Tiedän kyllä, että haarukka ja veitsi asetetaan ruokailun päättyessä lautaselle kello 5:n kohdalle siten että haarukka vasemmalla ja veitsi oikealla. Mutta jos tarkkoja ollaan, onko veitsen terävä puoli ulospäin vai syöjään päin. Molempia tapoja näkee - useimmiten kai veitsen teräpuoli on syöjään päin, mutta mitä sanoo etiketti?
Veitsen asento ruokailun päättyessä
16
7212
Vastaukset
- Raati
Muuten emännälle jää mielikuva, että haarukka ja veitsi haluaisivat vielä lisää leikattavaa.
- Lauri
tosiaan ole muita murheita elämässäsi?
- Lotta*
Toki meillä kaikilla omat murheemme ja huolemme on. Ajattelin vain tuossa ylempänä esittää kysymyksen, johon minusta on kiva saada asiallinen vastaus. Kiitos siitä. Murheillani en viitsi turhaan tehdä surulliseksi koko porukkaa. Ehkä sitten joskus toisessa yhteydessä.Mukavaa illanjatkoa kaikille!
- Jorgos
Tämän palstan nimi on Etiketti ja käytöstavat, ei Elämäni murheet. Ymmärrätkö eron.
- Lauri
Jorgos kirjoitti:
Tämän palstan nimi on Etiketti ja käytöstavat, ei Elämäni murheet. Ymmärrätkö eron.
kuka kumma vaivautuu ajattelemaan sitä mitä muut ajattelee oman veitsen asennosta..
- Brickwall
Lauri kirjoitti:
kuka kumma vaivautuu ajattelemaan sitä mitä muut ajattelee oman veitsen asennosta..
Lue vaan Lauri tiiviisti juuri tätä palstaa; voit vaikka vielä oppiakin jotain. Sinä kun taidat olla kaikkein kipeimmin tapatietouden tarpeessa täällä.
- Lauri
Brickwall kirjoitti:
Lue vaan Lauri tiiviisti juuri tätä palstaa; voit vaikka vielä oppiakin jotain. Sinä kun taidat olla kaikkein kipeimmin tapatietouden tarpeessa täällä.
mulla on järki päässäni ettei tarvitse muilta kysellä miten missäkin tilanteessa toimia..
- Jorgos
Lauri kirjoitti:
Ei sillä väliä, mitä muut siitä ajattelee. Mutta jos minä en halua jättää sitä miten sattuu, vaan oikein. No totta kai sitä voisi ajatella, että mä jätän sen niin kuin itse parhaaksi näen. Mutta eihän se niin mene. Sellainen ihminen kun ei oikeastaan kuulu tähän yhteiskuntaan, vaan joutaa rytkäyttämään itsensä narun jatkoksi.
- titta.o
että veitsi laitetaan "kyljellään" olevan haarukan alimmaisten piikkien väliin, terä haarukkaan päin.
Tosin minun koulun käynnistäni on jo pieni iäisyys, mutta tätä tapaa olen aina noudattanut ja nähnyt monien muidenkin tekevän samoin. - sisko
hei, isoveljeni joka on upseeri, kertoi että veitsen terä ruokailijaan päin, mutta haarukka pitää olla ylöspäin, jos haarukan piikit on lautasta vasten kello viiden asennossa, se tarkoittaa että ruokailu on vielä kesken, ja kuulemma ruokailu välineet pitää olla kello viiden asennossa vaikka olisi ruokailu kesken ja ottaisi juomaa... mene ja tiedä...
- Kyl mie ossaan!
Kun ruokailu on vielä kesken, aterimet laitetaan esim. viinin siemailun ajaksi näin: /\ ja ruokailun lopuksi näin: \\ Selkiskö?? Siis tauon ajaksi haarukka kello seitsemään (piikit alaspäin) ja veitsi kello viiteen - ruokailun päätteeksi molemmat vierekkäin kello viiteen... Haarukka piikit ylöspäin ja veitsen teräpuoli osoittamaan vasemmalle.
- bite
Kyl mie ossaan! kirjoitti:
Kun ruokailu on vielä kesken, aterimet laitetaan esim. viinin siemailun ajaksi näin: /\ ja ruokailun lopuksi näin: \\ Selkiskö?? Siis tauon ajaksi haarukka kello seitsemään (piikit alaspäin) ja veitsi kello viiteen - ruokailun päätteeksi molemmat vierekkäin kello viiteen... Haarukka piikit ylöspäin ja veitsen teräpuoli osoittamaan vasemmalle.
Ruokailun kestäessä haarukka klo 7 ja veitsi 5.
Päättyessä molemmat klo vitosessa. Haarukan piikit ylöspäin. - sisko
bite kirjoitti:
Ruokailun kestäessä haarukka klo 7 ja veitsi 5.
Päättyessä molemmat klo vitosessa. Haarukan piikit ylöspäin.no voihan pentele, mua on siis huijattu!
- avviso
Puoli viiten haarukka ja veitsi. Haarunkan piikit ylöspäin ja veitsen terä vasemmalle.
Muutama vuosi sitten olin Ruotsinlaivalla yhdessä kahden amerikkalaisen ystäväni kanssa. Olimme buffetissa syömässä. Eturuoat olivat maistuneet kaikille kolmelle hyvin, ja tarjoilija tuli pöytämme viereen, otti lautaseni ja lähti.
Amerikkalaiset ystäväni ihmettelivät asiaa. Sanoin, että haarukan ja veitsen täytyy olla puoli viiden asennossa, jotta tarjoilija tietää, että ruokailija on valmis. Ystäväni kiireen vilkkaa siirsivät aseensa puoli viiteen, ja kuinkas kävikään! Ensimmäinen tarjoilija huiskaisi pois käytetyt lautaset.
Onneksi ystävieni Euroopanmatkan ensimmäinen maa oli Suomi...- miuku
eikös aterimet tule laittaa viittä vaille viiteen ruokailun loputtua?
ihan laitat klo viiden asentoon, veitsen leikkauspinta vasemmalle, haarukan oikealle puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932099Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671540YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741319Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2361200- 731170
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava245984Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51916Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891