Onko huoran leima elinkautinen?

15+20

Help! täällä hätäilee 19-vuotias tyttö.

Mulla meni lujaa joskus ala-asteen viimesillä luokilla ja ylä-asteella. En harrastanut seksiä poikien kanssa, vaikka sellaista huhuttiin mutta ala-asteella seurustelin kyllä useiden kanssa ja suhteet ei ollu kovin pitkiä, tuntu et tykkään millon kenestäkin, kirjottelin myös paljon poikien kanssa seksi tekstareita ja harrastin nettiseksiä koska se kiinosti ja kiihotti ja näytinkin aika huoralta, mun tyyli vaatteineen ja meikkeineen oli suttuinen kun olin aloittelija ja ylipäätään kypsymättömyyden takia tein noita asioita ja murrosiän pahimmissa pyörteissä. 12-vuotiaana ihastuin myös yhteen varattuun poikaan ja yritin sitä epäsuorannaisesti, en siis kertonu suoraan sille et tykkään siitä, mut kirjottelin esim. netissä sille kaikkia juttuja joista pysty huomaamaan että ehkä tykkään siitä ja sitten kerroin yhelle ihmiselle jota pidin mun hyvänä ystävänä et tykkään siitä ja se kertokin sitten siitä sille tyttöystävälle, mistä helvetti repesi. En muista olinko ihastunut sillon muihinkin varattuihin poikiin ja yritinkö niitä epäsuorannaisesti kun asioista on niin pitkä aika, mutta tuon yhden tapauksen muistan selkeästi koska se vaikuttikin sitten mun koko ylä-asteen ajan. En ollu myös mikään unelma ystävä noihin aikoihin, kun lainasin ihmisille rahaa, väitettiin että yritin ostaa kavereita vaikka ei siitä ollu kysymys... olin tyhmä, naiivi, lapsellinen ja halusin mielyttää näitä ihmisiä, tulla itse suosituksi. Sitten puhuin seläntakana pahaa ja levitin asioita jotka oli tarkotettu salaisiksi. Nekin kai sitten paljastu, en muista. Nää asiat kun laskee sitten yhteen, niin mua kiusas iso joukko ylä-asteella. Mua joka päivä haukuttiin, huudeltiin, mulkoiltiin, naurettiin, levitettiin perättömiä juoruja, uhkailtiin, tönittiin, lyötiin, soitettiin pilareita, kirjotettiin netissä ilkeitä, ei haluttu et mulla ois yhtään ystävää. Opin läksyni jo 13-vuotiaana puolen vuoden sisään kun seiska luokkaa oli kestäny sen verran, mutta oli liian myöhästä, mua kiusattiin jo pahasti ja oli huoran leima otassa. Olin siistinyt myös tyylini. No koko ylä-aste aika hajotti sit mun psyykkeen ja ei oo helppoo vieläkään, olen arka, pelokas, traumatisoitunut. Syön mielialalääkitystä ja odotan pääsyä terapiaan. Voisin vetää tähän keskusteluun mukaan myös vanhempani, joissa on ollut vikansa: mielenterveysongelmainen ja alkoholisti. Riitelevät usein. Olen joutunut kärsimään aina epätasapainoisesta perhe-elämästä ja vanhempien välinpitämättömyydestä, ei niitä kiinostanut ryyppäilinkö tuolla esim. 13-vuotiaana vai en, sain mennä. Ja olen saanut aina kaiken ala-ikäsenä rahallisestikkin mitä oon halunnu, eikä se oo todellakaan hyvä juttu, lellivät mut piloille. Ja nyt täys-ikäsenä eivät enää avusta mitenkään, koska välit on poikki, koska mä olen huomannut heidän poikkeavuudet ja syytän osaksi heitä elämäni pilalle menemisestä, vaikka osaksi se meni omasta typeryydestä, yritin kyllä kertoo näistä mun kotioloista aina kavereillekin mutta en tiiä ottivatko ikinä tosissaan kun kulissit olivat kunnossa ja vanhempani osasivat kyllä teeskennellä mukavaa kun kavereita kävi kylässä... asia oli eri, kun eivät olleet täällä.

No tänään sitten sain kuulla ettei huoran leimasta pääse eroon edes muuttamalla. Koska Suomi on kuulemma sen verran pieni maa, ihmisiä matkustelee sinne sun tänne, muuttaa, jutut kulkee, some valtaisa, aina joku tuntee jonkun.

Niin pitääkö tuo paikkaansa?

Onko mun elämä nyt lopullisesti sitten pilalla?

Ja en kaipaa mitään sääliä, vaan asiallisia vastauksia asiallisiin kysymyksiini kiitos.

Ja olen myöskin edelleen neitsyt, olenko senkin asian kanssa auttamattomasti myöhässä? olen ajatellut että jos olen päälle 20v ja vielä neitsyt, en ole auttamattomasti myöhässä, mutta vähän.

Ja olen elänyt viimeset 3v jo kunnollista elämää. En ole sekoillut tms.

Silti tuntuu pahalta ja pelottaa. :-(

39

820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+9

      Niin ja jos joku rupeaa tässä myös sitä kateus korttia vetämään esiin, niin sanon jo alkuun että en ole mikään kaunotar. Mutta ihan perus nätti.

      Ja kerrottakoon että kiusaajina toimi pääasiassa tytöt, välillä myös jotkut pojat.

      Ja joillakin näillä kiusaajilla oli ollut ennen mua tapana kiusata myös toisia henkilöitä. En ollut siis joillekin ensimmäinen uhri.

      Ja nää menestyy erittäin hyvin koulussa jne.

      Ja ylä-asteellakaan en ollu sit omille kavereille kovin mukava tyyppi, koska mulla oli jatkuvasti paha olo siitä kiusaamisesta niin vittuilin aina. Ja joskus saatoin kertoa toisten asioita eteenpäin joita ei ois saanu sanoa jne.

    • liian pitkä sepustus

      Voitko tiivistää yhteen tai kahteen lyhyeen kysymykseen?
      Vai veisikö se hauskuuden pois trollauksestasi?

      • 16+11

        En trollannut ja halusin kirjoittaa perusteellisen tekstin, siksi en kysynyt vain muutamalla lauseella.


    • lyhyeen kysymykseen?

      No tänään sitten sain kuulla ettei huoran leimasta pääse eroon edes muuttamalla … , jutut kulkee, some valtaisa, aina joku tuntee jonkun. Niin pitääkö tuo paikkaansa? Onko mun elämä nyt lopullisesti sitten pilalla?

      Ihanko tosissasi luulet, että sinua vainottaisiin kaikkialla Suomessa.
      Tiedätkö, että nimen vaihtaminen on hyvin helppoa?

      Sun elämä on lopullisesti pilalla vain jos itse sen pilaat. Kiusaajista kannattaa heti ilmoittaa poliisille jos vielä jatkavat.

      • 3+15

        No mitä se nimen vaihtaminen esim. auttaa ja kyllä luulen, jos nuo sanomiset pitää paikkaansa.

        Ja niinhän ne väittää että olen itse pilannut elämäni... mut entä jos mä sillon olin lapsi ja nyt aikuisena tahdon olla muuta? eikö aikuisella ja lapsella ole ero? ja ne ei ota ollenkaan vastuuta omasta käytöksestään, olen kai niin paha että saisin vaikka kuolla, ei silti vastuuta.

        En jaksa enää tätä pelkoa ja pahaa oloa. ;(


      • lyhyeen kysymykseen?
        3+15 kirjoitti:

        No mitä se nimen vaihtaminen esim. auttaa ja kyllä luulen, jos nuo sanomiset pitää paikkaansa.

        Ja niinhän ne väittää että olen itse pilannut elämäni... mut entä jos mä sillon olin lapsi ja nyt aikuisena tahdon olla muuta? eikö aikuisella ja lapsella ole ero? ja ne ei ota ollenkaan vastuuta omasta käytöksestään, olen kai niin paha että saisin vaikka kuolla, ei silti vastuuta.

        En jaksa enää tätä pelkoa ja pahaa oloa. ;(

        Miksi et ilmoita kiusaajista heti poliisille?


      • 20+1
        lyhyeen kysymykseen? kirjoitti:

        Miksi et ilmoita kiusaajista heti poliisille?

        No kun ei tarvii enää ilmottaa. :)

        ja sillon en 13-15vuotiaana ajatellu ihan noin...


    • Vastausta tulee

      Nykajan 19- vuotias tyttö ei suoriudu noin pitkästä sadusta edes copy- pastella

    • jo-vain

      Jos oikeesti oot mitä väität olevasi????!!! niin ei mikään ole myöhässä sisussa todellakaan.. ja sinusta saa joku vielä hyvän naisen ja vaimon.. älä kuule huoli kyl ne asiat vaan korjaantuu aikanaan.. minäkin ottasin sut mut on jo liian vanha sulle..

      • Tiedänmissäasut

        Kerran huora, aina huora!


      • 19+10

        Niin mikä väitän olevani? mutta kiitos vastauksesta.


      • 13+9
        Tiedänmissäasut kirjoitti:

        Kerran huora, aina huora!

        Ja tuonko pitäisi piristää??

        No missä mä sitten asun?

        Ja kerro mulle mitenkä mä olen huora ja jos olen viimeiset jo 3v elänyt sekoilematta, eli lopettanut sekoilut vielä ala-ikäisenä lapsena, niin mistä mua rangaistaan enää? :D

        Tai miksi tahtoisit rangaista mua 40-vuotiaanakin vielä siitä mitä oon tehny joskus 11-15vuotiaana? eikö tuo kuulosta sinusta vähän naurettavalta? tai sit sun mielestä 20-, 30-, 40-, etc... ikäisellä ei ole mitään henkistä eroa sun mielestä 11-15vuotiaan kanssa. Sillon olet aika yksinkertainen ihminen.


      • Sannnnnnnni
        13+9 kirjoitti:

        Ja tuonko pitäisi piristää??

        No missä mä sitten asun?

        Ja kerro mulle mitenkä mä olen huora ja jos olen viimeiset jo 3v elänyt sekoilematta, eli lopettanut sekoilut vielä ala-ikäisenä lapsena, niin mistä mua rangaistaan enää? :D

        Tai miksi tahtoisit rangaista mua 40-vuotiaanakin vielä siitä mitä oon tehny joskus 11-15vuotiaana? eikö tuo kuulosta sinusta vähän naurettavalta? tai sit sun mielestä 20-, 30-, 40-, etc... ikäisellä ei ole mitään henkistä eroa sun mielestä 11-15vuotiaan kanssa. Sillon olet aika yksinkertainen ihminen.

        Vaikka olisit sekoillut eilen niin sehän ei tasankaan kellekään kuulu.

        Jos tarinasi on totta niin kiusaajasi ovat sairaita ja hulluja, itse olet ihan normaali yksilö. Kaikki ovat tehneet jotain typeryyttä tai käyttäneet vääränväristä huulipunaa pikkuteininä ja se kiinnostaa tasan tarkalleen ei ketään. Jos menisin kertomaan työtovereistani tai kaverien tyttöystävistä/ vaimoista että he pikkulikkoina someilivat typerästi tai meikkasivat tuhruisesti niin tekisin sen vaikutuksen että itse kuulun hoitoon.

        Vaikutat tosi ahdistuneelta, hae siihen jotain apua kyllä. Mutta ajattele näin: montakohan kymmentä tuhatta muiden poikaystäville viestitellyttä ja joskus hassusti meikannutta tyttölasta tästä maasta löytyy, vaikka maa onkin pieni? Ja kenen nimimuisti voisi mitenkään pitää niistä lukua? Montako kymmentä tuhatta nimeä, naamaa, ja henkilöhistoriaa itse muistat?

        Itselleen jokainen on maailman napa, ja kuulostaa siltä että ilkeät tuttusi ovat huvitelleet tällä perspektiiviharhalla. Mutta usko: koko loppumaailmalle asia on täysin yhdentekevä. Aloitat puhtaalta pohjalta.


      • 13+7
        Sannnnnnnni kirjoitti:

        Vaikka olisit sekoillut eilen niin sehän ei tasankaan kellekään kuulu.

        Jos tarinasi on totta niin kiusaajasi ovat sairaita ja hulluja, itse olet ihan normaali yksilö. Kaikki ovat tehneet jotain typeryyttä tai käyttäneet vääränväristä huulipunaa pikkuteininä ja se kiinnostaa tasan tarkalleen ei ketään. Jos menisin kertomaan työtovereistani tai kaverien tyttöystävistä/ vaimoista että he pikkulikkoina someilivat typerästi tai meikkasivat tuhruisesti niin tekisin sen vaikutuksen että itse kuulun hoitoon.

        Vaikutat tosi ahdistuneelta, hae siihen jotain apua kyllä. Mutta ajattele näin: montakohan kymmentä tuhatta muiden poikaystäville viestitellyttä ja joskus hassusti meikannutta tyttölasta tästä maasta löytyy, vaikka maa onkin pieni? Ja kenen nimimuisti voisi mitenkään pitää niistä lukua? Montako kymmentä tuhatta nimeä, naamaa, ja henkilöhistoriaa itse muistat?

        Itselleen jokainen on maailman napa, ja kuulostaa siltä että ilkeät tuttusi ovat huvitelleet tällä perspektiiviharhalla. Mutta usko: koko loppumaailmalle asia on täysin yhdentekevä. Aloitat puhtaalta pohjalta.

        Kiitos sulle. :)


    • ******

      Ei sun kannata välittää moisista mölinöistä. AInahan puhetta maailmaan mahtuu ja erityisesti paska puhetta, se vaan on eri asia kannattaako siihen reagoida mitenkään. Mielestäni ei, ellei se sitten tule ihan liki. Jos joku huoraksi alkaa haukkuun, niin sen tietää ettei sillä ole kotona kaikki itsellä. Paskaaks noista.

      • 16+12

        Yritin ylä-asteella tota kikkaa et älä välitä. Mut vähän vaikee on olla välittämättä jos joku huutaa korvaan koko ajan huoraa ja monet ihmiset kohtelee sua kun paskakasaa. Mieti. Tuo vei mut psykiatriselle osastolle.


    • ...vain

      Ainakin sussa tota tempperamettiä löytyy ja omaa tahtoa ja se on kyllä tosi hyvä luonne sinussa ja varmasti et ois hassumpi `´pakkaus `´ jos tutustuis paremmin- no toivottovasti etes vähän piristi tää viesti.

      • 11+17

        Kiitos kiitos. :)

        Mitenniin oon susta tempperamenttinen?


    • slvaldf

      Että pääseekö kiusaajista Suomessa eroon muuttamalla muualle? Väitän että kyllä pääsee, mutta se vaatii ääritilanteessa myös koko ystäväpiirin vaihtoa. Ja jos ne oikeasti sua vainoavat niin sitten se nimenmuutos voi olla ihan olennainenkin asia. Samoin kuin poliisille ilmoittaminen. Joka muuta väittää on joko tietämätön tai haluaa vahingoittaa sinua. Tietämätöntä voi valistaa (ei välttämättä usko heti mutta sit pitää vain itse uskoa asiaan), vahingoittamisenhaluinen ihminen sun täytyy sulkea oman sosiaalisen piirisi ulkopuolelle, silläkin uhalla että olet yksinäinen.

      Ja muuta vähän kauemmaksi kuin jonnekin viereiselle pikkupaikkakunnalle. Ei Suomi sentään niin pieni ja sisäänpäinlämpiävä ole. Iso kaupunki on paras paikka löytää uusi sosiaalinen piiri. Sen jälkeen kun saat uusia luotettavia ihmissuhteita (ja saat pidettyä niistä kiinni) ei vanhoilla kiusaajilla ole enää suhun valtaa.

      Lisäksi 19 v on vielä todella nuori ikä, oletan että kiusaajasikin ovat suunnilleen samoissa lukemissa. Sitä vain meinaan että jossain vaiheessa hekin kasvavat aikuisiksi ja lopettavat tällaisten asioiden pyörittelyn pienissä mielissään. Kiusattuna tiedän miten epäreilua on että kiusaajat jatkavat omaa elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunut mutta siinä on myös viimesijaisin tae paskan loppumisesta. Kaikkein paras kosto kiusaajillesi on se että selviät omassa elämässäsi eteenpäin.

      Ja tää neitsyyskysymys on ihan täysin turha. Ei mitään järkeä ottaa asiasta stressiä mihinkään suuntaan. Siitä eroonpääseminen ei ole vaikeaa myöhemminkään, varsinkaan koska olet nainen. Se ei ole riippakivi mutta ei sitä toisaalta tarvitse (tai turhanpäiten kannata) meriittinäkään kantaa. Itse päätät kenen kanssa sen menetät.

      • 10+18

        Kiitos vastauksesta. :)

        No missä vaiheessa ihmiset lopettavat tuollaisen pyörittelyn mielessään? eli en oikeastaan tiedä enää edes että pyörittelevätkö. Mutta jos käyn kotipaikkakunnalla ja näkevät mut jossain, niin mopolla kun menevät ohi saattavat jäädä pidemmäksi aikaa tölläämään jotkut taakse päin minua. En ymmärrä miksi? ja itse en ole ainakaan vielä kunnolla eteenpäin päässyt noista asioista, pyörivät edelleen mielessä, vaikka tapahtumista on jo vuosia... toivottavasti nyt toi ammatti apu auttaa. Hakeuduin sinne masennuksen ja ahdistuksen takia, mikä aiheutti sitten unettomuuden. Niistä tulee vähän sellanen noidankehä.


    • ota iisisti, m

      Tytöt saattavat nuorena pohtia asiaa ja nimitellä toisiaan, mutta myöhemmällä iällä, jos koko asia tulee edes mieleen, se tuntuu ihan ufolta, niin nimittelijöistä kuin nimitetyistäkin.

      Ihminen on ollut seksitekemisissä keskimäärin 15 kertaa, monet useamman kymmenen, eivätkä aikuisena mieti koko juttua.

      • 17+18

        Ota iisisti, m. Olet siis miespuolinen henkilö?

        Kiitos vastauksesta kuitenkin. :)


      • ota iisisti, m
        17+18 kirjoitti:

        Ota iisisti, m. Olet siis miespuolinen henkilö?

        Kiitos vastauksesta kuitenkin. :)

        "17 18", joo, sitä se m tarkoittaa. En tahdo esiintyä muuna. Oleellisinta onkin ikä. Tiedämme, että niin miehistä kuin naisistakin hyvin harvat aikuisina miettivät koko juttua. :)


      • 20+1
        ota iisisti, m kirjoitti:

        "17 18", joo, sitä se m tarkoittaa. En tahdo esiintyä muuna. Oleellisinta onkin ikä. Tiedämme, että niin miehistä kuin naisistakin hyvin harvat aikuisina miettivät koko juttua. :)

        :)


    • jo...vain

      Vastaus. Mitenniin tempperamettinen. No ensinnäkin näistä kysymyksistä ja vastauksistasi saa sellasen kuvan susta että oot aika sanavalmis kysymykseen jos toiseekin. ja se ei todellakaan oo huono asia... ja kyllä minä ainakin pidän ihan kunnon tyttönä/ naisena oli sun menneisyys mikä tahansa ja onhan sussa niin paljon hyviäkin puolia.Ja mitä seksiin ja seksuaalisuuteen niin siinäkin oisit kyllä mun mieleen.. jos ymmärrät mitä tarkoitan..

      • Tiedänsiltimissäasut

        Kiva huomata, että osui kohdalleen. Tunnen ja tiedän useita tapauksia, joissa esim nelikymppisistä naisista sanotaan:
        "Ihan kiva nainen, mutta oli huorahtava nuorempana".
        Tai että oli "villi" nuoruus. Siksi ei voi sanoa muuta kuin: kerran huora, aina huora. Sama juttuhan pätee alkoholisteihinkin.
        Ja Suomi on niin pieni paikka, että aina törmää johonkin joka tuntee ja muistaa sinut.


      • Hookertracker
        Tiedänsiltimissäasut kirjoitti:

        Kiva huomata, että osui kohdalleen. Tunnen ja tiedän useita tapauksia, joissa esim nelikymppisistä naisista sanotaan:
        "Ihan kiva nainen, mutta oli huorahtava nuorempana".
        Tai että oli "villi" nuoruus. Siksi ei voi sanoa muuta kuin: kerran huora, aina huora. Sama juttuhan pätee alkoholisteihinkin.
        Ja Suomi on niin pieni paikka, että aina törmää johonkin joka tuntee ja muistaa sinut.

        Heips Aloittaja .
        Taisit itse täällä kysellä muiden mielipiteitä,
        joten turha parkua jos sellaisia saat.


      • 5+17

        Ok. Kiitos. :)


      • 19+1
        Tiedänsiltimissäasut kirjoitti:

        Kiva huomata, että osui kohdalleen. Tunnen ja tiedän useita tapauksia, joissa esim nelikymppisistä naisista sanotaan:
        "Ihan kiva nainen, mutta oli huorahtava nuorempana".
        Tai että oli "villi" nuoruus. Siksi ei voi sanoa muuta kuin: kerran huora, aina huora. Sama juttuhan pätee alkoholisteihinkin.
        Ja Suomi on niin pieni paikka, että aina törmää johonkin joka tuntee ja muistaa sinut.

        Osui kohdalleen? pyysin sanomaan missä asun, onko vähän vaikeaa kertoa???? :D hävettääkö omakin käytös?

        Ja hohhoijaa nauran noille jutuilles. :D tajuutsä miten koomiselta tuo kuulosti...

        "Ihan kiva nainen, mutta oli huorahtava nuorempana".

        Kertoo siitä et ne ihmiset on jääny 40-vuotiaanakin sitten ihan ylä-asteelaisen tasolle... Ei kai niillä oo lapsia?

        Ja miten sama juttu pätee alkoholisteihin. Siis sanositko todella alkoholistista joka on ollut esim. 16v alkoholista kuivilla eli absolutistina niin että hän on edelleen alkoholisti??? :D

        Ootko todella noin yksinkertainen ja tyhmä?

        Ja en nyt usko ihan tuohonkaan että menen suomessa mihin tahansa niin AINA törmäisin johonkin joka tuntee ja muistais mut. :D

        Jos edes tunnistaisi. Muuttuuhan ihmisten ulkonäkökin ajan saatossa...


      • 11+15
        Hookertracker kirjoitti:

        Heips Aloittaja .
        Taisit itse täällä kysellä muiden mielipiteitä,
        joten turha parkua jos sellaisia saat.

        Missä mä olen parkunut???? :D

        Vastakysymys sit sulle jos oon jossain sun mielestä parkunu: pitäiskö mun tuntee aina ihteni huonoks ihmiseks joku asiallisesti ja mukavasti sanoisi mulle 10v kuluttuakin miten huora mä ihmisenä oon?

        :)


      • 37 vee kuivilla
        19+1 kirjoitti:

        Osui kohdalleen? pyysin sanomaan missä asun, onko vähän vaikeaa kertoa???? :D hävettääkö omakin käytös?

        Ja hohhoijaa nauran noille jutuilles. :D tajuutsä miten koomiselta tuo kuulosti...

        "Ihan kiva nainen, mutta oli huorahtava nuorempana".

        Kertoo siitä et ne ihmiset on jääny 40-vuotiaanakin sitten ihan ylä-asteelaisen tasolle... Ei kai niillä oo lapsia?

        Ja miten sama juttu pätee alkoholisteihin. Siis sanositko todella alkoholistista joka on ollut esim. 16v alkoholista kuivilla eli absolutistina niin että hän on edelleen alkoholisti??? :D

        Ootko todella noin yksinkertainen ja tyhmä?

        Ja en nyt usko ihan tuohonkaan että menen suomessa mihin tahansa niin AINA törmäisin johonkin joka tuntee ja muistais mut. :D

        Jos edes tunnistaisi. Muuttuuhan ihmisten ulkonäkökin ajan saatossa...

        "19 1", viestissäsi oli myös viittaus alkoholismiin. Kyllä alkoholismi on pysyvä ominaisuus, ei siitä voi parantua. Kuivilla oleva alkoholisti voi yhtä vähän tulla normaaliksi kohtuukäyttäjäksi kuin juova alkoholisti. Hän on edelleen alkoholisti.

        Sen sijaan nuoruuden pötypuheet harvoin enää kiinnostavat aikuisiässä.


      • 4+12
        37 vee kuivilla kirjoitti:

        "19 1", viestissäsi oli myös viittaus alkoholismiin. Kyllä alkoholismi on pysyvä ominaisuus, ei siitä voi parantua. Kuivilla oleva alkoholisti voi yhtä vähän tulla normaaliksi kohtuukäyttäjäksi kuin juova alkoholisti. Hän on edelleen alkoholisti.

        Sen sijaan nuoruuden pötypuheet harvoin enää kiinnostavat aikuisiässä.

        Huooh. Pitäisikö ihmisen olla sitten joku normaali kohtuukäyttäjä? eikö voi olla ollenkaan käyttämättä alkoholia?

        Aika törkeetä ois mennä sanomaan alkoholistille et oot edelleen alkoholisti jos on laittanut 10v sitten pullon korkin kiinni ja kun se pullon korkki oli auki oli käytös aina änkyrämäistä kännikäytöstä ja siitä lähtien kun on korkin laittanut kiinni ja ollut selvinpäin ja kunnolla käyttäytynyt, niin eikö ois aika törkeetä mennä sanomaan et edelleen oot alkoholisti?


      • cllakkf
        4+12 kirjoitti:

        Huooh. Pitäisikö ihmisen olla sitten joku normaali kohtuukäyttäjä? eikö voi olla ollenkaan käyttämättä alkoholia?

        Aika törkeetä ois mennä sanomaan alkoholistille et oot edelleen alkoholisti jos on laittanut 10v sitten pullon korkin kiinni ja kun se pullon korkki oli auki oli käytös aina änkyrämäistä kännikäytöstä ja siitä lähtien kun on korkin laittanut kiinni ja ollut selvinpäin ja kunnolla käyttäytynyt, niin eikö ois aika törkeetä mennä sanomaan et edelleen oot alkoholisti?

        Sori, nyt sulla menee alkoholistin ja rähinäjuopon termit sekaisin.

        Alkoholisti on addiktiosairautta poteva ihminen, ja alkoholismista ei parane ikinä. Alkoholisti ei tarkoita sitä että juo viinaa ja käyttäytyy huonosti vaan että ei kykene hallitsemaan omaa alkoholinkäyttöään.

        Kaikki alkoholistit ei käyttäydy huonosti kännissä.

        Ja jos joku 10v kuivillaollut alkoholismista kärsivä kaverini osallistuu illanviettoon ja meinaisi esim. retkahtaa, niin silloin olisin todella törkeän huono kaveri jos en pysäyttäisi ja muistuttaisi kaveriani alkoholismista ennenkuin tärvää taas koko elämänsä.


      • 20+2
        cllakkf kirjoitti:

        Sori, nyt sulla menee alkoholistin ja rähinäjuopon termit sekaisin.

        Alkoholisti on addiktiosairautta poteva ihminen, ja alkoholismista ei parane ikinä. Alkoholisti ei tarkoita sitä että juo viinaa ja käyttäytyy huonosti vaan että ei kykene hallitsemaan omaa alkoholinkäyttöään.

        Kaikki alkoholistit ei käyttäydy huonosti kännissä.

        Ja jos joku 10v kuivillaollut alkoholismista kärsivä kaverini osallistuu illanviettoon ja meinaisi esim. retkahtaa, niin silloin olisin todella törkeän huono kaveri jos en pysäyttäisi ja muistuttaisi kaveriani alkoholismista ennenkuin tärvää taas koko elämänsä.

        No ehkä se oli sitten vähän huono vertaus kuva. :) oisko jollain muulla heittää tähän parempaa?

        Et saatais kumottua tuo väite et kerran huora, niin aina huora.


      • 2+1
        20+2 kirjoitti:

        No ehkä se oli sitten vähän huono vertaus kuva. :) oisko jollain muulla heittää tähän parempaa?

        Et saatais kumottua tuo väite et kerran huora, niin aina huora.

        No ei kai tässä tarvii muuta keksiä, kun että aivan järkyttävää kiusata tuolleen ja syytellä huoraks nuoruuden kokeiluista. Pojat saa kokeilla vapaasti kaikenlaista, mutta tyttöjen päällä leijuu sitten se huoran maineen uhka. Ja tottakai kiinostaa kokeilla ja tulee säädettyä ja sähellettyä joillakin kun kaikki on niin uutta. Ja jos joskus ois ollu lutkamainen, niin jos lopettaa sen lutkailun, nii eihän sitä sit enää lutka oo jos ei enää käyttäydy niin... on ehkä joskus ollut, mut nyt sit on korkeintaan "ex-lutka". Helvetti kun tälläsestä pitää ees säätää ja vääntää, ihan kun se ois niin hirvee synti jos naiset on seksuaalisia...

        Mut nytpähän se on sanottu, ei kai tossa enää muuta oo.

        Mut jos mä oisin ollu alkoholisti tai narkomaani ja lopettanu sen homman aika päivii sit nii emmä kyl tykkäis et mua enää narkkariks tai alkoholistiks nimiteltäis koska en kuitenkaan enää semmonen oo kun en päihteitä käytä... vaikka se piirre minussa jäiskin elämään, enkä vois enää koskaan käyttää päihteitä yms. Varmaan tajusitte mitä meinaan.


    • funiggas

      Ei suinkaan. Se leima on IKUINEN! Universumin rajaseinämiin imprinttautuu huoruutesi ja kaikuu sieltä läpi kosmoksen. Eläköön spermaviemärit! Eläköön vittu! Eläköön huora!

    • no sulla on ammatti valmiina

      • Vieläkintunnensinut

        Once a hooker always a hooker. Ei se siitä mihinkään muutu. Tässä ketjussa se on jo todistettu moneen kertaan.


    • 4+13

      Hah hah, jos tunnet mut niin paljastappa nyt jotain oleellista sit jooko. :) ja emmä oikeen tajua kyl tota sun sanontaa. Jos ois oikeasti huora, lopettais huoraamisen, nii miten ois huora? empäs tajua... ex-huora voi kyllä olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3774
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1861
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      951
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      900
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe