Pitääkö vuokranantajalle ilmoittaa muutosta?

huono kämppä

Olen saanut irtisanomisilmoituksen kirjatulla kirjeellä 28.2 päiväyksellä.En käynyt hakemassa kirjettä ja haastemies toimitti sen minulle kotiin 24.3.Kirjeessä oli viimeinen muuttopäivä toukokuun viimeinen päivä.Olen kuitenkin jo muuttamassa näinä päivinä ennen toukokuun alkua.En ole ilmoittanut tästä muutosta vuokranantajalle.Pitääkö minun nyt kuitenkin ilmoittaa muutosta esim kirjallisesti ja pitääkö minun maksaa vuokra vielä toukokuulta.Jos näin niin miksi?
Lisäksi asunto on mennyt viime kuukausien aikana aika huonoon kuntoon,koska minulla on päihdeongelmia.Kaverit ovat aiheuttaneet vahingot.Vastaanko nyt kuitenkin tulevasta remontista,vaikka en ole koskaan maksanut takuuvuokraa asunnosta ja aiheuttanut vahinkoja itse?
Miten vuokranantaja muka voi periä minulta remonttikuluja,jos ei ole takuita mistä pidättää summaa.Jos en halua maksaa,niin haastaako tämä vaan minut oikeuteen?

1

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihme touhua...

Jos muutat aikaisemmin kuin mitä irtisanomisilmoituksessa sanotaan, sinun pitää sanoa asunto irti ja irtisanomisaika on 1 kk. Eli jos olisit halunnut välttyä toukokuun vuokranmaksulta, irtisanominen olisi pitänyt tapahtua puoleltasi maaliskuun puolella. Eli joudut maksamaan toukokuun vuokran juuri tuon 1 kk irtisanomisajan takia. Vuokranantaja tulee luultavasti sinulta karhuamaan joka sioraan tai viimeistään oikeusteitse remonttikulut, koska asukas on vastuussa asunnossa tapahtuvista vahingoista. Voithan puolestasi karhuta saatavia edelleen kavereiltasi.

Ja kyllä, jos et maksa niin käräjille menee todennäköisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      934
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      788
    3. Mikä jäi sanomatta kaivatullesi?

Ja milloin?
      Ikävä
      60
      772
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      44
      734
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      46
      670
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      664
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38