poltin itseni loppuun

voi hemmetti

olen vasta 25 vuotiaana polttanut itseni loppuun töissä. ja sen kautta menettänyt ihmissuhteeni.Onko muille sattunut vastaavaa?

14

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhhdhjudrrdjhu

      Minulle kävi samoin olen ollut poissa työ elämästä jo kolme vuotta tuli burn out! ikää 29v

    • Huomenta.

      Onpa ikävä, että olet joutunut työuupumuksen tilaan jo nuorena. Työuupumus kertoo siitä, että sinulla ei ole ollut riittävästi voimia hoitamaan niin itseäsi kuin ihmissuhteitasikaan, koska työ on siepannut liian suuren osan voimavaroistasi.

      Haluaisin kysyä, onko todella niin, että olet menettänyt heidät, vai pelkäätkö vain niin olevan? Ymmärrän, että ihmiset saattavat ottaa etäisyyttä jos et ole oikein ollut 'tavattavissa' viime aikoina. Mutta rohkaisisin sinua ottamaan heihin uudestaan yhteyttä. Kerro reilusti, että olet ollut voimiesi äärirajoilla etkä tahdo enää sellaista elämää, vaan tahdot uudestaan kontaktin heihin. Avoin, suora omasta tilanteestaan kertominen on 'aseistariisuvaa', ystäväsi varmaan arvostavat elettä jossa katkennut yhteyden silta rakennetaan uudestaan.

      Muista rakentaa silta myös itseesi ja hoitaa itseäsi loppuunpalamisen jälkeen.

      Valoisampaa kesää toivottaen
      diakoni Meiju

    • Kirjekaveria

      Itselleni käynyt ihan samoin. Voitais jutella jos haluat. Tein niin paljon töitä, että meni kaikki suhteet poikki kun ei kerta kaikkiaan ollut aikaa ja voimia ylläpitää niitä.

      [email protected]

      • Kirjekaveria

        Mulla myös burnout ja syynä siihen juurikin tuo pelkän työn sisältyminen elämään. Mulle voi vastata myös miehet vaikka haenkin ensisijaisesti naisista keskusteluseuraa.


    • Turha elämä

      Minäkin otin jostain syystä jo lapsena sen asenteen, että vain äärimmäinen suorittaminen on hyväksyttävää. Minua on aina ärsyttänyt tunteiden sotkeminen mihinkään suorituksiin. Töitä tein aina hampaat irvessä ja kuvittelin, että se jotenkin palkitaan. Toiset ujuttivat minulle omiakin töitään ja pomo vain lisäsi työtaakkaa, kun huomasi, että suoriudun edellisistä.

      Töiden lisäksi en tehnyt vuosikausiin vapaa-ajalla muuta kuin nukuin.

      Vauhti alkoi lopulta hiipua ja muistan miten vuonna 2010 en enää jaksanut kunnolla tarkentaa katsetta näyttöön ja aloin nukahdella istualleni. Pitkä parisuhde katkesi minun jaksamattomuuteeni, mikä oli viimeinen niitti. Erosta, talon myymisestä ja muutosta tullut stressi ajoi minut itsemurhan partaalle. En missään vaiheessa antanut itselleni lupaa jäädä sairauslomalle, vaan menin töihin täydellisessä sumussa ja lähinnä istuin ja tuijotin näyttöä.

      Tällä hetkellä elän elämää mekaanisesti suorittaen ja rehellisesti sanottuna lasken vain päiviä, että tämä elämä olisi ohi. Elämässäni ei ole yhtään tärkeää ihmistä enkä osaa enää edes ihmisten kanssa keskustella. Hermoni ovat niin kireällä, etten kestä mitään häiriötekijöitä, vaan elän mahdollisimman rutiininomaisesti ja pienimuotoisesti.

      Tarvitsisin toipuakseni absoluuttista lepoa ilman mitään stressitekijöitä. Vaikka jäisin sairauslomalle, joutuisin silti huolehtimaan kaikista juoksevista asioista, tekemään ruokaa ja hoitamaan koirat, eli siitä ei olisi mitään hyötyä. Jokin puolen vuoden lepokotihoito olisi ainoa keino päästä jaloilleen, mutta kun sellainen ei ole mahdollista, niin näin on vain mentävä eteenpäin ja toivottava, että jokin vakava sairaus armahtaa.

      • Elämä Kantaa

        Tuttuja Tunteita, Meillä kaikilla on lupa ja oikeus pitää itsestä huolta.Annetaan sen mennä kaiken edelle!!


    • Niiiin väsynyt

      Olen burnoutissa,en nuku ja syön väsymykseen.Väsynyt ja 10kg ylipainossa.
      Olen siis aina töissä (yrittäjä).

      Miten tästä perhanan väsymyksestä pääsee eroon?
      Kotona pitää kuitenkin sisällä ja ulkona hommat hoitaa ja ottaa töissä vastuu minulle työkeikkaa tekevistä.Laskut maksaa ja suunnitella tulevaa,tehdä kirjanpidot ja ja ja ja...Puhelin on pahin.Pistin kännykän kiinni vajaa 3 viikkoa sitten.Nyt en voi kohdata yhtään urputtavaa puhelinsoittoa.No ei niitä pitäis tulla,mutta en kestä nyt puhelimitse hyviäkään uutisia.

      Ystäviä ei ole ja puolisokin pelkällä läsnäolollaan väsyttää.Asiakkaat suorastaan k**pii.Ja aina pitää yrittäjän olla sosiaalisissa kontakteissaan niin samperin kiltti ja hymyillä kuin lammas.Suurinosa asiakkaista on kuitenkin sellaisia että tekis mieli heittää ne samantien niska-persotteella ulos.

      Kun ei ole aikaa nukkua.Sängyssä makoilu ahdistaa.Miten sitä vaan voi vaan maata sängyssä kun on kukkapenkit kitkemättä ja lauantai on ainoa mahdollisuus siivota talo?
      Jos pihalle kertyy roinaa niin kohta on joku naapuri soittelemassa lastensuojeluilmoituksia varmaan.Kun kotonakaan ei saa olla edes rauhassa.
      Hyviä kirjojakaan ei ole sängyssä aikaa lukea,kun yöpöydällä on kasa puisevaa ammattikirjallisuutta.Edellinen loma oli tammikuussa 2013.Eikä lomia ole lähiaikoina tiedossa.Ehkä vuonna 15 seuraavan kerran.

      • Johtaja68

        Voi jestas, että tuntuu tutulta, sulta kuule katkeaa jostain kohtaa paksu pultti jos et saa rauhoituttua... Itse olen toiminut "yrittäjänä" ihan palkkatyössä ja vedin itseni totaalisesti piippuun, nyt keräillään elämän palasia pitkin lattioita (tarinani tällä samalla seinällä jos kiinnostaa).

        Worst case scenario just nyt olisi sulle(kin) parisuhteen perseelleen meneminen, joten suosittelen aloittamaan siitä => juttele puolisollesi näistä asioista vaikka kuinka tuntuisi vaikealta, hän kun sut kuitenkin parhaiten tuntee ja sua ehkä myös parhaiten ymmärtää. Yhdessä on varmasti helpompi kulkea vaikeuksien läpi ja saat siitä voimaa oman elämäsi hallintaan.

        Omalla kohdalla tämä työstressi ja -uupumus / masennus toi kuvioihin mukaan jo pari-kolme vuotta sitten myös erektiohäiriöitä, joiden kanssa (tietysti tyhmänä) painiskelin lähinnä itse ja sain vaimoni tuntemaan itsensä huonoksi vaikka hän kuinka oli (ja on edelleen) kaunis ja haluttava.

        Jätä pois kaikkia "Alfauros"-meiningit, myönnä itsellesi heikkouksia ja ota apu vastaan. Jaksamista!


      • ***

        Olet kuitenkin siitä onnellisessa asemassa että on puoliso ja perhe. Itse olen myös yrittäjä ja nainen mutta ei ole puolisoa eikä perhettä tai edes ystäviä. Töitä on tehtävä jotta selviää menoista. Tiedän sen että menen tällä hetkellä jo oman jaksamiseni äärirajoilla mutta toisaalta työ pitää tällä hetkellä kiinni elämässä. Usein sitä tulee itkettyä omaa elämää... tai oikeastaan sitä ettei sitä ole...


    • ota apua töihis

      lisää palkkaa joku avuksi

      • sähköjänis

        Kiitoksia neuvoista!
        Hautauduin kotiin viimeiset 2 hellepäivää ja hoidin kukkapenkit kuntoon.
        Paikkaan stressiä lunkilla puuhastelulla.Olen siis tänä vuonna 40v täyttävä nainen.
        Perinteisesti miehisellä alalla yrittäjänä.Meillä on ongelma että yritys on muutoksessa,vaihtaa alaa ja se on perheen ainoa tulonlähde.Mieheni tekee kuskin hommat ja roudaa tavaraa,itse varsinaisesti vedän ne haalarit päälle.
        Tämä vuosi on aivan kamala,tai viimeiset 2v.En pysty palkkaamaan muuta kuin alihankintaa ja rahat siihen loppuivat tänä vuonna jo helmikuussa.
        Ja ongelmana on että olen ihan puhki ja en jaksa myydä firmaa enään.
        Meidän perheen leipä on kiinni työstäni,jos en jaksa perheeltä loppuu rahat.
        Hirmuinen paine.

        Pitäs saada itsensä jotenkin kuntoon.Tosiaan työn lomassa.Ja en aidosti kestä vain olemista.Sähköpupusydrooma.Pakko tehdä käsillä koko ajan jotain.
        Miten itse muuten onnistuitte nousemaan kuopasta ylös.Tai olette nousemassa?
        Pitkä saikku?


      • sähköjänis kirjoitti:

        Kiitoksia neuvoista!
        Hautauduin kotiin viimeiset 2 hellepäivää ja hoidin kukkapenkit kuntoon.
        Paikkaan stressiä lunkilla puuhastelulla.Olen siis tänä vuonna 40v täyttävä nainen.
        Perinteisesti miehisellä alalla yrittäjänä.Meillä on ongelma että yritys on muutoksessa,vaihtaa alaa ja se on perheen ainoa tulonlähde.Mieheni tekee kuskin hommat ja roudaa tavaraa,itse varsinaisesti vedän ne haalarit päälle.
        Tämä vuosi on aivan kamala,tai viimeiset 2v.En pysty palkkaamaan muuta kuin alihankintaa ja rahat siihen loppuivat tänä vuonna jo helmikuussa.
        Ja ongelmana on että olen ihan puhki ja en jaksa myydä firmaa enään.
        Meidän perheen leipä on kiinni työstäni,jos en jaksa perheeltä loppuu rahat.
        Hirmuinen paine.

        Pitäs saada itsensä jotenkin kuntoon.Tosiaan työn lomassa.Ja en aidosti kestä vain olemista.Sähköpupusydrooma.Pakko tehdä käsillä koko ajan jotain.
        Miten itse muuten onnistuitte nousemaan kuopasta ylös.Tai olette nousemassa?
        Pitkä saikku?

        Hei.

        Ketjussa mietitään loppuunpalamista ja siitä selviämistä. On surullista, että tässä maassa on paljon heitä, jotka ovat masentuneita ja vaikeuksissa työttömyyden takia. Ja samaan aikaan on sängyn pohjalla, sinne joutumassa tai sieltä nousemista yrittäviä liian työn ja työn aiheuttaman stressin takia. On hyvä juttu, että on tällaiset palstat, joista voi saada nimettömänä vertaistukea.

        Jos on yrittäjä ja perheen talous riippuu siitä, jaksaako työtä tehdä uupuneenakin, tilanne on tosi hankala. Toisen palveluksessa oleva voi hakea sairaslomaa helpommin. Kuitenkin oma terveys on asia, joka tulisi arvottaa korkealle. Kannattaisi hellittää ajoissa, mitä pitemmälle ja syvemmälle uupuminen ehtii, sitä kauemmin siitä palautuminen kestää. Joillakin auttaa ihan selkeä lepo, lojuminen, se ettei tarvitse tehdä yhtään mitään, saa vain olla. Toiset palautuvat pienen iloa tuottavan tekemisen, kevyen harrastamisen tms. kautta. Hyvä, jos tietää oman tapansa voimaantua.

        Kaikkea hyvää,
        Pirkko-pappi


    • CrimsonLove

      Älä tee sitä virhettä jonka minä tein narsistisen ihmisen jälkeen elämässäni.

      Lähdin täysillä hänen kelkkaansa, koska se tuntui todella oikealta. Mitänyt olisi pitänyt kuunnella intuitiota joka kokeili minulle kertoa että olet väärällä radalla, hiljensin sen suvereenisti kerta toisensa jälkeen kunnes narsisti hiljensi ihmissuhdepiirini.

      Olin tietyssä pisteessä niin pohjalla että sisäisesti huusin palavasti apua. Itkin ja itkin, menin alemmas. Dope -No regrets oli aivan minulle sopiva biisi niihin aikoihin:

      Goin' DOWN!
      We're elevated, seperated, liberated!
      DOWN!
      Dedicated, medicated & celebrated!

      Over & over I keep losing myself
      Lower & lower I keep sinkin'
      Over & over I keep taking myself down!

      WITH NO REGRETS!!!
      For anything I did
      And I won't forget (won't forget)
      To do it all again
      With no REGRETS! (regrets)
      I got no regrets! (regrets, regrets)

      Goin' DOWN!
      I'm frustrated, aggrivated, obligated!
      DOWN!
      I'm suffocated, complicated, it's overrated!

      Over & over I keep abusing myself
      Lower & lower I keep sinkin'
      Over & over I keep beating myself down!

      WITH NO REGRETS!!!
      For anything I did
      And I won't forget (won't forget)
      To do it all again
      With no REGRETS!
      For anything I did
      And I won't forget (won't forget)
      To do it all again
      With no REGRETS!
      I got no regrets!

      (Oooooogh!!!)

      [Guitar solo]

      Over & over I keep using myself
      Lower & lower I keep sinkin'
      Over & over I keep beating myself down!
      (down, down)

      Goin' DOWN!
      We're elevated, seperated, liberated!
      DOWN!
      We're dedicated & medicated!

      WITH NO REGRETS!!!
      For anything I did
      And I won't forget (won't forget)
      To do it all again
      With no REGRETS!!!
      For anything I did
      And I won't forget (won't forget)
      To do it all again
      With no regrets! (regrets, regrets)
      I got no regrets! (regrets, regrets)

      I do it all again - with no regrets!
      (regrets, regrets)

      I'm elevated & liberated!
      With no regrets! (regrets, regrets)
      I'm elevated & liberated!

      Olin niin kalman oloinen ihmisriepu että pelkäsin katsoa peiliin. Jokainen ihminen ympärilläni pelotti minua ja olin rajatilamaisuudessani alistuva koska en nähnyt eteeni enään ollenkaan, alkoholi helpotti ja jatkoin sen juomista, en ole siis koskaan ollut alkoholisti, pahin asia oli vain se että olin tämän ihmisen seurassa koska pelkäsin hänen vaikuttavan elämääni ratkaisevasti vakuuttaen joka ikisen ihmisen paskuudestani. Join siis hänen seurassaan ja hän pääsi käyttämään humalatilaani hyväkseen manipuloidessaan sekä yrittäessään nolata minut ystäväni silmissä mutta hän oli onneksi perillä.

      Tämänhetkinen elämä: En ole ottanut niihin piireihin yhteyttä keiden kanssa vietin aikaa, olen syrjäytynyt enkä ole päässyt nousemaan, itsetuntoni on nolla sekä olen niin epävarma itsestäni että kyseenalaistan jokaisen asian, joka johtaa virheisiin joita teen. Joudun elämään kuoren alla melko verisenä.


      Olen puhunut joillakin baarireissuilla ihmisille ja sitäkautta kokoamassa itseäni jotenkin, mutta kun itse olen silloin ottanut ja kuin toinen ihminen niin en saa pahemmin itseäni takaisin raiteille mentaliteetin kanssa eli en kykene olemaan sinut itseni kanssa.

      Suosittelisin menemään terapiaan, älä missään nimessä jää makaamaan sänkyyn koska se pahenee. Minä yritän joka päivä ja olen työssäkäyvä vaikka todellisesti olin vakuuttunut siitä etten tule koskaan pärjäämään ihmisten kanssa koska olen parasiitti, olen erilinen, etten kuuluisi tänne. Pärjään kyllä ihmisten kanssa työelämäsä mainiosti, siitä ei ole epäilystäkään mutta pitää vain uskaltaa olla se mitä juuri sinä olet niin voit elää vapaammin, eikä saa koskaan tukeutua YHTEEN ihmiseen koska se mikä näyttää liian hyvältä ollakseen totta, todennäköisesti on valetta.

    • yks toheltaja

      ite väsähdin 35-vuotiaana. Lääkärit luuli alkuun jotain epilepsiaa kun oli niin paljon muistinmenetyksiä. Saatto hävitä koko päivä. Ottivat päästä magneettikuvia ja kävin kaikenlaisissa vilkkuvalo epilepsiatesteissä mutta tulos oli negatiivinen. Aivoissa pieniä muutoksia löyty. Noh loppujen lopuks homman nimi olikin burn-out. Ne pari viimistä vuotta oli kyllä aivan hirveitä, en tajunnu mitä oli tapahtumassa. Luulin että olen vain laiska kun en jaksannu tehä mitään, keskittymiskyky huono ja unet hävyksissä.
      työt lopetin kolmevuotta sitten, en pysty nukkumaan ilman lääkkeitä, niitä olen syöny 4v. miekkarissa olen käynny kuukausittain kolmen vuoden ajan.
      Kyllä tämä tästä vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3216
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      114
      2693
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2674
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      161
      2112
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1927
    6. 173
      1335
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      74
      1154
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1010
    Aihe