Stadin asunnot uudiskohde käpylä

Sikavainola

Yllättäen katosi koko keskustelu aiheesta, joten tässä uusi

64

3923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hekaa pelottaa

      Alko olee liikaa informaatiota asuntosihteereiden virheistä vissiin?

      • Avointa toimintaa!

        Epäilen, ettei asuntosihteerien toimintaa valvota lain edellyttämällä tavalla. Lakihan ei mitään auta, jos sen noudattamista ei valvota..Ovat ylimielisiä, koska heillä käytännössä yksinvalta päättää asuntojen jaosta. Lisää läpinäkyvyyttä!


      • hönö
        Avointa toimintaa! kirjoitti:

        Epäilen, ettei asuntosihteerien toimintaa valvota lain edellyttämällä tavalla. Lakihan ei mitään auta, jos sen noudattamista ei valvota..Ovat ylimielisiä, koska heillä käytännössä yksinvalta päättää asuntojen jaosta. Lisää läpinäkyvyyttä!

        Epäilen , että olet mielisairas.


      • Anonyymi

        Oletteko asukkaat olleet miten tyytyväisiä liikenteenmeluun, ja häirikkönaapureihin? Vai onko yhteisöllinen kohde, jossa 100 jäsentä Facebook-ryhmässä?

        Onko Prisma, Citymarket, Lidl, kuntosalit, raitiovaunu lähellä?


    • dfghjk

      Kuinka moni siinä edellisessä ketjussa kertoi saaneensa asunnon? En ehtinyt lukea kunnolla.

    • Pöh

      Seurasin ko. ketjua tarkasti, mutta juuri tänään en. Kysyn samaa kuin edelliinen, eli oliko moni saanut asunnon? Entä kerrottiinko siellä jotain konkreettista asunnonjakoperusteista vai miksi ketju poistettiin?

      • ....................

        Ainakin 3-lapsinen perhe oli saanut 5 h k ja joku perhe, jossa yksi lapsi, oli saanut kolmion.


    • Asunnonvaihtaja

      Me saatiin myös 5 h k ja kolmilapsinen perhe ollaan.

      • ilmaiseksi asutaan

        Kerrotko, miten asuntoja "saadaan" ? En ole tiennytkään, että lapsiperheet saavat asuntoja. Me sinkut joudumme OSTAMAAN asuntomme ja alle 360 000 ekun ei Hesasta irtoa koirankoppiakaan.


    • mielii Käpylään

      Nyt on sitten kaksi vuokrakohdetta samaan aikaan valinnoissa. Käpylän kohteesta valinnat viimeistään tämän kuun loppuun mennessä ja Vallilan kohteeseen Juhannukseen mennessä. Vielä saa jännittää.

      En hakenut Vallilaan kun olivat niin kalliita, kaksiot hirmu isoja ja huonolla pohjalla. Yksiöitä naurettavan vähän. Olisivat voineet jättää kokonaan piirtämättä nekin vähät mitä nyt tarjottiin.

      Onkohan Käpylän kohteeseen jo kaikille vaihtajille ilmoitettu.

    • reippaanoloinen

      Olen hakenut myös, kaksiota, ei ole kuulunut vielä mitään. Kenellekään muulle? - Kumma muuten että koko aiempi viestiketju katosi. Syy?

    • dfghjk

      Mekin (nuori pariskunta) haimme kaksiota. Asumme yksiössä, ei stadilla. Ei valitettavasti ole kuulunut mitään ja epätodennäköistähän se onkin, että tarjous tulisi.

    • Käpylään

      Meille tuli tarjous kaksiosta vappuaattona. Vielä viime viikolla soitin asiakaspalveluun, josta sanottiin, ettei yhtään asuntoa vielä ollut jaettu. Eli voisi kuvitella, etteivät ihan kaikkia ole vielä viikon aikana jakaa.

      • lislotte

        61,5neliöinen?


    • Eläkeläinen

      Käpylään olen minäkin hakenut yksiöön, mutta mitään ei ole kuulunut. Tuskinpa kuuluukaan, luultavasti paljon hakijoita edullisten vuokrien vuoksi. Eipä ole kyllä kuulunut muistakaan asunnoista, joita olen kaupungilta hakenut. Helsingin vapailla markkinoilla pyydettäviin vuokriin ei ole varaa ja nykyisestä asunnosta on lähdettävä piakkoin.

      Nyt tulee vähän off topicia, joten voitte skipata tämän halutessanne:

      Näillä näkymin jää kai sitten ainoaksi mahdollisuudeksi muuttaa mamuksi esimerkiksi Portugaliin. Sieltä kun löytää runsaasti edullista asuntotarjontaa ja hotelliasuminenkin on mahdollista noin 500 € / kk hintaan yhden makuuhuoneen huoneistoissa, jolloin hintaan kuuluu myös päivittäinen siivous ja viikottainen pyyhkeiden ja lakanoiden vaihto. Lisäbonuksena lämmin ilmasto, hyvä ruoka- ja juomatarjonta sekä mahdollisuus saada eläke tilille 10 vuotta ilman tuloveroja. Johan niitä veroja ehdinkin maksaa pitkälti yli 40-vuotisen työurani aikana Helsingille, joten olisin jotenkin toivonut, että suomalaisia ja syntyperäisiä helsinkiläisiä olisi jotenkin arvostettu enemmän kaupungin asuntojen hakijoina. Kiertely esimerkiksi Vuosaaressa kuitenkin on osoittanut, että näin ei ole.

      • Heka hei!!!

        Tätä minäkin ihmettelen, että vuosikymmeniä veroja Helsinkiin maksaneena en kaupungin asuntoa saa nyt kun sitä tarvitsisin. Kovin moni maahanmuuttaja sen AUTOMAATTISESTI kuitenkin saa ja saa hyvältä paikalta ja ison asunnon, vaikkei ole veroja tähän maahan tai edes kaupunkiin maksanut ja tuskin koskaan tulee OMALLA työllään niitä maksamaankaan.

        Hivenen arvostusta kantahelsinkiläisiä kohtaan!!!


      • harmillista
        Heka hei!!! kirjoitti:

        Tätä minäkin ihmettelen, että vuosikymmeniä veroja Helsinkiin maksaneena en kaupungin asuntoa saa nyt kun sitä tarvitsisin. Kovin moni maahanmuuttaja sen AUTOMAATTISESTI kuitenkin saa ja saa hyvältä paikalta ja ison asunnon, vaikkei ole veroja tähän maahan tai edes kaupunkiin maksanut ja tuskin koskaan tulee OMALLA työllään niitä maksamaankaan.

        Hivenen arvostusta kantahelsinkiläisiä kohtaan!!!

        No noilla mamuilla on lain mukainen oikeus saada se asunto. Ihmeellistä vain on se, että täällä asuva ja veronsa maksava suomalainen ei ole oikeutettu siihen samaan. En ihmettele, että kilvan tänne halajavat nuo tietystä ilmansuunnasta tulevat mamut jotka sitten jäävät vielä sossun ja muun taloudellisen tuen varaan tänne. Heistä ei siis tule muuta kuin nettomenoa. Sen sijaan töiden perässä tulevat mamut eivät liene ongelma. Hehän pitävät työllään myös tätä yhteiskuntaa pystyssä.


      • entäs tuo

        Eikös ensi vuonna tule joku seniorikohde valmiiksi Herttoniemeen. Mistä syystä nykyinen vuokrasuhde päättyy? Voitko asua jossain tuttujen luona ensi vuoteen jos tuolta Hertsikasta asunto tipahtaisi.


      • 66-vuotias

        Vain perheet ja mamut "saavat" asuntoja, kuten he itse tottuneesti puhuvat. Me sinkut OSTAMME asuntomme. Meitä ei ole koskaan noteerattu missään asuntojakeluissa. Ei Hitas- eikä muissakaan. Veroja olen minäkin maksanut enemmän kuin yksikään lapsiperhe. Muuttaisin myös muualle, jos terveys kestäisi.


      • tavallinen tavis
        66-vuotias kirjoitti:

        Vain perheet ja mamut "saavat" asuntoja, kuten he itse tottuneesti puhuvat. Me sinkut OSTAMME asuntomme. Meitä ei ole koskaan noteerattu missään asuntojakeluissa. Ei Hitas- eikä muissakaan. Veroja olen minäkin maksanut enemmän kuin yksikään lapsiperhe. Muuttaisin myös muualle, jos terveys kestäisi.

        "Veroja olen minäkin maksanut enemmän kuin yksikään lapsiperhe. " Siinä tapauksessa olet suomen rikkaimpiin kuuluva. En ymmärrä, miksi sinua köyhien asiat kiinnostavat.

        Yhteinen etu tosiaan on, että muutat kauas muualle. Ei huono terveys voi olla esteenä noin varakkaalle. Otat oman hoitohenkilökunnan mukaan tai palkkaat paikan päältä. Kellään ei tule sinua ikävä. En tosiaan yhtään ihmettele, että olet sinkku. Hyvää matkaa!


    • Diapamiteku

      Vuosaaren saisi B-52:set operoida pois kartalta.

    • fhad

      Mä sain asunnon Käpylästä.
      Asunto tarjottiin huhtikuun puolella ja hyväksyin samana päivänä.

    • kjthjtjhjgvvb

      Onkohan asuntoja jo oikeasti alettu jakamaan...

      • käpylä

        Soitin eilen ja kysyin, Ei ole. Muutama asunto on jaettu.


      • täh?
        käpylä kirjoitti:

        Soitin eilen ja kysyin, Ei ole. Muutama asunto on jaettu.

        Siis mitä nämä olen-saanut-asunnon -viestit sitten on? Trollejako? Onko asuntoja jo jaettu vai ei? Hain kaksiota.


      • häh mä
        täh? kirjoitti:

        Siis mitä nämä olen-saanut-asunnon -viestit sitten on? Trollejako? Onko asuntoja jo jaettu vai ei? Hain kaksiota.

        Ketään kiinnosta mitä sinä hait!!


    • Happyone

      Vapun aattona tuli asuntotarjous tekstari/meili. Toimitin liitteet alkuviikosta ja ensi viikolla tehdään vuokrasopimus.

    • Asunnonvaihtaja

      Meille myös tuli vapunaattona se tarjous viisiöstä eli kyllä niitä ihan oikeasti on alettu jakamaan :)

    • ökhjgf

      Onnea kaikille asunnon saaneille! Onko kenellekään tullut tarjousta yksiöstä?

      • Maalaistyttö

        Me saimme yksiön. Asuntotoimistosta sanottiin, että puolet asunnoista meni tavallisille työssäkäyville ja loput sosiaalisin perustein.


    • Savolainen mummi

      Oon hakenut kaupungilta asuntoa jo 8v ja ei sieltä oo ikinä mitään tarjottu vaikka oon ollut asunnotokin muutaman kuukauden :(( Kyllä ne kaikki menee nuille maahanmuuttajille ja me suomalaiset maksetaan kovaa vuokraa vähistä rahoista ja elämiseen ei sitten jääkkään mitään :((( Veroja oon maksanut vuosi kymmenet suomeen mutta ei täältä sitten saa halpaa asunto kun sitä tarviis!!

      • Sarke

        1/3 osa osmon asunnoista varattu vaihtajille .. Päätökset tehty muttei vielä ilmoitettu asunnon saaneille .. Soitin tänään... Onnea kaikille .. Pidän myös peukut ojossa :)


      • ei saa ei

        Jännä, ettei me sitten olla saatu kaupungin kämppää, vaikka ukko on maahanmuuttaja ja ipanakin tulossa...


      • harmittaa..
        Sarke kirjoitti:

        1/3 osa osmon asunnoista varattu vaihtajille .. Päätökset tehty muttei vielä ilmoitettu asunnon saaneille .. Soitin tänään... Onnea kaikille .. Pidän myös peukut ojossa :)

        Suuremmasta pienempään olen vaihtamassa, ei ole tarjousta kuulunut. Vahvasti alkaa tuntumaan siltä että ovat asunnot jo jakaneet.


    • asukasheka

      Ihan paskapaikka Osmontie , vieressä
      -superkallis K-Mustapekka
      -pölyävä ja häiritsevä liikenne (Tuusulantie, Panuntie)
      -surkeita kapakoita
      -suppeavalikoimainen mini-Alko
      -ammattikoulun pauhe
      -surkein/ahtain Alepa Pohjolankadulla
      voi hypätä sillalta junan alle

      • Sarke

        Asukasheka kyllä oikeassa .. Asemalta poimin neuloja täs vasta useita ... Baarit on ns omal porukal varustettu mut leppoista jengii... :)


      • käpylä rules

        Itseasiassa olet täysin oikeassa. Silti hain sinne. Aion kyllä käydä siinä Ogelin isommassa Alepassa.
        Laitetaan nyt vähän lisää plussia kuiteskin:
        Hyvä julkinen liikennne, (juna,bussit,ratikka)
        lenkkipolut lähellä
        on se silti virallisesti osa kaunista ja rauhallista Käpylän aluetta
        leikkipuistoja
        Yksi miinus:
        - Ei vieressä Lidliä
        Näyttää kyllä siltä etten kämppää saa. Yritän olla pettymättä.


      • valinnan varaa
        käpylä rules kirjoitti:

        Itseasiassa olet täysin oikeassa. Silti hain sinne. Aion kyllä käydä siinä Ogelin isommassa Alepassa.
        Laitetaan nyt vähän lisää plussia kuiteskin:
        Hyvä julkinen liikennne, (juna,bussit,ratikka)
        lenkkipolut lähellä
        on se silti virallisesti osa kaunista ja rauhallista Käpylän aluetta
        leikkipuistoja
        Yksi miinus:
        - Ei vieressä Lidliä
        Näyttää kyllä siltä etten kämppää saa. Yritän olla pettymättä.

        Lidl Pasila? junalla 2-3min.
        K-Mustapekan valikoima on kyllä yksi kaupungin parhaista mielestäni


    • näin se menee alas

      Ehkä se kun alettiin vaatimaan stadin asuntojen johtoa henkilökohtaiseen vastuuseen päätöksistä. Kun oli useampia kirjoituksia joista luettiin, että asuntoja jaetaan sellaisen tulotason ihmiselle kenellä olisi varaa vuokrata vapailtamarkkinoilta tai sitten ostaa oma-osake. Minusta se oli aiheellista kirjoittelua. Ja sitten oli vielä linkki sinne hekalaiset foorumille, foorumille jota talo-osaston henkilökuntakin toisinaan lukee.

      Vastapäätä näitä taloja on stadin asuntoja tossa tupakalla partsilla kattelin, että siellä monella on uutta hienoa volvoa ja kaikki viimeisen päälle, ne asunnot ei taida olla työttömille eikä ns. matalapalkka-aloilla työskenteleville. Joku oli laittanut siellä ulko-oven niin ettei mennyt lukkoon, känninen meinasi mennä kuselle sinne rappuun ois ollut haiseva vasta lause sitten niille siellä :)

      • Uhjk234

        Onko tuo vastapäätä oleva stadinasuntojen talo uudistuotantoa vai joku vanhempi. Entä onko sijainti kantakaupungissa, itä vai länsiosassa.


    • totuus satuttaa

      Stadin asuntoja ei ole vuosiin jaettu työttömille, asunnottomille tai köyhille lapsiperheille.

      Ne menee asuntosihteerien tuttaville, työssäkäyville, joilla olisi varaa ottaa lainaa ja ostaa omakin asunto!

      • +984615+4815

        Ovatko siis palanneet juurilleen? Tarkoitan, että asuntoja saavat nuorehkot, pk-seudulle töihin tulevat tai siellä jo asuvat töitä tekevät henkilöt. Siihenhän nuo asunnot alunperinkin olivat tarkoitettu, että saadaan hintoihin nähden lähes varattomat duunarit töihin pk-seudulle hyödyttämään talouden rattaita. Vapaiden markkinoiden hinnoilla ei missään nimessä kannata olla pk-seudulla jos ei ole pääomia valmiiksi tai pääse hyville tuloille (yli 7000€ netto/kk/talous).

        Sosiaalitapauksillehan noita asuntoja on siirtynyt pikkuhiljaa ajan saatossa hyvinä aikoin kun talous on kasvanut. Aikoina jolloin inflaatio todella maksoi lainat pois niin moni osti ja maksoi oman asuntonsa. 90-luvun lama toi myös tilaisuuden monille onnekkaille ostaa kohtuullisilla hinnoilla. Noina aikoina asukasrakenne on ollut reippaasti sossupainotteinen kaupungin asunnoissa.
        Nyt ollaan tilanteessa, että nuoret ensiasunnosta haaveilevat eivät joko saa riittävästi lainaa tai eivät uskalla sitä ottaa (järkevää). Tällöin kaupungin asunto pk-seudulla on paras vaihtoehto jos sen vain saa. Kaupunki taas hyötyy kun saa työssäkäyviä, itse kulunsa maksavia ja jopa kaupungin taloutta hyödyttäviä asukkeja.

        Ihan siis luonnollista kehitystä tässä luonnottomassa taloustilanteessa.


    • onkohan noinkaan

      No kaupunki ei hyödy yhtään mitään kun ne työttömät joutuvat asunnottomiksi ja sitten sossu joutuu maksamaan niille hätämajoitusta esim. Forenomille. Se tulee kymmenkertaisesti kalliimmaksi. Edullisempi vaihtoehto on varmasti työttömälle asunto kaupungilta. Sitä paitsi voiko kukaan enää olla varma työpaikastaan tällaisena aikana. Joka päivä tulee lisää yt-neuvottelu uutisia.

    • Trash

      Asuntoja ei varmaan ole enää jaettu? Kuvittelisin, että ensimmäinen kierros on jo tehty ja loppukuu varattu liiteselvityksiin ja mahdollisiin peruutuksiin. Kyllä vaan kyrpii, kun kuulee näitä tarinoita kuka saa ja kuka ei.. ei tullut tälläKÄÄN kertaa. Parempaa tsägää siis ensi kerralla!

    • Eläkeläinen

      Ei tullut asuntoa Helsingiltä, ei. Siirryn sitten omalta osaltani mamuksi Portugaliin, josta nytkin kirjoittelen. Asuntoja on runsaasti tarjolla ja kahden makuuhuoneen (joista molemmissa myös oma kylpyhuone), olohuoneen ja parvekkeen saa 400 eurolla / kk. Löytyypä isoperheisille yli 100 neliön kämppiä samaan hintaan.

      No nyt on Portugalin veronumerot hankittu, tehty varaus kämpästä hyvien palveluiden vierestä (supermarket kaksi sairaalaa ja hautausmaa, mitä muuta enää tarvii?). Muutto syksyllä.

      Baareja ja kahviloita joka nurkalla. Kahvin saa täytetyn piirakan kanssa alle 2 eurolla ja iso olut (1 pint) maksaa koko päivän 0,90 euroa, jos joku sellaista kaipaa.

      Ai niin. Lisäksi eläkkeen voi saada 0-verolla näppiin, jos sellaista statusta hakee. Eiköhän sitä pärjätä täälläkin, kun synnyinkaupunginosani Käpylä ei huolinut takaisin paluumuuttajaksi. ;)

      • voi kun pääsis myös

        Eläkeläinen, kyllä mun nyt käy kateeksi. Miksi ihmeessä haluisit täällä suomessa asua jos siellä Portugalissa lämpimässä merituulessa 400e/kk maksavassa vuokra-asunnossa asuessa ja eläkettä nauttien elää saisit. Jos minulla olisi sama mahdollisuus käyttäisin sen heti. Vaikka Portugali onkin köyhä maa ja työttömyys korkea ei siellä suomen eläkeläisenä ole mitään hätää. Eläke juoksee ja voi ottaa goolisti. Onnea jatkoon!

        Vink vink, olisko siihen toiseen makkariin mahdollista majoittaa yks työtön suomalainen ;)


    • pyllynreikä

      Obrigado ! sain kaksion neljännestäkerroksesta Ja en todellakaan muuttaisi Portugaliin , vaikka fadoa rakastankin.

    • Jepjep888

      Millä tarinoilla/syyllä ja selvityksellä olette asunnon saaneet? voi perk****, että voi olla vaikeaa!!

    • Petrus Nyqkis

      Onko asunnot jo kaikki jaettu? Tähän uuteen ketjuun edellisen poistetun jälkeen ei juuri ole kommentoitu. Lallukankujallakin, kun siitä usein ohi ajan, näyttää ainakin olevan tyhjillään muutama asunto.

    • miekkonen79

      Löytyi tällainen ketju surffaillessa netissä. Itse sain yksiön kyseisestä talosta. Ilmoitus tuli toukokuussa ja otin tottakai vastaan asunnon heti. Olen aivan tavallinen työssäkäyvä mies, jolla bruttotulot noin 3000e/kk (vaihtelevat, yrittäjä). Hakemukseen en kirjoittanut mitään muuta ihmeellistä, kuin että joudun muuttamaan edellisestä asunnostani pois sen myynnin johdosta. Kaupungin asuntoja olen hakenut jo yli 10v ajan ja vasta nyt tärppäsi. Aikamoista lottoa se taitaa olla, että kuka asunnon saa. Edellinen asuntoni oli kooltaan ja kunnoltaan suunnilleen samanlainen, mutta vuokra 350e korkeampi. Kyllä nyt on viimein mukavaa asua järkevän hintaisessa asunnossa.

    • Kakesetä

      Käpy Grilliin vaan sitten jami-iltaan tiistaisin !

    • Eläkeläinen

      Jokos siellä Osmontiellä alkaa illat viiletä? Pitkä matka kävellä Käpygrillistä Osmontielle, kun räntää vihmoo ja rahat on menneet kalliiseen kuraan. Täällä lämmintä vielä riittää ja kuppiloita on kymmenittäin 100 metrin säteellä, joten jos yksi paikka kyllästyttää, niin eikun toiseen. http://www.foreca.fi/Portugal/Portimao/tenday

    • harmittaa...

      Onko palstalla Osmontie 43 muuttaneita? Onko kaikissa huoneistossa jo asukkaat ja kuinka viihdytte siellä. Kyselee yksi ilman asuntoa jäänyt.

    • Osmontieläinen

      Käsittääkseni kaikissa huoneistoissa on asukkaat ja hyvin ollaan viihdytty, kiitos kysymästä! Onnea sinulle asunnonhakuun! Ja Eläkeläiselle vielä, että Käpygrillissä en itse ole käynyt, mutta Alepassa tulee välillä illalla käytyä. Maito on ollut ihan sopuhintaista eikä räntääkään ole vielä tullut. Ihan syksyisen raikas ilma täällä kotosuomessa :)

      • Eläkeläinen

        Onnea kaikille, jotka sinne Osmontielle pääsivät. Talohan on ainakin ulkoa katsoen varsin tyylikäs ja hinnat olivat edulliset Helsingin tasoon nähden. Tuosta maidon litrahinnasta minulla ei oikein ole ollut käsitystä, koska olen käyttänyt maitoa ainoastaan kahvin kanssa ja silloin olen ostanut niitä pieniä UHT-pakkauksia, jotka kestävät kauan. Täällä sitten ostin 8 litraa UHT-maitoa, kun kerran säilyy joulukuun loppuun asti. Normaalihinta on 0,64 euroa / litra, mutta tarjouksesta sain tuon 8 litran paketin puoleen hintaan. Mitähän Valio pyytää nykyään litran paketista UHT-maitoa? Jossain nettikaupassa se näytti olevan 1,70 euroa.

        Vähän tilastotiedettä mukaan: http://www.taloussanomat.fi/raha/2013/06/24/alkoholi-on-suomessa-eun-kalleinta-ruoka-neljanneksi-kalleinta/20138816/139


    • Jean-pierre

      Hartela joka rakensi tuon on kyllä parhaita rakennusliikkeitä .
      Toivottavasti asunnon saaneet viihtyvät.

    • Heka veka

      Tein äsken kävelylenkin Osmontie 23:sen ohi ja kas kummaa ulko-ovesta purkautui ulos somaliperhe (n.6 henkilöä).

      Katsoin rapun nimitaulua, kovin oli paljon ulkomaalaisia nimiä (Abdi,

    • no just

      no niitähän siellä asuu ne on kaikki terroristia nuo lakanaan pukeutuvat, ongelmia ei olisi jos suosiolla palauttaisimme heidät perhekuntineen mistä ovat tulleetki.

    • Eläkeläinen

      Täällä Portugalissa en oo nähnyt yhtään somalia. On täälläkin mamuja, mutta ne on tullu Saksasta, Englannista ja Suomesta :) Määkin oon mamu täällä :D

    • Eläkeläinen

      Terveiset vaan sinne Käpylään täältä Atlantin rannalta. Aurinko paistaa joka päivä, mutta lunta ei ole näkynyt ja takkiakin on pidettävä yöaikaan. Ruokaa saa kuitenkin halvalla kaupoista ja appelsiineja suoraan puusta poimittuna 2 eurolla 5 kiloa. Verojakaan ei tarvitse maksaa. Vähän yksinäistähän täällä on, kun se mukava lady puuttuu vielä tuosta viereltä. :)

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014122818953743_uu.shtml

      • Niin rikkaat...

        "Rikkaat eläkeläiset pakenevat Portugaliin" Eihän kaupungin asunnot Rikkaille olekaan asukasvalinnoissa noudatetaan edelleen tulorajoja :) Jos tarkoitat linkin tekstillä omaa tilannettasi ei ihme ettei asuntoa Käpylästä tai muualtakaan järjestynyt ja jos siksi olet sinne ulkomaille muuttanut.


      • Eläkeläinen
        Niin rikkaat... kirjoitti:

        "Rikkaat eläkeläiset pakenevat Portugaliin" Eihän kaupungin asunnot Rikkaille olekaan asukasvalinnoissa noudatetaan edelleen tulorajoja :) Jos tarkoitat linkin tekstillä omaa tilannettasi ei ihme ettei asuntoa Käpylästä tai muualtakaan järjestynyt ja jos siksi olet sinne ulkomaille muuttanut.

        Itse olen köyhä kuin kirkon rotta ja tulin tänne, koska varat eivät enää riittäneet Suomessa asumiseen.

        Tuo linkki nyt oli vaan vähän niin kuin houkuttimena sille "mukavalle ladylle", vaikka toki tiedän, ettei tämä mikään deittipalsta olekaan. Mutta kaikkia kanavia pitää kokeilla :)


      • Miliisi
        Eläkeläinen kirjoitti:

        Itse olen köyhä kuin kirkon rotta ja tulin tänne, koska varat eivät enää riittäneet Suomessa asumiseen.

        Tuo linkki nyt oli vaan vähän niin kuin houkuttimena sille "mukavalle ladylle", vaikka toki tiedän, ettei tämä mikään deittipalsta olekaan. Mutta kaikkia kanavia pitää kokeilla :)

        Vedähän kätees vaan siellä Kontulassa !!!
        Lastennussija.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe