pieniä ruuveja ja muttereita

Ilmiantakaa myyjä

Rakenellessa omatekoisille laitteille koteloita tuppaa menemään välillä sormi suuhun, kun sopivan pieniä ruuveja ei tahdo löytyä. Rautakaupan hyllylle kun menet, niin useimmiten taitaa olla M4 pienin, mitä sieltä löytyy. Mistähän saisi pienempää? Esim. sellaiset kiinnostaa, millä ruuvataan PC:n asemia kiinni sekä tietysti ne vähän harvemmalla kierteellä olevat. Tarvitsisi olla eri pituisia - ja myös muttereita näihin.
Tietystikin erilaisia kelkka-ratkaisuja, metallilevyä erilailla kulmissa väännettynä, jne. jne.. maalattua ja maalaamatonta laitekotelon peltiä. Etulevyn tekoon alumiinilevyä/pleksiä..

30

8334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruuveja

      Www.ruuvi.net. Tuolta tilasin omaan projektiin.

    • hulapaloo

      Mulla on pieniä ruuveja joilla en tee mitään.

      • Vai niin

        Jaahas. Selvä.


    • pienruuvit

      Riippuu hieman, mitä täsmälleen tarkoitat pienellä.

      Ruuveja / muttereita 3mm ja suurempia löydät:

      Vantaan Kiloruuvi, Lampputie 12, 00750 Helsinki (eli on Helsingissä, vaikka nimi harhaanjohtavasti viittaa Vantaalle), puhelin (09) 851 1188


      JOS tarvitset 2.5 mm, niin voin toimittaa, jos maksat etukäteen.
      Puhelin: 0445670800, käytössä toivottavasti toukokuussa, en osaa sanoa monennestako toukokuuta alkaen. Hinta: taatusti kalliimpi kuin kiloruuvissa, mutta toisaalta kiloruuvista et alle 3mm mitoituksella olevia löydä, vaan siellä 3mm on minimi.

      • ent. asiakas

        Vantaan Kiloruuvi on lopettanut osoitteessa Lampputie 12, 00750 Helsinki.
        Mikäli toiminta jatkuu jossain muualla, ko. yrittäjä voi itse laittaa asiasta kommenttia (tai miksei joku asiakaskin, jos liiketoiminta jossain vielä jatkuu).

        Mutta mahd. jatkumista odotellessa, tässä muita ruuvien myyjiä:

        Helsingin ruuvikulma
        Teräsruuvi Oy, Mannerheimintie 63-65 (Rokkimäkkärin korttelissa)
        Helsingin Laaturuuvi Oy, Työpajakatu 2 (Vanhan Talvitien lähellä Sörkässä)
        Helsingin Ruuvihankinta Oy, Pekanraitti 4 (Malmilla)

        Helsingin laaturuuvi ei myy kuin tiliasiakkaille enää


        Pulttipaja Kiinnitystarvikkeita Helsinki
        Osoite Kirkonkylantie 37
        Postinumero / Paikkakunta 00700 Helsinki
        Puhelin 097 288580

        tuo kiloruuvi oli hyvä ostopaikka mutta rakennus taisi palaa maan tasalle, eikä toiminnan jatkumisesta muussa osoitteessa ole tietoa.


      • erinaceus67
        ent. asiakas kirjoitti:

        Vantaan Kiloruuvi on lopettanut osoitteessa Lampputie 12, 00750 Helsinki.
        Mikäli toiminta jatkuu jossain muualla, ko. yrittäjä voi itse laittaa asiasta kommenttia (tai miksei joku asiakaskin, jos liiketoiminta jossain vielä jatkuu).

        Mutta mahd. jatkumista odotellessa, tässä muita ruuvien myyjiä:

        Helsingin ruuvikulma
        Teräsruuvi Oy, Mannerheimintie 63-65 (Rokkimäkkärin korttelissa)
        Helsingin Laaturuuvi Oy, Työpajakatu 2 (Vanhan Talvitien lähellä Sörkässä)
        Helsingin Ruuvihankinta Oy, Pekanraitti 4 (Malmilla)

        Helsingin laaturuuvi ei myy kuin tiliasiakkaille enää


        Pulttipaja Kiinnitystarvikkeita Helsinki
        Osoite Kirkonkylantie 37
        Postinumero / Paikkakunta 00700 Helsinki
        Puhelin 097 288580

        tuo kiloruuvi oli hyvä ostopaikka mutta rakennus taisi palaa maan tasalle, eikä toiminnan jatkumisesta muussa osoitteessa ole tietoa.

        VAntaan kiloruuvin yrittäjä jäi eläkkeelle


      • Kiloruuvi_Lopettanut
        erinaceus67 kirjoitti:

        VAntaan kiloruuvin yrittäjä jäi eläkkeelle

        Näyttää siltä, että ainakin pääkaupunkiseudulla ainoa jäljelläoleva ruuvien erikoisliike on:

        Helsingin Ruuvihankinta Oy

        Kaivosrinteentie 1, 01610 VANTAA
        puh: 044 700 7602
        ma-pe 7:30-15:30, la-su SULJETTU.

        HUOM: Sekä Pekanraitti että Nuijamiestentie ovat VANHENTUNEITA osoitteita !


    • hulapaloo

      Mä meinasin, että olis joutavana noi ruuvit postimaksua vastaan. Tai tule hakemaan.

    • Painavia pultteja

      Suurkaupungeissa (kuten esim Joensuussa) on kilopulttimyymälän tapaisia liikkeitä, ne on tavallisesti siellä laitakaupungilla, teollisuusalueella tai vastaavalla. Itse olen ostanut sellaisesta pikkuruuveja ja pultteja. Nykyään ongelma on että niissäei ole myynnissä uraruuveja tai pultteja, vain ristiruuveja ja kuusikulmaisella kannalla tai kuusiokolokannalla olevia pultteja.

      • --------------------

        Toinen ongelma on se, että esim. Joensuusta ei oikein löydy M3 ruuveja ja muttereita. Kahlasin koko tarjonnan ruuviliikkeitä myöten. Yhdessä ruuviliikkeissä löytyi viimein M3-kuusiokoloruuveja vanhaa varastoa, mutta hinta oli älytön ja kappalehinta. Ei kannattanut ostaa varastoon, vaan muutama ruuvi tarpeeseen.

        Ilmeisesti tavalliset ruuvitukut ei toimita enää M3-ruuveja tai kysyntä on vähäistä? M4 ja suurempaa löytyy kyllä joka rautakaupasta ja autotarvikeliikkeestä. Vielä joku vuosi sitten M3.sta löytyi rautakaupastakin.


      • Tucho

    • putkielektroniikka
    • to220 kiinnitysruuvi

      Ideaparkista löytyy kanssa muistaakseni minimanista pussitettuja ruuveja/muttereita aika pientä kokoa muistaakseni 5 tai 10 kpl pussissa - kesti kyllä tovin löytää ne, nimittäin eivät olleet irtoruuvien vieressä ihan..

    • Vaasan elektroniikka
      • wegrthyjk

        Taas tätä ei yhtään lueta mitä jo vastattu...


    • Auhaus

      Bauhausista löytyy kanssa aika hyvä valikoima M3 -koneruuveja.

    • 915

      Itse olen tilaillut noita ebayn kautta Kiinasta. On ollut hyvät valikoimat ja halvalla. Myydään esimerkiksi sadan pusseissa. Postin kulku on ongelma. Vie välillä kuukauden tai ylikin.

      • model-engineer

        Pieni ja pieni, kellosepän mielestä M2 on jättimäinen. Pienin standardikierre on M 0,35.
        SAR-Machinesta voisi kysyä. Itse olen tilannut Knupfer:ilta ja GHW:ltä Saksasta. Ne on ainakin pienosmalleihin suuntautuneita. Laita hakuun lisäksi Modellbau.
        Viime aikoina olen tilannut MISUMI.de. Toisia ruuveja myydään yksittäin, toisia tukkuerissä. Jos rekisteröityy saa nyös 2D ja 3D CAD kuvat.
        Englannissa ja erityisesti USAssa on valtaosa ruuveista tuumakierteellä


      • Nimimerkki2
        model-engineer kirjoitti:

        Pieni ja pieni, kellosepän mielestä M2 on jättimäinen. Pienin standardikierre on M 0,35.
        SAR-Machinesta voisi kysyä. Itse olen tilannut Knupfer:ilta ja GHW:ltä Saksasta. Ne on ainakin pienosmalleihin suuntautuneita. Laita hakuun lisäksi Modellbau.
        Viime aikoina olen tilannut MISUMI.de. Toisia ruuveja myydään yksittäin, toisia tukkuerissä. Jos rekisteröityy saa nyös 2D ja 3D CAD kuvat.
        Englannissa ja erityisesti USAssa on valtaosa ruuveista tuumakierteellä

        Onko tosiaankin suomessa noinkin vaikeaa löytää pieniä ruuveja? Meillä täällä Sydneyssä on kolme suurinta elektroniikan harrastelijoille suunnattuja liikkeitä joista joista saa 3-4mm eri pituisia Phillips kantaisija ruuveja, sekä aluslevyjä ja muttereita. Myöskin lähettyvillä on useampia ruuvi/pultti liikkeitä, joista saa melkein minkä tahansa kokoisia ruuveja, eri metalleista valmistettuja eivätkä ole myöskään hinnalla pilattuja.Nimimerkki


    • monestikinpuuttuu

      On hyvä kysymys... monesti nimenomaan pienet ruuvit ja mutterit ovat haussa, että mistähän..2-4mm varsinkin.

      • Ödözdööödööö

        Luulisi oikeasti että ruuvi on niin yleishyödyllinen keksintö, jotta niitä saisi kaupasta. Mutta ei tosiaan meidän pikkukaupungissakaan ole liikettä, josta alle nelosen ruuveja saisi.
        Tähänkö tämä maailma menee, että kaikki pitää tilata netistä jo odottaa pari päivää?


      • eikannatamillään
        Ödözdööödööö kirjoitti:

        Luulisi oikeasti että ruuvi on niin yleishyödyllinen keksintö, jotta niitä saisi kaupasta. Mutta ei tosiaan meidän pikkukaupungissakaan ole liikettä, josta alle nelosen ruuveja saisi.
        Tähänkö tämä maailma menee, että kaikki pitää tilata netistä jo odottaa pari päivää?

        no ei todellakaan kannata pitää jossain pikkukaupungissa jotain erikoisruuvikauppaa. joku hakisi muutaman ruuvin kuukaudessa jos ostaisi niitäkään kun ne pitäisi hinnoitella tolkuttoman kalliiksi.


      • kumma_logiikka

        Tällä logiikalla ei kohta kannata valmistaakaan: Sama henkilö joka niitä ruuveja kaipasi tyytyy kohtaloonsa ja jättää ostamatta, koska homma meni vaikeaksi.. pieniä sekatavarakauppoja on ollut ennenkin. Ruuvit eivät paljoa vie tilaa: 100kpl saa mahtumaan kahteen tulitikkurasiaan. Vai väitätkö että postimaksut ovat ilmaisia sinulle? Nykyäänhän kaikki tosiaankin hinnoitellaan tolkuttoman kalliiksi, koska missään ei ole kauppoja myymässä "keskitetysti" tavaraa lähialueelleen. Pitää jokaisen maksaa erikseen postikulut..


      • Ndkskdldkdk
        eikannatamillään kirjoitti:

        no ei todellakaan kannata pitää jossain pikkukaupungissa jotain erikoisruuvikauppaa. joku hakisi muutaman ruuvin kuukaudessa jos ostaisi niitäkään kun ne pitäisi hinnoitella tolkuttoman kalliiksi.

        Juu ei mitään erikoiskauppaa, mutta paljonko tokmannin hyllystä tuollainen vaatisi tilaa? 10 cm? Peräti 20 cm? Kun olisi ede ruuvilajitelmia pienistä ko'oista! (Miten toi sana oikein taivutetaan?)


      • Joakim1
        Ndkskdldkdk kirjoitti:

        Juu ei mitään erikoiskauppaa, mutta paljonko tokmannin hyllystä tuollainen vaatisi tilaa? 10 cm? Peräti 20 cm? Kun olisi ede ruuvilajitelmia pienistä ko'oista! (Miten toi sana oikein taivutetaan?)

        Mikä vaatisi tilaa? Ruuveja on hyvin paljon erilaisia. Tässä muutamia eri tyyppejä http://www.espoonpultti.fi/buttons/fin/sinkityt.html . Jokaisesta sitten vielä useampi eri pituus ja muutama eri materiaali (sinkitty, ruostumaton, haponkestävä, messinki jne.).

        Mahdotonta noista on alkuunkaan kattavaa valikoimaa pitää muussa kuin erikoiskaupassa. Pienempien kokojen kysyntä lienee olematonta, kun niitä ei ole rautakaupoissa, Biltemassa jne. Ne, jotka noita tarvitsevat suurempia määriä (laatikollinen) ostavat 1/5-1/10 hinnalla suoraan tukkukaupoista.


      • Dndddkdldkn
        Joakim1 kirjoitti:

        Mikä vaatisi tilaa? Ruuveja on hyvin paljon erilaisia. Tässä muutamia eri tyyppejä http://www.espoonpultti.fi/buttons/fin/sinkityt.html . Jokaisesta sitten vielä useampi eri pituus ja muutama eri materiaali (sinkitty, ruostumaton, haponkestävä, messinki jne.).

        Mahdotonta noista on alkuunkaan kattavaa valikoimaa pitää muussa kuin erikoiskaupassa. Pienempien kokojen kysyntä lienee olematonta, kun niitä ei ole rautakaupoissa, Biltemassa jne. Ne, jotka noita tarvitsevat suurempia määriä (laatikollinen) ostavat 1/5-1/10 hinnalla suoraan tukkukaupoista.

        Ei se mitään haittaa, jos liian pitkiä on. Pari vetoa rautasahalla niin kakkosen ruuvi on poikki. Tai vielä helpommin dremelillä.
        En minäkään noita kaikkia kokoja varastoi vaan lyhennän sopivaksi.


    • suosi_siinä_suomalaista

      Samaa olen minäkin ihmetellyt. Vaan taas tuli kinuski apuun. Rosterisia M3-lukkomuttereita 100kpl kotiinkuljetettuina karvan verran yli kolme euroa.

    • lapiollinenmuttereita

      On tuttu ongelma kun ei mistään kerran tuntunut löytyvän, löysin sitten kauppoja mistä niitä pieniä pultteja ja muttereita saa ostaa kilokaupalla, lapioimalla vaan lapiolla mitä haluaa ostaa.

      Mutta jos ostaa pelkästään pultteja ja unohtuu mutterit ostamatta, olisi pelkästään kiloittain pultteja ilman muttereita.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Iso kolvi ja paljon tinaa nii kyllä onnistuu kaikki.
      Kokemusta ona!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe