Oikeaoppinen houldausote?

yritteliäs

Miten se tehdään? Minusta lapsi pääsee aina jotenkin satuttamaan. Joko puremalla, potkimalla tai päätään hakkaamalla. Onko houldaus oikein tehtynä sellainen, että lapsi ei pääse mitenkään satuttamaan pitelijää?

7

372

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritteliäs

..ja siis ei ole nyt kysymys omista lapsista, vaan työssäni joskus kohdalle osuvista erityislapsista.

• ijjlkj

".ja siis ei ole nyt kysymys omista lapsista, vaan työssäni joskus kohdalle osuvista erityislapsista. "

=> http://goo.gl/m96zsZ

• joskus tarvii

Siten se tehdään ettei pääse satuttamaan itseään/muita. Otan lapsen syliin siten että jalat ovat jalkojeni välissä ja yläkroppa "sidottu" omilla käsillä. Voisi sanoa että suureen syleilyyn puristamatta. Sopivasti pitää niin hamppaatkaan eivät ylety. Kokoajan tunnustellen pideltävän tilannetta. Höllään sitä mukaa kun lapsi rauhoittuu ja lopettaa. Nykyäänhän tuokin holding on kiellettyä,mutta joskus tulee eteen tilanne että vastassa on niin agresiiivinen lapsi jota ei muuten saa turvattua ja muita lapselta. Riippuen lapsen koosta, selkä vasten vatsaani tai sivuttain.

• Yritteliäs

Kiitos vastauksesta. Vaikka en kyllä vielä tajunnut, miten se päällä hakkaaminen estetään yhtä aikaa. Ehkä siihen ei auta muu kuin istuminen lapsen päällä...

• En käsitä

Olen aina ajatellut asiaa lapsen näkökulmasta. Ahdistuisin tuhannesti, jos minut joku kaappaisi syliinsä niin etten voisi liikkua. Hätäni kasvaisi yliluonnollisiin mittoihin. Rimpuilisin varmasti paniikissa ja todellakin hakkaisi päälläni kiusaajaani ja yrittäisin edes purra.

En ole ikimaailmassa ymmärtänyt, mitä hyötyä kiinnipitelemisestä on. Miksei sitten yksinkertaisesti vain pueta rimpuilijaa pakkopaitaan ja sidota petiin?

• zuluka

Jos et ymmärrä houldausta, et varmaankaan ole tavannut sellaista lasta/nuorta, joka sitä todella tarvitsee. On surullista miten itsetuhoinen voi pienikin joskus olla!

• kjhkjhkj
        zuluka kirjoitti:

Jos et ymmärrä houldausta, et varmaankaan ole tavannut sellaista lasta/nuorta, joka sitä todella tarvitsee. On surullista miten itsetuhoinen voi pienikin joskus olla!

"On surullista miten itsetuhoinen voi pienikin joskus olla!"

Niin, ei ole surullisempaa näkyä kuin päiväkodin piha, jonka pihalla tuuli heiluttelee niskakiikussa pariakymmentä itsetuhoista nassikkaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      145
      1145
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      118
      1032
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      214
      770
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      63
      715
    6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      25
      706
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      696
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      612
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      588
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      57
      541
    Aihe