Syksyllä jään työttömäksi ja alan saamaan ansiosidonnaista. Siihenhän ei parin tonnin säästöt vaikuta mutta kannattaisiko silti pankkitili tyhjentää? Meinaan jos jostain syystä saa karenssin ja joutuu hakemaan toimeentulotukea niin silloinhan säästöt menee. Olen kuullut että nykyään karensseja jaetaan kuin karkkia.
Kannattaako pankkitili tyhjentää?
20
351
Vastaukset
- 167-176
"kannattaisiko silti pankkitili tyhjentää?"
Kyllä
"Olen kuullut että nykyään karensseja jaetaan kuin karkkia. "
Totta. - guitarra
Ei kannata pidellä tilillä työttömän kuin jotain euroja. Kaikki ylimääräinen pois kotiin johonkin sukan varteen tai ainakin siirtä ne esim. paypal tai veikkauksen pelitili tai kaiken paras jos on tili ulkomalaisessa pankissa niin sinne.
- Asialinjalla
Täällähän annetaan aivan typeriä neuvoja. Totta kai pidät rahasi pankissa, siellä ne ovat turvassa. Kodistasi varas vie tai tuli tuhoaa. Ja mitä karensseihin tulee ei niitä saa helposti, pitää itse ryssiä. Tämä on faktaa, ei fiktiota.
- V4listaja
Asialinjalla kirjoitti:
Täällähän annetaan aivan typeriä neuvoja. Totta kai pidät rahasi pankissa, siellä ne ovat turvassa. Kodistasi varas vie tai tuli tuhoaa. Ja mitä karensseihin tulee ei niitä saa helposti, pitää itse ryssiä. Tämä on faktaa, ei fiktiota.
Äläpä viitti jakaa disinfoa täällä.
- 167-176
Asialinjalla kirjoitti:
@Asialinjalla
Pskahapuhetta, sossu vie köyhän rahat pankista. Sen tajuaa kaikki muut paitsi sinä, joten tyhmä neuvosi on turha, ei sitä kukaan noudata. - Asialinjalla
V4listaja kirjoitti:
Äläpä viitti jakaa disinfoa täällä.
Ansiosidonnaista saa kaksi vuotta. Sinä aikana muutaman tonnin säästöt hupenee satavarmasti. Pankkitiliä ei kannata tyhjentää, kotona varas vie tai tuli tuhoaa rahat. Karenssia ei saa ilman pätevää syytä. Joka muuta väittää valehtelee.
- ikikarennssilainen
Asialinjalla kirjoitti:
Etpä taida totuuksia tietää karenssien saamisista. Itse sain ns. ikikarennsin kahdeksan vuotta sitten ja täysin työkkärin antamien ohjeiden mukaan toimin jotka sitten viime kädessä osoittautuivat virheellisiksi tiedoiksi.
- Asiattomal linjal
Tarkoittikko aloittaja omaa vai toisten pankkitiliä?
- 167-176
Kyllä KAIKKIEN pankkitilit jotka vaan pystyy tyhjentämään kannattaa tyhjentää, siihen loppuu pankkien pörstäily toisten rahoilla.
- Byro B
Jossakin väitettiin, ett joka 7. tai 8. työtön saa karenssin. Ite olen ollut työelämässä jotai 30v eikä ole vielä sattunut karenssia omalle kohdalle. Tällä vuosituhannella on menossa eka 500pv tyött jakso. Edessä on sitt työmarkkinatuki, joten saattaa se karenssikin sieltä edestä löytyä, kunhan tmt kuluu riittävän pitkään enkä lähde puuhapajalle.
Rahat pidän pankissa, kun en sieltä sossut mitään tule saamaan. - SelviytyjäSeppo
En ole minäkään yhtään karenssia saanut vaikka olen ollut työkkärin asiakkaana viidellä eri vuosikymmenellä, 70-luvulta se alkoi, toki välillä vuosiakin töissä ja paljon lyhempiä pätkiä. Työkkärikin on vaihtunut muuttojen myötä ainakin 5 kertaa. Joskus ovat jotain yrittäneet mutta olen huomannut ansan enkä ole siihen langennut.
Rahaa on tullut ja mennytkin, suurin osa niistä on syöty ja jopa juotu ja tuhalttu, mitään ei ole jäänyt. Pankissa ei rahaa kannata paljoa pitää kun se karenssi voi tulla koska tahansa. Sellainen selvytymispaketti on että ei pitkäkään karenssi haittaa ja se on sellaisessa paikassa jota ei kukaan sivullinen löydä ikinä.
Nykyisin kannattaa varautua lähes kaikkeen mahdollisee ja mahdottomaankin, niin epävarmaa on nykyaika. - rahat pois tililtä
3kk ansiosidonnaisella olet turvassa oman alan töihin, sen jälkeen voidaan pakottaa mihin töihin vaan vaikka puuhapajalle 9€/pv kulukorvauksella tai mihin vaan vaikka olisi 35 vuotta työkokemusta ja yliopisto koulutus. Kun kieltäydyt ja tilillä rahaa et saa toimeentulotukea yhtään ja oikeassa olet.
Rahat pois tililtä heti hyvissä ajoin.
Palkattomat työt on nykyajan muotiilmiö joita riittää.- Asialinjalla
Tuo yhdeksän euroa päivä tulee ansiosidonnaisen päälle. Saa siis lähes 200 euroa kuussa lisää rahaa kun osallistuu aktivointiin. Aika ihmeellistä ettei raha kelpaa.
- SelviytyjäSeppo
"voidaan pakottaa mihin töihin vaan vaikka puuhapajalle 9€/pv kulukorvauksella"
Ei voida jos ei hyväksy noita orjatöitä työllistymissuunnitelmaan. Poistatin ne sieltä n. 8 vuotta sitten eikä sen jälkeen ole des yritetty niitä sinne laittaa eikä orjatöitä tarjota, palkkatukitöissä olen ollut.
"Tuo yhdeksän euroa päivä tulee ansiosidonnaisen päälle. Saa siis lähes 200 euroa kuussa lisää rahaa kun osallistuu aktivointiin. Aika ihmeellistä ettei raha kelpaa. "
Tuo 9€/päivä on kulukorvausta ja menee matkakuluihin ja aina se sei edes niihin riitä. Ja tuo 200 on vain murto-osa käyvästä palkasta. On se aika ihmeellistä että tuollaista valhetta yritetään jatkuvasti totena kertoa, ei tuota kukaan usko.- Asialinjalla
"Tuo 9€/päivä on kulukorvausta ja menee matkakuluihin ja aina se sei edes niihin riitä. Ja tuo 200 on vain murto-osa käyvästä palkasta. On se aika ihmeellistä että tuollaista valhetta yritetään jatkuvasti totena kertoa, ei tuota kukaan usko."
Missä peräkylillä oikein asut kun matkoihin menee pari hunttia kuussa? Ei ihme että olet työttömänä, muuta ihmisten ilmoille.
- SelviytyjäSeppo
"Missä peräkylillä oikein asut kun matkoihin menee pari hunttia kuussa?"
Se tieto ei kullu sinulle, eikä muillekkaan kaltaisillesi idiooteille.
Matkoihin ei mene senttiäkään kun ei mene noihin orjatöihin, pakottaa eivät laillisilla keinoilla voi.
Etkö ymmärrä että tuo 9 €/päivä EI OLE PALKKAA, ja ilman palkkaa ei työtä voi ketään pakottaa tekemään.- Asialinjalla
Muuta ihmisten ilmoille niin voisit saadakin töitä. Ilmeisesti asut keskellä ei-mitään sen takia ettei tarvitse töihin mennä, elämäntapatyötön. Ei ketään mihinkään pakoteta, saa karenssin jos ei mene. Sitten vaan sossunluukulle tukia hakemaan.
- Byro B
Asialinjalla kirjoitti:
Muuta ihmisten ilmoille niin voisit saadakin töitä. Ilmeisesti asut keskellä ei-mitään sen takia ettei tarvitse töihin mennä, elämäntapatyötön. Ei ketään mihinkään pakoteta, saa karenssin jos ei mene. Sitten vaan sossunluukulle tukia hakemaan.
Asun 2km päässä entisestä työnantajastani, joka ulkoisti hommani omistajanvaihdoksen yhteydessä keskellä maaseutua. Kulkuyhteydet ovat hyvät, jos on varaa omaan autoon. Julkisia on hyvin vähän eikä kesällä niitäkään.
Voin autoilla töihin, jos töitä löydän. Tuossa haettiin osa-aikatyöntekijää 30km päähän. Hakijoita oli 36, kumma etteivät mua valinneet!
Uskon, ett Hesassa ja Tampereella olisi 360 hakijaa tuollaiseenkin työhön. Kerro vaan, miksi mun pitäisi muuttaa minnekään 50v tstottnä.
- SelviytyjäSeppo
"Muuta ihmisten ilmoille niin voisit saadakin töitä."
Asun ihan ihmisten ilmoilla, yli 100 00 asukkaan kaupungissa, matkaa keskustaan on alle 5km, busseja kulkee aamusta iltaan jopa 6 tunnissa. Tuo ei kuitenkaan auta työllistymiseen mutta orjatöiden lopettaminen varmaan auttaisi, tulisi kymmeniä tuhansia PALKKAtyöpaikkoja jos orjatyöt lopettettaisi.
"Ei ketään mihinkään pakoteta, saa karenssin jos ei mene."
Tuoko ei mielestäsi ole pakottamista?
Ja sitä karenssia ei saa kun ei hyväksy noita orjatöitä työllistymissuunnitelmaan. Poistatin ne sieltä n. 8 vuotta sitten eikä sen jälkeen ole des yritetty niitä sinne laittaa eikä orjatöitä tarjota, palkkatukitöissä olen ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181