lattiamateriaalien vaihdatus kesken vuokra-ajan

johanna-maria

Onko neuvoja tällaiseen tilanteeseen: Haluaisin vaihdattaa kaupungin vuokra-asuntooni rikkoutuneen ja värjäytyneen muovimaton laminaattiin. Muutin asuntoon 6 v sitten ja muovimatto oli jo muuttaessani rikki ja värjäytynyt (en siis ole sitä nyt "tuhonnut"). Silloin kaupunki vetosi, että ei ole tarpeeksi rikki ja he vain pesettää sen. Pesusta kunto ei muuttunut miksikään. Onko minun maksettava laminaatin vaihto siis itse jos sen haluan vai miten tällaiset yleensä hoidetaan? Tiedän kyllä, että lupa muutostöihin pitää pyytää mutta kustannuspuoli? Itse en sitä edes osaa laittaa joten tarvitsisi palkata joku ammattimies...

3

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokranantaja94949

Älä missään tapauksessa ala omin päin vaihdattamaan lattiaa koska siitä seuraa ongelmia. Asia kuuluu yksin omaan vuokranantajan tehtäviin ja vuokranantaja päättää mitä asialle tehdään. Toki voit keskustella asiasta vuokranantajan kanssa ja tarjoutua maksamaan lattiamateriaalin vaihtokustannukset.

• Itse muuttaisin

Eikö olisi helpompaa vaan muuttaa toiseen asuntoon... vuokra-asuntoon EI saa mennä omin päin tekemään mitään remontteja!

• voihan sitä pyytää

Lattia siis on suunnilleen siinä kunnossa kuin olet sen asuntoon hyväksynyt. Vuokranantajalla ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa asuntosi lattiaa, mutta ainahan voit toivoa sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 97
      1691
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1474
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1397
    4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      57
      1316
    5. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1288
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      965
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      827
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      771
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      745
    Aihe