Valmentaja ja nuori suhteessa

YliHysteriaa

Yle kertoo järkyttyneenä että "suomalaisilla alaikäisillä urheilijatytöillä on ollut seurustelusuhteita jopa 30-40-vuotiaiden miesvalmentajiensa kanssa."

16-vuotiaat ja tätä vähän vanhemmat tytöt ovat sanoneet olevansa ”aivan ihastuneita” iäkkäisiin miesvalmentajiinsa ja että heillä on suhde. Nuori pitää valmentajaansa idolinaan ja ajattelee, että ”kiva”, kun arvostettu aikuinen valmentaja seurustelee hänen kanssaan.

Niin ja mitä sitten? Suomessa suojaikäraja on 16-vuotta, mikä Eurooppalaisittain on kaikkein korkein.

Mitä laki tähän sanoo?

Rikoslain 20 luvun 5 pykälässä todetaan seuraavaa seksuaalisesta hyväksikäytöstä:
”Joka asemaansa hyväksikäyttäen taivuttaa sukupuoliyhteyteen tai ryhtymään muuhun seksuaalista itsemääräämisoikeutta olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön, joka on koulussa tai muussa laitoksessa hänen määräysvaltansa tai valvontansa alainen taikka muussa niihin rinnastettavassa alisteisessa suhteessa häneen, on tuomittava seksuaalisesta hyväksikäytöstä.”

Entä jollei kukaan käytä asemaansa mihinkään taivutteluun, vaan nuori itse haluaa suhteeseen?

Aivan samoin kuin monet romanssit syttyvät työpaikoilla, myös harrastuksissa kun tutustutaan, rakkaussuhteita syntyy ilman mitään painostamisia.

MIksi sosiaaliviranomaiset haluavat viedä nuorilta itsemääräämisoikeuden?

Miksi sosiaaliviranomaiset kuvittelevat tietävänsä paremmin toisten asiat, kun ihmiset itse? Kuka on antanut sosiaaliviranomaisille Jumalan aseman?

5

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pedo hössötystä

      Jos seksinsuojaikärajaa ei rikota, niin mun puolesta saa tytöillä olla ihastuksia vaikka 50-100 vuotiaisiin miehiin jos niin haluavat. Jotka tätä eivät hyväksy, niin taitaa moraali-pipo olla jo aivan liian tiukalla ja sekaantuminen toisten ihmisten elämään ainoa huvi, kun ei ole vissiin sitä omaa elämää, pitää leikkiä siveyspoliisia.

    • Jääkarhu Urho.

      Mitä se palstapedofiili tulee taas sössöttämään tuota samaa iänikuista mantraansa?

      Miksi nuorilta viedään itsemääräämisoikeus? No koska he ovat nuoria joilla ei vielä ole aikuisen pätevyyttä arvioida tilanteita. Siksi on olemassa täysi-ikäisyys ikäraja...Hyvä hölmö.

      Painu jo sinne hölmölandiaasi ja jätä tämä palsta rauhaan ei täällä kukaan anna sinulle vastakaikua.

    • Loomanni&Nico

      Entäs sitten homo- tai lesboseurustelusuhtet teinien ja valmentajien/esimiesten välillä?

      Tulee mieleen eräs TVstäkin tutti julkkissisustajakampaaja pariskunta, jossa toinen osapuoli oli ALAikäinen ja toinen jo keski-ikäinen.

      Onko tässäkin hyysäreiden mielestä hyväksikäyttösuhde?

      Kun toinen nuorempi osapuoli on riippuvainen vanhemmasta, työnsä takia, niin kuinka tälläinen suhde muka voi sitten olla sallittua, hyväksyttyä ja jopa ihailtavaa?

    • KaikkiHyväksikäyttöö

      Tuo laki, "joka on koulussa tai muussa laitoksessa hänen määräysvaltansa tai valvontansa alainen", on tarkoitettu koskemaan oppilaan omia opettajia, jotka antavat oppilaalle arvosanat, jotka ratkaisevat koko loppuelämän suunnan eli pääseekö opiskelemaan vai jääkö luuseriksi.

      Ei esim. tanssikoulu ole mikään sellainen koulu etteikö nuori voisi halutessaan lopettaa sambaamisen, vaan hänen olisi muka pakko panna tanssiopea!

      Ihan eria asia on huostaanottolaitoksissa pakosta olevat nuoret, jotka eivät pääse sieltä pois. Silloin on ymmärettävää etteivät sijais"iskät" saa olla seksisuhteessa teinien kanssa.

      Ylihysteeriset soveltavat lakeja omasta halustaan, siten kun itse haluavat, vaikkei laki olekaan sellaista tarkoittanut.

      Voihan kaikkiin suhteisiin periaatteessa soveltaa tuota jos haluaa lukea lakia kuin piru Raamattua. Ainahan on niin että kun ollaan parisuhteessa, ollaan tavallaan riippuvaisia toisesta, ainakin emotionaalisesti. Kuka tahansa voisi siis perustella suhteen olevan hyväksikäyttösuhde, vain siksi että "olen niin rakastunut siihen että se hyväksikäytti mun tunteita, pannakseen mua."

    • Huolestunut äiti

      Lähinnä joukkuelajien LESPOVALMENTAJAT asialla. Lespot ovat seksuaalisia PREDAATTOREITA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      326
      2703
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe