Talvirenkaat Poloon

8328392389

Kuka osaisi suositella minkäkokoiset vanteet renkaat pitäisi ostaa uuteen VW Poloon?

11

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi poloilija

      Itse suosittelen kapeinta kokoa eli 175/70R14, joka on itselläni myös kesäkokona teräsvanteilla (51 kW:n bensamalli). En tosin tiedä, saako niitä asentaa kaikkiin malleihin, sillä tehokkaammissa versioissa voi olla isommat jarrulevyt estämässä 14:sten käytön.

      Korkea profiili tuo eniten lisämukavuutta jousitukseen heikoille suomalaisteille ja röykkyisille kivikaduille. Myös rengasmelu on pienimmillään. Kapea rengaskoko on hankintahinnaltaan edullinen, ja polttoaineenkulutuksessa pääsee vähimmällä.

      Käytin edellisessä Polossa nastoja (Hakkapeliitta 7), mutta nykyiseen otin kokeiluun kitkat (Hakka R). Täytyi vähän opetella hiljaisempaan ajeluun risteyksissä käännettäessä, eivätkä jarrut tunnu purevan aivan yhtä tehokkaasti, mutta hiljaisuuteen olen hyvin tyytyväinen.

      • 832839238930

        Kiitos vastauksesta!

        Autoa ei vielä ole kun vasta viikko sitten sain sen tilaukseen, kyseessä on kuitenkin 1,2 TSI 81 kW DSG-autom.

        Käsitin, että koko saa heittää 5% rekisteriotteeseen merkatusta arvosta, nyt en sitten vaan tiedä mikä se merkattu arvo tulee olemaan. Vakiorenkaat Highline-versiossa on 185/60 R 15, mutta itse otin Design-varustepaketin, jossa tulee 215/45 R 16. Eli olisikohan nyt sitten järkevintä hommata tuon kokoiset talvirenkaat?


      • uusi poloilija
        832839238930 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!

        Autoa ei vielä ole kun vasta viikko sitten sain sen tilaukseen, kyseessä on kuitenkin 1,2 TSI 81 kW DSG-autom.

        Käsitin, että koko saa heittää 5% rekisteriotteeseen merkatusta arvosta, nyt en sitten vaan tiedä mikä se merkattu arvo tulee olemaan. Vakiorenkaat Highline-versiossa on 185/60 R 15, mutta itse otin Design-varustepaketin, jossa tulee 215/45 R 16. Eli olisikohan nyt sitten järkevintä hommata tuon kokoiset talvirenkaat?

        Ai se on niin uusi, ettei ole vielä ajettukaan! Tulee kai keskikesällä?

        Yli 15-tuumaisten pyörien kohdalla alan jo epäillä, alkaako uraisilla teillä ohjaus vetelemään. Design-paketti tuskin estää 15-tuumaisten käyttöä, mutta soittamalla myyjälle saat varman tiedon.

        Itse jättäisin talvipyörien oston syksyyn, eli ajaisin ensin kesällä erilaisilla tienpinnoilla ja tekisin vasta sitten päätöksen. Huonokin vannekoko on seurana helposti monta vuotta, kun niissä on monta sataa kiinni.


    • 832839238930

      Juu täytyy tehdä niin, ja on joo, se on tuota uutta mallia, joka oli tässä vasta ensiesittelyssä. Arvioivat että heinäkuun lopussa/elokuun alussa olisi auto noudettavissa VW Centteristä.

      Ajattelin vain että saattaisi saada talvirenkaat näin alkukesästä hieman edullisemmin kuin sitten syksyllä..

      • uusi poloilija

        Talvirenkaat varmaan saakin edullisemmin näin keväällä, mutta toisaalta sitten saa varmemmin vanhempaa rengasta. Jos ajaa vähän, on merkitystä myös sillä, onko renkaat tehty tänä vai viime vuonna. Kumihan kovettuu ikääntyessään ja silloin ominaisuudet heikkenevät.

        Ajattelitko kitkoja vai nastoja?


      • 832839238930
        uusi poloilija kirjoitti:

        Talvirenkaat varmaan saakin edullisemmin näin keväällä, mutta toisaalta sitten saa varmemmin vanhempaa rengasta. Jos ajaa vähän, on merkitystä myös sillä, onko renkaat tehty tänä vai viime vuonna. Kumihan kovettuu ikääntyessään ja silloin ominaisuudet heikkenevät.

        Ajattelitko kitkoja vai nastoja?

        Nastoja, ehkäpä uusiorenkaita(?) kun ovat hieman edullisempia. Ei se rengasmelu niin häiritse kun kuitenkin aina musiikkia autossa kuuntelen, mutta toisaalta kiva päästä turvallisesti ajamaan kelillä kuin kelillä.


      • uusi poloilija
        832839238930 kirjoitti:

        Nastoja, ehkäpä uusiorenkaita(?) kun ovat hieman edullisempia. Ei se rengasmelu niin häiritse kun kuitenkin aina musiikkia autossa kuuntelen, mutta toisaalta kiva päästä turvallisesti ajamaan kelillä kuin kelillä.

        Uusiorenkaita en suosittelisi kuin kokeneelle kuljettajalle, joka ajaa paljon. Uusiokumeihin paistetaan kulutuspinnaksi vanhemman rengasmallin pintakuvio, joka ei siis lähtökohtaisesti ole kehittyneempien uusien tasolla. Kokenut kuski on kuitenkin saattanut sellaisilla jo aiemmin ajaa.

        Lisäksi yleensä uusiorenkaan rungolla on jo ajettu kymmeniä tuhansia kilometrejä ja ikää on kertynyt jokunen vuosi. Normaaliajossa kumien käyttökilometrien loppupuoliskolla voivat kyljet alkaa jo vanhuuttaan halkeilla, jolloin uusien renkaiden ostoa on aikaistettava. Siihen katoaa sitten ostohinnan edullisuus. Ahkerassa ajossa kyljet eivät ehdi ikääntyä, mutta kun itse ajoin viime vuosikymmenellä vähemmän, havaitsin 4. talvena vinosäteiset halkeamat uusiokumien kyljestä.

        Toisaalta, jos ei ole tarkoitus ajaa kuin pari talvea ja ostaa sitten uusi auto, voivat uusiokumit olla taloudellisempi ratkaisu. Tosin kokonaistaloudellisinta on kuitenkin ajaa samalla ajoneuvolla vähän pidempään, koska auton arvonalenema on aina niin suuri, ensimmäisinä vuosina varsinkin.


    • kerran ostin

      nämä pinnatut renkaat kestivät vain yhden talven sitten pinnoitus rupesi irtoamaan reunoista.Kun laittaa 100 enemmän renkaisiin saa ajaa uusilla ja kunnon renkailla.

    • boloisti

      Kyllä on uudessa Polossa hurjan kokoiset perusrenkaat, olkoonkin Design.
      Etelä-Suomen teille en hankkisi nastallisia talvirenkaita, mutta toisaalta, jos päädyt leveyden suhteen noihin lukemiin, niin kyllä ne silloin on parempi olla nastalliset.

      Suosittelisin 195/55/15 talvirenkaiksi.

    • Pololla joka säällä

      VW:n mukaan talvirenkaille oikea koko on 185/60 R 15 - siis uudelle Polo6C-mallille. Kesäpyörissä sopii sitten käyttää eksoottisempiakin rengaskokoja.

    • en ainakaan

      minä ostaisi uuteen autooni pinnoitettuja renkaita enkä vanhaankaan.Uusilla renkailla ajaa parivuotta pitempään,kun pinnotetuilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe