Kissoille ruokaa

kizzimirri

Jos on pakko ostaa marketista kissan ruuat, ni mikä markettiruuista on parasta? Mikä sisältää eniten lihaa ja samalla vähiten kaikkea mitä kissa ei tartte? Aina eläinkauppaa ei ole lähellä...

Onks agrimarketissa jotain kissanruokia? Serkku ostaa mirreilleen sieltä jotain raksuja, mut se ei syötäkään märkäruokaa ollenkaan koska ne on ulkokissoja..

Jossain nettisivuilla jotkut kirjottelivat, että PrimaCat olis ainakii parempaa kuin latz, onko se sit oikeesti niin? Entäs Mjau?

8

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+6

Ruoka jossa ei ole viljaa, sokeria tai väriaineita. Primacatissa oli muistaakseni maissia. Nappuloista en tiedä onko marketissa yhtään viljatonta versiota, mutta ainakaan latzin märkäruuassa ei ole viljaa tai sokeria.

• kizzimirri

Onks latz sit hyvä ruoka kissoille? Eiks siinäkii oo lihaa vaan jotai 4%?

• 8+6
        kizzimirri kirjoitti:

Onks latz sit hyvä ruoka kissoille? Eiks siinäkii oo lihaa vaan jotai 4%?

Lihaa on vähintään se 4%, muut ovat sitten jotain lihan sivutuotteita tai muuta eläinperäisiä juttuja. Plussaa kuitenkin ettei ole viljaa, tosin latzia en pääsääntöisenä ruokana syöttäisi.

• kipale
        8+6 kirjoitti:

Lihaa on vähintään se 4%, muut ovat sitten jotain lihan sivutuotteita tai muuta eläinperäisiä juttuja. Plussaa kuitenkin ettei ole viljaa, tosin latzia en pääsääntöisenä ruokana syöttäisi.

Niin ja välillä voi antaa vaikka ihan oikeaa lihaa, esim. Oscar palalihaa eläimille (ainakin täälläpäin löytyy ihan lähikaupasta). Minun kissa syö mielellään. Eikä ole kovin kallista, olisko ollut 200g paketti 2€.

• Bengalcat

Minun Bengalinaaras rakastaa keitettyä maissia, mutta Bengaliuros ei tykkää.

Ostin ihan itselleni keitettyä maissia ja naaras haisteli jo kaukaa, että jotain hyvää on minun kädessäni. Yritti ottaa suoraan kädestäni koko maissi pötkön. Annoin kummankin maistaa maissia ja naaras söi aivan hulluna, mutta uros ei, joten naaras söi uroksenkin maissi nappulat. :)

En tietenkään paljon antanut.

Luin jostain artikkelin, jossa mainittiin, että kyllä villikissatkin syö pakosti kasveja yms. koska esim. hiiren massussa on vaikkapa viljaa ja se kulkeutuu kissan massuun. Kissan pureksii ruohookin, koska saa siitä foolihappoa hemoglobiinin tuotantoon.

Minun kissat jyrsii jopa kuivaa ruisleipää.

Kyllä kissat tietää mitä syövät. Kaikkea saa antaa, kunhan ei liikaa.

• 322
        Bengalcat kirjoitti:

Minun Bengalinaaras rakastaa keitettyä maissia, mutta Bengaliuros ei tykkää.

Ostin ihan itselleni keitettyä maissia ja naaras haisteli jo kaukaa, että jotain hyvää on minun kädessäni. Yritti ottaa suoraan kädestäni koko maissi pötkön. Annoin kummankin maistaa maissia ja naaras söi aivan hulluna, mutta uros ei, joten naaras söi uroksenkin maissi nappulat. :)

En tietenkään paljon antanut.

Luin jostain artikkelin, jossa mainittiin, että kyllä villikissatkin syö pakosti kasveja yms. koska esim. hiiren massussa on vaikkapa viljaa ja se kulkeutuu kissan massuun. Kissan pureksii ruohookin, koska saa siitä foolihappoa hemoglobiinin tuotantoon.

Minun kissat jyrsii jopa kuivaa ruisleipää.

Kyllä kissat tietää mitä syövät. Kaikkea saa antaa, kunhan ei liikaa.

Totta on että hiiren vatsasta sitä viljaa löytyy. Mutta sitä ei ole montaa prosenttia, ehkä 3 tai 4%

• Kaliinpalo

10e/kg, siihen hintaan saa jo lihatiskiltä huippulaatuista lihaa

• kuurrnauskis

Pakattu broilerin siipi ja koipi maksaa sen 3€ kilo ihmisten lihahyllystä, hyvää kissanruokaa, jättäkää latzit hyllyyn

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2435
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82