Näemmä kiimoittanut toimittaja viime vuoden lopulla:
"Toyota tuntuu vihdoinkin löytäneen oikean ajamisen iloon johtavan juonen. Ohjaus on yhtä aikaa tunnokas, nopea ja rauhallinen, ja auto kulkee juuri siihen suuntaan, johon kuljettaja sitä käskee. Ohjaus ei hae turhaan matka-ajossa, eivätkä uratkaan tunnu haittaavan.
Positiivisesti jousitus jatkaa samoilla linjoilla kuin ohjaus. Mukavuuden ja suorituskyvyn kompromissi lähentelee optimaalista. Auriksella on ilo ajella mutkaisilla asfalttiteillä."
TM kuolaa Aurista.
2
239
Vastaukset
- noinkohan olisi
Monellakin japsiatuolla yllättävän houkutteleva ajotuntuma pikkunopeuksilla. Ennen kauppaa kannattaa ehdottomasti ajaa isolle baanalle ja ajaa isoakovaa.
Ja aina kannattaa pitkittää koeajoa sen verran, että uutuudenviehätys lakkaa hämäämästä. Moni aivan taneli auto voi vaikuttaa hyvältä, jos se on uusi ja ajaa lyhyen koeajon.
Yleensä testitiedot eivät taida olla tuon hehkuttavan toimittajan kanssa samoilla linjoilla maantieajettavuudesta. Enkä itsekään usko, että olisi lähelläkään läntisiä vaihtoehtoja.
Mutkatien ajon makeus koskee luultavasti matalia nopeuksia, hyvällä ja pitävällä tiepohjalla. Se makeus voi löytyä autosta kuin autosta. Yhtään japsiatuoa en tiedä, jossa kunnon aamulipakat eivät pakottaisi ajamaan varovasti ja tosissaan.
Auris varmaan ihan OK auto sellaiselle, joka moisesta tykkää. Tuskin mikään huono tuote. Mutta itselläni ei ylitä edes koeajokynnystä.- Koeajolla se selviää
..."koskee luultavasti "
..." varmaan ihan OK "
..."Tuskin mikään huono tuote"
Kyllä on epävarmalla pohjalla tuo kirjoittelusi. Käy koeajamassa niin pystyt esittämään muutakin kuin olettamuksia.
Itse kävin koeajolla joulukuussa ja oli kyllä selvästi tunnokkaampi ajettava kuin edeltäjänsä, sekä parempi kuin pari aiempaa Corolla-sukupolvea. Positiivisin yllätys oli istuin johon kymmenen vuoden tauon jälkeen oli saatu minulle tärkeä ristiseläntuki, ja penkki oli muutenkin paremmin tukeva. Moottoritiellä oli koeajon aikaan talvinopeusrajoitus joten ajonopeus jäi 110:n pintaan, siinä nopeudessa Auris oli ihan vakaa matka-auto. Noihin aikoihin koeajoin myös Mazda3:n, Golfin, Astran ja Focuksen. Kaikki olivat suunnilleen samankokoisia etuvetoisia autoja, ja ajo-ominaisuudet hyvin samankaltaisia. Moottoreissa oli toki selviä eroja.
Auriksessa nyppi kuitenkin muotoilu, uusi Mazda 3 on niiiin paljon menevämmän näköinen. Sisätilatkaan eivät Auriksessa miellyttäneet, kojelauta on kaukana Golfin ja Mazdan moderneista mutta tyylikkäistä linjoista, Astrakin on hienompi vaikka on vanhempi malli. Siksi Auris jäi kauppaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486248Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694145- 393266
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t203171- 1942928
- 402582
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132479törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192440- 1501489
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3251488