Järki käteen

tn2014

Miettikää kahdesti vierailua paikoissa, missä eläimet toimivat viihdykkeenä.. Apinashowt ja muut mitä siellä mainostettiin sai voimaan pahoin..

Onko nykyään oikeasti olemassa niin tyhmiä ihmisiä jotka maksavat siitä että kettingissä elänyt ja "koulutettu" apina tekee jotain temppuja.. Thaimaassa on paljon nähtävää ja eläimiä runsaasti luonnossa..sinne niitä ihailemaan..

Ja tarvitaanko niihin vaellusretkiin välttämättä aina sitä eleffanttiratsastusta? Paljon enemmän näki ja koki kun sai itse tarpoa viidakossa muutaman muun ihmisen kanssa samalla kun 25 henkinen turistilauma jäi eleffanttiajelulle..

7

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14-14

      Mun mielestä ne eläinshowt on aivan ihania ja todella viihdyttäviä. Suosittelen kyllä kaikille. Eläimet on hyväkuntoisia ja näyttävät viihtyvän itsekin huomion keskipisteenä. Ne saavat ruokaa ja ovat turvassa saalistajilta. Eli lokosat oltavat niillä on.
      Norsutkin tykkäävät huomiosta ja viihtyvät ihmisten kanssa. En näe norsusafareissa mitään joka olisi huonoksi norsuille.

    • 28x...

      Kaipa se totuus löytyy tuosta välistä. Ei kaikista ihmisistä ole viidakkotarpojiksi, se on terveiden aikuisten hommaa. Ne eläintarhat missä olen käynyt ovat todella upeita ja eläimet tyytyväisiä. Ainoa mikä ei ole ollut mieleen on joidenkin eläinten huumaaminen rauhoittavilla. Tiikerit, karhut ja jotkut isot apinat pumpataan täyteen Clonazepamia että turistit pääsevät vierelle poseeraamaan.
      Tiedän kyllä että thaimetsiköissä ei nyt paljoa kiinnostavia eläimiä eksy satunnaisen vaeltajan silmiin.

    • mietityttää

      En oikein usko että mikään elollinen pitää vangittuna olemisesta. Apinoiden ja norsujen koulutus on tunnetusti hurjaa touhua, jossa kaikki konstit lienee sallittuja.

      Tarkoitus ei ole hurskastella, särkänniemen delfiinitkin olisivat varmasti tyytyväisempiä vapaina syntyneinä ja vapaana normaaleilla asuinalueillaan, vaikka temppuja näennäisen iloisina tekevätkin.

      Hevoshullut pikkutytöt suomessakin ostavat heti kypärän jälkeen raipan, kun hevoset on niin *ihkui*. Väittävät ettei se raippa satu, mutta eivät halua sitä itseensä testattavan.

      Itse en kehoita enkä kiellä menemästä eläinnäytöksiin, mutta kulissien taakse tutustuminen voisi vaikuttaa päätökseen.

      Olen kuullut myös että ihmisiä on kidutettu, vangittu, uhkailtu, lääkitty ja kiristetty tekemään temppuja, ja näyttämään onnellisilta, pitäisikö sellaistakin liiketoimintaa tukea, sopii miettiä kukin tahollaan.

    • miluli

      Minä kummeksuin miten tiikerit voi olla niin kesyjä että niitä voi silittää. Otettiin kuvia kanssa niiden kaa. Oli se kummallista. luulen et 28 on oikeessa et ne on huumattuja.

    • 28x...

      Tuosta nimimerkki mietityttää tuli mieleni että olen seurannut norsujen "koulutusta". Villieläimiähän ne ovat ja pitäisivät vapaudesta. Nyt niitä ei voi enää vapaana aasiassa pitää kun ovat kypsiä hedelmiä syötyään sikakännissä ja tarpovat porukalla pikku kylän hetkessä maan tasalle ja heittelevät vastaanhangoittelevat äijät palmuun. Olen nähnyt miten koulutuskeskuksessa pitävät niitä takajalasta kahlittuina ketjuilla. Pitävät niitä nälässä ja opettavat että piikkikeppi on paha ja sattuu vit'usti. Näin niiltä viedään "luonto" pois. Olette varmasti nähneet että sillä äijällä joka norsun niskassa istuu on aina sellainen mukana. En nyt varmastikaan ole mikään eläisuojelija mutta tietysti hieman säälittää niiden koulutus. Ovat nyt kuitenkin liian vaarallisia vapaina pidettäväksi. Norsuja käytetään vieläkin metsätöissä sellaisissa paikoissa minne monitoimikoneet eivät pääse. Päivän liksa on fantille 300 g amfetamiinia ja jokikylpy illalla. Rahan päällehän nämä isot veikot eivät mitään tajua. Tässä esimerkki asiasta mikä ei aivan oikein ole mutta onko vaihtoehtoja? Älyköt vastailkoot.

    • tn2014

      "Mun mielestä ne eläinshowt on aivan ihania ja todella viihdyttäviä. Suosittelen kyllä kaikille. Eläimet on hyväkuntoisia ja näyttävät viihtyvän itsekin huomion keskipisteenä. Ne saavat ruokaa ja ovat turvassa saalistajilta. Eli lokosat oltavat niillä on.
      Norsutkin tykkäävät huomiosta ja viihtyvät ihmisten kanssa. En näe norsusafareissa mitään joka olisi huonoksi norsuille"

      Eli on olemassa niin tyhmiä ihmisiä.. Apina joka oli kiinni 2 metrin pituisella kettingillä puussa ja turistit räpsimässä kuvia, ei näyttänyt kovin nauttivan tilanteesta.. Ja totta on että esimerkiksi elefantit eivät pelkällä banaanin voimalla temppuja ala ihmisille tekemään.. se on kovan koulutuksen, kurin ja pelon tulos..

      Viidakossa me ainakin näimme lukuisia liskoja, lepakoita, muutamia erilaisia apinoita, hämähäkkejä yms.. Ei ehkä niin kiehtovia ja isoja eläimiä, mutta meille ne riittivät aivan hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1733
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1350
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1148
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      77
      937
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe