Täällä päin siis kyseistä tautia ollut liikkeellä ja nyt se sitten mieheenkin tarttui. Hänellä tauti alkoi siis viime yön aikana. Meillä ei vauvan kanssa ainakaan vielä ole mitään oireita ollut ja toivottavasti ei tulekaan. Todennäköisestihän tuo meihinkin tarttuu.
Vauvalla ikää nyt siis vähän reilut 6kk. Miten tämän ikäisellä hoidetaan oksennustautia ja missä vaiheessa tulee lääkäriin soittaa? Eikös tämä tauti aiheuta helposti nestehukkaa vauvoille? Esikoinen siis kyseessä, siksi näin tietämättömiä ollaan. Toivottavasti joku vastaisi! :)
Oksennustauti vauvalla?
4
1062
Vastaukset
- Imettäen...
Jos imetät, niin imettämällä hoidetaan. Eli annat vauvan olla rinnalla niin paljon kuin hänelle vain rinta kelpaa, vaikka hän oksentaisikin maidot pian ulos. Rintamaito imeytyy todella nopeasti, joten jos ei samoin tein kaaressa ulos tule, ei vauva kovin herkästi pääse kuivumaan. Tarkkailet tietysti kuivumisen merkkejä ja olet herkästi yhteydessä päivystykseen jos niitä ilmenee. Sehän ei silti ole mitenkään sanottu, että tauti vauvaan tarttuu.
- ap.
Vauvamme syö korviketta, sekä tietty kiinteitä. Voihan se olla ettei tauti edes tartu ja toivottavasti niin ei käykkään.
- Imettäen...
ap. kirjoitti:
Vauvamme syö korviketta, sekä tietty kiinteitä. Voihan se olla ettei tauti edes tartu ja toivottavasti niin ei käykkään.
No siinä tapauksessa tarjoat vain nestettä, vaikka se tulisikin pian ulos. Pieniä määriä kerrallaan tietenkin, pysyy yleensä paremmin sisällä oksennustaudissa. Tarkkaile lapsen vointia ja jos hän alkaa osoittaa kuivumisen merkkejä, soita päivystykseen. Toivotaan kuitenkin, että tauti ei tartu! Sitä paitsi, jos tarttuu niin vauvoilla se voi tulla hyvinkin lievänä.
- ap.
Imettäen... kirjoitti:
No siinä tapauksessa tarjoat vain nestettä, vaikka se tulisikin pian ulos. Pieniä määriä kerrallaan tietenkin, pysyy yleensä paremmin sisällä oksennustaudissa. Tarkkaile lapsen vointia ja jos hän alkaa osoittaa kuivumisen merkkejä, soita päivystykseen. Toivotaan kuitenkin, että tauti ei tartu! Sitä paitsi, jos tarttuu niin vauvoilla se voi tulla hyvinkin lievänä.
Selvä, kiitokset sinulle kun vastasit! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644