Oksennustauti vauvalla?

helppiä tänne

Täällä päin siis kyseistä tautia ollut liikkeellä ja nyt se sitten mieheenkin tarttui. Hänellä tauti alkoi siis viime yön aikana. Meillä ei vauvan kanssa ainakaan vielä ole mitään oireita ollut ja toivottavasti ei tulekaan. Todennäköisestihän tuo meihinkin tarttuu.
Vauvalla ikää nyt siis vähän reilut 6kk. Miten tämän ikäisellä hoidetaan oksennustautia ja missä vaiheessa tulee lääkäriin soittaa? Eikös tämä tauti aiheuta helposti nestehukkaa vauvoille? Esikoinen siis kyseessä, siksi näin tietämättömiä ollaan. Toivottavasti joku vastaisi! :)

4

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Imettäen...

      Jos imetät, niin imettämällä hoidetaan. Eli annat vauvan olla rinnalla niin paljon kuin hänelle vain rinta kelpaa, vaikka hän oksentaisikin maidot pian ulos. Rintamaito imeytyy todella nopeasti, joten jos ei samoin tein kaaressa ulos tule, ei vauva kovin herkästi pääse kuivumaan. Tarkkailet tietysti kuivumisen merkkejä ja olet herkästi yhteydessä päivystykseen jos niitä ilmenee. Sehän ei silti ole mitenkään sanottu, että tauti vauvaan tarttuu.

      • ap.

        Vauvamme syö korviketta, sekä tietty kiinteitä. Voihan se olla ettei tauti edes tartu ja toivottavasti niin ei käykkään.


      • Imettäen...
        ap. kirjoitti:

        Vauvamme syö korviketta, sekä tietty kiinteitä. Voihan se olla ettei tauti edes tartu ja toivottavasti niin ei käykkään.

        No siinä tapauksessa tarjoat vain nestettä, vaikka se tulisikin pian ulos. Pieniä määriä kerrallaan tietenkin, pysyy yleensä paremmin sisällä oksennustaudissa. Tarkkaile lapsen vointia ja jos hän alkaa osoittaa kuivumisen merkkejä, soita päivystykseen. Toivotaan kuitenkin, että tauti ei tartu! Sitä paitsi, jos tarttuu niin vauvoilla se voi tulla hyvinkin lievänä.


      • ap.
        Imettäen... kirjoitti:

        No siinä tapauksessa tarjoat vain nestettä, vaikka se tulisikin pian ulos. Pieniä määriä kerrallaan tietenkin, pysyy yleensä paremmin sisällä oksennustaudissa. Tarkkaile lapsen vointia ja jos hän alkaa osoittaa kuivumisen merkkejä, soita päivystykseen. Toivotaan kuitenkin, että tauti ei tartu! Sitä paitsi, jos tarttuu niin vauvoilla se voi tulla hyvinkin lievänä.

        Selvä, kiitokset sinulle kun vastasit! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe