Haluaisimme koiranpennun!

teitsi64

Hei, haluaisimme perheeseemme koiranpennun joka maksaisi enintään 200e.
Emme halua pieniä koiria kuten terrieri tai mäyräkoiraa.
Mahdollisimman nuori/luovutus ikäinen pentu! Mielellään sellainen että se voisi tottua kolmeen kissaan ja 14.v lapseen.
Asuthan mahdollisimman lähellä Helsinkiä? Kauempanakin saa asua mutta emme osta eri maasta!

Yhteydenotto vain sähköpöstitse! [email protected]

13

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenkkakankka

      Olettehan tietoisia, että koiran hoitokulut liikkuvat vanigon sattuessa usein tuhansissa? Esim meidän koiralle tuli haava vatsan puolelle, hoitokulut 500€ pelkkä puhdistaminen, sitominen, antibiootit ja kipulääkkeet. Tikit olis ollu toiset 300€, mutta oli juuri siinä rajoilla, ettei niitä tarvittu. Ja että ruoka ja vakuutuskustannukset ovat myös korkeat, puhumattakaan mahd huonekalujen korjauskustannuksista kotona?
      Vähän vaan lukijana huolettaa alhainen hintavaade...

      Sekarotuisia ja vahinkopentuja löytyy kyllä tuohon hintaan, ihan hyviä koiria. Myös Suomen sisällä on kuitenkin petutehtailijoita, joten muistakaa mennä kasvattajan kotiin paikan päälle, tavatkaa emo, jutelkaa paljon jne. Pentutehtailun tunnusmerkit kannattaa googlettaa, ja ihan ajatuksella lukea läpi ja pitää mielessä.

      • teitsi64

        Kyllä olemme tietoisia että koiran haavan hoitamiset yms. voivat maksaa todella paljonkin niin voi myös kissankin. Pyydämme siksi pientä hintaa että rahamme ovat hieman pienet eläimen ostoon mutta saa se pentu maksaa juuri ja juuri myös 300e.


      • Teitsi

        Olemme tietoisia asiasta ja meillä on ollut koiria aikaisemminkin. Nyt vain elämätilanteeni on muuttunut niin että lenkkikaveri olisi mukava lisä meidän perheessen. Edellisestä koirakaverista on jo n.13v. joten asiaa on kyllä tarkaan pohdittu ja kun edellisetkin oli ns, vahinko vauvoja .


      • Mualainen123

        Nykyään jotkut kehuskelee sillä, miten paljon kantavat rahaa eläinklinikalle. Ovat niin erinomaisia koiranomistajia rahoineen. Senkus kantavat sinne rahansa. Minä hoidan eläimen haavat itse. Jos ei ommella tarvitse. En halua tarpeettomia antibioottikuureja itselleni enkä koiralleni. Haavan päivittäinen suihkuttaminen ja puhdas kääre riittävät, hyvin ovat aina parantuneet. En myöskään vakuuta lemmikkejäni. Olen vakityössä, ja tarvittaessa voin ottaa vaikka pikaluoton hoidon takia, mutta eipä ole tarvittu. Olen säästänyt paljon, ja silti koirani, kissani ja hevoseni ovat hyvässä hoidossa.
        Että terveisiä kädettömille, tumpelot saa maksaa!


    • kirrasirra

      Tämä ei ole aivan luovutusikäinen, mutta kissaystävällinen ja helsingissä, eikä mikään pienikään.

      http://www.nettimarkkina.com/1v-uros-koirasusi/1218204

      • teitsi64

        Kiitos tästä, olisimme kyllä halunneet ihan pennun että voimme kasvattaa sen itse sellaiseksi kuin haluaisimme, että se myös tottuu siihen että meillä on kissoja ihan pennusta asti.


      • komiikkaa
        teitsi64 kirjoitti:

        Kiitos tästä, olisimme kyllä halunneet ihan pennun että voimme kasvattaa sen itse sellaiseksi kuin haluaisimme, että se myös tottuu siihen että meillä on kissoja ihan pennusta asti.

        "että voimme kasvattaa sen itse sellaiseksi kuin haluaisimme"

        No nyt tuli kyllä päivän naurut!
        Koiran luonne on sellainen, kun se on. Toki huonolla kasvattaisella voi traumatisoida koiran, joka olisi ollut hyvä luontoinen, ja hyvällä kasvattamisella voi tukea vaikkapa arkaa koiraa, mutta... Ei koirasta esim seurallista saa millään "istu"-käskyllä tehtyä, eikä nirsosta koirasta suursyömäriä, eikä laiskasta koirasta aktiivista eikä aktiivisesta koirasta rauhallista. Kun ostaa aikuisen koiran, niin tietää tasan, mitä saa. Jos koira on hulivili, niin hulivili se silloin on. Mutta pentua ostaessa hankkii ikään kuin sikaa säkissä. Toki voi yrittää vähän kysellä vanhempien luonteista, ja kokenut kasvattaja näkee pikkupentujen käyttäytymisestä viitteitä niiden luonteesta, mutta mitään paukkuarkuutta vaikkapa ei seitsenviikkoisesta näe, eikä vaikkapa sitä, pitääkö se silittelystä ja sylissä olemisesta, vaiko eikö.

        Siis ostatte sen ikäisen kun ostatte, mutta tuo nykyään aika yleinen käsitys siitä, että pennusta saisi tehtyä sellaisen koiran kun haluaa... Huhhuh.


    • Minun laumani

      Hei, tuo on hyvä pointti. Ja näköjään kokemusta teillä myös on eläimistä. Olkaapa kumminkin tarkkoja siinä suhteessa, että tiedossa olisi se edes mitä rotuja tulevassa pennussa on. Jos esim. asutte kerrostalossa, niin jättäisin ne vartija yms. koirat laskuista pois. Ja mieluiten vielä niin, että alkaa jo nyt valmistella kotia mahdollisen pennun tuloon, jotta kaikki on sitten valmiina. Sekin on ihan kivaa puuhaa odotellessa. Itse kun otin toisen koirani, niin etsiskelin sitä tosin yli vuoden ja pari vuotta olin sitäkin jahkaillut, että jaksanko enää käydä sitä rumbaa läpi. No, näin tein ja siitä on jo yli puolitoista vuotta takanapäin. Ihanaa aikaa se minulle oli ja koirat tuovat joka päivä iloa elämääni. Tosin asumme landella ja lande koirahan tuo on. Toki vielä nuorukainen, mutta meillä saisi rohkeutta olla enemmän ja vähän pelkuri tuo on. Nyt sitten käydään ahkerasti kauempana autolla enemmän totuttelemassa ihmisten/eläinten tapaamisiin. Matoista on hyvä aloittaa ja ihan senkin takia, ettei katit ala tekemään pissaansa, kun pieni vielä pissailee ja ehkä muutakin sisälle. Tsemppiä etsintään, toivottavasti löydätte mieleisen koiran ja oikeassa olet siinä, että helpompi ottaa pentu ja totuttaa kissat siihen kuin ottaa valmis isompi koira ja yrittää sitä totutella. Ainakin meillä päin perheen kissat ovat ystäviä perheen koiran kanssa, mutta vieraat katit saavat kyytiä.

    • teitsi64

      Kiitos kaikesta löysimme jo aivan ihanan ja vallattoman koiranpennun :)
      Ja kyllä, minulla on ollut useampi koira elämäni aikana ja myös kissoja ja kilpikonniakin joten kyllä siis tiedän eläimistä enemmänkin. Hyvin tulevat kissat toimeen tämän pienen riehujan kanssa muutama kerta juostaan pakoon ja takaisin tullaan. Ja kyllähän tämä on nopeasti oppinut mitä tarkoittaa ''ei'' :)

      • teitsi64

        Ja oli muuten kotiin tuotaessa todella urhea, ei pelännyt autoon menemistä tai mitään. Tutkiskelikin siinä auton lattialla välillä ja sitten taas nukkui.


    • voivoi199

      Voi sinnuu.

    • hhiyo

      Moi! Meille on tulossa Pohjanpystykorva/Islanninlammaskoiran mix pentuja! Hinta:200e

    • yatt

      Hienoa että teille löytyi pentu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2464
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      284
      2118
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2050
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1259
    Aihe