      Jos ei ole rahaa enempää maksaa kun esim. tuo 30e eläimestä niin kannattaa miettiä uudestaan kissan ottamista. Koska eläin lääkäri kustannukset ovat kalliita ja siellä ei kauheasti sääliä tunneta jos kissa tarvitsee hoitoa mutta ei ole rahaa sitä maksaa!

      • kissan parhaaksi

        Mikä kasvattaja se maatiaiskissan omistaja muka on? Kyllä niitä ei maaseudulla kukaan käytä lääkärissä. Luovutetaan vaan 12 viikkoisena. Itse sain lääkäriin viedä, kun pennun korvat kuhisivat punkkeja.
        Laadukas ruoka sisältää myös kananlihaa, lohta, hapanmaitotuotteita, eikä vain yksipuolisesti kuivamuonaa. Niillähän laiskat ihmiset kissansa ruokkivat.


    • ei hinta vaan luonne

      Moni takertuu kissan hintaan, vaikka se on kertaluonteinen kustannus. Todelliset kustannukset tulevat ruoka- ja eläinlääkärimenoista.
      Omalle kisulle tuli virustulehdus ja joutui kokeisiin lääkärille, lasku 270 e.

    • Lila1

      Olemme etsineet kissanpentua jo jonkin aikaa ja miettineet myös tuota hinta-asiaa tietysti. Tokihan sitä mielellään ottaa kissanpennun ilmaiseksikin, mutta voisimme maksaa kissanpennusta saman hinnan minkä se maksaisi löytöeläintalossakin, eli noin 100 € ei ole paha hinta madotetusta, rokotetusta, sirutetusta ja eläinlääkärin tarkastamasta pennusta, joka on laadukkaalla ruualla ruokittu, sosialistettu ja varmasti luovutusikäinen. Jos siis maatiaiskissanpentu löytyisi yksityiseltä kasvattajalta olisimme valmiit tuon hinnan maksamaan jos kissa olisi asianmukaisesti hoidettu. Ns. navettakissasta en välttämättä ihan noin paljoa maksaisi...

      • +++

        100e tuosta kaikesta?! Aika vähän minusta kun ajattelee kuinka paljon rahaa tuohon kaikkeen menee....

        Madotus 4 kertaa n. 8-15e
        Rokotukset n. 100-140
        kastraatio/sterilointi 100-150e
        sirutus varmaan 40-60e
        Ja vielä laadukas ruoka n. 8vko tulee maksamaan n.80e

        Että kun nuo ynnää yhteen niin varmasti tajuaa ettei 100e riitä mihinkään. =D


      • Tan4a

        Hei,
        Ota yhteyttää jos asut omakotitalossa ja sinulla on kissalle ulkomahdollisuudet. Annan/ sijoitaan mainecoon penttuja vastuuntuntoisille perhelle. [email protected]

        Tiedoksi: eläinsuojelutalot ei hoitaa sosialisuuden, kissat asuu häkkeissä mikä on tietenkin aika stressava heille ja tuskin saavat tarpeeksi ihmisten rakkauta ja huomiota, jotta "vanhat havat paranee". Huomaa että kissat, joita ko. talot hoitaa omavat jonkunlainen traumakokemus, ehkä pahoinpiteily, ym., mikä myös tee kissoista pelokaaksi ja arkaaksi oloiksi.


      • Tan4a
        +++ kirjoitti:

        100e tuosta kaikesta?! Aika vähän minusta kun ajattelee kuinka paljon rahaa tuohon kaikkeen menee....

        Madotus 4 kertaa n. 8-15e
        Rokotukset n. 100-140
        kastraatio/sterilointi 100-150e
        sirutus varmaan 40-60e
        Ja vielä laadukas ruoka n. 8vko tulee maksamaan n.80e

        Että kun nuo ynnää yhteen niin varmasti tajuaa ettei 100e riitä mihinkään. =D

        10 kilo Royal Kanin maksaa 70€ (Musti ja Mirri) riita 20 päivälle (9 kpl kissoja, josta 6 pentuja),
        Liha ainakin 6€ per kilo/2 pv, 60€ per 20 pv
        Hiekka 15€ sakki joka riita 2 viikolle, 30€ per 20pv
        Eli ylläpito 20 pv = 160€
        Laskelmoissa käytetty omat menot. :-) pennut saa antaa pois 12 viikkosena, ensimmäistä 2-3 vk he syövät emonmaito, joten vähennetään varmuuden vuoksi 4 vk, 8 viikosta jokaisen meidän kuudesta pennoista ovat "syöttäneet" budjetistamme noin 60€, eli noin 360€ yhteensä.


      • Anonyymi
        +++ kirjoitti:

        100e tuosta kaikesta?! Aika vähän minusta kun ajattelee kuinka paljon rahaa tuohon kaikkeen menee....

        Madotus 4 kertaa n. 8-15e
        Rokotukset n. 100-140
        kastraatio/sterilointi 100-150e
        sirutus varmaan 40-60e
        Ja vielä laadukas ruoka n. 8vko tulee maksamaan n.80e

        Että kun nuo ynnää yhteen niin varmasti tajuaa ettei 100e riitä mihinkään. =D

        Eihän luovutusikäistä vielä leikata ja uusi omistaja siruttaa toisen rokotteen yhteydessä ja leikkuttaa noin 6kk iässä. Ethän voi toisen puolesta siruttaakaan omistajan ja kissan nimi tulee siruun.


    • -----------------

      En maksa kissanpennusta senttiäkään, niitä saa ilmaiseksi. Leikkaamattomasta matiaiskissasta muka 100€, ei ikinä!

      • köyhät karsiutuu

        Pyydät sen hinnan, jonka parhaaksi näet. Jos joku ei osta sillä hinnalla tai valittaa hinnasta, myy seuraavalle. Parempi karsiakin ilmaiseksi haluajat, ovat köyhiä eikä varaa hoitaa. Voisin maksaa 100-150E


      • Anonyymi

        Mistä pentuja saa ilmaiseksi? 80-luvulla sai, koska navettakissoja sikisi kaikkialla. Nykyään on ihme jos jostain 100 eurolla saat. Ja hyvä onkin, ettei niitä enää ilmaiseksi saa! Leikkauttaminen on eläinsuojeluteko.


      • Anonyymi

        Mikä maatiaisessa on halvempaa? Samalla lailla tulee pitää huolta kun rotukissasta.

        Ei ole paha hinta 100€. Jos ei ole sitä valmis maksamaan niin tuskin on varautunut muihinkaan kuluihin. Ja niitähän on.


      • Anonyymi
        köyhät karsiutuu kirjoitti:

        Pyydät sen hinnan, jonka parhaaksi näet. Jos joku ei osta sillä hinnalla tai valittaa hinnasta, myy seuraavalle. Parempi karsiakin ilmaiseksi haluajat, ovat köyhiä eikä varaa hoitaa. Voisin maksaa 100-150E

        Ei pidä paikkaansa. Itse harkitsin pitkään rotukissaa ottamista. Sitten sain fiksulta tutulta maatiaiskissan poikasen ilmaiseksi. Vara kyllä olisi ollut se tonni rotukissasta maksaa, kun on hyvät tulot. Tuttu halusi ilmaiseksi antaa kunhan hyvään ja rakastavaan kotiin pääsee.

        Että kyllä on AHNEITA nämä jotka kehtaavat ottaa rahaa maatiaiskissoista, PAHEKSUTTAVAA toimintaa. 100€ saattaisin EHKÄ maksaa korkeintaan näistä. Itse voin muut kulut maksaa kun sen aika tulee. Ei siinä mitään vaivannäköä tavita että esim. saa maatiaisen tiineeksi, rotukissat eri asia. Joten HÄVETKÄÄ jotka kehtaatte yli 100€ ottaa maatiaisesta!! Hyi mitä toimintaa! Meinaatteko että tulevaisuudessa lemmikin voivat ottaa vain rikkaat?? Koska siihen suuntaan se menee jos hinnat näitä mitä ollut viime aikoina, 400-900€!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä maatiaisessa on halvempaa? Samalla lailla tulee pitää huolta kun rotukissasta.

        Ei ole paha hinta 100€. Jos ei ole sitä valmis maksamaan niin tuskin on varautunut muihinkaan kuluihin. Ja niitähän on.

        Ei maatiainen olekaan mikään huonoarvoisempi kissa. Itse pidän perustervettä maatiaista(ei lähisukulaissiittynyt), jota on emo hyvin hoitaa saanut, ja ihmiset hyvällä lisäruualla auttaneet, madotettu on, jne jutut ok, hyvänä vaihtoehtona. senkään pentueen hoito ei ole ollut ilmaista, joten kyllä kissanpentu saa maksaa, vaikka olisi maatiainen- tietyillä alueilla on oma, hyvin omaleimainen maatiaiskantansa. Esimerkiksi itäsuomessa ja venäjän puolella samoilla korkeuksilla esiintyy hyvin tyypillinen oma maatiaiskantansa, monin paikoin.
        Leppoisia ihmisselle, mutta ulkona täysiä petoja.
        Tämäkään kissatyyppi kuten muutkaan maatiaiset eivät vaan kestä mitään rankkoja pakkasia, että omistajan on varauduttava puuhakkaan kissan kolttosiin sisätiloissa. Kun tällainenvoimaa täynnä oleva kissa on valjaskissana, sen kanssa saakin sulan maan ajat ulkoilla paljon. Sitä virikettä on tällaiselle eniten ulkona.
        Kyllä leikkiikin, mutta leikki ei riitä yksistään.
        Miksei kunnon ehta kissa saisi maksaa? Pienihän se luovutusiässä on. Mutta jos silmistä ei valu mitään, eikä takapää ole ärtyneen näköinen, ja pentu on muutoinkin siisti ja vähän varautunut, niin hyvä alku siinä on.
        Vuoden kuluttua se onkin jo iso kissa.


    • Joku raja

      Maksoin rotukissasta 350 euroa, niin kyllä maatiainen pitää lähteä 30 eurolla. Ei ole kysymys köyhyydestä vaan käyvästä hinnasta.
      Taidat olla itse tehtailija. Muista ettet sinä niitä pentuja synnytä, vaan sinun jatkuvasti tiineenä oleva kissasi.

      • raja tosiaan

        Synnyttikö rotukissasi myyjä sitten ostamasi pennun? Mistä päättelet kissan olevan jatkuvasti tiineenä? Oletko todella noin yksinkertainen mitä kirjoituksesi antaa ymmärtää?


      • kysymystä

        Millaisen rotukissan saa 350 eurolla?


      • Tan4a

        Itse asiassa registroitu kissa ei voi saada kuin 3 pentue vuodessa ja sekin on aika paljon. Minulla syntyi 6 pentua omista kissoista ja sanoisin suoraan -se on kova homma. Siivomiseen menee suuri osa päivästä ennen kuin pennut alkaa ymmärtää hiekkalaatikon. Sitten pitäisi vielä puhdista silmät/nenat aamuisiin ja iltaisiin. Ehkä pestä tassut tai "hännät" jos on käynyt "vähinkö".. Leikii, silitä, ruokita.. Tehdä ruoka jos oikeasti huolehdit heidän terveydestä.. Mutta se on myös todella antoissa työtä, sillä ne kehrää, leikii, rakastaa sinua. Kaikein eniten minua vaiva heidän tulevaisuus, sillä päätin että niitä ei leikätään ja että he ovat vapaat elämään oma "kissan elämä": metsästää hiirejä, tuoksumaan kukkia, juoksemaan peltoja pitkiin.. Mikä se sitten heidän paikka tulee olemaan?


      • Anonyymi

        Osuit naulan kantaan! Noin 30€ sopiva hinta maatiaiselle, korkeintaan 60€. Kaikki muu on ahneutta.


    • Kisulirakas

      Minä sain maatiaiskissan pennun ilmaiseksi ja itse leikkasimme ja rokotimme siis eläinlääkärikäynnillä. Se oli poika. Mutta nyt se on karkuteillä.

    • Kissojen kaveri

      Maatiaiskissasta on törkeätä pyytää rahaa. Jos omistaa kissan, eikä ole leikkauttanut sitä, täytyy olla myös valmis kustantamaan pennuista syntyneet kustannukset siltä ajalta, kun pennut ovat olleet omaa perhettä ilahduttamassa. Ilmaiseksi ja hyvään kotiin, kyllä hyvän ja kissarakkaan ihmisen tunnistaa, kun hieman haastattelee. Parhaimmat kissat ovat ilmaisia.

    • nopu

      Max. 150e. Etsin itsekin kissalleni kaveriksi pentua, ja on ihan älytöntä mitä hintoja moni nykyään pyytää kissanpennusta. Siis perus maatiaispennusta 300-400e?! Järkyttävää rahastusta!

    • arvoton kissa

      Ihmettelen kun rakkaasta kisusta ei raaskita maksaa juur mitään, mut eläinlääkärimenot saattavat nousta sitten satoihin euroihin. Kannattaakohan niitäkään sitten maksaa, sehän se vasta rahastusta onkin.

    • arvonsa kullakin

      Samalla tavallaan maatiaisesta voi pyytää "järkyttäviä summia" eli 200-300euroa koska kulujahan niistäkin tulee kun seropi pennuista joista pyydetään 500-600euroa... Samalla tavalla kissanpennut syö ja vie aikaa kuin koiran pennutkin.

    • Plaaaaaaaa

      Tavallinen maatiainen 0-100jos edes sitäkään. Ei se raha kerro rakastaako kissaansa vai ei. Millä itse perustelisini kissan hinnan on,että se joka sen haluaa on luultavasti valmis sitoutumaan kissaansa lopun elämäksi ja maksaa siitä max 100e.

      • maijami

        Me maksetaan 10 euroa


    • höm..

      Harvemmin 12viikkonen on madotettu tai rokotettu.
      En maksaisi mitään.
      Älyttömiä hintoja pyytävät!!!1

      • Ei rotukissa

        Niinpä harvemmin on!
        Mutta on meitäkin jotka nämä asiat hoitavat. Minä kyllä madotan ja rokotan kissat ennen luovutusta ja rokotuskortit löytyy! Ja hinta on sen mukainen!

        En minäkään maksaisi kissasta joka on puolivilli, ladossa kasvanut, syönyt mitä lie ja on kauhusta kankea kun joutuu sisätiloihin. Eikä tietoa pentujen vanhemmista, sairauksista, ym....

        Ja onhan se ihan hullua että jotkut hoitavat asiat yhtä hyvin kun "rotu" kissan kasvattaja mutta silti pitäisi ilmatteeksi pennut antaa!!

        Plaaaaaa kommenttiin.... Samaa mieltä! Minulla toinen kissa oli todella kallis ja toinen lähes ilmainen, mutta yhtä rakkaita ne ovat. Jos on valmis maksamaan pennusta 100-150e se kertoo siitä että asia on harkittu eikä hetken mielijohteesta oteta kun ilmatteeksi sai!


    • höm..

      Ai.. Rakkaus mitataan rahassa??!!!!!
      Älkää ny viittikö!!!!

    • mun hinta-arvio

      6,45€/kg

    • joku paras

      25euroa voisi olla ebola kissanpentu

      • boss 123

        niin voisi olla


    • ilmainen

      Minulla on maatiaiskissan pentu 5kk ja sain sen ilmaiseksi :)

    • lhynkhä

      Hae ilman ja hoida kulut ithe, halphaa on jos mhaalla othoot.

      Veikhaan et khulut 40 phojoses

    • maksaisin

      Maksoin toisesta kissastamme 140€, joka on puolipitkäkarvainen maatiainen ja hainkin sen kaupan päälle n.150km päästä. En oltu leikattu tai rokotettu. Ainoastaan käynyt ell. tarkistuksessa. En kadu, aivan ihana kissa. :)

    • Minitubut

      Se hintako takaa sen että pentu on rokotettu ja madotettu asiallisesti ja ell tarkastama?? Saattaa haiskahtaa myös pentutehtailulta, jos maatiais tai rekkaamattomista pennuista pitää maltaita maksaa. Ja millä sen sitten todistaa, että ovat oikeasti rokotetut jne eikä ole vain kusetusta? En maksa seropista montaa sataa euroa ja luultavasti tue pentutehtailua samalla. Hinta ei ratkaise onko asiallisesti hoidettuja. Jos kissanpentuja tulee ei meillä päin niillä ainakaan tehdä voittoa?!? Rotukissat erikseen. Maatiaisesta max. 100€, kahden rodun risteytyksestä hieman enemmän jos on tosi hieno. Rotukissa se ei silti ole.

      • liikaakissojajoon

        Halvalla kun myy, kissoja ei arvosteta.Ja ne hylätään ja jätetään heitteille.
        Kissoja päätyy 20 000 vuosittain löytöeläintaloille, joita ei omistajat kaipaa.
        Kannattaako sellaisille ihmisille myydä halpoja pentuja hylättäväksi ja heitteillejätettäviksi?
        Kissat siinä kärsii, kun luonnossa sinnittelevät.Kaikkia ei kukaan pelasta, monet menehtyy.Kissoja on jo liikaa, 20 000 joka vuosi.Lopettakaa siis niiden teettäminen. Jotta ne kissat säästyy kärsimyksiltä joihin ostajat ne päästää.Kun kissoja olis vähemmän, hinta ja arvostus nousis.Siruttakaa omanne, niin voitte saada ne takaisin, jos karkaavat.


      • Anonyymi

        Haettiin eläinsuojelusta. Oli kyllä taatusti madotettu ja rokotettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haettiin eläinsuojelusta. Oli kyllä taatusti madotettu ja rokotettu.

        Ja situtettu.


      • Anonyymi

        Rokotuskortti. Tulee pennun mukana. Eläinlääkäri on siis nähnyt pennun, ja piikittänyt kolmoisrokotteen.
        Kyllä se rokotuskortti on yleensä tae siitä että rokotus nimenomaan sille kissalle on ok hoidettu. Eläinlääkärien leimasimia on hyvin harvalla... maatiaisten pentujen omistajilla varsinkaan, ja jos epäilee, voihan sitä kilauttaa rokottaneelle eläinlääkärille. Leimassa on yhteystieto.


    • yhdistyshenkilo

      Perin vanha ketju mutta hyvä jatkaa.

      Luotettavimmat pennut saa kissayhdistyksistä. Luonnosta pelastetut k issat saavat valitettavan usein pentuja ja yhdistykset hoitaa ne isoiksi, rokotuttaa eka kerran, siruttaa, hoitaa sairaudet ja madotukset.

      Mukana on sitten eläinlääkärin todistus ihan Suomesta. Kissojen ensikoti ei saa killinkiäkään, eli yhdistys saa rahat. Sieltä löytyy todelliset kissojen ystävien kissat.

      Pennut on vaan valitettavan suosittuja ja aikuiset jää nuolemaan näppejään. Sieltä voi löytyä myös se omakissa. Aivan ihana jonka luonne on nähtävissä ja joka ei ole riiviö.

    • hehe96

      Tähän mennessä oon saanut kissat ilman maksua kun myyjä on tiennyt pennun pääsevän hyvään kotiin :)

      Mitäkö maksaisin? Jos pentu on madotettu ja rokotettu olen valmis maksamaan 40€ mutta jos vain madotettu niin 20€.
      Jos madotuksen/rokotuksen lisäksi pentu on fiv/felv testattu voisin maksaa 80€

      Aikuisesta samanlain,mutta jos on sterkattu/kastroitu voin maksaa 120€ ja jos on rotukissaa seassa niin 140€

      Nykyään kyllä myydään kissan pentuja (maatiaisia) jotka on vain madotettu ja niistä pyydetään 150€ ylöspäin vaan siks että niillä on pitkäturkki.

      • sirutushyväksi

        Et arvosta kissaa, joa parilla kympillä pitäs saada.Mitä luulet et maksaa pennun madotukset ,hiekat ja ruuat ennenkun on luovutusiässä?
        Ei kata kuluja hintasi.
        Minusta maatiaisen hinta pitäs olla 120€ ja ne pitäs olla madotettu,sirutettu ja el tarkastamia.Leikkuutus kuuluu ostajalle.Tietty hyvä että monet leikkuuttas,kun kissoista on jo ylitarjontaa.
        Halpa hinta aiheuttaa sen, et kissaa ei arvosteta.Ajatellaan et jos katoo,kuolee yms.Ni ei haittaa,ku halvalla saa uuden kokelaan tilalle.Kun hinta on liian halpa, kissija pidetään lakuen vastaisesti niiden henki vaarantaen.Se,ei ole kissan edun mukaista.Siksi, korkeampi hinta kissalle etu, ja parempi.Ostaja miettii tarkemmin,et laskeeko ulis vaaroihin vai ei.Kun hinnat nousee, arvostuskin nousee.Ja kissoja ei päädy kaltoinkohdelluksi,kuten nyt käy usein.Monet kissat menehtyy liikenteeseen, luonnoneläinten tappamina.Syy,halpa hinta, ja siksi vastuuton ostaja.Sirutus auttaisi myö, tiedettäisiin kuka on kissan heitteillejättänyt .Ja hänet saataisiin vastuuseen teostaan.Heitteillejättö ja hylkääminen on eläinrääkkäystä.Monet silti tekee niin, koska ,halpa kissa.


    • kari

      kissan hinta on maatiaiskissasta 20-50e ok . mutta hintaa tärkeämpi kysymys on vastuu kissasta . itse sain ilmaisen kissan v 2000 ja sai hyvän kodin ja hoidon. kun sairastui v2015 niin eutan asia . kyllä tori.fi sivulla on kirjava hintataso maatiaiskissojen hinnoissa.

    • Eityhmäjokapytää

      Itsellä ku oli poikue niin kuluja tuli kutakuinkin seuraavasti. Pentuja oli 5

      1. Madotuksiin 65€ (emo,pennut ja 2muuta kissaa)
      2. Terveystarkastus 50€ rokotukset 35€/pentu siru kaikille 15€/pentu
      3. Laadukas ruoka 70€/10kg Märkäruokiin 45€
      4. Emonmaidon vastike 25€

      Eli yht. 455€

      Lisänä vielä annoin uuteen kotiin tuttua ruokaa,kantokopan ja pannan :) yht 38€

      Pennut saivat ihanat kodit hintaan 150€/pentu ja kaksi pentua 230€ eli sain tuplaten takaisin sen mitä pentujen hoitoon meni :)

    • sadetakki

      En maksaisi alle 300. 300-600 on kohtuullinen hinta hyvin hoidetusta pennusta joka on käytetty lääkärissä (siru, rokotukset, tarkastukset). Kun alkaa laskea kuluja mitä pennusta tulee kasvattajalle päästään jo pariin sataan euroon ja vähintään se satanen olisi mielestäni kohtuullinen vaivanpalkka kasvattamisesta. Oma poikue meni hintaan 500 pentu.

    • ihmisapinoita

      toivottavasti nämä mielenkiintoset kyselyt ei johda tehtailuun???!!!koirillahan se on ollu jo pitkään.erittäin ikävä tunne tuli!oon nähny koira tehtailijoita ja se oli tosi pahaatekevä näky.mihin tää ihmisapina vielä pystyykään???

    • kyselytvex

      älkääpä kertoko vastasuudessa kissinpennun hintakyselyihin.EHKÄ täälä jotkut MIETTII ihan muuta ku rakkaudesta kissoihin.voi olla tehtailijoista KYSE.ja emmehän soisi kissaemon kokoajan olevan raskaana ja rääkissä.kuihtumassa pois.no toki eläinklinikatkin kissojen kohdan näkee JOS kissaemoa ees siel KÄYTETÄÄN.on SYNNYTYSKONE.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta kirjoitetaan silti eli itse joudun luopumaan 9kk ikäisestä tyttökissastani koska en ole pystynyt vielä leikkauttaa enkä rokotuttaa ja ne pitäisii kuitenkin tehdä niin kissan kannalta parempi ratkaisu uusi koti. Madotukset olen hoitanut mutta kuitenkin en usko että voisin kissasta oikein pyytää paljoa mitään koska uudella omistajalla olisi rokotukset ja leikkaukset edessä. Muuten kissasta on pidetty hyvää huolta ja on tosi seurallinen ja ollut sisäsiisti pennusta asti.

      • Anonyymi

        30e mulle kissasta tarjottiin ja enempää siitä ei voi saada. Eikä tärkeintä nyt olekkaan joku tienaaminen vaan se että kissa saa kodin missä se voidaan leikata ym.


    • Anonyymi

      Minä maksaisin maatiaispennusta 500€.

    • Anonyymi

      Jos olisi täysi musta tai ihan koknaan valkoinen, niin maksaisin 500€.

      • Anonyymi

        moikka,meillä olisi norjalainen metsäkissa/bombay mix pentuja . ihan täysin mustia vihreäsilmäisiä pitkäkarvaisia ja upeat sosiaaliset luonteet :) molemmat vanhemat rotukissoja mutta tietty tämä tosin on 2 puhdasrotuisen mix pentue <3


    • Anonyymi

      Käykö sulle 20

    • Anonyymi

      En ikinä ostaisi yksityiseltä jos hinta yli 50e. Vahinkopentueen tunnistaa siitä, että omistaja haluaa järkihinnalla varmistaa pentujen saavan kodin. Korkeammalla hinnalla jos myy, on vaarana, että kyseessä on pentutehtailija. Eläinsuojeyhdistykseltä saa LEIKATUN pennun muistaakseni 250 eurolla. Eläinsuojelutyöstä ja leikatusta pennusta tuon maksaa helposti. Sen sijaan sitä riskiä en ota, että rahoitan pentutehtailua.

      • Anonyymi

        Ei mitään järkeä kasvattaa kissoja tappiolla, niihin menee törkeesti rahaa, kun kaiken hoitaa hyvin.
        Sen lisäksi pentue tuhoaa kaiken, jos ei ole tullut kenenkään mieleen.


    • Anonyymi

      Jos haluaisin roduttoman kissan, toki siitä kunnolla maksaisinkin, jos olisi hieno yksilö.

      Maatiaiskissoja saa huokealla löytöeläinkodeista. Kannattaa käydä katsomassa, jos halpa hinta on tärkeä.

    • Anonyymi

      Maksoin 200 euroa. Ostos on osoittautunut hintansa vääriksi. Edellinen valitettavasti ei jatkanut kontrahtia kanssani,kuin vajaat 15 vuotta. Hinta on mitä sovitaan,näissä lemikkiasioissa. Jos pyytää kulut,niin ne koostuvat usein emin hoitamisesta että jaksaa pentuja hyvin imettää. Madotuksista. Ekoista rokotuksista,ja kuljetuksista sinne eläinlääkäriin. Samalla on nähnyt että pentu on kunnossa muutenkin,joten ei minusta parisataakaan ole kallis: ja kukaan ei maksa kahtasataa,ellei todella aio pitää huolta kissasta. Niin,pienihän se on,luovutus ikäisenä. Mutta,kissa. Kissa ystävälle ihan käypää että maksaa.

    • Anonyymi

      80-100e

    • Anonyymi

      Ehkä 200-400 euroa, ettei oteta "kun halvalla / ilmaiseksi saa". Jos olisivat oman kissani pentuja, hintaa sisältyisi eläinlääkärintarkastus, leikkaus / leikkausvelvoite, sirutus ja rokotus, sekä tietenkin madotus. Tästäkään syystä eivät lähtisi uuteen kotiin ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Ja olen samaa mieltä niiden kommentoijien kanssa, jotka huomauttavat hankintahinnan oleva mitätön kustannus kissanomistajalle. Itselläni on kaksi kollia, pelkästään hiekkaan ja ruokaan menee 100 euroa kuukaudessa. Lisäksi lääkärikäynnit, lelut, raapimapuut, hoitaja lomamatkojen ajaksi jne. On huolestuttavaa, jos ostaja ilmoittaa ettei esim. köyhänä opiskelijana voi maksaa kissasta mitään, tai ei ainakaan 20 euroa enempää.

    • Anonyymi

      Kissoja on alett arvostamaan ja olen huomannut ns. maatiaistenkin hinnoissa huimaa hinnan nousua.
      Helposti saa kissoja myytyä 400€.

      • Anonyymi

        Jos ne on esim ruokittu hyvin ja luovutetaan 16 viikkoisina.
        Sekä ovat kauniita ha terveitä.


    • Anonyymi

      Loppuiko rahat ja ahneus yllätti nyt.

    • Anonyymi

      Pentukauppiaat nettoaa pimeää "kivaa" tuloa siis. Luxusta voivat hankia ilman verottajan kouraa?

    • Anonyymi

      Ei mitään niitähän on täällä maalla jo liikaakin villiintyvät suotta.

    • Anonyymi

      MUN MIELESTÄ 50-100€

    • Anonyymi

      max 20e.

    • Anonyymi

      300-400€

    • Anonyymi

      700€

    • Anonyymi

      Ei niistä kannata maksaa euroakaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe