No nyt ois työpaikka syksyyn asti tiedossa ja bruttopalkka huimat 1300e,eli menetänkö asumistuen? Jos tukia en saa niin eihän se oo järkeä siinä tapauksessa työtä ottaa vastaan?
Onko mahollista saada asumistukea?
4
264
Vastaukset
- ...
Kelan sivulla on laskuri jolla voit laskea asumistuen määrän.Se on suuntaa antava.No itselläni laskuri on näyttänyt melkein sen summan jonka olen loppujen lopuksi saanut kelasta.eli syötät vaan tiedot niin laskuri laskee.
- Tää on niin nähty
Kyllä yli tonnin tulot tiputtaa asumistukea ja kaikki tulojen muutoksen on ilmoitettava kelaan, se lukee asumistuen saajan velvollisuuksissa... phärsiistähän se on, mutta minkäs teet. Käyt töissä, maksat itsesi kipeäksi veroja & työmatkakustannuksia, asumistuki tippuu, maksat päivähoitomaksuja jne ja kappas vaan, seuraavaksi saatkin olla rustaamassa toimeentulotukihakemusta palkkatulojen lisäksi....
- toinen työssä
Niin, minäkin olen töissä. Maksan huimat verot & työmatkakustannukset. Asumistukea en saa, päivähoitomaksut pilvissä. Pitäisikö minun maksaa vielä muiden asuminen?
- anarkismi
Jotkut ei sitten ymmärrä, että Suomessa kaikki työ pitää tehdä pimeesti. Jos sossu/kela laskee, että palkan ja tukien erotus on nolla eli saat tasan yhtä paljon palkkaa kuin saisit tukina, silloin ei tukia tule senttiäkään.
Eli kaikista järkevintä on yrittää pysyä työmarkkinatuella, mutta välttää kaikenlaiset turhat kuntoutustoimenpiteet ja tehdä työnsä pimeästi. Siten saattaa oikeasti jäädä rahaa muuhunkin kuin herkekeittopurkkiin ja näkkileipään.
Jos työkkäri vaati kuntoutustoimenpiteisiin osallistumista, silloinkin kannattaa kieltäytyä, ottaa sossusta minituet ja tehdä pimeetä hommaa. Edelleenkin kannattavin vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184280Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223299Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611908Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51347Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1581148Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96855- 63755
- 176730
- 30727