Surkea Eximia

ahneetsiatstna

Helsingin oikikseen tarkoitettu materiaali on täydellisen epäonnistunut: sanat ja nimet väärin (teleologinen -> teologinen, Gueffroy -> Guoffrey, kansantuomioistuin -> kansalaistuomioistuin, muutossäännöt -> muotoamissäännöt ja kymmenittäin muita), joten merkitykset muuttuvat täysin; tehtäviä on olematon määrä, ja yhdestä aihealueesta ei oikeustapauksia ollenkaan. Tehtävät ovat muutenkin kuin lapsen tekemiä, ja joihinkin aukkotehtäviin on unohtunut oikeat vastaukset vastaustilan viereen.
Eximialta ei vastata reklamointiin.

Jos ET halua oikikseen, ja sinulla on liikaa rahaa, valitse Eximia

11

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääsin silti sisään

Viime vuonna opettajankoulutukseen sama juttu. Tehtävät täynnä virheitä. Oppimista ainakin tapahtui, kun tarkasti oikean vastauksen tekstistä ja yllättyi...

• oppi_ja_T

eli menetelmä onkin hyvä! oppilas oikaisee opettajan virheet ja samalla oppii :)

• kookoskakku

Tämän vuoden itseopiskelumateriaalit valtiotieteellisen linjalle oli aika kehnot. Kiireessä tehty varmaan (ymmärrän, koska materiaali ilmestyi vasta tänä vuonna), koska tekstissä ei juuri aukaista kirjan materiaalia millään tavoin omilla sanoilla, vaan teksti on vain suomennettu lyhennetty. Ja suomennettaessa teksti kuulostaa aina pikkaisen pöhköltä, jos alkaa suomentamaan suoraan. Tekijä on varmaan koettanut parhaansa kiireessä jne., mutta osa tehtävistä ja niiden vastauksista oli sellaisia jotka olisin tehnyt ihan toisin. Mutta paha mennä sanomaan.
      Toimitusaika ja maileihin vastausaika olivat myös vähän pitkiä Eximialla. Ei mikään superpositiivinen kuva jäänyt, mutta en myöskään jaksanut reklamoida. On tuosta vähän hyötyä ollut mutta ei se mikään valmennuspaketti ole, pikemminkin toisen tekemäät muistiinpanot.

• kiitoseximia

Hyvin on toimineet eximian itseopiskelu vihkot - kärpäslätkinä

• lääkis

Eximian lääkismateriaalit on ihan hyvät, mutta ne nyt on vuodesta toiseen samat, joten niitä on ollut aikaa parannella.

• onko näin

et ilmeisesti suosittele valitsemaan. ei ihme jos on tollasista.

• vakuuttunut
    • Ymmärrän ihmisten halun päästä tiedekuntiin. Aina kun on kysyntää, löytyy myös talouden lakien mukaan tarjontaa sitä tyydyttämään. Tai ainakin rahastamaan sillä.

Tässä kirjoittamani ei koske eximiaa taikka mitään muutakaan nimeltä tunnistettavaa korkeakouluvalmennusta tarjoavaa yritystä.

Käsittääkseni lähes kaikkien tiedekuntien aikaisempien vuosien pääsykoekysymykset vastauksineen ovat kaikkien saatavilla netisssä tai jossain.

Myönnän langenneeni näihin vihkokauppiaisiin. Aikoinaan Teknillisen Korkeakoulun pääsykokeisiin lukiessani ostin jotkut vihkot jostain, joissa oli paljon matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa. Pääsin sisään haluamalleni osastolle tai miksi niitä ikinä kutsuttiinkaan. Epäilemättä matikkapläjäyksestä oli hyötyä kannaltani. En luultavasti olisi harjoitellut ilman niitä mitään vaikeaksi kokemaani.

Mitä oikeustieteellisen valmennuskursseihin tulee, en voi sinänsä olla pettynyt. Sain kurssin myötä mahdollisuuden ostaa pääsykoekirjat viikkoa aiemmin kuin ne tulivat myyntiin yleisesti. Valmennukseen kuului lisäksi luentoja. Olin innoissani.

Vähitellen intoni kuitenkin laantui. Luentosessiot osoittautuivat opiskelijoiden pitämiksi tyhjänpäiväisiksi motivaatiobuustaamisiksi. Jos olisi maksanut moninkertaisen summan olisi päässyt joillekin erityisille luennoille. Kaikenlaiset kokoontumiset vievät aikaa lukemiselta, enkä päässyt sisään sinä vuonna. Muitakin syitä voidaan keksiä.

Seuraavalla kerralla päätin oikeasti lukea läpi vanhat kysymykset ja mallivastaukset kommentteineen. Ymmärsin, että kuinka kysymyksiin oikeastaan pitää vastata. Minua suorastaan hävetti, että olin joskus maksanut jostain valmennuksesta.

Lukekaa ne mallivastaukset ja säästäkää rahat oikeaan opiskeluun.

• josvainjostainsaisi

no joo jos vain jostain saisi hyvää matskua

• EKSIIMIAAAA?

Kellään kokemusta Eximian kauppatieteen valmennuskursseista? Ittee lähinnä kiinnostas tuo intensiivikurssi, kun tarkotus ois muuten suht itsenäisesti paahtaa kirjoja läpi. Ois kiva kuulla jotakin kommenttia!

• Farmasiaan

Itse odottelen Eximian farmasian itseopiskelumatskuja, jotka ovat kuukauden luvatusta myöhässä. Kuulemma "päivittävät"materiaaleja eli ilmeisesti matskussa on ollut virheitä. Tiedusteluihin vastaa ahdistuneen oloinen poika, jonka mukaan kurssipäällikkö postittaa kun ennättää. Kuukauden lukulomani on mennyt itseopiskellen ilman itseopiskelumateriaaleja. Ei paljon naurata...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe