Kaikenlaista marsu kysymystä/vastausta/tietoa täältä!!

santi007marsu

Moi!!
Ajattelin että kun omistan (ehkä kohta) kaksi marsua, niin että voisitte vastailla mun kysymyksiin, esim. mitä ruokaa marsulle kanttii antaa, ja saako marsu kävellä soralla??
No mä voin myös vastailla joihinkin teijän kysymyksiin, ja täältä sais paljon marsutietoa (jos nyt innostulle edes levittämään sitä tietoa täällä!!).

Tänään (27.4) on muuten mun syntymä päivä ja saatan saaha marsut ehkä täs lähi aikoina, nii...

10

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santi007marsut

      ÖÖ...jäi kysymmättä että teettekö videoita youtubeen? Siis MARSUISTA!!!!!
      Jos teette nii voitteko tehä kaikki hyviä ja ilmottaa siitä tänne suomi24:jään? Ku mä tykkään kattoo niitä marsu videoita ja tehkää sit semmosii et niistä oppis jotain ku saan sitehkä ne marsut nii...(ite en sit tee sinne videoita!!)!

      Kiitos!!

      • santi007marsu

        sorde. mun nimi tääl on santi007marsu mut tohon äskeseen tuli vahingos santi007marsut!! LOL


      • santi007marsu

        Kiitos tiedosta!!!


    • Fili the guineapig

      Marsuille annetaan yleensä porkkanaa salaattii kurkkuu jne. kesällä mun marsut rakastaa voikukan lehtiä mutta varokaa sellasii lehtii niinku meillä on ne näyttää samalta ku voikukan lehdet MUTTA niissä on piikkejä

      • Santi007marsu

        Ok. Tajusin, kai. Hei voitte muuten laittaa tänne omiä kysymyksii, ja sellasii. Ajattelin kysyä, (ihan omalla palstallani,) et mitä virikkeitä leluja ja sellasii on teijän marsuilla!! Muuten yks tyyppi joka on mun s-posti-kamu, nii voikko ilmottaa sähkärillä mulle ku oot käyny täällä!!

        Mulle voi ruvetä s-posti-kamuksi jos haluaa. Sähkis on [email protected]
        HUOM!! Ei pilaviesteille, ei yhden viestin kirjoittajalle tai sellaselle joka ei vastaa!!!


    • Santi007marsu

      Moi!! Mun kaveri on myös saamassa marsuja, mutta molemmilla, minulla ja kaverillani (parhaallakaverillani), on ongelma, johon emme löydä kunnon vastausta. Nimittäin itse marsut. Ongelma on oikeastaan aika iso.

      1. Mistä kannattaa ostaa marsut? Lemmikki, nettikaupasta, vai kasvattajalta?? (en halua mitään näyttely marsua ystäväni kanssa).

      2. No mistä mä hommaan häkin? Vai saanko sen marsujen mukana, vai kannattaako ostaa ihan uusi häkki vaikkapa zooplussista, vai käytetty elämää nähnyt torista, tai lemmikki kaupasta??!

      3. Mistä kannattaa ostaa ruuat, purut yms.

      4. Voiko marsulla olla pihalla häkkinä esim. jos on vaikka toinen häkki niin sen se yläosa, se verkko-osa, vai saako marsut liikutettua sitä ja karkaamaan? Olisiko jotain millä sen laittaa nurmikkoon kiinni??!!

      Siinäpä ne tais olla. Vastatkaahan ja kertokaa, mitä keksintöjä ja viritelmiä teijän marsuilla on!!

      P.S. Mistä saan kaikki halvalla? Marsut, häkin, ruuat yms??

      P.P.S. Voisitteko vastata???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

    • 1. Mistä kannattaa ostaa marsut? Lemmikki, nettikaupasta, vai kasvattajalta?? (en halua mitään näyttely marsua ystäväni kanssa).
      -Asialliselta kasvattajalta. Viralliset kasvattajat löydät täältä:
      http://marsuyhdistys.net/home/?page_id=53
      Jos kukaan ei asu lähistöllä, kannattaa kysellä vaikka lähimpänä asuvalta tai kivan näköisiä kasvattavalta jos hän sattuisi muun reissun yhteydessä olemaan reissaamassa teille päin ja saisi poikasia tuotua, tai tietäisi jonkun muun jolta marsuja sinnepäin kulkee.

      Nettipalstoilta esim. Apula tai Keltainen Pörssi löytyy epävirallisten kasvattajien ilmoituksia poikasista, mutta heidän kanssaan pitää itse osata olla tarkkana, että kasvattaja hoitaa eläimensä hyvin ja poikue on mieluiten suunniteltu ja teetetty tervesukuisilla eläimillä, eikä ole esim. vahinkopoikue liian nuorista sisaruksista ettet saa sairaita/vihaisia marsuja. Kannattaa hakea poikaset kasvattajan kotoa ja jos niiden olot vaikuttaa huonoilta tai epäilyttävältä, jättää ostamatta ettei tue pentutehtailua :)

      Kasvattajalla marsut saa parhaan alun elämälleen: oikeaa ruokaa, asiantuntevaa käsittelyä, ja saat oikeat ohjeet marsujen hoitoon ja kasvattaja auttaa aina jatkossakin jos tulee kysyttävää :) Eläinkaupan marsuja pelotellaan turhalla muutolla kasvattajalta kauppaan, pahimmillaan ne tulevat eläintukusta jossa emot on pelkkiä poikaskoneita ja poikaset erotetaan niistä liian nuorina, eikä terveydestä ole mitään takeita :/

      Kodinvaihtajakin on yksi vaihtoehto, mutta ekoiksi marsuiksi ei kannata ottaa pelokkaita tai muuten hankalia marsuja, vaan ainoastaan kesyjä, että niiden kanssa pärjää.


      2. No mistä mä hommaan häkin? Vai saanko sen marsujen mukana, vai kannattaako ostaa ihan uusi häkki vaikkapa zooplussista, vai käytetty elämää nähnyt torista, tai lemmikki kaupasta??!
      -Häkki kannattaa ehdottomasti etsiä käytettynä. esim. 120cm häkki saattaa eläinkaupassa maksaa yli satasen, mutta käytettyinä niitä saa parilla kympillä, parhaimmillaan ilmaiseksi. Kanihäkkejä pyörii myynnissä tosi paljon.

      3. Mistä kannattaa ostaa ruuat, purut yms.
      -Läheisestä eläinkaupasta isossa säkissä niin tulee halvimmaksi :)

      4. Voiko marsulla olla pihalla häkkinä esim. jos on vaikka toinen häkki niin sen se yläosa, se verkko-osa, vai saako marsut liikutettua sitä ja karkaamaan? Olisiko jotain millä sen laittaa nurmikkoon kiinni??!!
      -Ulkoaitauksena olisi parasta olla joku ihan ulkohäkiksi tarkoitettu, mielellään pohjastakin verkotettu, mutta jos ei ole omaa pihaa johon voi kiinteän häkin rakennella, niitä voi valvottuna pitää myös tehdashäkin verkko-osassa.

      P.S. Mistä saan kaikki halvalla? Marsut, häkin, ruuat yms??
      -Marsujen ja ruuan kanssa ei kannata juosta halvimman perässä. Kasvattajalla marsu maksaa yleensä 60e, pelletin ja heinän kanssa kannattaa valita laadukas hinnasta tinkimättä, niin säästää myöhemmin lääkärikuluissa kun lemmikit pysyy terveenä :) Toki kannattaa käydä kaikissa mahdollisissa eläinkaupoissa vertailemassa hintoaja eikä tarkoituksella tarvitse hyvistä merkeistä valita sitä just kalleinta :D

    • Marsuista tietävä

      Moi. Mulla on ollu marsuja n.2 viikkoa. Ne tietääkseni SAA (ehkä) kävellä soralla , mutta se ei saa olla niiden vakituinen maasto , vaan purut. Heinää pitää olla ruokana tarjolla koko ajan , samaten vettä. Vitamiiniä kannattaa antaa joka päivä , häkki putsataan ainakin 1 kerran viikossa. Vihanneksia kannattaa antaa välillä heinän lisäksi , ja me annamme jotain jyrsijän jyviä myös. Tässä nää vastaukset. Itellä on mustavalkonen marsu ja ruskee rusettimarsu.

    • Santimarsu7

      KIITOS KAIKILLE! Mä aloitin uuden keskustelun nimeltä "tarvin vinkkejä". mun nimi on keskusteluissa nykyään Santimarsu7

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe