Täällä päin siis kyseistä tautia ollut liikkeellä ja nyt se sitten mieheenkin tarttui. Hänellä tauti alkoi siis viime yön aikana. Meillä ei vauvan kanssa ainakaan vielä ole mitään oireita ollut ja toivottavasti ei tulekaan. Todennäköisestihän tuo meihinkin tarttuu.
Vauvalla ikää nyt siis vähän reilut 6kk. Miten tämän ikäisellä hoidetaan oksennustautia ja missä vaiheessa tulee lääkäriin soittaa? Eikös tämä tauti aiheuta helposti nestehukkaa vauvoille? Esikoinen siis kyseessä, siksi näin tietämättömiä ollaan. Toivottavasti joku vastaisi! :)
Oksennustauti vauvalla?
4
1062
Vastaukset
- Imettäen...
Jos imetät, niin imettämällä hoidetaan. Eli annat vauvan olla rinnalla niin paljon kuin hänelle vain rinta kelpaa, vaikka hän oksentaisikin maidot pian ulos. Rintamaito imeytyy todella nopeasti, joten jos ei samoin tein kaaressa ulos tule, ei vauva kovin herkästi pääse kuivumaan. Tarkkailet tietysti kuivumisen merkkejä ja olet herkästi yhteydessä päivystykseen jos niitä ilmenee. Sehän ei silti ole mitenkään sanottu, että tauti vauvaan tarttuu.
- ap.
Vauvamme syö korviketta, sekä tietty kiinteitä. Voihan se olla ettei tauti edes tartu ja toivottavasti niin ei käykkään.
- Imettäen...
ap. kirjoitti:
Vauvamme syö korviketta, sekä tietty kiinteitä. Voihan se olla ettei tauti edes tartu ja toivottavasti niin ei käykkään.
No siinä tapauksessa tarjoat vain nestettä, vaikka se tulisikin pian ulos. Pieniä määriä kerrallaan tietenkin, pysyy yleensä paremmin sisällä oksennustaudissa. Tarkkaile lapsen vointia ja jos hän alkaa osoittaa kuivumisen merkkejä, soita päivystykseen. Toivotaan kuitenkin, että tauti ei tartu! Sitä paitsi, jos tarttuu niin vauvoilla se voi tulla hyvinkin lievänä.
- ap.
Imettäen... kirjoitti:
No siinä tapauksessa tarjoat vain nestettä, vaikka se tulisikin pian ulos. Pieniä määriä kerrallaan tietenkin, pysyy yleensä paremmin sisällä oksennustaudissa. Tarkkaile lapsen vointia ja jos hän alkaa osoittaa kuivumisen merkkejä, soita päivystykseen. Toivotaan kuitenkin, että tauti ei tartu! Sitä paitsi, jos tarttuu niin vauvoilla se voi tulla hyvinkin lievänä.
Selvä, kiitokset sinulle kun vastasit! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372