Vittumainen vuokranantaja

Setä-Emeritus

Niin, en nyt tiedä tuliko tämä ihan oikealle palstalle, mutta ei kai se haittaa. Eli kävi epärehellisen vuokranantajan kanssa niin että ei suostunut palauttamaan takuuvuokraa takaisin. Itseasiassa katosi yli kuukaudeksi vuokrasopimuksen loppumisen jälkeen.

Vasta kun olin pommittanut henkilöä kirjatulla kirjeellä (jota kyseinen tyyppi ei ole vieläkään lunastanut kiireisiinsä vedoten), tekstiviesteillä ja puheluilla (joihin hän ei tietenkään vastannut) hän soitti minulle keksien kaiken maailman valheita ja tekosyitä miksi vakuusmaksua ei ole palautettu ja mitä muka asunnossa on ollut pielessä. Eihän asioita näin voi hoitaa. Minun piti viedä asia viralliselle taholle käsittelyyn ennenkuin juristin kirje sai henkilön sen verran miettimään tekosiaan että palautti tililleni vakuusmaksun.

Tässä tuli kuitenkin käsittelykuluja; tekisipä mieleni nostaa oikeusjuttu kyseistä henkilöä kohtaan, mutta ei ilmeisesti kannata muutaman euron tähden? Onko muille sattunut tällaisia tapauksia? Miten härskejä vuokranantajat oikein voivat olla vuokralaisilleen? Opin kyllä kantapään kautta miten vuokrasuhteet kannattaa hoitaa ja mitä papereita pitää olla asiassa tehtynä.

32

4906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmaismajoittaja

      >Onko muille sattunut tällaisia tapauksia? Miten härskejä vuokranantajat oikein voivat olla vuokralaisilleen?


      Kerronpa sinulle, miten härski vuokranantaja minä olen:

      Otin aikoinaan kämpän edelleen vuokratessani yhden kuukauden vuokravakuuden. Yritin olla kiltti vuokranantaja, enkä riistäjä.

      Vuokralaiseni on nyt lopettanut vuokranmaksun kokonaan. Temppuilu alkoi viime tammikuussa, ja viime kesäkuun jälkeen en ole saanut häneltä euron euroa, eli hän lopetti maksamisen tyystin. Siitä huolimatta asuu kämpässä tyytyväisenä, tällä hetkellä maksamatta on neljän kuukauden vuokrat osa kesäkuun vuokrista.

      Elokuussa vein asian käräjille, josta saanen päätöksen (vuokrasopimuksen purku, vuokrasaatavien ulosmittaus ja häätö) ensi viikolla. Kun saan päätöksen, vaadin tuomion täytäntöönpanoa välittömästi.

      Tällä hetkellä vuokralaiseni on minulle pystyssä reilut 2000 euroa maksamattomia vuokria ja vesimaksuja oikeudenkäyntikulut ja mahdolliset häädöstä aiheutuvat kulut jne.

      Näistä luonnollisesti vähennän takuuvuokran, jonka myös itsekkäästi ja silkkaa vittumaisuuttani itselleni pidätän.

      • Setä-Emeritus

        Huh, aika vaikea tapaus sinulla.. No mutta minun tapauksessani vuokralainen - eli minä - on noudattanut sopimusta rehellisesti ja maksanut kaikki vuokrat, ajallaan. Siksi asiasta metelin nostinkin.

        Mutta niinhän se on että ei kaikki ihmiset aina niin rehellisellä mielellä ole liikkeellä, eikä aina voi millään tietää millaisen henkilön kanssa sopimuksen tekee.. onneksi suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan ole tuollaisia. Koskaan ennen en ole moista tavannut vaikka asunut olenkin vuokralla monessa paikassa.


      • Asiakastieto oy:n luottohäi...

        jos olisit pyytänyt vuokralaista itseään toimittamaan sellaisen, niin et olisi jäänyt rahaa paitsi etkä olisi nyt ongelmissa....


      • Ilmaismajoittaja
        Setä-Emeritus kirjoitti:

        Huh, aika vaikea tapaus sinulla.. No mutta minun tapauksessani vuokralainen - eli minä - on noudattanut sopimusta rehellisesti ja maksanut kaikki vuokrat, ajallaan. Siksi asiasta metelin nostinkin.

        Mutta niinhän se on että ei kaikki ihmiset aina niin rehellisellä mielellä ole liikkeellä, eikä aina voi millään tietää millaisen henkilön kanssa sopimuksen tekee.. onneksi suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan ole tuollaisia. Koskaan ennen en ole moista tavannut vaikka asunut olenkin vuokralla monessa paikassa.

        Etkö ole siis koskaan tavannut ihmistä, joka on jättänyt vuokransa maksamaan ja saanut häädön?

        Valitettavasti tämä on aivan arkipäivää. Siitä olin yllättynyt, että koko prosessi kestää näin kauan. Jätin haastehakemuksen elokuun alussa ja vielä odottelen käräjäoikeuden päätöstä. Tuosta päätöksestä on vielä pitkä matka häätöön ja etenkin sen täytäntöönpanoon.

        Eli kun jättää vuokrat maksamatta, saa aivan rauhassa asustella ilmaiseksi vuokranantajan piikkiin ainakin puoli vuotta. Ja enemmänkin, jos paikallisessa käräjäoikeudessa on ruuhkaa.

        Tämä asettaa aikaisemmin kuulemani kertomukset hirviövuokranantajista aivan uuteen valoon.


      • Ilmaismajoittaja
        Asiakastieto oy:n luottohäi... kirjoitti:

        jos olisit pyytänyt vuokralaista itseään toimittamaan sellaisen, niin et olisi jäänyt rahaa paitsi etkä olisi nyt ongelmissa....

        Luottotiedot olivat kunnossa. Kaikki taustat olivat kunnossa. Edelliselle vuokranantajalleen olivat maksaneet säännöllisesti ja minullekin maksoivat säännöllisesti ensimmäisen pari vuotta. Ka siitä huolimatta jäin ilman rahaa.

        Missään ei ole sellaista kristallipalloa, johon katsomalla näkisi 100% varmuudella vuokralaisensa aikeet.

        Joka tapauksessa vika ei liene minussa, vaan vuokralaisessa, joka asuu kämpässäni ilmaiseksi.


      • Setä-Emeritus
        Ilmaismajoittaja kirjoitti:

        Etkö ole siis koskaan tavannut ihmistä, joka on jättänyt vuokransa maksamaan ja saanut häädön?

        Valitettavasti tämä on aivan arkipäivää. Siitä olin yllättynyt, että koko prosessi kestää näin kauan. Jätin haastehakemuksen elokuun alussa ja vielä odottelen käräjäoikeuden päätöstä. Tuosta päätöksestä on vielä pitkä matka häätöön ja etenkin sen täytäntöönpanoon.

        Eli kun jättää vuokrat maksamatta, saa aivan rauhassa asustella ilmaiseksi vuokranantajan piikkiin ainakin puoli vuotta. Ja enemmänkin, jos paikallisessa käräjäoikeudessa on ruuhkaa.

        Tämä asettaa aikaisemmin kuulemani kertomukset hirviövuokranantajista aivan uuteen valoon.

        Ei, vaan en ole tavannut vuokranantajaa joka tietoisesti pyrkii olemaan palauttamatta vakuusmaksua. Ilmeisesti teki tällä ihan bisnestä.

        Vuokransa maksamatta jättäviä on varmasti vaikka millä mitalla.. itse maksoin joka kerta ajoissa ja asuin hyvin siivosti - tähän valoon katsottuna en ymmärrä kohteluani. Eniten vituttaa oikeuden käsittelymaksut (anteeksi kirosanani, mutta asia oikeasti _vituttaa_), mutta parista kympistä ei ilmeisesti kannata oikeuteen mennä.


      • *K*
        Setä-Emeritus kirjoitti:

        Ei, vaan en ole tavannut vuokranantajaa joka tietoisesti pyrkii olemaan palauttamatta vakuusmaksua. Ilmeisesti teki tällä ihan bisnestä.

        Vuokransa maksamatta jättäviä on varmasti vaikka millä mitalla.. itse maksoin joka kerta ajoissa ja asuin hyvin siivosti - tähän valoon katsottuna en ymmärrä kohteluani. Eniten vituttaa oikeuden käsittelymaksut (anteeksi kirosanani, mutta asia oikeasti _vituttaa_), mutta parista kympistä ei ilmeisesti kannata oikeuteen mennä.

        Oikeudessa taitaa enimpiä vitutta itse oikeusprosessi ja sen kesto ihan yleisesti ottaen ottamatta kantaa siihen mistä riidellään. Itse prosessi on monesti kalliimpi kuin mahdolliset sakot. Ja prosessin kiduttavuus pahempi kuin joku ehdollinen vankeusrangaistus tms.

        Eräs kaverini töppäili liikenteessä pahasti ja aiheutti suurta kärsimystä muille (ja itselleen.)
        Oikeusprosessin pitkä viive oli kidutusta. Kun kaveri oli menossa oikeuteen, niin hän sanoi että tulkoon mikä rangaistus tahansa. Pahinta mitä voi tapahtua on se että vastapuoli valittaa ja kidutus jatkuu.

        Mutta pääasiaan: Olen minäkin kuullut että tämmöisiä vittumaisia vuokranantajia on muitakin. (Minä en kuulu niihin.) Meitä on niin moneksi, sekä vuokranantajina että vuokralaisina.


    • Tridon

      Omistan rivitalohuoneiston, jonka menin hyvää hyvyyttäni vuokraamaan eräälle tutulle, töissäkäyvälle yksinhuoltajaäidille. Alkuun meni ihan hyvin, mutta nyt vuoden alusta lähtien olen saanut soitella joka kuukausi vuokrien perään. Tilanne meni sitten maksamattomien vuokrien takia siihen, että irtisanoin sopimuksen ja pistin vuokrasaatavat perintään.
      Vihdoin viime kuussa tuli kahden kuukauden odottelun jälkeen oikeudenpäätös ulosmittauksesta. Häätöä piti hakea erikseen.
      Nyt vihdoin ja viimein on häätöpäätöskin tullut eli häätö astuu voimaan ensi viikon keskiviikkona.
      Mutta... tällä hetkellä saamatta 7 kk vuokrat muut kulut. Vuokrasopimus päättyi jo elokuun lopussa, mutta akka se vaan asustelee siinä ensi viikkoon asti.
      Onneksi tällainen velka vanhenee vasta 15 vuoden kuluttua, mutta pääasia onkin että pääsin siitä eroon. Missään vaiheessa ei tämä ihminen ole ilmoittanut maksuvaikeuksista, hän on vain jättänyt vuokran maksamatta. Laskeskelin, että hänellä jää kuukaudessa käteen about 2500€ (palkka lapsilisät elatusmaksut). Mutta piru vie kun lapsilisiä ja elatusmaksuja ei huomioida tulona. Onneksi velan vanhenemisaika on pitkä ja lapsetkin tulevat täysi-ikäisiksi. Kyllä vaan kertyy meikäläiselle melkoiset korkotulotkin...

      Kaiken huippu on se että vuokralainen on koko ajan ollut erittäin epärehellinen. Esim toukokuussa hän laittoi tekstaria: "hei, kävin tänään maksamassa huhti-, touko- ja kesäkuun vuokrat. Kiitos kärsivällisyydestä!" EIKÄ MITÄÄN RAHOJA NÄKYNYT MISSÄÄN VAIHEESSA...
      Kyllä vaan ottaa pattiin tollaset s**tanan lusmut...

      Taidanpa mennä vielä vittuilemaan vuokralaiselle siinä vaiheessa kun vouti kantaa kamoja pihalle.

      • Ilmaismajoittaja

        Minä saan LOPULTAKIN sen perkeleen kärjäoikeuden päätöksen huomenna. Sen kanssa kävelen sitten ulosottoon.

        Osaatko kertoa miten kauan menee, ennen kuin häätö käytännössä toteutuu?

        T. Toinen hyväuskoinen


      • Ilmaismajoittaja

        "hei, kävin tänään maksamassa huhti-, touko- ja kesäkuun vuokrat. Kiitos kärsivällisyydestä!"

        Mitenhän tuokin menee näin kaavan mukaan??? Minunkin vuokralaiseni lähetteli tekstareita:"hei, kävin tänään maksamassa puolet rästistä..." -eikä rahoja myöskään missään ollut.

        Mitä helvetin pelleilyä tuollainen on?


      • Tridon
        Ilmaismajoittaja kirjoitti:

        "hei, kävin tänään maksamassa huhti-, touko- ja kesäkuun vuokrat. Kiitos kärsivällisyydestä!"

        Mitenhän tuokin menee näin kaavan mukaan??? Minunkin vuokralaiseni lähetteli tekstareita:"hei, kävin tänään maksamassa puolet rästistä..." -eikä rahoja myöskään missään ollut.

        Mitä helvetin pelleilyä tuollainen on?

        Omassa tapauksessa irtisanoin vuokrasopimuksen toukokuussa ja samalla annoin toimeksiannon perintätoimistolle. Haastehakemus toimitettiin oikeudelle kesäkuussa. Yksipuolinen tuomio tuli syyskuussa alkupuolella, jolloin samalla jätettiin häätöhakemus. Ja nyt häätö tulee käytännössä ensi viikon keskiviikkona. Asukkia informoitu asiasta 21.9.

        Kyllähän se on niin, ettei Suomessa ole vuokranantajalla käytännössä mitään oikeuksia. Vaikka huoneenvuokralaissa sanotaankin, että vuokrasopimuksen päättyessä seuraavana arkipäivänä on puolet asunnosta oltava vuokranantajan käytettävissä ja sitä seuraavana päivänä koko asunto... Käytännössä tällä pykälällä ei ole mitään merkitystä.
        Eli vaikka vuokrasopimus on jo päättynyt eikä vuokralaisella ole enää virallista hallintaoikeutta asuntoon, niin siinä se vaan saa asua niin kauan kuin huvittaa. Jos menet oman käden oikeudella kantamaan kamat pihalle ja vaihdattamaan lukot, niin saat syytteen kotirauhan rikkomisesta. No tosin siitä ei tule kuin sakkoa, mutta kuitenkin... En ainakaan itse haluaisi sellaista merkintää papereihini.


      • *K*
        Ilmaismajoittaja kirjoitti:

        "hei, kävin tänään maksamassa huhti-, touko- ja kesäkuun vuokrat. Kiitos kärsivällisyydestä!"

        Mitenhän tuokin menee näin kaavan mukaan??? Minunkin vuokralaiseni lähetteli tekstareita:"hei, kävin tänään maksamassa puolet rästistä..." -eikä rahoja myöskään missään ollut.

        Mitä helvetin pelleilyä tuollainen on?

        Myös minun vuokralaiseni lähetteli tuommoisia viestejä. (Sanoin vuokrasuhteen eilen irti.)

        Yksi selitys noille voi olla se että kaveri on jättänyt tilisiirron pankkiin mutta tilillä ei ole ollut katetta vastoin vuokralaisen parempaa tietoa. Toinen selitys on se että valehtelu on tahallista.


      • Tridon
        Ilmaismajoittaja kirjoitti:

        "hei, kävin tänään maksamassa huhti-, touko- ja kesäkuun vuokrat. Kiitos kärsivällisyydestä!"

        Mitenhän tuokin menee näin kaavan mukaan??? Minunkin vuokralaiseni lähetteli tekstareita:"hei, kävin tänään maksamassa puolet rästistä..." -eikä rahoja myöskään missään ollut.

        Mitä helvetin pelleilyä tuollainen on?

        Vuokralaiselta ulosmitattavaa 4200€ kaikki muut kulut... Vuokralaisella on uudehko henkilöauto ja otin selvää omistajan. Kas kummaa omistajana entinen mies ja tämä nainen on haltijana. Auto ostettu toukokuun lopulla eli kun ongelmat olivat jo täydessä käynnissä... Mutta eipä siinä mitään, sain selville että auto on käyttökiellossa maksamattoman ajoneuvoveron vuoksi. :)
        Eilen tämä paskiainen tuli vastaan autollaan ja soitin heti poliisille, että täällä on liikenteessä käyttökiellossa oleva auto... Aivan oikein sille paskalle! Hah, auto pois liikenteestä, uudelleen rekisteröinti sitten kun vero on maksettu. HAHAHAHAH!!!
        Ihanaa että edes jotain oikeutta löytyy minunkin tapauksessani.


      • Usein tällätavalla...

        eli peri jatkuvasti saataviasi esim. Helsingin kaupungin ulosottovirastosta, Mäkelänkadulla. Minäkin sain kaikki maksamattomat vuokrat pois 5 vuoden kuluttua! Kun on sitkeä, eikä päästä juttua vanhenemmaan, niin ei kukaan jaksa olla varaton koko loppuelämäänsä...
        p.s. ne muut velkojat ei jaksaneet/viitsineet periä mitään ja minä, joka olin velkojalistan häntäpäässä, sain saatavani korkojen kanssa...heh...


    • pia

      Kurja tilanne. Myötätuntoni on puolellasi. Tuttavaperheellä oli sama, paitsi että vuokralainen myös tuhosi kämpän korjauskelvottomaksi. Lainsäädäntö ei vielä nykyään tarpeeksi suojaa yksityistä vuokranantajaa.

      Yksi asia viestissäsi kuitenkin jäi vaivaamaan minua. Pyytäisin näin naispuolisena keskustelijana, että kiinnittäisit huomiota kielenkäyttöösi ja jättäisit toista sukupuolta halventavat kirosanat väliin. Kiroile pois millä tahansa muulla, käytä kaikki perinteiset suomalaiset tai jos haluat kiroilla anatomialla, valitse vaikka jokin omaa sukupuoltasi kuvaava termi. Mielestäni meillä naisilla on oikeus käydä täällä keskustelupalstalla kuulematta loukkaavaa kieltä.

      Muuten, tsemppiä vaan tilanteessasi, käytä kovimmat keinot ja toivottavasti saat sen hyväksikäyttäjän häädettyä.

      • Kreeta

        Olen täällä niin ikään naisena lueskellut näitä viestejä, eivätkä kirosanat minua häiritse, ei edes tämä kuuluisa "vittu".

        Osaan kiinnittää huomioni muihin asioihin.

        Ja kyllä, siitäkin huolimatta että olen nainen, voin teeskentelemättä kertoa, että minuakin suorastaan v i t u t t a a toisinaan, vaikka se ei niin kaunista ja kivaa olisikaan.


      • se on sinun asiasi
        Kreeta kirjoitti:

        Olen täällä niin ikään naisena lueskellut näitä viestejä, eivätkä kirosanat minua häiritse, ei edes tämä kuuluisa "vittu".

        Osaan kiinnittää huomioni muihin asioihin.

        Ja kyllä, siitäkin huolimatta että olen nainen, voin teeskentelemättä kertoa, että minuakin suorastaan v i t u t t a a toisinaan, vaikka se ei niin kaunista ja kivaa olisikaan.

        Toki naisetkin käyttävät tuota v-sanaa nykyään joskus, ja se on heidän (kirjaimellisesti!) oma asiansa. Minua ja monia muita naisia se kuitenkin loukkaa sen tiedän. Ei sana sinänsä tietenkään, vaan se että yleensä sitä käytetään kielteiseen sävyyn. Ikään kuin kyse olisi pahasta asiasta.

        Asia ei häiritsisi lainkaan, jos käytäntö olisi tasa-arvoinen. Eli jos miesten ruumiinosista puhuttaisiin samalla tavoin. Sanotko sinä esimerkiksi koskaan, kun harmittaa, että KYRPII? Et varmaan ainakaan niin usein kuin sen v-alkuisen. Jar varmaan katsot vähän, keitä seurassa on, onko miehiä (täällä on!) ja miten he suhtautuisivat. Eli kunnioitat heitä sen verran.

        Ja olisi kiinnostavaa kuulla miehiltä, miten he reagoisivat tuohon äsken mainitsemaani termiin. Se kyllä sopii tähän yhteyteen. Omista velka-asioistani ja esimerkiksi Suomen Asiakastiedon toiminnasta, mistä minulla on kokemusta, voin sanoa vilpittömästi, että KYRPII.

        Minusta varsinkin kun kiroillaan VASTAKKAISEN SUKUPUOLEN ruumiilla, olisi käytettävä suurta harkintaa ja otettava huomioon, missä seurassa liikkuu. Tätäkin ketjua olisin lukenut paljon mieluummin, jos Setä-Emeritus olisi otsikoinut sen vaikkapa "Vuokralaiseni on täysi mulkku".


      • pia
        se on sinun asiasi kirjoitti:

        Toki naisetkin käyttävät tuota v-sanaa nykyään joskus, ja se on heidän (kirjaimellisesti!) oma asiansa. Minua ja monia muita naisia se kuitenkin loukkaa sen tiedän. Ei sana sinänsä tietenkään, vaan se että yleensä sitä käytetään kielteiseen sävyyn. Ikään kuin kyse olisi pahasta asiasta.

        Asia ei häiritsisi lainkaan, jos käytäntö olisi tasa-arvoinen. Eli jos miesten ruumiinosista puhuttaisiin samalla tavoin. Sanotko sinä esimerkiksi koskaan, kun harmittaa, että KYRPII? Et varmaan ainakaan niin usein kuin sen v-alkuisen. Jar varmaan katsot vähän, keitä seurassa on, onko miehiä (täällä on!) ja miten he suhtautuisivat. Eli kunnioitat heitä sen verran.

        Ja olisi kiinnostavaa kuulla miehiltä, miten he reagoisivat tuohon äsken mainitsemaani termiin. Se kyllä sopii tähän yhteyteen. Omista velka-asioistani ja esimerkiksi Suomen Asiakastiedon toiminnasta, mistä minulla on kokemusta, voin sanoa vilpittömästi, että KYRPII.

        Minusta varsinkin kun kiroillaan VASTAKKAISEN SUKUPUOLEN ruumiilla, olisi käytettävä suurta harkintaa ja otettava huomioon, missä seurassa liikkuu. Tätäkin ketjua olisin lukenut paljon mieluummin, jos Setä-Emeritus olisi otsikoinut sen vaikkapa "Vuokralaiseni on täysi mulkku".

        Meni väärinpäin nimimerkki ja otsikko. Eräällä toisella keskustelupalstalla missä enemmän liikun nämä kentät on toisinpäin...


      • äläs
        se on sinun asiasi kirjoitti:

        Toki naisetkin käyttävät tuota v-sanaa nykyään joskus, ja se on heidän (kirjaimellisesti!) oma asiansa. Minua ja monia muita naisia se kuitenkin loukkaa sen tiedän. Ei sana sinänsä tietenkään, vaan se että yleensä sitä käytetään kielteiseen sävyyn. Ikään kuin kyse olisi pahasta asiasta.

        Asia ei häiritsisi lainkaan, jos käytäntö olisi tasa-arvoinen. Eli jos miesten ruumiinosista puhuttaisiin samalla tavoin. Sanotko sinä esimerkiksi koskaan, kun harmittaa, että KYRPII? Et varmaan ainakaan niin usein kuin sen v-alkuisen. Jar varmaan katsot vähän, keitä seurassa on, onko miehiä (täällä on!) ja miten he suhtautuisivat. Eli kunnioitat heitä sen verran.

        Ja olisi kiinnostavaa kuulla miehiltä, miten he reagoisivat tuohon äsken mainitsemaani termiin. Se kyllä sopii tähän yhteyteen. Omista velka-asioistani ja esimerkiksi Suomen Asiakastiedon toiminnasta, mistä minulla on kokemusta, voin sanoa vilpittömästi, että KYRPII.

        Minusta varsinkin kun kiroillaan VASTAKKAISEN SUKUPUOLEN ruumiilla, olisi käytettävä suurta harkintaa ja otettava huomioon, missä seurassa liikkuu. Tätäkin ketjua olisin lukenut paljon mieluummin, jos Setä-Emeritus olisi otsikoinut sen vaikkapa "Vuokralaiseni on täysi mulkku".

        nyt viitsi olla noin pikkusieluinen. Kyllä meikäläistäkin vituttaa ja kyrpii. Tietty ihminen on täys mulkku, vittupää jne. Mutta so what, kyllä maailmaan sanoja mahtuu


      • pia
        äläs kirjoitti:

        nyt viitsi olla noin pikkusieluinen. Kyllä meikäläistäkin vituttaa ja kyrpii. Tietty ihminen on täys mulkku, vittupää jne. Mutta so what, kyllä maailmaan sanoja mahtuu

        Sanoja mahtuu, sitä tarkoitankin. Olisi hyvä käyttää koko vokabulääri, ja keksiä uusiakin. Tämä tasa-arvokysymys kyllä on olemassa, myös kielenkäytössä.

        Rohkeasti vaan kiroilemaan myös miesten ruumiinosilla, niin miehet kuin naisetkin, niin saadaan lisää vaihtelua puheeseen. Eikä sitten loukkaannuta, kun kuullaan sitä K-alkuista...!


      • Joo....
        Kreeta kirjoitti:

        Olen täällä niin ikään naisena lueskellut näitä viestejä, eivätkä kirosanat minua häiritse, ei edes tämä kuuluisa "vittu".

        Osaan kiinnittää huomioni muihin asioihin.

        Ja kyllä, siitäkin huolimatta että olen nainen, voin teeskentelemättä kertoa, että minuakin suorastaan v i t u t t a a toisinaan, vaikka se ei niin kaunista ja kivaa olisikaan.

        Jokainen saa käyttää ilmaisunvapautta ja se, jota jutut häiritsee niin pysyköön pois nettipalstoilta. tai menköön moralisoimaan kirkkoon tai naisjärjestöihin. Olen itse myös nainen ja käytän millaista kieltä haluan! Olen jo senverran vanha että osaan päättää kielenkäytöstäni enkä ole selitysvelvollinen siitä jollekin pikku .pilkun .ussijalle


      • Sä olet oikeesti...
        se on sinun asiasi kirjoitti:

        Toki naisetkin käyttävät tuota v-sanaa nykyään joskus, ja se on heidän (kirjaimellisesti!) oma asiansa. Minua ja monia muita naisia se kuitenkin loukkaa sen tiedän. Ei sana sinänsä tietenkään, vaan se että yleensä sitä käytetään kielteiseen sävyyn. Ikään kuin kyse olisi pahasta asiasta.

        Asia ei häiritsisi lainkaan, jos käytäntö olisi tasa-arvoinen. Eli jos miesten ruumiinosista puhuttaisiin samalla tavoin. Sanotko sinä esimerkiksi koskaan, kun harmittaa, että KYRPII? Et varmaan ainakaan niin usein kuin sen v-alkuisen. Jar varmaan katsot vähän, keitä seurassa on, onko miehiä (täällä on!) ja miten he suhtautuisivat. Eli kunnioitat heitä sen verran.

        Ja olisi kiinnostavaa kuulla miehiltä, miten he reagoisivat tuohon äsken mainitsemaani termiin. Se kyllä sopii tähän yhteyteen. Omista velka-asioistani ja esimerkiksi Suomen Asiakastiedon toiminnasta, mistä minulla on kokemusta, voin sanoa vilpittömästi, että KYRPII.

        Minusta varsinkin kun kiroillaan VASTAKKAISEN SUKUPUOLEN ruumiilla, olisi käytettävä suurta harkintaa ja otettava huomioon, missä seurassa liikkuu. Tätäkin ketjua olisin lukenut paljon mieluummin, jos Setä-Emeritus olisi otsikoinut sen vaikkapa "Vuokralaiseni on täysi mulkku".

        tosi kiimainen ja haluat kiinnittää huomion pois irstaudestasi juuri puuttumalla joidenkin ruumiinosien nimityksiin. Tai sitten se on niin, että sinulla on "Puhe mistä puute"...Ymmärretään kyllä...mitäs nyt itse aiheesta....ruumiinosien kielenkäyttö on pikku .illu Pialle tärkeämpää...


      • pia
        Joo.... kirjoitti:

        Jokainen saa käyttää ilmaisunvapautta ja se, jota jutut häiritsee niin pysyköön pois nettipalstoilta. tai menköön moralisoimaan kirkkoon tai naisjärjestöihin. Olen itse myös nainen ja käytän millaista kieltä haluan! Olen jo senverran vanha että osaan päättää kielenkäytöstäni enkä ole selitysvelvollinen siitä jollekin pikku .pilkun .ussijalle

        Juu, puhevapaus on. Ja myös vapaus ottaa muita huomioon.


      • Jenna223

        Minulle vuokran antja ei kirjoittanut vuokrasopimusta. Käteisellä piti vuokra maksaa. Näin meni puoli vuotta ja sitte vaatimalla vaadin sopimuksen teon kirjallisena. Olin oikeutettu asumistukeen, niin sen takia tuo vaatimus. Antaja nosti vuokraa 50€. Vapaita asuntoja ei paikkakunnalla siihen hätään ollut. Alku keväästä tuli suullinen korotus jälleen 50€. Minä lähdin, vaikka ei nuo korotukset olleet oikein annettu. Takuumaksua ei vuokra antaja suostunut maksamaan. Pyysin mieskaverini mukaan, kun luovutin avaimia. Ei ollut ongelmia. Käteisenä sain takuun.


    • Mnmnmnnn

      Olin kerran vuokralla. Vuokran antajina kaupungin rikkaimpiin kuuluva pariskunta. Tajusin vasta myöhemmin että heiltä unohtui täysin vuokratakuun palauttaminen. En tiedä olisiko minun sitä pitänyt erikseen vaatia?!?!

    • Anonyymi

      Lapinlahti, Varpaisjärvi, Nilsiä akselilla tuntuu olevan näitä VITUN KUSETTAJAVUOKRAKÄMPPIÄ TÄYNNÄ!!! VAROKAA PERKELEITÄ UMPIKIEROJA SAATANAN SAVOLAISIA!!!
      "Piti tulla talli"... Haaveeksi jäi, Vittu!!!

    • Anonyymi

      Vuokranantajan ammatti on niitä harvoja ammatteja joihin ei vaadita minkäänlaista koulutusta!
      Esim. jos keräät pulloja tien poskesta niin sinulla pitää olla suoritettuna tieturvakurssi. Mutta jos olet vuokranantaja niin riittää että osaat syödä itse ja käydä paskalla. Muuta ei vaadita, eikä noitakaan taitoja vaadita jos ei niitä hallitse.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Viittaatko vielä siihen säännökseen, jossa vaaditaan yksityiseltä omaan käyttöön tien varressa pulloja keräävältä henkilöltä tieturvakortin?

        Entä mihin tilastoon tai muuhun lähteeseen perustuu väitteesi, että vain harvoihin ammatteihin ei vaadita mitään koulutusta? Keksin heti roppakaupalla ammatteja, joihin ei vaadita mitään erityistä koulutusta.

        Entä minkä koulutuksen haluaisit vaatia ihmiseltä, joka vuokraa omaisuuttaan toisen käyttöön?


    • Anonyymi

      Missähän todellisuudessa setä-renki mahtaa elää?
      Tuo laki mahdollistaa todella sikamaisen käytöksen vuokralaista kohtaan, ja hyvin monet vuokranantajat käyttävätkin lain porsaanreikiä armotta hyväkseen.
      Laki muokattiin aikoinaan "asiantuntijoiden" avustuksella, ja arvaatkos keitä nämä "asiantuntijat" olivat.
      Pukit vahtivat kaalimaata todella tehokkaasti.

    • Anonyymi

      Ihan poliisit ja tiedustelupalvelut noita vuokranantajia lahjoo.

    • Anonyymi

      Sitten on näitä v*ttumaisia vuokralaisia, joita kannattaa välttää. Vuokranmaksut aina myöhässä, soittelevat ja valittavat koko ajan jostain mikä ei kuulu vuokranantajalle. Ja lopuksi asunto siivoomatta, ja siinä kunnossa että takuuvuokra ei kata korjauskuluja. Yleensä nämä tällaiset ovat näitä ns. parempia ihmisiä.
      Onneksi meillä yksityisillä vuokranantajilla on mustalista, joihin kerätty nimiä joille asuntoa EI kannata vuokrata!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe