berninpaimenkoira kerrostaloon

dogs

Meidän alueella asuu neljä berninpaimenkoiraa mistä ainakin kolme asuu kerrostalossa, joten ihan mielenkiinnosta kyselen että sopiiko sellainen kerrostaloon. En ole siis itselleni hankkimassa sellaista, vaan haluan tietää sopeutuuko koira kerrostalo elämään :)

1

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisäkissa

      Kyllä sopeutuu, miksei sopeutuisi. Tärkeää on koiran ulkoiluttaminen tarpeaksi usein.
      Paljon kuulee ja näkee kirjoituksia, että voi kun on iso koira pienessä asunnossa. On totta, että pieni asunto esim kesäpäivänä kuumenee nopeammin kuin iso jne... Jos koiraa aikoo vain pissattaa kahdesti päivässä, eikä muuta, niin kait sen surkea elämä muuttuu vielä kurjemmaksi, jos asuntokin on alle 20 neliötä. Koira kuitenkin "tekee asioita" nimenomaan ulkona, eilä sisällä; koira nukkuu enemmistön siitä ajasta kun omistajat ovat poissa. Toki pennut sisällä leikkivät, mikseivät aikuisetkin; harvan kotona kuitenkaan saa päätapahkaa ympäriinsä juosta, vaikka lattiatilaa olisikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3710
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2231
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      210
      1923
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe