noita?

? ?

voiko ihmisestä tulla noita?? ,ajattelinvaa

11

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sishaw

      Niin.... Ei sitä nyt mitään ihme voimia saa, mutta wiccalaisuus sisältää magiaa. Kannattaa lukea aihetta käsitteleviä opuksia....

      • Vilja

        noituudesta on montaa muutakin muotoa kuin wicca, joka on uskonto. Ja "voimia" voi miettiä monella tapaa. Itse pidän niitä luonnollisina kykyinä, joita kaikilla ihmisillä on, mutta joista ei vain ole ollut tietoinen. Esimerkiksi ennustamisen taito, energian ohjaamisen kyky maagisissa tarkoituksissa, ruumiista irtautumisen kyky, ihmisten lukemisen kyky, yms.


      • vokkie
        Vilja kirjoitti:

        noituudesta on montaa muutakin muotoa kuin wicca, joka on uskonto. Ja "voimia" voi miettiä monella tapaa. Itse pidän niitä luonnollisina kykyinä, joita kaikilla ihmisillä on, mutta joista ei vain ole ollut tietoinen. Esimerkiksi ennustamisen taito, energian ohjaamisen kyky maagisissa tarkoituksissa, ruumiista irtautumisen kyky, ihmisten lukemisen kyky, yms.

        Wiccalainen voi olla noita tai olla olematta. Wiccaa voi hajoittaa ilman suurta magiaa. tarkoitan tällä, että jätämme keskustelun "mitä on magia" toisaalle.


    • polgara_silvereye

      Ei siihen mitään lahkoja tarvit... Muttei nykyaikaista sanaa noita edes voi määritellä kovin tarkasti sillä se on jokaisen oma näkemys. Itse pidän itseäni jonkin sortin noitana mutten todellakaan edes halua olla mikään täyspainotteinen wicca... Kaikki uskonnot kiinnostavat minua ja haluan kerätä laajempaa tietoa kaikesta yliluonnollisesta ja luonnollisesta... Eli jos minut pitäisi johonkin luokitella olisin teosofi.

      • Rödfinne

        Tuliko käytyä Saksassa? Entä autokoulu ja hamsteri? ;-)

        Mitä kautta teosofian löysit? Itse olisin ollut teosofian kanssa aika eksyksissä aikoinani, ellei tuohon aikaan olisi ilmestynyt lehteä nimeltä "Uuden Ajan Aura", jossa mm. Heidi Hautala ja kumppanit toivat teosofiset näkökulmansa tähän päivään. Aikani teosofiassa rämmittyäni ja käytyäni läpi kaikki H.P.Blavatskyn edesottamukset löysin lopulta kimpaleen kultaa: Jiddu Krishnamurti. Siitä alkoi minun Oivallukseni.


      • Lypsymies
        Rödfinne kirjoitti:

        Tuliko käytyä Saksassa? Entä autokoulu ja hamsteri? ;-)

        Mitä kautta teosofian löysit? Itse olisin ollut teosofian kanssa aika eksyksissä aikoinani, ellei tuohon aikaan olisi ilmestynyt lehteä nimeltä "Uuden Ajan Aura", jossa mm. Heidi Hautala ja kumppanit toivat teosofiset näkökulmansa tähän päivään. Aikani teosofiassa rämmittyäni ja käytyäni läpi kaikki H.P.Blavatskyn edesottamukset löysin lopulta kimpaleen kultaa: Jiddu Krishnamurti. Siitä alkoi minun Oivallukseni.

        Kävitkö muuten koskaan Sveitsissä asti Jiddua kuuntelemassa?

        T. vaimo käsi kipsissä, vauva kolmiviikkoinen, hyvästi tupakkilakko! :D


      • Rödfinne
        Lypsymies kirjoitti:

        Kävitkö muuten koskaan Sveitsissä asti Jiddua kuuntelemassa?

        T. vaimo käsi kipsissä, vauva kolmiviikkoinen, hyvästi tupakkilakko! :D

        En oo koskaan jaksanut raahautua gurujen perässä. Kirjat on niin käteviä. Paperilla ne ajatukset välittyy jotenkin paremmin kuin tsiikailemalla pientä vanhaa miestä sadan metrin päästä teatterikiikareilla jonkun hipin höpistessa vieressä mantroja.

        Jiddu kolahti kun luin stoorin Idän Tähden järjestön hajottamisesta. Jumalauta Jiddussa oli potkua, kun pystyi tuollaisen toteuttamaan ja irtisanoutumaan Maailmanopettajan kiehtovasta kutsumuksesta! Oliskohan paikka vielä auki...? Et sattumoisin tiedä, käyttikö King Crimson aikoinaan levyillään Krishnamurtin puheita?

        Onnea vauvalle ja vanhemmille! (Kumpi se on?)

        Outo juttu toi tupakki. Omalla kohdallani vauva aikaansai sen, ettei tupakki maistunut yhtään. Lisäksi minulle tuli pakonomainen tarve pestä kädet joka käänteessä. Pelkäsin jotenkin alitajuisesti kantavani bakteereja vauvaan. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisin voinut käsitellä toukkaa nikotiinilta haisevin sormin!

        Vai on vaimolla käsi kipsissä? Paska juttu - myös sinun kannaltasi.


      • Lypsymies
        Rödfinne kirjoitti:

        En oo koskaan jaksanut raahautua gurujen perässä. Kirjat on niin käteviä. Paperilla ne ajatukset välittyy jotenkin paremmin kuin tsiikailemalla pientä vanhaa miestä sadan metrin päästä teatterikiikareilla jonkun hipin höpistessa vieressä mantroja.

        Jiddu kolahti kun luin stoorin Idän Tähden järjestön hajottamisesta. Jumalauta Jiddussa oli potkua, kun pystyi tuollaisen toteuttamaan ja irtisanoutumaan Maailmanopettajan kiehtovasta kutsumuksesta! Oliskohan paikka vielä auki...? Et sattumoisin tiedä, käyttikö King Crimson aikoinaan levyillään Krishnamurtin puheita?

        Onnea vauvalle ja vanhemmille! (Kumpi se on?)

        Outo juttu toi tupakki. Omalla kohdallani vauva aikaansai sen, ettei tupakki maistunut yhtään. Lisäksi minulle tuli pakonomainen tarve pestä kädet joka käänteessä. Pelkäsin jotenkin alitajuisesti kantavani bakteereja vauvaan. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisin voinut käsitellä toukkaa nikotiinilta haisevin sormin!

        Vai on vaimolla käsi kipsissä? Paska juttu - myös sinun kannaltasi.

        >>En oo koskaan jaksanut raahautua gurujen perässä. Kirjat on niin käteviä. Paperilla ne ajatukset välittyy jotenkin paremmin kuin tsiikailemalla pientä vanhaa miestä sadan metrin päästä teatterikiikareilla jonkun hipin höpistessa vieressä mantroja.>>

        No jaa. Ajatukset ehkä joo, mutta merkityksen välittymisessä feis-tu-feis systeemissä on omat puolensa. Kävin ite pikkuisena Saanenissa ekan reilin yhteydessä, lähinnä koska kaveri sattui olemaan siellä teknikkona töissä. Sen vähintäänkin huomasin, että hörhöt on hyvii immeisii. B)

        >>Jiddu kolahti kun luin stoorin Idän Tähden järjestön hajottamisesta. Jumalauta Jiddussa oli potkua, kun pystyi tuollaisen toteuttamaan ja irtisanoutumaan Maailmanopettajan kiehtovasta kutsumuksesta!

        Vaan eihän se Jiddu kutsusta kieltäytynyt, vaan duunas maailmanopettajan hommia koko ikänsä. Maailmanopettajuus rocks!

        Olen kai ehkä ennenkin mainostanut, mutta toisto ei ketään haittaa. Myös tämä toinen Krishnamurti, U.G, on kuuli hemmo, tsekkaa http://www.well.com/user/jct/ , sieltä suosittelen erityisesti elämänkertaa joka löytyy klikkaamalla mystic of enlightment ja sitten contents ja U.G.

        >>Onnea vauvalle ja vanhemmille! (Kumpi se on?) >Outo juttu toi tupakki. Omalla kohdallani vauva aikaansai sen, ettei tupakki maistunut yhtään. Lisäksi minulle tuli pakonomainen tarve pestä kädet joka käänteessä. Pelkäsin jotenkin alitajuisesti kantavani bakteereja vauvaan. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisin voinut käsitellä toukkaa nikotiinilta haisevin sormin!>Vai on vaimolla käsi kipsissä? Paska juttu - myös sinun kannaltasi.


    • XinX

      Olenhan minäkin!ja olen ylpeä siitä!!!

    • ei noita

      Ihmisesä ei voi tulla noitaa. Jos voi niin jo on maailman kirjat sekaisin!

    • axy

      Periaatteessa on vaihtoehto. Mikä sinänäsä ei tee ihmisestä noitaa mutta tavallaan tekee (en tarkoita wiccaa).
      On olemassa kahdenlaisia noitia jos nyt karkeasti jaotellaan. On niitä jotka syntyvät noidiksi ja on niitä jotka opiskelevat noituutta kirjoista. Niiden tavat ja muu kulttuuri. On siis tavallaan "kirjaoppinut noita" vaikkei olekaan syntynyt noidaksi eikä tällä tavoin omaa kykyjä ja noidalle tiettyjä synnynnäisiä piirteitä.
      Tuntee siis noituuden läpikotaisin ja pystyy tätä kautta ilmenemään noituuteen.

      Jos nyt ymmärsit mitä yritän tarkoittaa. Mitään kykyjä ei voi saada tätä kautta, mutta esim. ennustamisen voi opetella (vaikka koreteista tai kristallipallosta tai teenlehdistä tai yms.) eräänlaiseksi "kyvyksi" tavallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe