Hei.
Olen 30 mies ja tässä juuri aloittamassa uutta työtä, jossa mennään alkoholisti/narkki/ mielenterveysongelmaisten kotikäynnille illalla/yöllä. Sain työpaikan kautta viitosuojahanskat turvaksi. Olisiko järkeä kenties pitää mahdollisista turvaliiviä yms vielä turvana ?
Työhön sisältyy myös suokakotien/ turvakotien ym tarkistaminen yöllä, kun muuta henkilökuntaa ei ole enää paikalla.
Kertokaas hiukan vinkkkejä miten varustautua? pienen ja näppärän lampun olen jo hommannut. Led lenser F1. Turvasuihkeeseen mahdollisuutta? poliisit ja vartijat käyvät lähes päivittäin näissä paikoissa keikoilla.
Yötyö lähihoitajana
4
209
Vastaukset
- axdasdxa
Itse en ehkä luoti/pistosuoja liivejä lähtisi hankkimaan, mutta viiltosuojatakki / paita voisi olla ihan paikallaan. Turvasuihkeet ovat sinällään aika vitsi ja pippurisumutteen saaminen tuohon tarkoitukseen hieman epävarmaa.
Suurempaan varustautumiseen en ehkä näe tarvetta, olet kuitenkin paikalla eri roolissa kuin poliisi tai vartijat, joten väkivalta tilanteeseen joutuminen on epätodennäköisempää. Pidä vain silmäsi auki ja häivy suosiolla jos tilanne alkaa kehittymään arveluttavaan suuntaan. Hieman itse asiassa ihmettelen, että työpaikka antaa työhön viiltosuoja hanskat. Teidän roolinne kun ei kuitenkaan ole kohdistaa minkäänlaista voimankäyttöä kyseisiin henkilöihin, joten siinä vaiheessa kun itseäni alkaisi niin paljon epäilyttämään että kyseisiä hanskoja lähtisin pukemaan, niin yhtähyvin lähtisin jo tilanteesta pois. Viiltosuojatakki/paita on taas mukavampi pitää kuin liivit, ei suojaa aivan yhtähyvin, mutta kun tarkoitus on jälleen kerran päästä tilanteesta vain pois, uskoisin noiden olevan riittävät. - gfdgfdgdgfdgfd
1. Pidä huoli että poistumisreittisi on vapaa
- Älä päästä arvaamatonta asiakasta sinun ja oven väliin.
- Varmista että ovi ei ole avattavissa vain avaimella = siinä on avausnuppi
2. Tilanteen tulehtuessa, poistu
3. Onhan teillä jonkinlaista elossaolon seurantaa ja joku tietää missä olet? - enthuoltokodinemäntä
Auto aina vapaaseen lähtösuuntaan päin parkissa ja avaimet taskussa. Osta lupavapaa sumute ... totalsec:ltä netistä.
Viiltosuoja paita. - Nurse79
Hei.
Kiitos vinkeistä ja vastauksista. Viiltosuojahanskat on pääasiassa sen takia, koska välillä joudumme tyhjentämään asuntoja asiakkaan tavaroista. Ja näiden pyykkien ym muiden tavaroiden seassa on ikävän usein neuloja seurana.
Tykkään kyllä työstä todella paljon koska saa olla liikenteessä, eikä tarvitse mahdottomia määriä toimistolla olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341656- 391581
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa621328- 681285
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2071092Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2661057- 691044
- 74945
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää17907Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106868