Olen saanut irtisanomisilmoituksen kirjatulla kirjeellä 28.2 päiväyksellä.En käynyt hakemassa kirjettä ja haastemies toimitti sen minulle kotiin 24.3.Kirjeessä oli viimeinen muuttopäivä toukokuun viimeinen päivä.Olen kuitenkin jo muuttamassa näinä päivinä ennen toukokuun alkua.En ole ilmoittanut tästä muutosta vuokranantajalle.Pitääkö minun nyt kuitenkin ilmoittaa muutosta esim kirjallisesti ja pitääkö minun maksaa vuokra vielä toukokuulta.Jos näin niin miksi?
Lisäksi asunto on mennyt viime kuukausien aikana aika huonoon kuntoon,koska minulla on päihdeongelmia.Kaverit ovat aiheuttaneet vahingot.Vastaanko nyt kuitenkin tulevasta remontista,vaikka en ole koskaan maksanut takuuvuokraa asunnosta ja aiheuttanut vahinkoja itse?
Miten vuokranantaja muka voi periä minulta remonttikuluja,jos ei ole takuita mistä pidättää summaa.
Pitääkö vuokranantajalle ilmoittaa muutosta?
10
1977
Vastaukset
- kun kerta kysyit
Kyllä kannattaa olla yhteydessä tuohon vuokranantajaan mieluummin kuin häipyä häntä koipien välissä.
Soita/Kirjoita ja ilmoita että muutat tästä asunnosta (päivä määrä) ja pahoittele aiheuttamiasi harmeja johtuen päihdesairaudestasi. Usko pois se kannattaa kun toimit näin.- tarkennusta
Irtisanomisaika vuokralaiselta on kuukausi, elikkä kuukausi siitä kun on irtisanonut asunnon tai ilmoittanut muutostaan, elikkä kyllä sinun tulee maksaa vuokra vielä toukokuulta tämän lain perusteella ellette nyt vuokranantajan kanssa pääse muunlaiseen sopimukseen.
- trolli1
Otat tietysti vuokraisäntään yhteyttä, kartoitatte asunnolle aiheuttamasi vahingot( olet vastuussa myös kavereidesi tekemistä vahingoista), palautat kaikki avaimet. periaatteessa maksat vuokrat toukokuun loppuun jos et muuta saa sovittua. Sitten vain odottelet mitä jatkossa seuraa, voi tulla haastetta käräjille ja perintätoimisto ehkä ottaa yhteyttä. jos olet varaton, menee saatavat ulosottoon. En ymmärrä miksi pitää sotkea asiat kun on kerran kämpän onnistunut saamaan, yleensä ne on ns. kaverit jotka häädön aiheuttaa. Onko niitä pakko päästää sisälle metelöimään ja rikkomaan paikkoja. Nyt rohkeasti yht. vuokraisäntään.
- että yököttää
Joko tästä paskaläjästä viimeinkin pääsee eroon, toivottavasti olet juuri meidän talosta lähtevä roskakasa, tuommosille ei minkäänlaisia asuntoja, muuta metsään asumaan missä aiheutat mahdollisimman vähän haittaa, tietysti luonto ja eläimet kärsii siellä sitten.
Häpeä sontiainen mikä ympäristöhaitta olet muille kunnollisille asukkaille. - Vidioootti!!!!
Älä aloittaja missään nimessä ota yhteyttä vuokranantajaan. Eikö olisi kivaa vaihteulua ravata mahdollisissa poliisikuulusteluissa kuinka kämppä on mennyt huonoon kuntoon ja pitäisi vastata korvausvaatimuksiin? Ja vuokravakuutta et tietenkään ole itse maksanut joten mitä väliä? Ja kukaan vuokranantaja ei kysele tietenkään edellisen vuokranantajan puhelinnumeroa? Ja olet ennestäänkin vuokria paljon pystyssä joita pitäisi paljon myös lyhentää, joten olet taas kohta pystyssä uudelle vuokranantajallesikin. Kun vielä ulosottomies vie pienistä työttömyyskorvauksistasi pienenkin osan esim. pienen veronpalautuksen, niin elämäsi on juhlaa kun ei ole ikinä rahaa ja pakko hommata rahaa sitten rikollisilla toimilla esim. polkupyöriä varastelemalla, joista jäät yksittäisistä viimein kiinni kun netissä kauppaat. KUn luottotiedot menee niin kämppää on paljon vaikeampaa saada. Ah elämä on niin ihanaa kun kaikki perusasiat vaikeutuu ja on niin kivaa aina koittaa valehdella uusille vuokranantajille että takasit lainan ja sen takia meni luottotiedot jännittäen että uskotaanko sinua.
Elämä on niin ihanaa kun jättää kaikki pystyyn ja ihmettelee sitten myöhemmin että onpa rangaistus kova "pikku asioista"?????
:D - kaikille parasta
Vedät itsesi hirteen.
- irtisanominen
irtisanominen tulee voimaan vuokranantaja puoleta 6kk seuravan kuun alkamisesta. Jos itse irtusanot niin aika on yksi kuukaus. Jos irtisanot vuokrasuhteen niin maksat vuokran vakka et siellä asusi.
- navetan taakse
Jos livahdat kämpästä ennen aikojaan ilmoittamatta niin mikäpä estää omistajaa tulkitsemasta, että kaikki viat ja rikkoutuneet asiat on sinun aiheuttamia vaikka niitä olisi ollut jo ennen asuntoon muuttoasi?
Kyllä, olet vastuussa kaikkien vieraidesi aiheuttamista vaurioista. Järkevä ihminen hankkii kotivakuutuksen ja saa edes jotain kuluja sieltä. Kannattaa myös kavereilta kinuta rahaa heti kun joku paikka hajoaa. Vai saisinko minäkin tulla luoksesi ja rikkoa vaikka huonekalusi ja sanoisin, että voivoi maksa itse?
Älkää kukaan koskaan ikinä antako asuntoanne vuokralle ilman vuokravakuutta. Hiukan vähemmän vituttaa maksaa remppaa kun saa edes osan kuluista siltä, joka on rikkomisista vastuussa. - omituista touhua
Nyt en kyllä muista mitä sanaa käytin tuossa edellisessä viestissäni. Ei ole tapana kiroilla netissä ja mitään hernettä ei ole nenässä. Hämmentävää mistä sanasta tähdet piti laittaa?
Aika paljon saa (joutuu) lukea alapään juttuja varsinkin mökkikeskustelussa. - älyhohoi
Onkohan tämä vitsi vai kirjoittiko aloituksen ihan aito ihmisenjätös? Taisit tulla siitä toisesta reiästä tähän maailmaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256