Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Olen todella harvoin

törmännyt

selväpäiseen saksanpaimenkoiraan. Kaikki vastaan tulevat ovat olleet hulluja räkyttäjiä. Ollaan valmiina hyökkäämää kiinni kaikkeen mikä liikkuu.

23

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiksut ei rähjää

      Täällä on selväpäisiä sakuja,en ole törmännyt moisiin rähisijöihin...

      Asut huonolla seudulla...

    • 300

      Kun tehtailijakasvattajat käyttävät jalostukseen vaikka mitä arkoja räksyttäjiä ja myyvät niitä kenelle tahansa niin mikä muukaan voi olla lopputulos?

    • bernilö

      en ole vielä tavannut yhtään sakua, joka olisi oikeasti seko, tai agressiivinen. Sen sijaan olen tavannut kädettömiä omistajia, satoja, joiden takia saksanpaimen on huonostikäyttäytyvä eläin..Otanta luetaan sadosiia sakemanneissa.

      • Täälpäi se suhe taitaa olla noin 9 sekopäätä ja 1 kunnol käyttäytyvä sakemanni...

        Kuonopannast rempomine on kontaktin hakemist, väärin ohjaust tekköö jokahinen, kiitellään rähinäst eli "omistajan puolustamisest" tms,koko painolla roikutaa valjais tai pannas kii, melkei nostetaa elukka ilmaa ja se on sitte olevinaa koiran hallintaa.


    • kipale

      Meilläpäin ollut tosi mukavia. Omani mukaan lukien. Ja niitä näkee usein. Ainoastaan yksi on meille räkyttänyt. Ja omastani olen huomannut, että haukkuu toisille koirille vain kun remmi kiristyy, eli kun en päästä sitä toisen luo, vaan pakotan viereen (tottakai sanon sille että hiljaa). Mutta siis suurin osa täällä kivoja, taputeltavia puistokoiria.

    • pk-seutu8

      Mulla sellainen saku joka ei ole koskaan rähissyt. Ollaan pärjätty ilman kuonopantoja tai muita eläintenrääkkäysvälineitä. Jos ei löydy osaamista kouluttaa koiraa yhteiskuntakelpoiseksi oikein metodein, ei sitä pitäisi ollenkaan hankkia.

      • kipale

        Niin no kuonopantaa ei tietääkseni käytetäkään rähinän takia..


      • Jopas murjaisit
        kipale kirjoitti:

        Niin no kuonopantaa ei tietääkseni käytetäkään rähinän takia..

        No kuonopanta ei todellakaan ole mikään eläinrääkkäysväline :D


      • kouluta koirasi
        Jopas murjaisit kirjoitti:

        No kuonopanta ei todellakaan ole mikään eläinrääkkäysväline :D

        Ei, se on kädettömille koiranomistajille tarkoitettu, niin kuin fleksikin.


    • älätuomitse,etteijne

      Kuonopanta ei ole eläinrääkkäysväline,se estää vaan vetämästä :)

    • mietihän

      Kuonopannat ovat tarkoitettu henkilöille, jotka eivät ole kykeneviä kouluttamaan koiraansa muilla keinoilla. Tällaisille ihmisille, jotka joutuvat turvautumaan em. kaltaisiin apuvälineisiin ei pitäisi myydä koiraa ollenkaan. Koiran saa opetettua olemaan vetämättä ilman kuonopantoja. Miltä tuntuisi jos itseäsi vedeltäisiin pään ympäri sidotusta narusta aina jos et osaisi käyttäytyä vaikkei sinulle olisi edes ensin kerrottu kuinka tulisi milloinkin käyttäytyä siten että sen olisit ymmärtänyt. Käyttäytyisitkö jatkossa eri tavalla vai päättäisit jatkossa käyttäytyä yhä epätoivotummalla tavalla? Alistuisitko vai tulisiko sinusta mahdollisesti jossain vaiheessa aggressiivinen muita kohtaan?

      • YleistystäYleistystä

        Jaa-a...
        oletteko ajatelleet että kuonopantaa saattaa käyttää koirallansa esim sellainen omistaja joka on pelastanut "huonosti" pidetyn koiran kierrosta tms...
        Meilläpäin asustelee mies jolla on 3koiraa, vanhin niistä sakemannisekoitus ollut hänellä pennusta asti, ja käyttäytyy erittäin hienosti, toinen kodinvaihtajakoira ollut hänellä n.2v ja kävelee hienosti vierellä mutta tarkkana saa omistaja vieläkin olla,
        ja tämä uusin joka ollut hänellä pari kk, on vielä täysi sekopää hihnassa, ja avuksi on otettu juuri kuonopanta, ja nyt näyttää että koira alkaa tajuamaan hienosti kävelemisen jujun.
        Ja tosiaankaan tämä omistaja ei ole kykenemätön kouluttamaan koiria, kuonopanta on vain apuväline!
        Joten älkääpä yleistäkö!
        Toki suurin osa kuonopannan käyttäjistä on niitä jotka eivät muilla keinoilla osaa koiriaan hallita, mutta se ei tarkoita että kaikki ovat!


    • jopas murjasit

      Kuonopannat on tarkoitettu koirille ja älähän nyt yö uniasi menetä.
      Järkytän sinua vielä lisää kun kerron että minulla on ollut saksanpaimenkoiria lähes 40 vuotta, ovat myyneet minulle ;) Tämän viimeisimmän ison uroksen kanssa on käytetty kuonopantaa, pyöräilyä opetellessa sen kanssa pyörätiellä,johon se on ollut erittäin hyvä,eikä näy koiraa haittaavan ( enemmän varmaan sinua)
      Nyt poitsu kulkee vapaana rinnalla,joten toivottu opetus kuonopannan kanssa on saatu.. Ja lopeta tuo jonninjoutava höpinä että"sellaisille ihmisille ei saisi edes koiraa myydä"...täyttä hevon kakkaa!

    • 16+9

      Täällä on opetettu koiralle pyörän sivullajuokseminen sekä paljon muutakin ilman kuonopantoja tai muitakaan eläinräkkäysapuvälineitä, jotka on tarkoitettu laiskoille koirista mitääntietämättömille kaltaisillesi, jotka eivät muilla tavoin koiriaan osaa kouluttaa. Koiraa muuten ei saa pitää irti taajamassa. Eläinsuojeluilmoituksen voi myös tehdä henkilöstä joka kuonopannasta repimällä "kouluttaa" koiraansa. Kuonopanta koiran pyristellessä se päässään vahingoittaa lisäksi koiran niskanikamia. Onneksi sinusta koirinesi on muutama valokuva olemassa.

    • jopas murjaisit

      Nyt vaan kuvia laittamaan ja ilmoitusta tekemään eläinrääkkäyksestä :D
      Kuinka kuonopannasta riuhdotaan.... Olethan varsinainen satusetä/täti,mielikuvituksesi
      riittää vaikka millaisiin eläinrääkkäysilmoituksiin ;)

      • kouluta koirasi

        Mutta sinä olet kädetön, jos kuonopanta on sinun mielestäsi oiva koulutusväline pyöräilyyn!!!!Vai vaan patalaiskako olet?

        On mullakin ollut auto30 vuotta, mutta enmäsiltisitä huoltaa osaa!!On paljon ihmisiä jolla on ollut koira, jopa useampikin, eikä ne tiedä koirista tai koulutuksesta yhtään sen enempää kuin ekan koirankaan kanssa.


    • jopas murjasit

      Olen kouluttanut montakin koiraa,ole huoleti,koiran niska on kunnossa ja koira on mahtava yksilö,kuonopannasta ei ole riuhdottu ;) Ongelma on sinun. Meillä menee kuule koiran kanssa ihan hyvin ja se on onnellinen ja iloinen ukko,joka saa kehuja ulkopuolisiltakin käytöksestä ja komeudesta,josta olen iloinen :)
      Voit jo rauhioittua asian suhteen.

      Hienoa että sinulla on ollut auto noin kauan !Hyvää Kevättä sinulle ja autollesi :)

      • kouluta koirasi

        Mä en kyllä kaipaile kehuja koirani käytöksestä, se käytös kun on itsestään selvyys.Se ei ole mitään koulutusta, vaan jokapäiväistä laumakäyttäytymistä, jossa on säännöt.

        Paljon en ole koulutuskentillä nähnyt kuonopannalla koulutettavan, joten kyllä se on niillä wannabee-kouluttajilla, jotka kuvittelee osaavansa.

        Ja tuokin on täysin turhaa yrittää väittää,että olisin jossain hermostunut ja että minun pitäisi rauhoittua.Minulla on omat mielipiteeni kuonopantaa käyttävistä koiran omistajista, ja sinä et sitä kykene muuttamaan.


      • jopas murjasit
        kouluta koirasi kirjoitti:

        Mä en kyllä kaipaile kehuja koirani käytöksestä, se käytös kun on itsestään selvyys.Se ei ole mitään koulutusta, vaan jokapäiväistä laumakäyttäytymistä, jossa on säännöt.

        Paljon en ole koulutuskentillä nähnyt kuonopannalla koulutettavan, joten kyllä se on niillä wannabee-kouluttajilla, jotka kuvittelee osaavansa.

        Ja tuokin on täysin turhaa yrittää väittää,että olisin jossain hermostunut ja että minun pitäisi rauhoittua.Minulla on omat mielipiteeni kuonopantaa käyttävistä koiran omistajista, ja sinä et sitä kykene muuttamaan.

        En kaipaile kehuja,mutta jos niitä esitetään,olen iloinen ja varmaan sinäkin jos sellaista sinulle tulee vastaan,vaan mollaatko sanojan perinteisesti "minä osaan homman, enkä kehuja kaipaa". Sinulla saa olla mielipiteesi, ja sen saa san.
        Koulutuskentällä ei kuonopantaa tarvitse. Eiköhän tämä mielipiteiden vaihto jo riitä?


    • harmillisen ikävä

      kokemus on aloittajalle sattunut.Ne ovat vissiin sitten teillepäin pakkautuneet nuo huonokäytöksiset sakut,koska täällä meilläpäin en ole sellaisiin törmännyt,harmillista varmaan sinulle,mutta eikö ollut kiva tietää,että hyvin käyttäytyviäkin on olemassa:))

      • thbjwupahjbrå9u

        Meilläpäin se on 1/2 hyvinkäyttäytyviä ja 1/2 huonosti käyttäytyviä.
        Ja näihin huonosti käyttäytyviin kuuluu myös ne sakemannit joiden koulutus on vielä kesken, eli noistakin huonosti käyttäytyvistä suurinosa käyttäytyy jo kesänlopulla hyvin, sen näkee jo päällepäin.
        Nuorilla sakemanneilla usein on sellainen into ja energia tutustua uusiin ihmisiin ja koiriin että haluaisivat rynnätä eli ns.hyökätä tutustumaan ja tämän asian kanssa moni sakemannin omistaja aluksi painiskelee. Ja meilläpäin 2näistä nuorista sakemanneista alkaa käyttämään heti ääntänsä ja kovaa kun huomaavat että vastaantulijaa ei saa tavata ja näin varsinkin kun hihna kiristyy.
        Itselläni on 2pienehköä koiraa ja tapaan tälläisten "huonosti" käyttäytyvien koirakoiden kohdalla kysyä: saako koiraanne treffata?
        Ja näiden 2kohdalla ollaan odotettu niin kauan että sakemanni on rauhottunut ja sen jälkeen on päästetty koirat tutustumaan.
        Toinen näistä tajus tulla rauhassa, toinen tuli hiukan liian rajusti, mutta uskoi heti kun toinen koiristani ilmoitti että tuosta en pidä!
        Nykyään näitä kahta kohdatessamme molemmat osaavat jo olla turhia hötkyilemättä. Joko annamme koirien haistella toisiaan tai opettelevat ohitusta, ja toinen jo kävelee vierellä hihnalöysällä ohi, pientä ulinaa joskus yrittää!
        Mutta tarinani tarkoitus on se että ei pitäisi heti tuomita, koiralla voi olla vain koulutus kesken, tai ei ole vielä oppinut miten lähestytään muita.
        Sakemannien hyökkäävä olemus voi siis olla liika ystävällisyydestä ja tutustumishalusta johtuvaa.
        Kun sen muistaa niin tunnistaa milloin vastaantuleva sakemanni on oikeasti pahat mielessä fiiliksellä!


    • AsenneKohdilleen

      Täällä vaasassa kuulemma pururadalla pidetään 3 sakemannia vapaana.
      Ihmiset ovat peloissaan. en ymmärrä miksi?????
      2niistä tottelee kuulemma hyvin mutta se 1 joka vaikuttaa nuorelta ei aina tottele vaan tulee suoraan kohti!
      En ole kuiteskaan kuullut että olisivat koskaan mtn tehneet!
      Ymmärrän että voi olla pelottavaa kun sakemanni ei tottele heti ja tulee kohti, mutta eivätkö ihmiset tajua että sen yhden koulutus on vain vasta kesken, ja näin se saadaan oppimaan kun sille annetaan mahdollisuus ja seuraa vanhempien koiralaumanjäseniensä esimerkkiä.
      Lisäksi mielestäni jokainen joka antaa itsensä pelätä, tekee vain tilanteesta tulenaremman, koska koirat vaistoavat pelon!

      Itselläni on 2pientä koiraa, tottelevaisia, joita pidän samalla pururadalla vapaana. Ja odotan mielenkiinnolla koska sakemannit tulevat vastaan. Saisivat omat koiranikin taas uuden kokemuksen.
      Omani tulevat heti luokse käskystä. Mikä on hyvä, koska toisen kimppuun on 3koiraa hyökänneet, ja siitä syystä epävarmuuden osoittaa niin että herkästi ärsyttää meidän vahvaluontoisen koiran puolustamaan. Ja kun ovat remmissä voin kontrolloida tilanteen, ja päästän rohkean ensin tutustumaan vieraaseen, niin arka huomaa ettei tarvi pelätä ja niin kaikki menee hyvin.
      Ja jos tuo 1sakemanni on vielä pentu, niin omani sen vaistoavat, eivätkä koe uhkaa. Joten odotan innolla että koirani saavat tutustua tähän uteliaaseen nuoreen sakemanniin ja sen lauman 2tasapainoiseen aikuiseen koiraan!

      • AsenneKohdilleen

        Niin koska mitä se hyödyttää pelätä että mitä pahaa voisi tapahtua!
        Voihan sitä odottaa innolla että mitä kivaa tästä seuraa!
        Ja koiratkin silloin vaistoavat ihmisen positiivisen energian!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe