Joku teistä Raivolan käyneistä ( Marko 135 kg )?
Tiedättekö onko siellä mitenkään huomioitu Edith Södergranin elämäntyötä. Hänhän syntyi ja vaikutti Raivolassa. Olen kuullut jostain muistomerkistä, mutta kuinka on?
Edith Södergran ja Raivola
13
1394
Vastaukset
- Natalia
mutta minulla on!! Seuraavan kerran kun menette Raivolaan, etsikää kalkkipatsasta, jossa lukee jalassa Natalia Pieni ja joka kuvaa naista (olen aika keskivertonaisen näköinen). Joka hanukka (olen puoliksi juutalainen) sille laitetaan päälle tangat. Paikallinen vedonlyönti kohde on, että minkä väriset tangat minäkin vuonna ovat. Viime vuonna oli värinä magenta, ja aika monet menettivät rahansa tuossa vedossa, heh.
Ai mistä olen muistomerkkini ansainnut? No, Raivolan pormestari on hyvä ystäväni ja lämpeni heti ajatukselle minusta tangoissa keskellä kylmintä talvea. Lisäksi, olen kirjoittanut venäläisessä akatemiassa kuuluisaa poetiikkaa ja lyriikkaa venäläisiin kansanlauluihin. Lukekaa nyt näitä minun viestejäni! Eikö se ole ilmiselvää, että olen luonut venäläistä kansanperinnettä?- Doris
E.V.V.K.
- Natalia
Doris kirjoitti:
E.V.V.K.
et vaan kehtaa myöntää, että odotat viestejäni hyvin hartaasti ;)
- NTP
Doris kirjoitti:
E.V.V.K.
Elän Vain Viestejäsi Kunnioittaen
Elämäni Viisaudet Viesteistäsi Koluan
Edithin Vanhat Valkoiset Kalsarit < Natalian tangat.
- turf
...siellä Raivolassa pitäis Edithille muistomerkki olla. vielä Wäinö Aaltosen suunnittelema ja julkaistu vuonna 1960. eipäs vaan tule juuri nyt mieleen, että mistä päin kylää se löytyy. ehkä on nähty, en muista, mutta toisaalta niitten lehtikuusien ettimiseenkin kului muutama päivä ja muutama vodku-napsu...
kuitenkin, jos en ihan erehdy niin pamjatnik olis Södergranin kotitalon kulmilla, jonka kerrotaan olevan Onkamojärven luoteisrannalla. ja pitäis olla jyrkkä rantatörmä. varo, ettet törmää..
jos puolestaan kiinnostaa Södergranin tuotanto venäjäksi, niin ota yhteyttä. tarjolla runokokoelman käännös "vozvraschenie domoi"- Doris
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Eli etsintää kannattaa jatkaa. Karjalan Kannaksen suomalainen historia on alkanut kiinnostaa. Raivola ja Terijoki ja Viipuri olivat kiinnostavia tutustumiskohteita viime kesänä ja ensikesänä lienee mahdollisuus palata sinne uudelleen. Se Lehtikuusimetsikkö ei muuten ollut hassumpi paikka. Moenssa on Pietari ollut mukana. Valitettavasti en osaa Venäjää, Södergranin runous suomeksikin on aivan uusi tuttavuus vielä.
- Jeppe
Raivolassa on muistomerkki Edith Södergranille,
s. 4.4.1892 k. 24.6.1923.
Siihen on kirjattu jokin hänen runoistaan,
paikkaa en muista, mutta paikalliset voi tietää.- Roman.Durak
kun laitat Googlen Kuva-hakuun Edith Södergran
Kovinkaan montaa linkkiä ei tarvitse setviä, kun tärppää. - Doris
Roman.Durak kirjoitti:
kun laitat Googlen Kuva-hakuun Edith Södergran
Kovinkaan montaa linkkiä ei tarvitse setviä, kun tärppää.Kiitos sinulle!
Enpä olisi tuota hoksannut, äkkinäinen kun näissä tietokone hommissa olen. Toden totta, kuvissa oli pieni sinikupolikattoinen kirkko, jonka olen nähnyt Raivolassa käydessäni. Sieltä kirkkomaalta löytyy pieni kissapatsas kirjoituksineen. Sielläpä ensi kesänä käynen. - Doris
Kiitos rohkaisevasta viestistä. Ja sieltä se vain löytyi, seuraavasta vihjeestä.
http://www.edu.nykoping.se/tessin/utb/inst/svenskinst/södergran/edith.htm
Olipa uusi tuttavuus raivolassa...- Roman.Durak
marko135kg (tai joku muu tietävä) miten nuo linkkirivit tai mahdolliset tekstit kopiodaan? Eikait vain pelkästään naputtelemalla? Itse löysin saman sivun, mutta en viitsinyt alkaa kirjoittamaan sitä ylös. Siksi vinkkasin googleen.
- Roman.Durak
Roman.Durak kirjoitti:
marko135kg (tai joku muu tietävä) miten nuo linkkirivit tai mahdolliset tekstit kopiodaan? Eikait vain pelkästään naputtelemalla? Itse löysin saman sivun, mutta en viitsinyt alkaa kirjoittamaan sitä ylös. Siksi vinkkasin googleen.
Meneekin näköjään leikkaa/liitä- jutuilla.
Joten kysymys palasi takaisin kotiin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662218Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711450Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211434Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771104Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.741087Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1031036En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898