Järki käteen

tn2014

Miettikää kahdesti vierailua paikoissa, missä eläimet toimivat viihdykkeenä.. Apinashowt ja muut mitä siellä mainostettiin sai voimaan pahoin..

Onko nykyään oikeasti olemassa niin tyhmiä ihmisiä jotka maksavat siitä että kettingissä elänyt ja "koulutettu" apina tekee jotain temppuja.. Thaimaassa on paljon nähtävää ja eläimiä runsaasti luonnossa..sinne niitä ihailemaan..

Ja tarvitaanko niihin vaellusretkiin välttämättä aina sitä eleffanttiratsastusta? Paljon enemmän näki ja koki kun sai itse tarpoa viidakossa muutaman muun ihmisen kanssa samalla kun 25 henkinen turistilauma jäi eleffanttiajelulle..

7

365

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14-14

Mun mielestä ne eläinshowt on aivan ihania ja todella viihdyttäviä. Suosittelen kyllä kaikille. Eläimet on hyväkuntoisia ja näyttävät viihtyvän itsekin huomion keskipisteenä. Ne saavat ruokaa ja ovat turvassa saalistajilta. Eli lokosat oltavat niillä on.
      Norsutkin tykkäävät huomiosta ja viihtyvät ihmisten kanssa. En näe norsusafareissa mitään joka olisi huonoksi norsuille.

• 28x...

Kaipa se totuus löytyy tuosta välistä. Ei kaikista ihmisistä ole viidakkotarpojiksi, se on terveiden aikuisten hommaa. Ne eläintarhat missä olen käynyt ovat todella upeita ja eläimet tyytyväisiä. Ainoa mikä ei ole ollut mieleen on joidenkin eläinten huumaaminen rauhoittavilla. Tiikerit, karhut ja jotkut isot apinat pumpataan täyteen Clonazepamia että turistit pääsevät vierelle poseeraamaan.
      Tiedän kyllä että thaimetsiköissä ei nyt paljoa kiinnostavia eläimiä eksy satunnaisen vaeltajan silmiin.

• mietityttää

En oikein usko että mikään elollinen pitää vangittuna olemisesta. Apinoiden ja norsujen koulutus on tunnetusti hurjaa touhua, jossa kaikki konstit lienee sallittuja.

Tarkoitus ei ole hurskastella, särkänniemen delfiinitkin olisivat varmasti tyytyväisempiä vapaina syntyneinä ja vapaana normaaleilla asuinalueillaan, vaikka temppuja näennäisen iloisina tekevätkin.

Hevoshullut pikkutytöt suomessakin ostavat heti kypärän jälkeen raipan, kun hevoset on niin *ihkui*. Väittävät ettei se raippa satu, mutta eivät halua sitä itseensä testattavan.

Itse en kehoita enkä kiellä menemästä eläinnäytöksiin, mutta kulissien taakse tutustuminen voisi vaikuttaa päätökseen.

Olen kuullut myös että ihmisiä on kidutettu, vangittu, uhkailtu, lääkitty ja kiristetty tekemään temppuja, ja näyttämään onnellisilta, pitäisikö sellaistakin liiketoimintaa tukea, sopii miettiä kukin tahollaan.

• miluli

Minä kummeksuin miten tiikerit voi olla niin kesyjä että niitä voi silittää. Otettiin kuvia kanssa niiden kaa. Oli se kummallista. luulen et 28 on oikeessa et ne on huumattuja.

• 28x...

Tuosta nimimerkki mietityttää tuli mieleni että olen seurannut norsujen "koulutusta". Villieläimiähän ne ovat ja pitäisivät vapaudesta. Nyt niitä ei voi enää vapaana aasiassa pitää kun ovat kypsiä hedelmiä syötyään sikakännissä ja tarpovat porukalla pikku kylän hetkessä maan tasalle ja heittelevät vastaanhangoittelevat äijät palmuun. Olen nähnyt miten koulutuskeskuksessa pitävät niitä takajalasta kahlittuina ketjuilla. Pitävät niitä nälässä ja opettavat että piikkikeppi on paha ja sattuu vit'usti. Näin niiltä viedään "luonto" pois. Olette varmasti nähneet että sillä äijällä joka norsun niskassa istuu on aina sellainen mukana. En nyt varmastikaan ole mikään eläisuojelija mutta tietysti hieman säälittää niiden koulutus. Ovat nyt kuitenkin liian vaarallisia vapaina pidettäväksi. Norsuja käytetään vieläkin metsätöissä sellaisissa paikoissa minne monitoimikoneet eivät pääse. Päivän liksa on fantille 300 g amfetamiinia ja jokikylpy illalla. Rahan päällehän nämä isot veikot eivät mitään tajua. Tässä esimerkki asiasta mikä ei aivan oikein ole mutta onko vaihtoehtoja? Älyköt vastailkoot.

• tn2014

"Mun mielestä ne eläinshowt on aivan ihania ja todella viihdyttäviä. Suosittelen kyllä kaikille. Eläimet on hyväkuntoisia ja näyttävät viihtyvän itsekin huomion keskipisteenä. Ne saavat ruokaa ja ovat turvassa saalistajilta. Eli lokosat oltavat niillä on.
      Norsutkin tykkäävät huomiosta ja viihtyvät ihmisten kanssa. En näe norsusafareissa mitään joka olisi huonoksi norsuille"

Eli on olemassa niin tyhmiä ihmisiä.. Apina joka oli kiinni 2 metrin pituisella kettingillä puussa ja turistit räpsimässä kuvia, ei näyttänyt kovin nauttivan tilanteesta.. Ja totta on että esimerkiksi elefantit eivät pelkällä banaanin voimalla temppuja ala ihmisille tekemään.. se on kovan koulutuksen, kurin ja pelon tulos..

Viidakossa me ainakin näimme lukuisia liskoja, lepakoita, muutamia erilaisia apinoita, hämähäkkejä yms.. Ei ehkä niin kiehtovia ja isoja eläimiä, mutta meille ne riittivät aivan hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      70
      1113
    2. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      64
      882
    3. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      53
      858
    4. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      66
      856
    5. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      190
      851
    6. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      70
      725
    7. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      72
      712
    8. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      706
    9. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      700
    10. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      29
      649
    11. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      578
    12. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      54
      569
    13. On paha olla

Kun olen käyttäytynyt aiemmin kaivattua kohtaan kuin joku narsisti.
      Ikävä
      42
      548
    14. Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut

Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen
      Sinkut
      169
      474
    15. Et pysty peittämään minulta

Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet
      Ikävä
      47
      474
    16. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      18
      468
    17. Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"

Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja
      Maajussille morsian
      12
      427
    18. Makeinen, asiaa sinulle

Minua korkeampien voimien kehotuksesta sinua pyydetään avaamaan jokin yhteys asioista keskustelemisen takia kanssani. Il
      Ikävä
      28
      403
    19. Huumekauppaako

”Huumekauppa johti rajuun väkivaltaan Kokkolassa – Kolme nuorta otettu kiinni, yksi epäillyistä alaikäinen”
      Kokkola
      9
      394
    20. J-mies!

Meidän "suhde" (suhde mitä ei oikeastaan edes ole) on kielletty ja vaikea. En tiedä mihin uskot, mutta olet irl itsekin
      Ikävä
      32
      382
    Aihe