Kun vaihtaa lentoa eri yhtiön koneesta toisen yhtiön koneeseen, siirtyvätkö matkalaukut automaattisesti toiseen koneeseen vaan pitääkö ne ehtiä itse siinä välissä hakea hihnalta ja tsekata jatkolennolle?
Ja onko tässä vaihtelevaisia käytäntöjä lentoyhtiöstä ja lentokentästä riippuen, vai joku yleispätevä sääntö? Ebookers.com antaa paljon vaihtoehtoja joissa lentoyhtiö vaihtuu lentojen välillä, mutta epälyttääkö ehtiikö esim 2 tunnissa välttämättä siirtää laukkuja jatkolennolle jos se on omalla vastuulla ja jos ensimmäinen lento onkin esim tunnin myöhässä ja vaikka jatkolennon terminaali jossain huitsin nevadassa.
Siirtyykö matkalukut suoraan, kun vaihto eri yhtiön koneeseen?
2
691
Vastaukset
- nalando
Jos ebookers antaa lennot samalle lipulle, vastaus on yleensä kyllä. Mutta ei aina.
Samalla lipulla lentävä yleensä checkataan loppukohteeseen kerralla. Tarkastaisin kyllä eksoottisemmissa kombinaatioissa asian aina erikseen - yleensä laukkujen siirto perustuu joko allianssiin tai kahdenkeskiseen sopimukseen eli googlaamalla lentoyhtiöiden nimet ja "baggage check through" tms. saa enemmän tietoa.
Poikkeuksia on jotkut maat, joissa aina kansainvälisiltä lennoilta pitää käydä hakemassa matkatavarat ja mennä niiden kanssa tullimuodollisuudet läpi (USA, Venäjä ja Etelä-Afrikka tulee äkkiseltään mieleen).
Samalla lipulla olevalla on aina sopimus loppukohteeseen pääsystä eli myöhästyminen jatkolennolle menee lentoyhtiön eikä omaan piikkiin. - 6+7
Jos ebookers tarjoaa jotain yhteyttä yhdellä varauksella, siihen on aina laskettu kunkin lentokentän ja käytettyjen lentoyhtiöiden mukaan minimivaihtoajat, joiden pitää täyttyä, että yhteys voidaan myydä. Luonnollisesti minimivaihtoaikoihin on laskettu se, mitä matkustajan pitää vaihtokentällä tehdä. Käytännössä aina jos lennot pystytään myymään samalla varauksella, myös matkatavarat siirtyvät. Poikkeuksena tietenkin paikat, joissa ne täytyy ottaa pois tullausta varten. Jotkut matkatoimistot saattavat myydä jotain yhteyksiä erillisillä lipuillakin, mutta silloin tekevät kyllä hyvin selväksi, mikä on homman nimi. Pienenpieni mahdollisuus on myös, että jonkun tietoteknisen häiriön tai vastaavan takia selvitys perille ei onnistu, mutta tällöin kyllä kerrotaan tarkkaan miten pitää toimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882