Kuinka helposti pääsee lukiopohjalla ko. paikkaan ja minkälainen keskiarvo pitää olla??
Itselläni on reilu 7 keskiarvo lukiossa. Onko minkälaiset mahdollisuudet päästä? Pääsykoe tietysti vaikuttaa paljon mutta ensin pitäisi päästä sinne kokeisiin asti..
Kriteerit ovat varmaan aika samanlaiset ympäri suomea mutta olen suuntaamassa SAMK:iin.
Kiitos jo etukäteen.
Sosiaalipuolen AMK:hon pääsy??
4
900
Vastaukset
- pauliina
Itse en ole sosiaalipuolelle hakenut mutta mielikuva on se että ainakin tänä syksynä on ollut tosi suosittu koulutusohjelma joten luulisin että aika hankalaa on päästä, ainakin isommille paikkakunnille...Kaverini pääsi M:n papereilla sisään Hämeenlinnaan tokalla kerralla.
- kiia
Sosionomiksi on tosi vaikea päästä opiskelemaan, ja se vaikeus ei lopu pelkästään suurissa kaupungeissa vaan tuota samaa esiintyy yhtälailla pienemmissä kaupungeissa. Eli sinne on aina vaikea päästä oli mihin vaan hakemassa. Koska hakijoita on niin älyttömästi niin paljon pelataan tuuripelillä. Lohduttaudu sillä, että pääsykokeisiin otetaan yleensä 3-5 kertainen määrä siitä mitä sisälle otetaan. Jospa mahtuisit tuohon joukkoon? :) Ja ihan hyvit voit päästä tuolla keskiarvolla opiskeleen! Tsemppiä! :)
- Iina
Kiitos vastauksista!
Ajattelin mennä pedagogiksi opisklemaan. Onko siitä tietoa niinkuin sosionomipuolesta? Vai onko se sama asia? - Ninttu
Iina kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Ajattelin mennä pedagogiksi opisklemaan. Onko siitä tietoa niinkuin sosionomipuolesta? Vai onko se sama asia?Itse olen ekan vuoden sosionomi opiskelija ja ei mielestäni ole mitään tuuripeliä opiskelupaikan saanti. Jos pääset pääsykokeisiin (no siihen vaikuttaa tietenkin hakijoiden yleinen keskiarvotaso) niin kyllä ne pisteet niissä ratkaisee eikä tuuri. Itselläni M:n paperit ja eka kertaa hain isoon kaupunkiin ja olin kymmenen parhaan joukossa valituista. Pääsykokeet meni kohdallani tosi hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408227
- 1265247
- 1433646
- 693568
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353524- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352021- 281786